WHahaha geweldig! Achja, ik moet niet alles perfect willen dat weet ik.. En opzich drinkt hij tussen de middag zo 150ml Melk&Fruit weg en avondflesje 90/3 ook dus is het niet erg als hij als ontbijt brood eet. Zo kunnen we ook de melkproducten eindelijk wat afbouwen. Zit er zelfs aan te denken als dit pak Groeimelk op is, gewoon over te gaan op halfvolle melk of melk&fruit dus ook bij het ontbijt een bekertje. Alleen dan zit ik me weer druk te maken om de vitamine D en andere...
Ja hoeveel melk hebben ze eigenlijk nog nodig? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee... Hij krijg nu dus een flinke beker per dag binnen, en dat leek me eigenlijk wel voldoende...toch?
Mijn eerste muesli is hier bij alle winkels helaas uit het assortiment gehaald! Baal ik onwijs van want Raven vond dit heel lekker, ik mengde het altijd met gewone pap. Pap vindt ze lekkerder dan brood 's ochtends. Nu geef ik haar pap met gewone muesli erdoor. Idd heeft ze dan het grootste deel van de zuivel al binnen op een dag. @missy: wat is er in hemelsnaam mis met brood dan? Is toch prima en gezond voedsel? (als je er geen chocopasta op smeert) Ik snap wel dat je dat flesje mist hoor, dat is hetzelfde gevoel als wanneer alle flessen wegvallen of de BV terugloopt. Gewoon het gevoel dat je kindje geen baby meer is maar een peuter, dat is voor moeders echt loslaten.
@missy: in een gevarieerde voeding zitten alle vitamines voldoende (in brood dus ook) behalve vit D. Dat moet je nog bijgeven. Zeker in de winter. Je kunt behalve druppels ook tabletjes kopen, die heb ik al heel lang voor Raven, ze vindt het super leuk, die tabletjes zelf in haar mond te stoppen. Je moet het een paar dagen even leuk maken, spelletje ervan maken en zelf ook in je mond stoppen (goede voorbeeld + kan geen kwaad om zelf ook wat extra vit D te nemen), daarna kan hij het zelf.
Yule, hier bij de AH. Waren vorige week 2 halen 1 betalen. Heb nog een pak voor je staan, want Levi eet het toch niet
@Yule, nouja er is natuurlijk niks mis met brood.. En mike lust geen chocopasta.. Maar vind het zo enorm saai om te geven, flesje was lekker op schoot en bordje pap kan ik ook nog samen doen met hem. Maar brood wilt hij echt zelf en krijgt het dan vervolgens 2,5 uur later nogmaals. @Yule, ik gaf hem nu al D druppels, aangezien hij per 100ml Groeimelk maar 1,7 binnenkrijgt en de nieuwe norm 10 is. Hij krijgt nu 2 x 90/3 = 200 ml binnen van Groeimelk, is dus 3,4 maar van de vitamine D. Dus ik gaf hem al 6 druppels erbij.. Want in normale melk zit geen vitamine D toch? En heb gisteren ook multi vitamines gekocht, daar zit alles in ook vitamine D. Geloof 2,5 per tabletje omdat de oude norm nog 5 per dag was en ze mogen max 2 tabletten per dag. Drinkt Raven verder de hele dag geen melk, ook niet tussen de middag?
Oh dat krijgt hij vaak als binnen met alleen het papje. hij heeft smorgens honger als een paard, en vindt het heerlijk. Dus hij lepelt echt een mega bord weg voor zo'n uk.
Meiden hier ene naam gefrutsels net met mijn pa Syco zou hij dan gaan heten. Maarheb nog steeds neit het definitieve antwoord gekregen. Maar hij heeft dus wel al een naam
Hihi, ben je niet bang als je dat over straat roept dat mensen dan denken dat je psycho aan het roepen bent?
@Yule, thnx! Ik ga vd week es op stap voor die muesli want die kan ook gewoon met normale melk natuurlijk. En anders blijven we gewoon bij brood, aangezien hij dat verder wel gewoon eet. Geven jullie wel es wit brood? Ik had em vd week een x op een zondag wit brood gegeven, nou je had hem moeten zien.. was niet eten maar VRETEN! Echt letterlijk elk kruimeltje ging op. Dus ik dacht.. koop dat Blueband witbrood wat eigenlijk bruin is, wat denk je... Meneer ruikt eraan zegt Bah! Ik hem stukjes voeren, alles ging eruit en over de grond. Geen succes dus! Maarja, elke dag witbrood vind ik ook niet zo fijn (al eten wijzelf ook bijna alleen maar witbrood).
Oh heerlijk bijna weekend! Een vrijdag werken is echt niks aan. Vanavond ga ik lekker theeleuten met een paar vriendinnen en morgen brengen we Kyano rond 15 uur naar mijn ouders en blijft hij daar logeren. Wij gaan naar vrienden in Nijmegen en slapen dus zondag heerlijk uit ! Heb er nu al zin in Ingeltje oh wat jammer dat jezelf niet kon kijken op het scherm Wij hebben ook geen dvd gekregen wel een paar fotos. Maar eigenlijk zijn de fotos van de eerste paar weken het leukst als je echt nog een klein frummeltje in totaliteit ziet. Bij de 20weken echo paste Kyano al niet meer helemaal op de foto Wij hebben zelf 2x een pretecho gedaan. 1x bij 14 weken en 1x een 3d weet niet meer precies met hoeveel weken maar ik vond het ook het geld absoluut waard. Ik vond het zo leuk om steeds weer even een kijkje in de buik te kunnen nemen en Kyano te bewonderen. En dan heb ik ook nog eens een aantal extra echos gehad ivm stuitligging, groei, opname ziekenhuis etc. Ik vond ze allemaal even gaaf! Cossy ah lief die foto van slapende Vince! Queen oh leuk als de kleine puppie er komt! Freesia beterschap voor jou en wat vreselijk naar voor de dochter van jouw collega. Verschrikkelijk dat ze allebei de kindjes heeft verloren Missy ja ik denk dat brood gewoon bij het ontbijt hoort. Je zou ook eens een muesli ontbijt kunnen proberen, zag ik ook bij de babyvoeding staan. Vanaf 15 of 16 maanden geloof ik. Ik vind brood gewoon het handigst aangezien wij dat zelf ook allebei eten. Maar mijn vriendin ontbijt nog steeds met een bordje pap dus het is net wat jezelf het handigst vind. Ha ha ik lees dat andere meiden dit ook al noemen. Yule bij ons heeft de Plus het in het assortiment.