September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    me too :)

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Helemaal waar! :D

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Okee, ga ik eens bij de C1000 kijken.

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    whahahahaha :D:D

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    nee het smaakt naar niks :(

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Bij ons is de vitamine D al zo ingeburgerd dat we het echt nooit vergeten. Ik geef de druppels, maar als het potje leeg is gaan we ook over op tabletjes.

Verschonen: Quinten doet niet echt moeilijk, maar heeft wel de neiging elke keer zijn billetjes omhoog te doen als ik de luier goed wil leggen en dat schiet dus niet op omdat ik deze dan steeds onder hem uit trek...

Zo, ik ga lekker naar bed want ben helemaal moe. Vriendjes zijn net naar huis. Prettige avond allemaal und bis morgen!

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    wow en dat heet zwanger? ze smaken echt wel ergens naar...!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als Levi 'sochtends of 'smiddags zijn eten niet wil heeft hij pech.
    Maar wil hem niet met een lege maag de nacht in sturen, dus als hij gaat lopen knoeien met zijn eten haal ik dat weg en krijgt hij een droge boterham. Die eet meneer dan natuurlijk wel weer op.
    Gelukkig eet hij alles nog wel, maar hij wil nu opeens geen ovengerechten meer.. komt ook wel weer

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: misschien te heet?
    Ik wil juist niet met avond eten geklooi hebben. Dus als ze haar eten laat staan krijgt ze gewoon een toetje en daarna naar bed. Ze zal er geen minuut korter door slapen.
    Ik wil niet straks een kind wat alleen nog maar brood eet 's avonds als ze dingen niet wil....

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik was eigenlijk veel meer teleurgesteld dat ik niet mee kon kijken en daarom moest ik wel effe slikken :( voel me nu nog steeds beetje sad..
    Maar een jongetje is super, ik had lichte voorkeur voor meisje(puur omdat het leuk is om van beide te kunnen genieten), maar ik ben in principe wel een jongetjesmama :) dus ik vind het echt heerlijk!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee het is niet te heet, want hij eet het ook niet als het afgekoeld is.
    Is gewoon gek doen. Als ik hem wil helpen, alleen zijn tong uitsteken, of weer uitspugen ect.
    Dan ben ik er ook klaar mee.

Ik ben dan weer niet van de toetjes geven als hij niet goed gegeten heeft, anders wil hij geen eten maar wel een toetje. Als hij die boterham op heeft krijgt hij trouwens wel een toetje

12. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kom even welterusten zeggen :D

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hihihi ja sorry ben in de war met de chamodent, die geef ik ook elke ochtend, julian heeft al anderhalve maand last van tandjes hahaha

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: en hem zelf laten eten maakt niet uit? Raven wil nog wel eens heel moeilijk doen omdat ze het zelf wil doen. En dat vind ik natuurlijk prima, want ze moet immers leren om zelf te eten in het leven. Dan gaat het er dus prima in.

Grappig, ik ben meer van maakt niet uit wat je eet als het tenminste voedingstoffen levert (zuivel is ook prima en een toetje kan bij ons ook fruit betekenen). Maar ik wil gedragsmatig geen gedoe doordat ze 'doorkrijgt' dat bij haar weigering iets anders volgt. Als ze gewoon gewend is om een toetje te krijgen of ze nou wel of niet warm eet dan kan dat ook geen chantage middel worden.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ben t met Yule eens..
    En ga ik die Apro Soja ook es zoeken hier in de AH.

Ik duik weer verder achter de Wii, fijne avond!!

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik was ook van die mening, maar heb me beetje verdiept in het onderwerp en lees eigenlijk overal dat je gewoon toetje zou 'moeten' geven. Het niet gebruiken als machtsmiddel.
    Mijn gouden regel 'geen strijd met het eten' past daar wel bij. Dus nu idd geen woorden aan vuil maken, geen vervangend eten en gewoon een toetje. Werkt prima eigenlijk!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Queen, truste

Yule, het is idd een hele tijd goed gegaan door hem zelf te laten eten,maar nu gaat hij het eten expres over de tafel uitsmeren, op de grond gooien en dan "o o" zeggen.
    Dan vraag ik of mama moet helpen.zegt hij ja. Als hij echt honger heeft dan eet hij dus als ik hem voer. En anders spuugt hij het uit. Dan ben ik er ook klaar mee

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja dat zou ik dan ook hebben. Maar dan geen alternatief geven. Blijkbaar heeft hij dan gewoon geen trek meer.
    Smeren met eten pik ik ook niet hoor. Zo leer ik haar (hopelijk) dat dat niet de bedoeling van eten is. ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ach zo voed ieder zijn kind anders op toch.
    Mijn ouders waren zo gek om iets aparts te gaan koken ( met als gevolg dat er op een gegeven moment 3 soorten eten op tafel staan ) dat gaat hier echt never nooit gebeuren. Maar vind hem wel "zielig" om hem met een lege maag naar bed te sturen. En zo erg genieten zal hij niet van een droge boterham

Edit : Yule, dit is dan wel als hij niets eet, dus geen hap. dit gebeurd de laatste tijd helaas regelmatig

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik ga werken! Heb me zelf een beetje opgepept, hihi!

Eten: Wij gaan ook zeker geen strijd aan rondom het eten. Eet Femke prima, heeft ze er geen zin in of gaat ze er mee spelen is het klaar. Ze krijgt niets ter vervanging, wel altijd een toetje. En Femke krijgt voor het naar bed gaan altijd nog een bekertje drinken met iets (fruit, koekje, paar krentjes) Dat hebben wij altijd al gedaan.

Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina