Hey mouschy, wat een schatje, zeg Suus, ik herken je verhaal over BV. Ik probeer echt met regelmaat te kolven, maar Damian heeft moeite met overdags/'s avonds slapen en daar gaat zoveel energie en tijd inzitten, dat daar de laatste tijd bijna niets van terechtkomt. En dan nog een schoonmoeder hier die het niet kan laten om opmerkingen te maken over de BV die ik hem niet kon geven... :x Van mijn VK heb ik trouwens een tip gekregen om borstvoedingsthee te proberen. Bij haar heeft het ook geholpen. Ik heb niet echt negatieve gevoelens w.b.t. de bevalling. Het ging allemaal ook best snel. Het jammere vond ik wel dat de placenta manueel verwijderd moest worden. Klinkt misschien raar, maar ik was erg benieuwd naar hoe het eruit zag (of het in goede "conditie" was, zeg maar).
@blodyn: ook hier de schoonmoeder! Alsof ik mezelf nog niet lullig genoeg voel, moest zij er natuurlijk weer een lullige opmerking over maken dat ik ben gestopt met het geven van borstvoeding. Wat voel je je dan vervelend he! Ik probeer me er niks van aan te trekken, maar dat is zo moeilijk.. Enne over het emogedoe, ik was iets te vroeg met mijn reactie. Ben vandaag voor het eerst alleen met de kleine en ben al sinds gisteravond aan het huilen. Om alles barst ik in tranen uit. Dat ik nog wondpijn heb (logisch na een keizersnede), dat ik geen borstvoeding meer geef, dat ik niet alleen durf te douchen ivm flauwvallen, getsie, zit er ineens helemaal doorheen joh..
Hoi mama's Zo te zien doen jullie allemaal hartstikke goed! Met of zonder BV. Volg gewoon je gevoel wat het beste voor je lijkt. Zolang jij en kindje niets tekort komen! Leuke foto's van Mouschy en Noor! Het groepje van september's die nog steeds zwanger zijn wordt steeds kleiner. Het is bijna de volle maan, maar het kan ook zijn dat we uiteindelijk toch de oktober mama's worden. Maar we blijven gewoon bij jullie groep horen omdat we maandenlang samen lief en leed met jullie hebben gedeeld! Toch? Liefs, Miranda xxx
Vannacht en vanmorgen en net ging het weer goed met bv, moet d'r alleen wat meer boertjes tussendoor geven! Dus blijf gewoon doorgaan met bv, straks komt een mevr van het cb hier, dus zal ik ook nog het een en ander vragen... @Mouschy en Noor, mooie foto's @Maart, ben nu twee keer naar buiten geweest, voor een boodschap en dat ging goed. Gewoon naar je lichaam luisteren! Heb er ook een, alleen is Ayla er nog ieds te klein voor. @Shelly, welkom. Vervelend, begrijp wat je bedoelt, het belangrijkste is dat Dewi een blije gelukkige baby is, gewoon je gevoel volgen hoor meid! @Miss x, oooo heerlijk de hele nacht doorslapen *zucht*.... @Suus, hihi dat dacht ik al, meid laat maar lekker lopen, hoort er bij. @Miranda, nou hopelijk zijn jullie ook snel allemaal hier en natuurlijk horen jullie hier! @Mouschy, ja ja en natuurlijk op jou (ik doe volgende maand mee, was te laat voor sept )
Hebben jullie trouwens ook onderstaand berichtje in jullie inbox gekregen? Vond het nogal vreemd , gezien de aard van het bericht en het feit dat er door de afzender nog nooit eerder was gepost, dus heb er melding van gemaakt... kopie: Hallo, Ik ben op zoek naar positieslips/strings ze mogen ook gedragen zijn. Dus mocht je nog oude strings/slips hebben liggen stuur me een mail.
@noor28: hier geen mailjte hoor, wat een gek bericht! erg goed dat je er melding van hebt gemaakt. Echt heel vreemd hoor.
Ik heb al eerder op je gestemd en wou vandaag nog een keer doen, dat mag ik niet meer omdat ik al op je gestemd heb Laat je ons wel weten als je gewonnen hebt hier in dit topic en ook bij de ander september mama's 2007 (zwangeren) Ik duim voor je!
Wat een rare mailtje, zeg...ik hebhet niet gekregen. Anders kan je 'n klacht indienen bij de moderator ivm spam mailtje?
Hoi allemaal! Ben vandaag ook weer actief op het forum hoor! Zaterdagavond begon ik me niet lekker te voelen en gister is het helemaal doorgezet. 38.5 C koorts, bah...voelde me ontzettend moe en had hoofdpijn. En dan is het net een zondag dat het lekker weer is! Zit ja daar met je pyjama aan op de bank en dan weer in bed. Maar door veel te slapen en gister dus al om 20.00 uur naar bed te gaan, ben ik nu weer opgeknapt! Ik ben echt nooit ziek en ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst hoofdpijn heb gehad, maar ik weet wel dat het gewoon kwam omdat ik oververmoeid ben. Het doet toch wel heel wat met je lichaam hoor, die gebroken nachten en zelf voeden 's nachts. Je bent per keer toch wel een half uur wakker. Ook omdat je steeds de kruiken moet verwarmen voor in Aiden zijn bedje. Maar goed, we gaan er weer tegenaan! Heerlijk om te lezen dat de meesten van jullie wel hebben genoten van het zonnetje gister! Meiden die gestopt zijn met borstvoeding: NIET SCHULDIG VOELEN! Zoiets moet gewoon goed gaan en je moet je er goed bij voelen en anders moet je het gewoon laten. Ik vind het juist super knap dat jullie durven te stoppen en ook eens voor jezelf durven te kiezen! Meiden die nog moeten bevallen: baby's opschieten, we missen jullie mama's in dit topic!
