@Patries: ook ik voed nog elke drie uur BV, hoor! Dus ik zal aan je denken om drie uur 's nachts Wat betreft die compressen: koop gewoon 1 of 2 goede t-shirt bh's - die heb je ook zonder beugel en zijn voorgevormd, passen die compressen best in. Dan heb je ook niet het probleem van nieuwe shirts en doorkijk! @MissX: lijkt me nu zo raar om weer te werken! Ik snap wel dat het ook weer lekker is, ik vind de kraamtijd en verloftijd heerlijk, maar je moet oppassen dat je er niet te eh... simpel van wordt. Er is meer in het leven dan luiers en het CB Als ik in januari weer begin, dan heb ik ook niet de mogelijkheid om te bellen en te controleren - ik sta voor de klas en moet dan elk uur een ander zooitje ongeregeld in de gaten houden Morgen lekker genieten met Yocena en wat lief van die kaart en dat luchtje! @Suus: Samen met je man naar je huisarts en zeggen dat je je niet serieus genomen voelt. Dan een second opinion aanvragen bij een andere huisarts (en het zou voor mij een reden zijn om tw switchen van arts, wat een sukkel zeg...) Eerst maar es de manueel therapeut afwachten. 's Nachts ontspant je kleintje zich en kan slapen, overdag zal hij zijn lijfje beter voelen, zeg maar. Hoop toch zo voor jullie dat de therapeut verder helpen kan! @Mouschy: klinkt alsof je kleintje een sprongetje maakt en nu gewoon heeeeel veel bij mama wil zijn (en alles anders wil dan hij voorheen kreeg.) Maar ja, wie ben ik om dit deskundig te weten @Lovewinnie: houd je rekening met je koffie-inname m.b.t. je zwangerschap? Al snap ik ook wel dat je omvalt van de slaap ondertussen Hier een zoon die nu 5590 gram weegt en dus 3 tot 4 ons per week aankomt op de BV Gisteren op het CB ging ik even voeden (ik word steeds makkelijker in het voeden in het openbaar, dat moet wel als Ollie begint te jammeren) en toen er een ander baby'tje begon te huilen, spoot de melk eruit Aparte ervaring. Tijd voor een bakkie en ik hoor hem geluidjes maken, ons vogeltje. Fijne dag allemaal...
Hey meiden, @Ief: Bedankt voor de tip! Heb net even gegoogled en volgens mij is dit echt de oplossing. Had toevallig nog een magazine van 1 van de weinige babyzaken thuis liggen en Ja hoor ze staan er nog in ook. Meteen gebeld en....... Ze hebben ze ook nog. Joepie! Dus heb ze nu apart laten leggen en ga ze vanmiddag ophalen. Ben benieuwd..... @Noor: Fijn even wat van je te horen. We zijn benieuwd naar je gezellige weekend. @Han: Wat jij nu zegt over dat je melk te snel komt en veel hebt, dat gevoel had ik al. Jamie drinkt nl altijd als een bezetene als ik hem aanleg, je hoort het gewoon klokken. En mocht hij even van mijn tepel af gaan, dan zie je mijn melk nog gewoon uit mijn tepel stromen of spuiten. Door dat snelle drinken raakt waarschijnlijk zijn maagje snel vol en hij raakt ook moe. Hij valt nl binnen 10 min in slaap. Normaal was dat nooit zo. Dronk hij echt soms wel 20 min als ik hem er niet afhaalde. Soms geef ik wel 2 borsten, dus misschien toch maar bij 1 borst houden. Maar soms drinkt hij maar 1 x van 1 borst, want dan ligt hij al ik dromelang. En ook al verschoon ik zijn luier, hij blijft doorslapen. Dat is echt iets nieuws. Misschien toch meer moeite doen om Jamie wakker te houden tijdens de voeding en weer wakker maken na het luier verschonen, zodat hij in 1 x goed drinkt en vol zit en dus misschien wat langer doorslaapt. Mmm.. Bedankt voor de tip Han. Ik ga het vannacht zeker proberen. Ben benieuwd of het wat uitmaakt. Succes bij de kinderarts. Waarvoor ga je eigenlijk heen met Danielle? Omdat ze ziekies is geweest? @MissX: Ja al weer 2e werkdag. Fijn dat je Yocena met een goed gevoel achter kan laten bij de oppas. Bij papa is natuurlijk makkelijker, maar oma's zijn ook zeker lief. Fijn hoor meid. En wat lief van je ventje, deed je zeker wel even goed die cadeautjes, even lekker verwend worden. Wij hebben besloten om Jamie naar een nursery te doen (soort kdv). Hij gaat dan 3 hele dgn van 7.30 tot 17.30. Bah 10 uur lang. Ik moet er nu al niet aan denken. Voor mij nog 6 wkn om aan 't idee te wennen. Jamie huilt weer net na 10 min slapen. Wil gewoon graag bij mama zijn, veel gezelliger dan alleen in je bedje. Dus ga er weer vandoor. Tot later. Kus, Patries.
