dan is ie toch zo'n kleine 700 gram zwaarder dan anne hoor zou je bijna niet zeggen.. maar lekker hoor gaat goed zo
Saskia: ik vind het zeer diplomatiek geschreven. Niemand kan daar aanstoot aan nemen maar weten hopelijk wel wat er bedoeld word. Geweldig geschreven! Marsab ik wil denk ik ook wel mee maar moet nog steeds kijken of remco dan vrij is. Darcy: Ja wie weet wat het nog zal worden met onze mooie meid, ik houd haar gewoon binnen tot ze 24 is Suus: balen dat je niet naar een ander kan, mss als je uitlegd dat je alleen een second opinion wil? en dan vervolgens nooit meer weg Rian: tja als ze het weer eruit gooit heeft het weinig nut ben ik bang, mss de voeding steeds iets later geven 8:15- 8:30- etc.....
ow rian dan mss de hele dag iets opschuiven..... Dank jullie dat jullie DaniËlla allemaal zo lief vinden, ben ook niet voor niets zo verliefd op haar Ief: balen zeg, wat zielig als zer zo klein al geopereerd moeten worden. Dikke knuf!
Thanx ladies Knuf voor jullie terug Het is lekker rustig op het forum, denk dat iedereen al lekker aan het tukken is. Ik ga zo ook maar richting mijn bedje. Manlief doet de laatste fles weer, dus dan kan ik al lekker mijn bedje in! TRUSTE!
zucht.. 1 iemand heeft het verhaal in ieder geval wel gelezen krijg net mailtje van de echtnoot van mijn moeder.. in het weblogstukje staat dus dat ik bij mijn vader op bezoek ben geweest.. die woont op zich niet zo heel ver van mijn moeder maar wij hebben heel lang geleden al gezegd.. we gaan niet bij allebei tegelijk langs want dat is steeds gezeur over bij wie we langer zijn geweest etc dat hebben we inmiddels bij beide partijen diverse keren gemeld.. maar natuurlijk is het nog steeds elke keer gezeur want beide partijen voelen zich enorm(!) achtergesteld als we daar niet langs gaan. krijg ik dus net een mailtje dat ik contact op moet nemen met mijn moeder want die denkt dat ze er niet meer bij hoort kennelijk en dat ze graag naar rotterdam wil komen en inmiddels kapot gaat van verdriet.... heb zeer onsubtiel en heel pissig (en eigenlijk natuulijk erg onverstandig) uiteindelijk een mailtje teruggestuurd dat we al eeuwen dus niet meer beide ouders op 1 dag bezoeken en nu zeker niet meer omdat anne continue over de zeik is als ik ergens geweest ben en ik al gestresst wrod van 2 bezoekjes op 1 dag.. dus dat dat bij anne echt niet beter zal gaan. en bij mijn weten regelmatig contact heb met mijn moeder en dat i kal 300x gezegd heb dat ze ook weleens mag bellen ipv enkel mailen. bovendien even opgemerkt dat ik erdus bij mijn oma niet meer in mag ivm dat ze ruzie had gemaakt met job de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam... (lees.. het mag wel.. als ik alleen kom... en tja.. sorry maar buiten dat het onmogelijk is om in mn upje die kant op te komen is het natuurlijk ook een beetje raar als job voor mij op staat.. en ik dan nu alleen op de koffie zou komen met anne.. dat kan alleen als ik graag van job afwil en mn huwelijk om zeep wil hebben ben ik bang) en dat ik van de diverse ooms en tantes uberhaupt nog niets gehoord heb nadat anne geboren is oftewel.. wie hoort nou waar niet meer bij? ik ben echt zo boos he... waar bemoeit die vent zich mee snap wel dat hij het op neemt voor mijn moeder maar hij heeft zelf anne nog NOOIT gezien want laatste keer dat hij hier was is hij nadat hij na een kwartier nog geen koffiee had in de auto gaan zitten. sorry.. maar dan hoeft hij zich er wat mij betreft echt nu niet tegenaan te gaan bemoeien met de boodschap dat ik weet ik veel wat moet gaan doen omdat mijn moeder niet blij is.. hij heeft nameljk ook al eens voorgesteld dat ik maar alleen (nouja.. met anne dus) maar met de trein naar weesp moest komen zou hij me wel terugbrengen met de auto buiten dat job daar wederom werd buitengesloten.. ben ik heel benieuwd hoe hij anne met de auto naar rotterdam w il gaan brengen.. het is niet alsof ie een autostoeltje heeft *zucht* sorry hoor maar ben echt zo boos.. moest het even kwijt. echt.. goede tijden, slechte tijden heeft minder drama dan dat hier gemaakt word omdat ik een keertje voor mezelf kies ipv voor de wereld. dan ben ik maar een keer een egoist.. maar ik sta er nog steeds 300% achter wat ik toen wilde.. en daar mogen ze zich na toch zo'n dikke 7 weken wel een keer bij neer gaan leggen wat mij betreft.
