Niet eten is hier ook erg actueel. Overdag gaat het prima. Ze eet altijd bruin brood trouwens. Merk wel dat het hele donkere wat wij het liefst eten er minder goed in gaat dan gewoon bruin brood, dus heb toch maar zo'n broodje gekocht voor haar. Soms krijgt ze een vitalu cracker of cracotte of krentenbol in plaats van een boterham. Dit vindt ze veel lekkerder. Ik vind wel dat ze ook gewoon brood moet eten, maar ik hou zelf ook helemaal niet van een saaie boterham dus vind het oneerlijk als zij dat wel moet, en ik dan als zij op bed ligt een lekkere tosti ofzo ga maken. Dus meestal als ik iets lekkers maak, krijgt zij ook iets wat ze lekkerder vindt. Avondeten: Isis is vreselijk van het smeren en op de grond gooien. Erg vermoeiend. Voeren wil ze absoluut niet maar zelf eten eigenlijk ook niet. Ik heb haar nog nooit iets anders aangeboden, ze krijgt wel altijd een toetje. Vandaag heb ik haar bordje bij haar weg gezet (was brullen), toen duidelijk gezegd dat ze niet moest kliederen maar moest eten. Toen bordje weer terug gezet maar was weer kliederen. Dus op het aanrecht gezet. Weer brullen. Wij negeren, na een tijdje ging ze de restjes die nog op tafel lagen (van het smeren) opeten. Toen heb ik haar uitgebreid gecomplimenteerd en gevraagd of ze het bordje nog terug wilde. Ze deed alsof ze dat inderdaad wilde maar toen ik hem neerzette werd ze weer boos en wilde ze het bordje op de grond gooien. Dus toen echt weg en toetje gepakt. Ik vind het wel vermoeiend en vervelend dat het zo moeilijk gaat. Ik hoop echt zo dat het een fase is en dat het straks weer beter gaat. Niks aan aan tafel op deze manier.
Ingeltje: ik vind het erg jammer voor jou dat je niet kon meekijken. Erg vreemd ook. Kan me voorstellen dat je daar teleurgesteld over bent. Fijn dat je wel blij bent om een zoon te krijgen.
Denk dat het wel een fase is (zoals alles) want wij hebben het wel gehad maar dat is al even geleden. Nu vindt ze het veel leuker om met lepel te eten (en dat kan ze ook). Vlak voordat ze het goed begon door te krijgen hebben wij ook zo'n periode van smeren en gooien gehad.
Isis eet ook regelmatig niet of nauwelijks van haar avondeten. Ze eet graag ovenpuree, spaghetti, soms boontjes, soms macaroni. Een potje gaat ook altijd wel aardig. De rest is eigenlijk altijd gedoe. Wij eten trouwens ook veel gezonder sinds Isis mee eet. Eten qua vlees alleen biologisch of anders vis of vegetarisch. Groenten nog niet altijd biologisch maar wil eigenlijk ook wel zo'n groentepakket.
Yule, echt helemaal niets. geen hap. Ja hij likt er aan en gooit het dan op de grond. Hou het ook op een fase want hij at altijd super. Steen, werkse, lijkt me niets die nachtdiensten hmmm.. Levi is wakker. Heb ontwerp 1 van de flayer af. Zal hem even op het andere forum zetten
Wat lijkt me dat vervelend, Raven eet meestal driekwart tot alles op wat ik haar opschep. Schrokopje is het. Vanavond pasta met zalm, venkel, wortel, ui en een berg kruiden. Ging er helemaal in.
@ Azeb: jouw verhaal is zóóóóóó herkenbaar, hier gaat het precies zo, inclusief het brullen. Aimar overstrekt zich dan, hangt dus bijna met zijn hoofd op z'n kop en krijsen.... Vaak helpt het om samen de lepel vast te houden, heeft hij toch een beetje het idee dat hij het zelf mag doen en ik ben tevreden omdat hij toch eet op die manier. Meiden, ik ben moe. Ik ga slapen, hopelijk tot minstens 7:00 Slaap lekker allemaal.
Zit me in scholen te verdiepen. De Vrije School hier spreekt me echt ontzettend aan. Ze hebben ook een dreumesgroep waar Raven nu al heen kan op dinsdag. Dat is J. zijn dag met haar maar ik denk dat hij het wel leuk zou vinden. Ik geloof dat je je kind hier in ieder geval niet zo achterlijk vroeg voor op de wachtlijst hoeft te zetten.