Hey Dames, Hier een berichtje van mij... Het is sinds afgelopen donderdag allemaal zo snel gegaan.. Ik werd om 3 uur gebeld door jeugdzorg met de vraag wat ik wilde: naar een vriendin toe, naar een vrouwenopvang of blijven.. Ik had een half uur de tijd om een vriendin te bellen met de vraag of ik daar ongeveer 2 weken mag verblijven met Tim.. Dus ik bellen natuurlijk, want een vrouwenopvang is ook niet veel aan, en erg streng met regeltjes enzo.. Gelukkig zei die vriendin: Meid, kom maar! Had ik nou niet doorgezet, dan hadden ze dus Tim bij mij weggehaald omdat ik hem niet uit een 'onveilige' situatie weg haalde.. rond 5 uur kwamen ze van jeugdzorg mij en Tim ophalen om ons weg te brengen.. En zo zit ik dus al vanaf een donderdag bij die vriendin in huis.. Zondag ben ik met Tim bij Dennis langs gegaan, en wat bleek? hele huis aan kant Blijkt dus dat hij samen met die meid en haar moeder( die van de honderiem) het hele huis schoongemaakt heeft kortom mensen in mijn huis die ik niet binnen wil hebben kan er zo boos om worden.. De hele week schijnen er dus al mensen over de vloer te komen, die anders altijd schitteren van afwezigheid Pff ben ik dan zo ongezellig ofzo? Vanmorgen weer die vent van jeugdzorg aan de lijn gehad, met wat k nou wilde enzo.. Dus ik hem uitgelegd, dat ik wil dat Dennis gaat veranderen, zodat we misschien alsnog een gezin kunnen gaan vormen, dus nu krijgen we a.s. maandag een gesprek met die man erbij.. Ook al zit ik nu bij die vriendin, ik voel me toch opgelaten, mis me eigen spulletjes om me heen en voel me bijna bezwaard om bv een kast open te trekken hier ook al weet ik dat ik overal aan mag komen... Ik mag gewoon de laptop pakken als ik wil enzo, maar toch voelt het raar.. Wil het liefst gewoon in me eigen huisje zitten, bij me hondjes enzo.. Woensdag ga ik 's middags naar me eigen huis toe, lekker in me eigen huis keuvelen enzo.. Blijf dan ook met Tim bij Dennis eten.. Klink ik nou stom als ik zeg: Ondanks alle ellende hou ik wel van Dennis, en zou ik het liefst samen met hem willen zijn? Wat ik wel leuk vind is dat die vriendin en haar mannetje heel veel foto's maken van Tim, zodat de mooie momenten in eder geval vastgelegd worden
goede morgenmama's Suus, wat een rot arts zeg op zo'n reactie zit je toch niet te wachten. MissX, lekker dat oma op Yocena past. Yasmine moet helaas naar de kdv lijkt me heel erg moeilijk om haar daar achter te laten wil er voorlopig nog niet aan denken. Mobielfreak, toch lekker dat je er even tussen uit bent kan je goed nadenken over wat je nou precies wil. Ik kan me ook voorstellen dat je je toch niet helemaal thuis voelt bij je vriendin het zijn toch niet je eigen spullen. Dat je het liefst samen met Dennis zou willen zijn klinkt misschien gek maar dat is het niet hoor jullie hebben toch een kind samen en dan wil je het beste voor je kind en dat is een gezin zonder zorgen. Misschien komt het nog allemaal goed en verander Dennis.