Goedemorgen allen, Sorry dat ik hier 2 dagen niet ben geweest, ik had druk thuis en met Matthew. Nu neemt jeroen vandaag tot maandg vrij, zo kan hij mij uit de handen nemen, wel lekker. Tot nu toe gaat het prima met matthew. Soms verveelt hij zich, dus probeer ik uitvinden wat hij leuk vindt qua speeltjes, hem ruimte geven om z'n lichamelijk energie kwijt te kunnen, want hij trappelt veel en probeert ook vaak staan uit zichzelf (dan wel op mijn schoot) en hij zoekt ook oogcontact met me op, zo schattig als hij gaat lachen. Flesvoeding gaat ook langzaam goed. Gisterenavond sliep Matthew rond 23 uur na de flesvoeding en kon makkelijk doorslapen tot 6 uur 's morgens (als het zo wel is zou het voor de eerste keer zijn), maar rond half 4 's nachts stonden mijn borsten op het springen (ze lekken enorm, en doen ook zeer, lakens en hemdje zijn nat), moest ik Matthew wel wakker maken om hem borstvoeding, maar na 10 min. viel hij weer in slaap. Dus moest ik mn andere borst ff afkolven om de spanning te verminderen. Rond 6 uur 's morgens gaf ik hem borstvoeding tot 7 uur, maar een uurtje later brult hij weer honger, dan hem de flesvoeding gegeven, nu is ie tevreden en slaapt nu lekker in de box. Flesvoeding bevat zeker verzadigd voedsel dan borstvoeding (lichtverteerbaar voedsel). Ik ga het nu snel ff teruglezen, en zal mn best doen om hierop te reageren voor jullie. Kus x
@ Han: Daniëlla is echt leuke lachemeiske! @ Mobielfreak: heel begrijpelijk dat jij nog steeds van Dennis houdt ondanks alles. Zolang Tim maar geen dupe van wordt, ik wens je veel sterkte! Knufs x @ Joepie: Wat vervelend dat Esmay heupbroekje aan heeft, maar ik dacht juist dat baby's die in de stuitligging lagen meer kans hebben op de heupbroek. Waarom is het misgegaan met je Esmay? Ik ben benieuwd of Matthew ook dat krijgt want hij is geboren via de vaginale stuitbevalling. Morgen is de eerste controle voor Matthew op het CB. @ Noor: erg leuk om te lezen dat het gezellig was voor jullie en kids. @ Saskia: ik vind dat je het goed gedaan hebt. Je komt op voor je kind en je weet wat het beste is voor Anne! Ze kunnen je proberen respecteren met je wens, als ze niet mee willen werken, dan is het jammer (klinkt wel beetje hard, maar je bent duidelijk geweest en je hebt ze uitgelegd...) @ Ief: Zielig als Lyn geopereerd moet worden aan haar liesbreukje! @ all: leuk van die meeting op 12 januari, goed idee van Darcy om te kijken waar het verzamelplek zal worden om te gaan drinken, kennis maken etc. Ik zal ook mee bedenken! @ all: vanmiddag voor de nacontrole bij de gynaecoloog. Het zal wel meevallen, denk ik. Ik ga nu ff info opzoeken hoe ik borstontsteking kan voorkomen, want het prikt zo erg in mijn borsten... Fijne dag allemaal, liefs en kus x
@miranda: mja het begon allemaal de dag dat ik naar huis mocht toen hebben ze hier een uur gezeten zonder koffie omdat ik in bed lag.. en job van de kraamjuf ook boven moest komen en dat dus wat langer duurde dan gepland zegmaar. toen is mijn oma onwijs boos naar boven gestampt over hoe ongastvrij wij waren en of ik soms dacht dat ze nooit borsten gezien had (waar het natuurlijk niets mee te maken had..maar ok) toen is job later nog onwijs in discussie geweest daarover en dat liep dus onwijs uit de hand gevolg: ik ben verdorie 7 weken verder en het is nog steeds continu gezeik ik ben het serieus echt helemaal zat.
