September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb er ook weinig mee, echo's. Het weten van het geslacht doen we voor manlief, die echt niet overweg kan met verrassingen. Maar ik vind zo'n 3d echo juist meestal maar eng. Zo'n gevlekt ding.. nee ik vind het heerlijk om pas te zien wie het is als hij eruit komt!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik kreeg de 20wk echo in het WKZ omdat die speciaal apparatuur ervoor hebben en mijn vk praktijk daarbij aangesloten zit. Vandaar ook dat je al perse naar bevalt als je bij hun loopt.
    Ook niet op dvd gekregen.

Ik deel de mening van Cossy, ben geloof ik wel 4 x wezen kijken naar mijn zoon tijdens een pretecho! :)
    Onbetaalbaar!

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Grappig dat iedereen dat weer anders beleeft. Ik vond de band wel sterker worden toen ik zeker wist dat het een meisje zou zijn (bij 20 wkn) maar ik weet niet of dat anders was geweest als ik het niet had geweten.
    Ik vind persoonlijk die 3D echobeelden een beetje eng eruitzien. Daarom hoeft het van mij niet zo. Ik kan in mijn fantasie ook een beeld maken van mijn kind (is gebleken) en heb daarom die beelden niet nodig. Maar dat had ik van tevoren niet gedacht.
    Wellicht had jij ook een sterke band ervaren als je geen echo's gehad had, maar ja dat is iets wat je dan nooit weet. Net als dat ik niet weer hoe het zou zijn geweest als ik wel een 3D echo had laten maken.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh ik zie dat Ingeltje het ook een beetje eng vindt... hahaha dacht dat ik de enige was daarin...

5. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Het is inderdaad voor iedereen anders. Wij hebben daar een hele bewuste keuze in gemaakt en waren het snel eens. Ik heb het gevoel gehad een hele sterke band te hebben. Maar wie weet zoals Yule zegt, had ik het sterker gevoeld als ik wel 3D echo had gehad. Ach het is mooi dat je tegenwoordig de keuze hebt, iedereen kan dan zijn/haar eigen keuze maken.

Wij hebben toen wel een heel uitgebreide 20 wk echo gehad. We hadden een leerling die het eerst alleen deed, en daarna werd alles gecontroleerd, vond ik niet erg hoor ;) En ze wilde haar gezicht niet laten zien, dus moest even in de wachtkamer springen en doen en daarna weer terugkomen hihi.

6. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik vond e 3d echo's meer lijken op knapperend haardvuur dan op Jill :D Dat zei mijn vader toen hij de foto's zag en hij had gelijk!
    Ik wilde wel heel graag het geslacht weten, puur om te kunnen bevatten dat er een mensje in mijn buik zat ;)

Inge, leuk dat jullie er een knul bijkrijgen!

Jaja, ik ben er ook weer eens. Tussen de hoestbuien en dozen tissues en het werken door. Jill heeft me lekker aangestoken ;) Voel me vreselijk. Moet vanavond ook werken en morgen de hele dag (alleen).
    Fijne bazin ligt natuurlijk op haar stretcher in Egypte ;)
    En na alle hoop, gebeden en kaarsjes, is de dochter van mijn collega gisteren met bijna 25 weken toch ook het 2de meisje verloren :( :( :( Alles ging zo goed! Maar opeens liet de placenta van baby 1 los en schoof baby 2 op de plek van Joëlle (zo heet ze).
    Ongelofelijk het verdriet :(

Even geen forumenergie meer over dus. Komt wel weer.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia: jeetje wat erg.... ontzettend verdrietig.
    Snap dat je je nu niet ziek wilt en kan melden. Beterschap meis...

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Freesia, ahh nee dochtertje 2 ook overleden :(
    Beterschap meis

9. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    freesia wat erg :(

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ingeltje: gefeliciteerd met je baan en natuurlijk ook met je toekomstige ZOON!!! Leuk hoor. Echt een mannengezin dus :).

Jale: ooh wat spannend bij jou. Sterkte ermee, ik hoop dat alles uiteindelijk wel goed en vlot zal verlopen.

Verder geen tijd meer om bij te lezen (ben op blz 23 (voor mij dan) van de 27). Isis heeft nu echt genoeg van haar bedje dus die ga ik ophalen!

Groetjes
    Azeb

11. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Freesia, het is soms niet eerlijk op deze wereld. Jij beterschap en veel sterkte!

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Freesia, wat onwijs kl*te zeg! Kan me voorstellen dat je even geen puf meer hebt.. :(

Ik vind mezelf een raar type, maar dat wisten jullie al.. :p
    Is me zoontje van de ochtendfles af, mis ik het gewoon.. :(
    En twijfel ook continue of ik er wel goed aan heb gedaan etc.. Stom he! Ik vond dat gewoon zo bij hem horen, een lekker papflesje 's morgens. Maar hij had er niet meer genoeg aan en vond t dan niet nodig om en/en te doen dus daarom overgegaan op brood.
    Is er geen ander alternatief dan brood?
    Bordje pap al 100 x geprobeerd, wilt hij echt absoluut niet..
    Of lijkt brood in mijn ogen gewoon slecht, omdat ik aan t idee moet wennen dat mijn binkie steeds groter word en straks niet meer uit een fles drinkt?

13. 4days

4days Niet meer actief

Missy -> Zozo, 4 keer, zo erg ben zelfs ik niet! :D hahaha! ;)

Ik vind 3D echo's juist prachtig! Echt totaal niets engs aan, ook niet bij die met 16 weken. Ik weet dat ik mijn kindje zie, en ik ben er meteen verliefd op.

Freesia -> Ohhh wat vreselijk zeg!! :( :( Echt, het zal je maar overkomen... Die arme vrouw gaat door een hel nu. :(

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, als Mike zelf heeft aangegeven dat hij zonder die ochtendfles kan, dan heb je een goede beslissing genomen.

Ik had voor Levi "dreumes eerste muslie" gekocht. Denk eens wat anders als pap of brood. Vind meneer het weer niet lekker.
    wat trouwens wel slecht is, is dat Levi mijn ontbijt gewoontes overneemt. Hij plukt het brood van de korsten af en laat de korsten liggen

15. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Freesia: wat vreselijk zeg!

16. 4days

4days Niet meer actief

Vince eet juist heel vaak muesli of papje, hij vindt het heerlijk! En ik vind het prima, want hij krijgt er elke dag een grote beker melk mee binnen. Als ik hem een beker melk geef laat hij hem na 2 slokjes staan. Dit eet hij tenminste wel.

17. @freesia o nee wat erg!!!knuff voor jou

echo:
    julia schopte steeds tegen dat ding aan, een van de redenen waarom we zo weinig mogelijk echo's wilde.
    helaas niet helemaal gelukt door haar hartje
    geslacht wilde ik echt niet weten omdat ik dat dan voor onszelf wil houden en rik kan echt geen geheimen bewaren.
    en verder vond ik het ook gewoon super leuk en spannend om nog niet te weten hoe ze eruit zag enz

lekker gewandeld en een nieuwe tas gekocht bij kruidvat voor 5 euro, ga ik gebruiken voor het zwemmen, de andere is niet handig.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Cossy, wat voor pap of muesli geef jij dan?
    En in een fles de pap of van een bordje?

19. 4days

4days Niet meer actief

Nee altijd van een bordje, uit de fles heeft hij nooit gehad. En dan neem ik gewoon zo'n pak van Bambix, 8 granen papje of mijn eerste muesli.

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hmm, misschien doe ik hem dan wel te dik of niet warm genoeg ofzo.. Want mij lijkt het er zelfs nog lekker uitzien.

Deel Deze Pagina