@joepie: balen zeg zo'n broekje lijkt me echt heel naar om dat bij je kind aan te moeten doen maarja.. het is natuurlijk wel beter voor dr @suus: mja hier bij het cb was de opmerking dat als ik/jij heel moe bent.. dat dat ook kan overslaan op je kindje misschien dat hij dat bedoelt maar inderdaad... zoals hij dat zei.. kan ik weinig anders zeggen dan "*&^ wat een zak" toch gelukkig weet je zelf beter.. dus je gaat ook maar mooi niet twijfelen aan jezelf hoor.. nergens voor nodig! @mobielfreak: het klinkt zeker niet gek ik hoop voor jullie (alledrie dus) dat hij genoeg veranderd zodat jij er ook weer gelukkig van word. want tja.. houden van is natuurlijk houden van.. maar soms maak je het elkaar (al dan niet ongewild) erg moeilijk
Mobielfreak: kan me ook wel voorstellen dat je nog samen verder zou willen, jullie hebben toch niet voor niets samen een kleine gekregen. Ik zou je wel willen zeggen dat je je niet blind moet gaan staren op deze relatie, hoe hij jou (nu nog door die mensen te laten komen) behandeld kan echt niet! Zorg er dan wel voor dat hij helemaal veranderd en dat blijkt vaak onmogelijk. Het klinkt misschien hard maar dan kan je er maar beter nu een punt achter zetten dan nog jaren semi-ongelukig door te gaan, daar help je tim ook niet mee. Patries: Je kan ook proberen een klein beetje af te kolven voor de voeding (evt alleen 'snachts) zodat de druk eraf is. Dan dus alleen de druk erafkolven om het spuiten tegen te gaan. Als je er namelijk veel af gaat kolven hou je de productie erg hoog. Darcy: Ollie doet het dus ook al zo goed! Grappig dat jou borsten op andere baby's reageren Ben net naar het CB geweest en ons meisje doet het ook goed. Ik moet volgens die kinderarts daar alleen als ze niet verkouden meer overstappen op voeden om de 4 uur Moet dan gaan rekken ed tot ze om de 4 uur komt. Ik dacht dat borstvoeding gewoon op aanvraag was.
hm als ik anne om de 4 uur zou voeden.. dan jankt ze ECHT heel de dag denk ik en heel eerlijk gezegd.. is dat "minder voeden" snachts ook helemaal vanzelf gegaan..
Ja ik vind het erg vreemd want ze heeft nu een lekker ritme waarbij ze heel tevreden is en nu moet ik dat opeens gaan omgooien. En Daniëlla is idd ook uit haarzelf 's nachts minder gaan drinken.
@Han.. Gewoon doen waar je goed bij voelt hoor. Ik zit nog steeds op 7 voedingen per dag waarvan en 2 KV is. Ik zou eigenlijk op 5 voedingen moeten zitten maar onze meid is tevreden zo, en ze is niet te dik. Dus ik zie geen reden waarom ik zou gaan minderen. Vooral met BV is het vaak niet noodzakelijk. Je melk past zichzelf aan. Snachts drink Yocena ook niet meer. Ze slaapt van 10 tot 5. Dat is ook vanzelf gegaan eigenlijk. Zo zie je maar dat ze vanzelf hun eigen ritme gaan pakken. BYTHEWAY.. Kolven op het werk gaat prima. Ga zo weer kolven. Heb een eigen ijskastje in mijn kantoor dus dat vind ik wel fijn. @Mobielfreak.. Sterkte meid en het is natuurlijk heel normaal dat je nog van dennis houd. Gelukkig krijg je hulp om je heen.