nou saskia ik kan me helemaal voorstellen dat je het nu wel zat bent hoor, wat een drama maken ze er nog steeds van...... Pfffff lekker voor jezelf, anne en natuurlijk job kiezen en laat ze maar mooi doorzeuren. Weet natuurlijk dat het niet zo makkelijk werkt
Augustusbaby's 2007: Virginie83:Keld (22-08-2007) FV4500 gram/ 53 cm (laatste controle 21/09) Miss X:Yocena (25-08-2007) BV, 4310 gram/ 54 cm Noor: Chris en Tijn (26-08-2007) FV 3885 gram / 4080 gram Joepie:Esmay (30-08-2007) FV 4510 gram/55 cm Mobielfreak: Tim Owen (31-08-2007) FV 3980 gram / 51 cm? Septemberbaby's 2007: Brigitte: Judith (01-09-2007) BV 3340gr/50cm (geboorte); 4165gr/53cm (2 weken geleden) Newlymom: Yassine (02-09-2007) BV/ FV3380gr (geboorte); 4520gr/54cm Geertje1985: Sam (03-09-2007) FV 3730gr en 53cm bij geboorte Mouschy Marijn Ejan Elad (04-09-07) BV 3960 gr. bij geboorte Jessica: Ayla (06-09-2007)FV, 3370 gr/51 cm (bij geboorte 2420 gr/43cm) Ief: Lyn (07-09-2007)FV, 4700 gr/56 cm (bij geboorte 3110 gr/48cm) Zoë: Tara (11-09-2007) FV, 4265 gram/54 cm Rootje: Marissa (11-09-2007) BV, 4670 gram/55 cm Lovewinnie: Alicia(12-09-2007) BV/FV, 4960gr/56cm(bij geboorte 46cm/3160gr) Maart: Yasmine (12-09-2007) FV, 4080gr/53cm(bij geboorte 50cm/3360gr) Marsab: Aiden Kyen (13-09-2007) BV, (3060 gram/ 51 cm bij geboorte) 4950 gram/ 56 cm Suus: Jesper (13-09-2007) FV 4960 gr/56 cm bij geboorte Rian: Daimy (14-09-2007) BV/FV (3800 gram bij geboorte) 4190/54 cm op 12 oktober Gonzo: Thijs (15-09-2007) BV 3485 gr/50 cm bij geboorte, 4115 gr/53 cm op 12 oktober Sophie (Maaike): Sophie (20-09-2007) BV 4700 gram/55 cm (geboorte: 3700 gram/53 cm) Moons:Milan (21-09-2007) BV 4320 gram/55.5 (geboorte 3370 gr / 52 cm) Simke: Jesse (24-09-2007) FV / 4005 gr. (bij geboorte) / 54 cm Han: Daniëlla (28-09-2007) BV, 4505 gram/ ? cm(3580 gr/51 cm bij geboorte) Miranda040172: Matthew (29-09-2007) BV / 5420 gram/60 cm (bij de geboorte: 4345 gram/55 cm) Darcy: Oliver (30-09-2007) BV / 5190 gram / 57 cm Oktoberbaby's 2007: Jennifer: Gwyneth (03-10-2007) BVof FV 3500 gram / 53 cm Afspraken: 12 november: Virginie83; Keld controle CB & 1e prikje 12 november: Han; Daniella Controle kinderarts heupen 12 november: Maart; Yasmine CB 1e prikjes 13 november: Han; Daniëlla Eerste controle cb 13 november: Lovewinnie; Alicia CB eerste prikjes 13 november: Geertje1985; Sam eerste prikjes 13 november: Ief, Lyn naar WKZ - liesbreukje 14 november: Miranda040172; Matthew CB 15 november: Mobielfreak; Tim cardioloog 15 november: Sophie (Maaike) - Sophie eerste prikjes cb 15 november: Rootje; Marissa 1e prikjes 16 november: Rian: Daimy eerste prikjes cb 21 november: Moons; Milan controle cb + prikjes 22 november: joepie: esmay cb 2e prikjes 22 november: Simke; Jesse 1e prikjes 22 november: Sophie (Maaike) - Sophie gynaecoloog WKZ 26 november: Noor: controle kinderarts ivm prematuriteit 27 november: Noor: CB: 2e vaccinaties 3 december: Ollie 1e prikjes 3 december: Lyn 2e prikjes 5 december: Marsab; Aiden 2e prikjes 10 december: Lovewinnie; Alicia echo controle heupjes 20 december: Rootje; Marissa 2e prikjes 03 januari: Marsab; Aiden echo heupjes alicia heeft gister de prikjes gehad en ik daardoor een nog brakere nacht dan normaal. ze wilde ineens haar voeding om 12 uur weer en daarna om 3 en 6 uur weer. meteen slapen naar het eten nee hoor eerst even huilen knuffelen en dan pas slapen. gaaaaaap. en wat denk je sta ik op voor een bak koffie geen pads meer in huis ja nu zit ik aan de theepads maar is moeilijk om zo wakker te worden hoor. vanmiddag kom ik even op iedereen reageren maar vandaag voel ik me niet zo lekker. misselijk, buikpijn en ongelooflijk moe.
