September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Leuke naam Queen, super ook de gedachte erachter

Funny: hè, dat is nooit leuk om te horen. Hoop dat mannetje dadelijk gewoon keurige beentjes heeft!

Lindaa: auuww dat klinkt beroerd meid

Freesia: afschuwelijk :( heel erg voor die moeder...

Missy: ik sluit me bij Azeb aan.. vind kindjes ook echt te oud nog voor een papfles. Ook sluit ik me bij Eva aan. Probeer de pap gewoon vaker aan te bieden, wie weet vindt hij het straks heerlijk. Ik heb altijd gewone pap van de Aldi.

De rest is ff door me heen gezeefd ;) solly..

We zijn lekker gaan zwemmen met Julian in Oss. Gingen erg laat, Julian sliep laat door onze echo, hij moest naar oppas.
    Heerlijk gezwommen en daarna maar even frites in de zwwembadkantine gegeten, julian lekker meegesmuld en een paar stukjes frikandel foei :)

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh en ik eet zelf graag cruesli en dan in vanilleyoghut jammie!
    Vitamine D geef ik net als Yule in tabletjesvorm, geef het elke ochtend trouw. Julian vindt het ook prachtig, stopt ze zelf in de mond en zegt HAM! erbij

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Vit D: ik de zomer ben ik er heel makkelijk mee maar in de winter niet. Vit D zit NIET in voedsel dus zeggen dat ze wel genoeg andere vitamines binnenkrijgen is echt onzin.
    Vit D maak je aan in je huid door zonlicht erop te krijgen en dat is in Nederland in de winter echt te weinig. Ook al ga je regelmatig naar buiten, doordat de kindjes zijn ingepakt maken ze het te weinig aan.
    Zeker getinte kindjes krijgen regelmatig problemen met de botgroei door vit D gebrek (Engelse ziekte of rachitis).
    Dus eva, ik zou het echt geven als ik jou was.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lindaa: oh wat vervelend meid! Sterkte met de pijn...

@steen: oh dat is wel een beetje ver weg....

@kaatje: hier valt het mee met de verschoondrama's omdat Raven net als Aimar altijd iets krijgt om mee te spelen. Dat helpt goed.

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Een heel fijn weekend! Zijn we morgen vlak bij elkaar in de buurt dus ;)

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hier is het heel wisselend. De ene keer kan Femke wel lief blijven liggen en de andere keer is het ook drama....afleiden wil hier wel helpen, speeltje in de handen.

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    sluit me hier volledig bij aan!

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik geef Julian ook altijd een speeltje, maar meer omdat hij anders meteen naar zijn piemeltje grijpt en tuut tuut zegt! Best leuk, tot hij onder de poep zit... dus nu altijd eerst een speeltje en dan pas de luier open :p

9. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kaatje, ja hier nog een kind die totaal tegen werkt met verschonen maar na even laten zien wie de baas is werkt ze mee. Afleiden emt speelgoed of wat dan ook heeft heir geen zin.

10. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Dat gaat hij vast aan zijn broertje leren :D

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik ben ook weer boven water!
    Vannacht een bezig nachtje gehad, het stomen gisterenavond had me wel goed gedaan, dus de nacht wel goed doorgekomen. Vanmorgen zat het wel weer helemaal vast en begon ik al wat hoofdpijn te krijgen. Dus wilde thuis weer gaan stomen, liep ik met een bak met vaporup in kokend water de trap op, moest ik het traphekje open doen, hield ik de bak even tegen mij aan...ik weet het heel erg stom. Klotst er dus wat water over me heen, precies over mijn borst....direct kleren uit, hingen er al velletjes aan, dus t**t onder de kraan om te koelen....autsj, precies bij mijn tepelhof, dus ook nog net het gevoelige gedeelte....balen natuurlijk!
    Maar goed, daarna wel goed geslapen, werd om vijf uur met knallende koppijn wakker en alles weer helemaal vast en vol snot. Dus de oppas gesmst dat ik echt eerst de pijnstillers moest laten inwerken en stomen, ik kon nauwelijks mijn ogen open houden door de pijn.....grrr. Maar goed dat dus allemaal gedaan en dat hielp gelukkig wel.
    Femke ligt nu lekker op bed, en mama op de bank. hubbie is werken.
    En dan mag ik straks weer...hopelijk gaat het vannacht ook wel aardig....

Brood: Femke eet altijd bruin/volkoren brood, ook met pitjes, maakt allemaal niet uit.

Vit D: Femke krijgt nog druppels, potje staat op de tafel, ze krijgt ze 's morgens bij het ontbijt. Soms vergeet ik ze wel eens hoor, maar over het algemeen krijgt ze ze keurig elke dag.

Echo: 20 weken echo was in het ziekenhuis, wel foto's gekregen en geen dvd. En wij wilden wel weten wat het werd, vond ik ook erg leuk, het was gewoon al meteen Femke voor ons.

Fijne avond allemaal!

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Ingeltje: gefeliciteerd met de goede echo!! En nog een knul: leuk!

Echo's: hier ook overal DVD. Zowel bij Sara als deze Uk heb ik een VK DVD met beelden van 7, 9 en 13 weken. En bij 20 weken echo (Ziekenhuis) doen ze eerst de screening en als alles goed is, maken ze nog 5 minuten pretbeeld voor op DVD. Ook krijg je 5 foto's mee.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oei Steen: ik schrik ervan meis... flinke brandwonden dus... ik geef je gauw een kusje erop.. hoop dat het helpt (oh en wij hadden Julian ook Femke genoemd als het een meisje was)

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wat onwijs luxe al die opnames... dat kunnen we hier dus echt op onze buik schrijven....
    *idee*
    Ga ik dan ook maar doen de volgende keer....

"Ik wil een DVD"

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Echo/DVD's Hier niet, juist omdat de 20 weken echo géén pretecho is. Wie weet moeten ze je wel heel naar nieuws gaan vertellen, dat doen ze niet graag voor een camera denk ik.

Vitamine D Zoals ik al zei, weet ik dat ik me schuldig maak aan iets doms.....Misschien zijn die tabletjes wel een ideetje. Maar 1 vraagje....volgens mij hebben wij die druppels nooit gekregen toen we klein waren....en we zijn allemaal groot geworden. Maar ok...ik weet het en zal morgens eens op tabletjes-jacht gaan :)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja naar zijn piemel grijpen doet Levi ook. Normaal niet erg maar vind dat echt niet tof als hij onder de poep zit

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @steen: oooh klinkt als holteontsteking en een niet fijne ook.... En dan ook nog verbrand.... misschien kun je ergens flammazine vinden?

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: jazeker wel dat wij die druppels gekregen hebben. A/D druppels toen nog.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb het potje wel chronisch op tafel staan anders vergeet ik het ook hoor.

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Steen: ouch! Brandwonden doen gemeen pijn! Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt.

Oh wacht....lees net dat Inge je tiet net heeft gekust, zal nu vast beter aanvoelen ;)

Deel Deze Pagina