@ief:beterschap @darcy: nou zo ga ik het idd precies doen, eerst nog een keer samen met Martin of mijn moeder heen om te zeggen dat ik me serieus genomen voel en dan ga ik mooi op zoek naar een andere huisarts, wat een zak zeg. Zo, die kleine van jou groeit ook hard zeg! @patries: jesper gaat straks ook 3 dagen naar een kdv, moet er ook nog niet aan denken. Hij gaat dan van ong. 8 uur tot 17.15 uur. @mobielfreak: vind het helemaal niet raar dat je graag bij hem wilt zijn hoor. Je hebt een hele tijd met hem achter de rug en samen een kindje gekregen, die band en de gevoelens die daarbij horen schakel je echt niet zomaar uit. Heel veel sterkte met deze moeilijke situatie! @maart; wanneer moet yasmine voor het eerst naar het kdv dan? Wanneer moet je weer werken? @saskia: nee, ik weet zeker dat hij dat niet bedoelde. Want hij zei letterlijk dat hij vast wel stil was als Martin thuis kwam.. nou nee dus. @han: wat raar, ik dacht dat bv ook altijd op verzoek was, je kunt toch ook niet weten hoeveel ze drinken, wat een raar verhaal zeg. Bovendien vind ik het met flesvoeding al moeilijk genoeg om te rekken naar 4 uur. Echt mega vreemd.. Ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren of vraag het anders eens na bij de lactatiedeskundige hier op de site. Ik werd net gebeld door het KDV waar Jesper straks 3 dagen heengaat of hij volgende week een keertje kon komen wennen! He bah, heb er helemaal geen zin in.. Maar goed, maandag gaat hij voor het eerst van 09.30 uur tot 13.00 uur heen, snik snik. Maar ja, ik heb geen andere optie wil ik blijven werken. (wat ik wel wil) Mijn moeder zou ik wel willen, maar die werkt zelf nog meer dan 4 dagen. Mijn vriend werkt ook 5 dagen en mijn schoonmoeder is de hele week vrij, maar die laat ik voor geen geld op mijn kleine man passen, dan toch liever het KDV. En ivm slechte ervaringen met gastouders is dat ook geen optie. Ach, ik denk ook wel dat het zal wennen en ik zal het waarschijnlijk moeilijker vinden dan hem.
@suus: mja al bdoelde hij het wel.. dan had ie nog best wat anders kunnen zeggen weet niet hoe dat met jou zit.. maar ik ben dan altijd een beetje te verbaasd om nog adrem te reageren. beter volgnede keer maar gewoon iemand meenemen inderdaad
Hihi, ja idd. Op dat moment kon ik niet meer uit mijn woorden komen, barstte zelfs bijna in tranen uit. Toen ik eenmaal thuis was kon ik natuurlijk een heleboel dingen bedenken die ik had moeten zeggen. Ik ben gisteravond nog eens huilend naar mijn moeder gegaan om te vragen of het dan toch echt niet aan mij lag...Ik was zo onzeker geworden door die vraag, mijn vriend zei ook al doe toch niet zo gek, mar toch. Gelukkig kon mijn moeder me ook aardig gerusttellen en vond ze het ook belachelijk.
@MOBIELFREAK;het is helemaal niet vreemd dat je toch nog een kans wilt geven aan jullie relatie, ik bedoel je deelt samen een kind dat is neit niks en tja, je kan je hart niet vertellen waar die van moet houden en wie weet zal Dennis toch veranderen, ik hoop het in elk geval wel voor jullie.. @han; je moet gewoon door blijven gaan met hoe je normaal voedt, als je kleintje het daarmee goed doet, je kan heus wel op aanvraag voeden, het is niet noodzakelijk om om de 4 uur te voeden.. Je moet gewoon doen wat jij het beste vindt.. @ Miss X; Heerlijk een eigen koelkastje;als ik op werk zou kolven zou ik mijn melk in een koelkast moeten doen waar nog 100 man aankomt...niet echt een prettig idee, maar goed ik ben toch al aan t afbouwen.... @ Suus; zal inderdaad wel wennen zijn om je kleintje achter te laten op het kdv, de mijne gaat straks naar mijn schoonmoeder...ben benieuwd hoe dat zal gaan...hopelijk ga ik niet janken de eerste dag!