Ik heb inderdaad melding gemaakt van het berichtje en degene die het gepost heeft heeft nu een ban gekregen. Heel bizar vond ik het. Marsab: weer een beetje opgeknapt? balen zeg, maar idd zo'n bevalling gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik had op dag 6 opeens 39.5 graden koorts en koude rillingen: dreigende borstontsteking, gelukkig ging het na het goed leegkolven en paracetamol wat beter en had ik de volgende dag geen koorts meer anders had ik aan een infuus met antibiotica gemoeten zei de gynaecoloog. Wat voel je je dan beroerd he? En dan je kleintje die aandacht nodig heeft... Zoveel mogelijk rusten overdag om de gebroken nachten te compenseren, maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan....
Hoi mama's! Mag ik me ook weer bij jullie aansluiten? Vind ik wel gezellig! Met kleine Dyon gaat alles geweldig goed. Het is duidelijk te merken dat hij 2 weken overtijd was, want hij is op alles een stapje voor. Heeft nog geen één keer gespuugd, groeit als kool (zat na 6 dagen alweer boven zijn geboortegewicht) en kijkt ons al zó wijs en gefocused aan met z'n grote blauwe ogen! Ben echt super trots, hihi! Hier nog iemand die even alle weerstand kwijt is: op de 5e dag kreeg ik ineens vreselijk last van keelpijn, en loop nu echt met een hele nare hoest rond. Mijn longen, mijn keel, mijn stembanden, alles doet pijn. En dat terwijl ik 9 maanden lang nergens last van gehad heb! Ik denk dat ik al mijn afweerstoffen aan Dyon overgedragen heb!
Hello ladies, het wordt stiller en stiller bij ons zwanger topic, de aanstaande septembermama's willen ook overstappen naar jullie! Pff... die laatste loodjes vallen niet mee; ook al is het heerlijk om die buik en dat bewegen te voelen, ook ik wil graag mijn kleintje in mijn armen houden. Duimen jullie nog even door voor de laatste meiden En als ik het zo lees, dan doen jullie het allemaal goed - kindjes groeien als kool en de mama's zijn bewust bezig met hun ukkies en zichzelf Tot gauw...
Dag lieverds, allereerst WELKOM NIEUWE MAMA'S! Hier nog steeds een beebje dat het 's nachts nog erg leuk heeft... Mijn wallen hangen inmiddels op m'n knieeen. Vrijdag is ze een maandje en morgen gaan we naar het consultatiebureau. @Migga: hier ook ineens last van kuchjes, keelpijntje etc. en tijdens mijn zwangerschap ook nergens last van!
Nieuwe mama's welkom, lekker gezellig. Ik moet donderdag al met Yasmine nar het consultatiebureau voor een gehoor test. Ik ga vandaag lekker een rondje lopen met Yasmine kijken hoe ver ik kom. Noor, wat een naar bericht, goed dat je er een melding van hebt gemaakt. Pomme, hier ook heel erg moe. Vannacht weer slecht geslapen. Ik weet niet eens meer hoe het voelt om gewoon de hele nacht door te slapen.
Jeetje Maart, da's ook wat, ben je net een beetje aan het bijkomen moet je al naar het CB! Bij ons kwamen ze thuis de gehoortest afnemen. (Bij Isa ook, dus niet alleen omdat het een tweeling is) en de intake deden ze ook thuis! Wij gaan vanmiddag voor het eerst en als het goed is coor het laatst op policontrole bij de kinderarts. Ben benieuwd hoe ze gegroeid zijn en wat ze van de mannen vinden verder. jullie horen het! Eerst even lekker naar de kapper straks! Liefs Noor
Zo Noor, da's fijn dat ze gewoon thuis bij je kwamen voor de gehoortest! Wij moesten er vorige week donderdag heen. Gelukkig was alles goed. Gisteren was er een intakegesprek en aanstaande maandag is ons eerste bezoekje aan het CB. Ben benieuwd. Succes trouwens Noor bij de kinderarts en veel plezier bij de kapper Darcy, hier draaien de duimen voor je! Hopelijk kun je snel genieten van je kleintje!
hier zijn ze ook thuis geweest voor de gehoortest en vandaag komt er ook iemand langs om even te kijken hoe het gaat. Ook hier last van de keel en een nare hoest helaas.. Erg vervelend, door die keizersnede doet niezen en hoesten best zeer!
Vandaag met onze mannen naar de kinderarts op controle geweest. Ze was erg tevreden. Chris is nu ruim 2800 gram zwaar en 50 cm (al ruim 700gram gegroeid) en Tijn is nu ruim 3000 gram zwaar en 52 cm (Al ruim 500 gram gegroeid) Ze doen het prima! En dan te bedenken dat ik eigenlijk a.s. zaterdag pas uitgerekend was.....
Haha ja ik vroeg het nog een keer omdat ik nog een paar stemmen nodig heb om te winnen Stond de hele maand voor, en nu de maand bijna voorbij is, word ik ingehaald... Dus meiden die nog niet hebben gestemd... Hier is het CB ook thuis geweest voor de hielprik en gehoortest. Alles was goed, dus onze kleine man kan alles goed verstaan We moeten op 1 Okt. naar het CB toe en dan word hij gemeten en gewogen. Marijn is ook helemaal niet afgevallen, dus dat is wel erg mooi.