September 2007 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door mouschy, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    @patries: idd jammer dat je niet meekunt naar de meeting haha, wel erg logisch..

@maart: jesper tilt zijn hoofdje al zo op sinds zijn geboorte. Dit hoeft alleen niet altijd goed te zijn, het kan ook een teken zijn dat hij last heeft van zijn nekje, hij overstrekt zich ook heel vaak. Als ik hem op zijn buikje leg, maakt hij een mooie c van zichzelf. Hoofdje omhoog en beentjes ook. Vanmiddag komen we er hoogstwaarschijnlijk achter of hij echt last heeft van zijn nekje.
    Wat een ontzettend lieve foto’s! Wat ziet dat er schattig uit in zo’n tummy tub. Toch wel jammer dat we die niet hebben aangeschaft.

@mobielfreak: super goed dat alles in orde was bij de cardioloog! Dat is misschien toch een troost in deze moeilijke tijd.

@zoe: ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikte speen haha. Ik gebruik de difrax s flessen, die werken hier super. Alleen met een s speen gaat het te langzaam en met eenm speen nog te snel. Wat ik nog wel doe is beginnen met de s speen en dan halverwege de m speen of nog een extra schepje jhbm (los te koop) en dan de m speen. Dat bevalt op zich ook wel goed.

Nou mijn vriend is nu met Jesper aan het wandelen. Als hij terugkomt even een flesje en dan naar de manueel therapeut. Martin is gelukkig alweer wat minder chagrijnig. Direct een nieuwe afspraak gemaakt en 10 december heeft hij weer examen, hopelijk gaat het dan goed.
    Maar hij had ook nog wat beter nieuws, hij had een sollicitatiebrief verstuurd en mag vrijdag op gesprek komen, hopen dat er wat goeds uitkomt!
    Gebruiken jullie de verkleiner voor de maxi cosi nog steeds? Ik twijfel of Jesper hem nog wel nodig heeft, hij is natuurlijk nog maar 2 maandjes, maar al wel groot. Heb het idee dat hij door de verkleiner helemaal ingezakt zit.

2. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Goedemiddag allen!

@ Han: gossie van je rug, doe weel voorzichtig en beterschap!

@ Joepie: Matthew moet ook echo foto's maken van z'n heupjes, alleen weet ik niet wanneer het wordt.

@ Patries81: natuurlijk doen we het verslag van meeting en evt. foto's hier, zodat de afwezigen en belangstellenden mee leven!
    En matthew slaapt ook iets langer 's nachts. Gisterenavond sliep hij rond 22.30 uur tot 04.00 uur ofzo. Dat gaat lekker.

@ Suus: jammer dat je vriend gezakt is, maar de volgende keer gaat ie gewoon halen!

@ Maart: Yasmine kan al los in de tummytub, goed zeg!

@ allen: Matthew sabbelt met z'n eigen handje en duimt ook. Hij doet dit alleen wanneer hij tevreden is en veilig voelt, schattig om te zien.
    Daarnaast lacht hij erg veel, zo'n schattig opa-bekkie!

Vannacht heb ik nauwelijks geslapen. Ik werd gek van pijnlijke borsten. Het prikt zo heel erg, zeg maar echt stekelige gevoel. Ik had echt 'n potje zitten janken. De pijn was echt niet te verdragen, het is erger dan de weeën zelf :confused: Ik zonderde Jeroen en Matthew af, ze lagen lekker slapen in de slaapkamer, en ik in de woonkamer. Wou ze niet wakker maken van mijn gejank. Uiteindelijk kwam jeroen me wakker maken om te zeggen dat Matthew honger had. Ik ging flesvoeding voor hem maken zodat Jeroen hem flesje gaf, lief.
    Vanochtend ging ik toch naar de dokter om te vertellen. Ik heb nog geen echte ontsteking, dus kreeg ik al meteen paracetamol/codeïnefosfaat Sandoz (4x daags een tablet). De pijn zal binnen 4 dagen overgaan. Dat hoop ik van harte. Ik mag niet auto rijden. Koude kompressen regelmatig op mijn borsten leggen. verder heb ik nu echt dikke wallen onder mn ogen en opgezwollen ogen van het huilen en kort slapen. Ik weet heus wel dat het weer goed komt.

Gisterenavond gooide Insane (rooie kater van 8 maanden oud) een grote plant om van de kast op de grond. Pot is kapot, rotzooi op de grond, dus samen met jeroen stofzuigen en opruimen. Hem een flinke opdonder gegeven.
    Vanmorgen deed ie weer met ander plant, zelfde verhaal, alleen is Jeroen even weg, die was niet bij. Anders pakte hij hem nog harder aan die ik niet tegen kon aanzien. Ik deed op mijn manier om hem een flinke opdonder gegeven. Hij schrok van me en was bang voor me. Hij moest echt afleren om niet aan alle planten aan te komen. We hebben nog de lange weg te gaan.... :confused: :(

Dat was het wat ik kwijt wil...