Suus: ja dat heb ik ook altijd dat ik achteraf 1000 dingen kan bedenken die ik had moeten zeggen. Zit nu ook te bedenken wat ik bij het cb had moeten zeggen. Ik ben geen fan van de lactatiekundige hier op de site dus heb het op borstvoedingsforum gevraag en daar vinden ze het ook onzin om nu alles om te gaan gooien om precies om de 4 uur te voeden. Dus lekker op mijn eigen gevoel en haar ritme afgaan voordat ik straks met een ontevreden kindje zit.
@han: groot gelijk hoor! He, wat laten we ons toch onzeker maken door al die instanties, volgens mij doen ze het erom. Terwijl zij toch juist moeten weten hoe onzeker jonge moeders kunnen zijn.
Hai meiden! Jeetje MissX; alweer je tweede werkdag! Raar idee, maar het is wel waar dat het andezijds weer is alsof je nooit bent weggeweest. Maar vind je het ook niet opeens veeeeeel fijner om op tijd naar huis te kunnen?!? Fijn trouwens dat het kolven zo goed gaat! Suus: ik vind het nogal onprofessioneel van je HA. Ik geef je groot gelijk dat je samen met een ander terug wilt gaan en het wilt aankaarten dat je je niet serieus genoemen voelt. Hoogstwaarschijnlijk zal hij dan wel schrikken en zeggen dat hij het niet zo heeft bedoeld. (Wat misschien ook wel zo is, artsen hebben natuurlijk ook weleens een slechte dag, maar daar heb jij geen boodschap aan!) En dan hopen dat je makkelijk een nieuwe HA kunt vinden! Han en ook Saskia: niet luisteren hoor naar het CB, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, je kunt niet overvoeden met BV en jij en Daniella zijn er beide happy mee, waarom zou je dan veranderen? Ze gaat vanzelf wel over op minder voedingen, op een moment dat zij en dus jij eraantoe is. Ik zou het gewoon afwachten! Lekker laten lullen daar op het consternatiebureau! Mobielfreak: Goed om weer wat van je te horen! Nee, ik vind het heel normaal dat je nog steeds van Dennis houdt, jullie delen tenslotte het allermooiste samen: Tim. De eerste maanden na de geboorte zijn het heftigst. Patries: leuk weer even gelezen te hebben hoe het jullie in Dubai vergaat!
@Jessica: waarschijnlijk is die buikpijn aan de linkerkant je eisprong geweest, dan zul je dus wel op korte termijn de duiveltjes op visite krijgen Joepie: wat vervelend dat Esmay heupdysplasie heeft! ;-( Marsab gefeliciteerd met jullie neefje Finn! En met de doop van Aiden! Mouschy: hoe is het nu? Maart: lekker dat je kleine meid zo goed groeit!