LIJST VOOR LIEFHEBBERS MEETING: - Marsab - Saskia78 - Suus1983 - Darcy - Jennifer - Sophie - Savita - Ief - Miranda - Zoe84 - Maart - Pomme - Rootje79 - joepie01 - jessica24 - han ? TOT NU TOE WORDT HET 12 JANUARI, DE MEESTEN KUNNEN OP DIE DATUM! MAAR HOUD DE 19E OOK NOG FF VRIJ, HOUDEN WE DIE DATUM NOG EVEN ACHTER DE HAND.... Plek: Dierenpark Amersfoort? Tijd: 11.30 uur??
Han, wat een schatje zeg. Begrijp goed dat je helemaal verliefd bent. Ief, wat vervelend zeg. Is wel heel zielig voor je kleine, sterkte! Lovewinnie, beterschap, lekker rustig aan doen. Saskia, inderdaad veel meer drama dan bij gtst. Waar maken ze zich nou zo druk om het kan toch niet zo moeilijk zijn om te begrijpen dat je niet 2 bezoekjes gaat doen met een kind van een paar weken. Als mijn man ergens niet welkom is ga ik trouwens ook niet hoor. Yasmine heeft vannacht van 22.00 tot 8.30 geslapen , wel nog even om 23.00 slapend een flesje gedaan. Marsab, ik vind het goed zo mooie tijd.
@maart; heerlijk he als ze de nacht doorslapen @Ief; zo klein en dan al opereren...zoo zielig @ MIranda; inderdaad je kan het beter voorkomen een borstonststeking, mijn schoonzus heeft het gehad en die is er 2 keer aan geopereerd! @ Han; heel begrijpelijk die verliefdheid, ik ben namelijk ook superdol op mijn Yassine! @ Lovewinnie; rust goed uit! @ Saskia; nogmaals je hebt groot gelijk hoor, het is logisch dat je voor je kind kiest wat het beste is en niet voor de familie! @ All; hier weer een supernacht gehad, hij werd pas om 7 uur wakker na 9 uurtjes te hebben geslapen...
@newlymom: gelukkig kan ik hier bij mensen ook weleens mn verhaal kwijt en word me dan verzekerd dat ik toch ech niet gek ben je zou bijna gaan twijfelen aan jezelf zegmaar
Hee, ik reageer straks weer even uitgebreid hoor, moet zo eerst op controle bij de gynaecoloog. Wat stelt dat eigenlijk voor? Je krijgt toch geen inwendig onderzoek weer he. (keizersnede gehad) Zou het iets later kunnen de meeting? Vanuit Groningen is het al snel 2,5 uur rijden. Uur of 12, half 1? Ben ik weer lastig he, sorry..
hmm als ze in het dierenpark een restaurant hebben.. (welk dierenpark heeft dat niet.. ) kunnen we denk misschien beter daar afspreken als mensen dan iets later zijn.. dan kunnen degene die er wel al zijn gewoon nog een extra kopje koffie doen. en misschien is het handig om even telefoonnrs. bij elkaar door te geven.. zodat als er per ongeluk iemand om wat voor reden niet komt opdagen.. dat je geen 2 uur zit te wachten en dan met een groot schuldgevoel op stap gaat
@Saskia;je bent echt niet gek, zoals ik al zei: ze moeten je te respecteren wat betreft je kind! @ Suus; stelt weinig voor die controle, ze kijken naar je litteken of het mooi weg gaat of niet en vragen hoe je je voelt en of je nog vragen hebt...meer niet!
Tuurlijk ben je echt zat van dit gezeik! Je gezin komt nu op de eerste plaats en ze zullen wel in de loop van de tijd wel bijdraaien.
Damn.... Ik hoop dat ik dit niet mee hoef maken. Ik kan hier geen goede info op allerlei site vinden hoe ik borstontsteking kan voorkomen, alleen maar hoe je borstontsteking KAN krijgen. Ik wil JUIST weten hoe ik 't kan VOORKOMEN!