En ik vind het erg leuk om alle beebsfoto's hier te zien! Echt schattig!

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

dit ben ik

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Mooie foto, Marsab!

@ Darcy: Leuk dat je docent voor Engels bent. Ik ben erg slecht in Engels :oops: ben goed in Duits 8)
    Ben benieuwd naar jullie foto!

5. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    # Offtopic #

Ik was vroeger blond... :confused:

6. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek

Deze foto is vorig jaar genomen voordat ik zwanger werd van Matthew!

Ik ga morgen haarverf kopen en hoop op zondag mn haren eindelijk verven om lichtbruin naar middelbruin te verven en ook grijze haartjes bedekken :confused: ;)

En nu # Ontopic #

Normaal gesproken krijgen baby's met 8 weken oud hun 1ste prikjes.
    Matthew krijgt pas hun 1ste prikjes als hij 10 weken oud wordt :confused: dit omdat er zoveel baby's in de maand september zijn geboren, lopen ze 'n btje achter op schema.
    Ik zie op het lijst dat Ollie (van Darcy) ook laat z'n eerste prikjes op 10 december krijgt (de mijne op 6 december).
    Nu heb ik het gevoel dat ik Matthew nog extra ga beschermen tegen rare ziektes totdat hij de 1ste prikjes krijgt.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ suus: kl*ten voor je vriend, maar ook voor jou...volgende keer beter!
    Leuk dat de bunker zo gaaf staat, ik zou er zelf ook wel in willen liggen! hihihi, zo lekker warm!
    Ik gebruik de verkleiner nog wel, maar je kan die ook iets hogerop trekken hoor, dat heb ik al wel gedaan.

@ noor: jammer dat je niet kunt komen naar de meeting! Je hebt wel 2 heerlijke ventjes!

@ sophie: je meisje gewoon lekker knuffelen, na de prikjes hebben ze dat dubbel en dwars verdiend!

@ Patries: wat flauw dat je niet naar de meeting komt! Ff een ticket kopen is toch niet zo veel werk! hihi ;) *plaag*
    We zullen alles vertellen, na de meeting hoor!
    En er worden vast foto's gemaakt, dan laten we die zien en dan was je er toch een beetje bij! :D

@ Han: meid, doe het rustig aan hoor! sterkte....

@ Zoe: heb zin in woensdag! ;)

@ Joepie: dikke knuff voor jou, ik weet niet hoe jij je moet voelen, maar wel hoe Esmay zich moet voelen: ik heb het nl ook gehad!
    een gipsbroek, spreiders, gewichten aan beentjes de hele mikmak! bah, zo sneu!
    Maar goed, nu weet ik er natuurlijk niks meer van en esmay later ook niet!
    Dus dat is een troost! ;)

@ Miranda: leuke foto's! Donker haar staat je beter hoor, vind ik! hihi :D

@ maart: wat een leuke foto's zeg, in de tummytub!

@ miss x: hoe bevalt het werken?!

@ lovewinnie: mooie meid, alicia!
    En leuk idee trouwens, foto's van jezelf posten! haha
    nu de namen van iederen nog! ;)

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Suus: ja volgende keer beter voor je vriend. hoe was het bij de manueel therapeut?

Maart: wat schattig zo alleen in de tummytub. Wij hebben de tummytub maar 1x gebruikt. Ze gaat er namelijk steeds in staan en komnt dan helemaal boven het water uit. Ze vind het badje net zo lekker (of lekkerder)

Miranda: balen van je borsten, hopelijk is het snel over. Ik heb nu een paar dagen steeds 2 borsten moeten geven en nu drinkt ze opeens weer niet eens 1 borst leeg. Dus ga maar weer kolven :(

Mobielfreak: lekker weer een zorg minder. Hoe gaat het nu met jou?

Marsab: wat heb jij toch altijd mooie foto's! een fotograaf in de familie?

All: soms is de pijn minder als anders, heb vanmiddag in bad gelegen en toen was het even beter maar nu komt het net zo hard weer terug. Als het maandag nog zoveel pijn doet ga ik toch maar weer eens de fysio bellen. Had dat eigenlijk al eerder moeten doen maar ben niet heel tevreden over de fysio hier.

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Miranda: Balen zeg van je borsten. Hopelijk slaan de medicijnen aan en krijg je niet alsnog een borstontsteking. Ik weet er alles van, heb het ook gehad en het doet ontzettend zeer!

Noor: Wat een leuke foto´s van je 2 ventjes, echt schatjes hoor!

Ik ben vandaag ook lekker aan het rommelen in huis, hoef ik dit het weekend niet meer te dun. Manlief sms-de net dat hij vanavond lekker de openhaard wil gaan aansteken. Leek hem wel lekker zo op de vrijdagavond, dus ik ga straks nog wat lekkers erbij halen en onze avond kan gaan beginnen ;) :D

Trouwens, gaan jullie al Sinterklaas vieren met de beebies?
    Wij vieren het wel met familie, meer voor onze neefjes, maar pakken niet groots uit hoor. Met kerst doen we er altijd iets meer aan, vindt ik een veel mooiere tijd en gelegenheid.

10. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo allemaal

Ik moet me weeral schamen dat het weeral een weekje is geleden! Ik lees wel dikwijls, maar heb niet zoveel tijd meer om te reageren :oops: .

Ik ben verleden vrijdag terug beginnen werken en het valt eigenlijk wel mee. Je komt weer eens onder de mensen en dat doet wel deugd.
    Wat ik minder vind is, ik had mijn ritme met Keld en nu is dat weer helemaal in de war.
    Het is nog zoeken om welk uur ik best opsta om op tijd te zijn en ik vind het lastig dat we s'avonds nooit meteen naar huis kunnen. Keld is bij de grootouders en je blijft natuurijk altijd een beetje plakken..

Voor de rest vind ik mijn zoontje elke dag leuker. Hij brabbelt erop los, is een echte babbelkous aan het worden, vooral als je tegen hem spreekt.
    En lachen doet hij ook superveel.
    Vind het zo'n schatje, maar gisteren zat ik er effe onderdoor.
    Ik ben dood-maar dan ook doodmoe.. Ik weet niet hoe het komt, Keld slaapt erg goed.
    Ik heb geen fut meer gewoon.. En dan kan ik zo prikkelbaar reageren op hem, ook al weent hij maar 5minuten.
    Ik voel me altijd schuldig dat ik hem heb afgesnauwd, het ventje kan er ook niet aan doen..

Schattige baby's hebben jullie allemaal, maar ze groeien zo snel..
    Zal morgen ofzo ook nog een fototje proberen te plaatsen!

X

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Suus: Ik heb de verkleiner er deze week uitgehaald, werd echt te krap, zijn hoofd lag niet meer lekker. Nu heeft hij weer lekker veel plaats! :D

12. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Miranda, vervelend zeg. Hoop dat de pijn snel weg gaat.

leuke mama's hoor, mooie foto's.

Yasmine vind de tummytub heerlijk ze kan nog niet los was alleen even snel voor de foto. Hier nog 1 foto is echt verslavend hihi

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm die tummytub.. het idee van er in gaan staan is toch niet zo gek dacht ik
    anne zit ook altijd te springen
    dat deden ze tenslotte stiekum in de baarmoeder ook.. dat waren die nare trappen tegen onze ribjes :)

@maart: die arm is niet van jou toch? :p

en eh.. de rest.. ga ik nog wel eventjes op mn gemakje lezen en beantwoorden :)

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee gelukkig niet Saskia. Die hoort gelukkig bij papa. Anders had ik ze er wel af getrokken hoor :)

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Dank je!
    geen fotograaf, maar marc doet dit als hobby, voor de fun erbij zeg maar! ;)

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    ahahaha, ja idd!
    Staat anders niet zo mooi he... :p

17. Saskia78

hmm hier geen idee wat we doen met sinterklaas trouwens
    vind het zelf niet zo nuttig met anne nog :)

maar ik denk dat er iemand (jobs moeder ofzo en anders vast wel een andere grootouder) geen excuus zal missen om toch anne te zien en leuke kadootjes te geven :)
    dus ik zie wel of we daar wat van horen *grin*
    maar ik denk dat we anders zelf maar even sinterklaas vieren zoals ik dat eigenlijk al jaren gewend ben..
    met een goede film, veel pepernoten en warme choco :)

dat zit er tenslotte vanaf volgend jaar de eerste 10 jaar zeker niet meer in :)
    en nu is ze nog te klein om kadootjes uit te pakken :)

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Zijn jullie trouwens al 'regelmatig' ongesteld?

Misschien stomme vraag hoor, maar ik zit er nu al eventjes 'op te wachten'. Ik heb al een zwangerschapstest willen kopen, maar is nogal stom eigenlijk, mijn kind is nog maar 3 maanden (bijna toch) en het lijkt me dus logisch als alles nog niet vlotjes verloopt.

Ze zullen wel komen, maar je weet natuurlijk nooit! :(

19. Saskia78

tja tsten kan geen kwaad he

de eerste keer moet hier nog komen overigens
    maar ik "wil" morgen met de nuvaring beginnen.. dus dan zal het wel weer komen ben ik bang :(

20. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik ben niet zo'n tester! :(

Toen ik verleden jaar zwanger was, wist ik het pas na 2maanden ofzo. Mijn :evil: bleven uit, maar het was zo onregelmatig dat ik niet testte. Geloofde er niet echt in..

Dus denk ik niet dat ik snel naar de winkel zal lopen voor een test, ik wacht af en we zullen wel zien. Ze zullen wel komen, heb buikpijn.

Maar hoe dichter we naar december gaan, hoe meer heimwee ik krijg naar mijn zwangerschap. Het is toch iets unieks hoor, een kind in je buik dragen. Het kindje zelf ook natuurlijk!
    Maar ik blijf mijn zwangerchap missen, nog steeds..

Deel Deze Pagina