Nog even het verhaal van het Sint Maartenfeest op het kinderdagverblijf: Isa vertelt in haar dagboekje: Vandaag gingen we op Twinkel het lampionnenfeest vieren. Het was wel een beetje vies weer, net als vorig jaar, maar mama en papa zeiden dat dat niet erg was. Eerst gingen we met alle kindjes en de juffen met de lampjes aan liedjes zingen binnen en daarna gingen we naar buiten. Daar liepen we in een rijtje naar het eerste hoekje, daar stond een parasol met een gek verklede juf. We gingen een liedje zingen en mochten toen een mandarijntje pakken, mmmmm! Daarna gingen we naar de volgende parasol, daar stond juf Elaiza in een heel gek pak! We zongen 11 november en toen mochten we een koekje pakken! Ik had m meteen lekker opgegeten! Bij de volgende parasol stond juf Bonnie, die zag eruit als een cowboy! Eerst gingen we met zijn allen Sinte Maarten MikMak zingen en toen ging ik nog in mijn eentje voor Bonnie 11 november zingen en toen kreeg ik een doosje rozijntjes! Toen gingen we naar binnen, lekker een warm kopje soep eten en een stokbroodje eten. Dat was heel gezellig met alle kindjes! Toen gingen we weer naar huis en we gingen pizza eten! En dan afgelopen zondag: Isa vertelt in haar dagboekje: Oooh wat was het vandaag een spannende dag! Eindelijk was het dan zover! We gingen eind van de middag met Papa, Mama, Chris en Tijn en ik natuurlijk naar Floris toe. Daar gingen we eerst even lekker spelen en toen aan tafel, toen was het al donker en mochten we naar buiten met de dikke jas aan en de lampionnetjes! Floris had een rugzak om de buit in te doen! We gingen aanbellen bij de deuren en als de meneren of mevrouwen dan opendeden gingen we samen heel mooi zingen! Dan kregen we een snoepje, hup die deden we vlug in de rugzak, een vlug dankjewel en op naar de volgende deur! Het was heel spannend met de lichtjes in het donker! Floris ging ook heel hard hollen! Toen gingen we terug naar de papa's, daar gingen we ook nog een Sint Maarten liedje zingen en toen kregen we ook weer wat lekkers! We hadden heeeeel veel snoepjes verzameld! Toen mochten we nog even spelen en televisie kijken en toen gingen we weer naar huis en ging ik heerlijk slapen! Wat was het leuk! En wij hebben lekker geborreld en gegeten, het was beregezellig. verder ook nog een ander bezoekje gehad van het weekend, het was gewoon een heerlijk weekend. Het is zo gaaf om je kind zo in z'n element te zien en zo lief om ze dan te zien zingen en genieten!
LIJST VOOR LIEFHEBBERS MEETING: - Marsab - Saskia78 - Suus1983 - Darcy - Jennifer - Sophie - Savita - Ief - Miranda - Zoe84 - Maart - Pomme - Rootje79 - joepie01 - jessica24 TOT NU TOE WORDT HET 12 JANUARI, DE MEESTEN KUNNEN OP DIE DATUM! MAAR HOUD DE 19E OOK NOG FF VRIJ, HOUDEN WE DIE DATUM NOG EVEN ACHTER DE HAND....
Niet echt een hele goede nacht gehad! Tot ong. half vier ging het prima en toen begon Niels te huilen, dus ik eten geven maar daar heeft die maar een klein beetje van op en hij bleef verder een beetje jammeren en huilen. Vanochtend heeft die ook slecht gegeten, net ging het weer wat beter met eten en ik heb ook het idee dattie zich wat beter voelt, hij ligt in ieder geval nu heerlijk te slapen en hij heeft net in z'n wippertje zitten spelen. Heb besloten dat vandaag een 'onbeperkte knuffeldag' voor hem wordt want het is ook niet niks die prikken! @ Suus; wat een raar figuur die huisarts van jou! Ik zou inderdaad voor een 2nd opinion gaan. @ Han; fijn dat het zo goed gaat, is toch altijd lekker om bevestigd te krijgen. @ Patries; wat gaaf dat je in Dubai woont! Mijn zwager komt ervandaan en hij en m'n zusje gaan er misschien over een paar jaar samen wonen (leuk vakantieadresje voor mij ). @ Miss X; jeetje alweer aan het werk! Ik heb er aan de ene kant ook wel weer zin in om te beginnen, aan de andere kant lijkt het me ook heel moeilijk om Niels achter te moeten laten. Ik denk dat m'n man Niels maar naar de creche mag brengen (zeker de eerste keer). @ Mobielfreak; Op zich klinkt je verhaal in zo verre positief dat de wil om te veranderen er is. Hoop voor je dat dit zich doorzet. Nog even over het babyzwemmen; bij ons mag het al vanaf ZES weken! Fijne dag allemaal, lekker binnen zitten met dit rotweer.