Heyhoi, weer even vanaaf mijn ouders.. vind het wel jammer dat er geen memo even geplaatst was via de oude topic maar gelukkig zijn wij handig en snel van begrip gaan ze deel 1 helemaal verwijderen? Zoja zou ik een backup willen hebben van deel1, is toch ons "dagboek" *edit* gat dus automatisch en worden niet verwijderdt! HAPPYDANCE* @Jannes ja ik ben het inmiddels wel zo zat! Nu gaat het weer sneeuwen en vriezen en zul je net zien dat ze ons volgende week niet bellen voor een afspraak maar om weer uit te stellen!! Kate begint ook met naapen! Zo leuk! *zwijmel* hoe voel jij je verder? en de kleintje? die heeft het zeker lekker warm bij je met deze koude dagen @wupje oooh spannend!! ik duim verder! @steen ook minder geslapen Hier was het niet echt Kate maar ik werd telkens wakker en toen Kate al om 7.15 dus ik telkens schatje is te vroeg @miracle knuffs lieffie! @tweety hebben wij ook gehad met 2 huizen, vielen vies kleiner uit dan de foto's alleen de huis waar wi jnu wonen niet heerlijk groot veel succes verder! jullie komen er echt eentje tegen! @yule nog bij de Zeeman geweest? en geslaagd? zag dat Missy wel geslaagd was @kaatje Kate kletst nu ook meer in haar nieuwe kamer met middagdutje *zucht* MIracle is een super gaaf mens in het echie (miracle niet gaan blozen hoor! ) @anno al blue wonder geprobeerd? is een wonder middel voro mij kun je voor alles gebruiken! Maar nu ik zelf laminaat heb doe ik hetzelfde als kaatje, maar in de oude huis voor tegels en vinyl gebruikte ik blue wonder @lindaaa hoi meiske! hoe is het? kdv heb zelf niks tegen! voordelen is wel groepsverband en imuun opbouwen Maar ook lekker thuis ook heerlijk! Tis dat ik 2 oma's hebben die willen oppassen. Voor hun leuke ervaring en scheelt ons wel wat centjes zo! Maar goed straks wel kijken hoe het is als uk2 er is.. Wel wil ik dat Kate naar de PSZ gaat. Voorbereiding voor school. Wel is Kate niet verlegen met kids, wat je soms wel ziet als kids niet naar de kdv gaan. @pupke dikke knuffs! haha deel 51345.. vind het wel een heerlijk clubbie hier! jammer dat je neit mee gaat maar als het niet past in het schema dan kan het niet.. ik kan ook maar 1 weekend.. facebook tuurlijk heel nuttig! zo heb ik weer contact met vriendinnetjes uit Amerika! en ook familie in engeland! @queen oooo een puppy leuk!! hé bah ongi op vakantie @yule neo IC spannend! ben beneiuwd! @cossy jeetje! wel fijn dat ze goed voor je gaan zorgen zo!! nu duimen dat het wegblijft! holy maceroni dag 2 van deel 2 en al op de 41 blz!!!! met deze tempo krijgt pupke wel gelijk heb dus van blz 23 naar 41 gegaan want het is al zo laat Als ik hierdoor iets hebt gemist laat mij het weten ok! Miss you all!
Goedemorgen Ik ben even wakker geworden van Aimar om 5:30 maar hij sliep weer verder tot 7:10 8) @ Parr: balen zeg van dat internet...ik ga voor je duimen dat vorst wegblijft en dat het dan snel geregeld is. @ Yule: Vrije school, past echt bij jou! Naast het kdv waar ik werk zit ook een antroposofisch KDV. Voor baby's vind ik dat echt een mooie plek! Schoolkeuze Blijft lastig vind ik. Aimar is nu ingeschreven op de school waar ik ook gezeten heb. Ik heb er een fijne tijd gehad en ik kan me wel vinden in hun didactische en pedagogische visie. Maar ook het montessori onderwijs vind ik interessant....maar die zit weer een stuk verder....en ik sta niet achter alle facetten....
Goedemorgen mama's, Zo, ik ben helemaal klaar voor een dagje werken. Ik hoop dat de open dag goed bezocht wordt, we kunnen heel wat leerlingen aannemen namelijk. Ik vrees dat ik Q niet meer zie want die slaapt nog. Prettige dag allemaal en tot vanavond!
Mogge. Kon gister geen weltrusten meer komen zeggen want de stroom heeft er van 23.00 tot 01.15 afgelegen hier in het dorp. sliepen dus pas na 2-en en Levi was al om 7 uur wakker. Straks naar de inloopochtend van de peuterspeelzaal Yule, heb van de week ook naar die vrije school gekeken. Ferry haalt er regelmatig 2 meisjes op. Dreumesgroep is idd ook een mooi opstapje naar een peutergroep. Zie het zelf alleen niet zitten om iedere dag naar alphen heen en weer te rijden voor school
Morgen, En weer een rotnacht gehad. Nu al de 4de week op rij dat ik, Jill of Freesiaman spoken, huilen of ziek zijn. (Dat huilen alleen Jill hoor, alhoewel.. ) Werd vanochtend ook opeens ongi. Klopt wel hoor maar was er echt totaal niet mee bezig. Ga me naar mijn werk slepen <gaaap> Vanavond uit eten met de hele familie, lekker wokken! Ben benieuwd hoe Jill dat vindt Mijn broer en schoonzus zagen er erg tegenop om Julie mee te nemen, die laten haar waarschijnlijk bij andere oma en opa. Jill gaat met ons vaker mee ergens eten, dus ik voorzie geen problemen eigenlijk. Hoe is dat bij julie kindjes? Fijne dag!
Morgen dames! Wij gaan het vandaag aan souders vertellen! Ben erg benieuwd, bij Vince (nog wel begrijpelijk) EN Sem* reageerden ze ze behoorlijk stom. Dus Luc wilde het ook zo lang mogelijk uitstellen, omdat hij ervan uitgaat dan ze nu weer stom zullen reageren. Maarja morgen zit ik al op 9 weken, dus wordt toch eens tijd dat hij zijn ouders in gaat lichten, dat buikje kan ik ook niet meer lang verbergen. Maar ik vraag me dus ECHT af wat ze gaan zegen. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ze niet razend enthousiast zullen zijn... Ze waren al plannen voor mij aan het bedenken hoe ik weer kon gaan studeren enzo... (ja ze zijn nogal van het pusherige type)
Kaatje -> Maar hij is niet ziek geweest ofzo? Want Vince heeft wel een keer gehad dat hij ziek was geweest, en heeft toen 2 weken erna bijna niets meer gegeten. Maar het is vanzelf terug gekomen, nu eet hij weer prima.