September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!

Als we met de meeting om 10/11 uur afspreken ga ik het denk ik niet redden. Dan moet Isis toch echt vroeg uit bed (half acht ofzo, dat is toch echt voor haar normale opsta-tijd) en dan is ze moe en chaggie als we er zijn. Zou ik wel erg jammer vinden.... Kan het niet wat later?
    Wat mij betreft het liefst rond een uur of 2/3, dan kan ze haar middagslaapje gewoon in de auto doen.

uit eten: hebben we voor het laatst gedaan toen Isis bijna 1 was. Ik denk dat het wel gaat, maar weet het niet zeker, heb het dus al een tijdje niet gedaan en tegenwoordig is het drama met eten, dus ga het nu ook niet proberen.

Queen & Kyani: beterschap!

Ik heb al weer drie rapporten geschreven. Nu duik ik even de keuken in voor de hapjes voor vanavond, en dan weer verder met rapporten schrijven (als Isis dan nog niet wakker is).

Groetjes!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Queen, beterschap. hoop dat het maandag weer over is.

meeting tijd Ik heb hem wel liever rond een uur of 10.
    Levi slaapt nog tussen 12.00 en 15.00

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Meeting tijd: is lastig om een tijd af te spreken die iedereen uitkomt denk ik. Sommige kids slapen 2 keer sommige nog maar 1 keer. Van 10:00 tot hoe laat zou het dan zijn???
    Aimar slaapt normaal rond 10:30 en dan rond 15:00 maar die zal het die dag dan ook wel redden op 1 slaapje.....
    Mij maakt de tijd dus niet zoveel uit.....

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    PSZ: gaan we denk ik niet doen, want het is 2 ochtenden (verplicht) en dan gaat ze dus 2 dagen naar de oppas en 2 ochtenden naar de PSZ. Dat is dan 75 euro per maand erbij terwijl ze al andere kindjes ziet.
    Misschien gaan we de dreumesgroep van de Vrije School er dan wel bij doen, is 1 ochtend in de week.

Scholen: vlak bij ons nieuwe huis nog 3 scholen (openbaar, katholiek en protestants).
    De indruk van de sites van de prot. en openb. school is niet zo denderend. Weinig info over de school zelf en bijeengeraapt.
    De katholieke school ziet er wel beter uit maar zelf zijn we helemaal niet katholiek. Alhoewel ik daar wel overheen zou kunnen stappen als het om de hoek is en het onderwijs is leuk en goed georganiseerd.
    De Vrije School is wel aan de andere kant van de stad maar wel vlakbij onze gastouder. Dus dat kan nog wel eens handig zijn.... gelukkig hebben we nog veel tijd om het te beslissen.

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Inderdaad wordt het wel lastig met die tijden.
    Voor mij persoonlijk liever 's ochtends, want Raven trekt het wel om wat langer wakker te zijn voor haar middagslaap maar 's middags kan ze dan bijvoorbeeld heel slecht. Maar goed, ik heb makkelijk praten het is een half uurtje rijden. Wat ook weer een nadeel is aangezien er in de auto dan zeker niet bijgeslapen wordt.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, is de peuterspeelzaal bij jullie verplicht twee ochtenden ?
    Wij kunnen kiezen uit ochtend - ochtend / middag-middag / ochtend-middag.

Heb me nu ingeschreven voor dinsdag en vrijdag ochtend en donderdag absoluut niet. Maar di en vrij blijkt nogal een drukke groep te zijn dus als er eerder een plek vrij is op woe-vrij bv dan belt ze sowieso

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben er vandoor. even Levi uit bed halen, fruitje geven en dan gaan we met zijn allen ( + schoonmoeder en haar hond ) wandelen bij de reeuwijkse plassen ( strand/gras/water )

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    de tijd van de meeting kunnen we natuurlijk vanaf en uur of 10/11 doen en diegene die dan al willen komen kunnen komen en diegene die dan later willen komen komen later. ik vind het wel leuk als ik een uur in de trein zit (weet niet precies hoelang nog) om dat een tijdje te kunnen spelen en niet na 2 uurtjes alweer weg te moeten.

9. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Meetingtijd, hier ook voorkeur voor de ochtend. Ilse slaapt in de auto nauwelijks dus na het middagslaapje is niet zo handig. Dus liever rond 10 uur en als ze dan moe is rijd ik terug...

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier hebben we ook een vrije school in de buurt. Het leek me heel leuk, maar wil er graag een keer kijken. Ik weet dat ze nogal down-to-earth zijn, maar wil wel een kindje dat normaal in de maatschappij staat.
    We hebben nog wel meer scholen in de buurt, dus we gaan gewoon eens kijken. Ik ben zelf op een christelijke school geweest, vroeger waren openbare scholen vaak minder sociaal. Nu is dat niet meer zo. Heb liever dat mijn kind vrij staat in godsdienstkeuze.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Zo de boodschappen zijn weer gehaald, Sara ligt te slapen (koorts is weer weg), dus ff lekker op de bank.

@Steen: beterschap!!

@Cossy: succes bij je schoonouders. Jammer dat ze nooit oprecht enthousiasme tonen.

@Kaatje: leuk dat Levi naar PSZ gaat.

Meeting: ik ben dan 37 weken zwanger en heb denk ik niet zo'n zin om helemaal naar Houten te gaan.

School: Sara gaat naar de katholieke school bij ons in de wijk. Zijn niet katholiek, maar is goede en leuke school. Ook alle kindjes van vrienden en neefjes/nichtjes gaan naar die school. Heb er zelf ook gezeten. Ze kan ook naar vrije of Montessori school, maar dat past niet bij ons.

@Tweety: nog iets gehoord nav je cursus mail?

Zo ga ff boterhammetje eten.

Fijn weekend!

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hmm als het de ochtend wordt dan ga ik het toch niet doen denk ik. En als ik hier om negen uur vertrek, wat voor Isis en mij prima te doen is, ben ik er rond half twaalf. Dan zijn de meesten er dus al een tijd en kindjes moe enzo. Isis zal, als ik die tijd in de auto zit, ook niet slapen in de auto vermoed ik, ze is dan nog helemaal niet moe. Maar tegen de tijd dat we er zijn is ze wel moe denk ik. Ze kan zich daar ook meestal wel redelijk over heen zetten dus dat is op zich niet het lastigste.
    Maar als de meesten er al vanaf 10/11 uur zijn, dan zullen die kindjes dan ook niet meer zo heel lang vrolijk blijven vermoed ik en rond 1 uur wel aftaaien. Dat betekent voor mij dan dus in totaal vijf uur in de auto voor anderhalf uur meeting.
    Kortom, je begrijpt dat ik het dan niet zie zitten.
    Als iedereen liever 's ochtends af spreekt, dan begrijp ik dat daar voor gekozen wordt. Ik vind dat wel jammer, maar het is natuurlijk niet haalbaar om van jullie te verwachten dat jullie je allemaal aanpassen voor mij. Dus dan zeg ik toch maar af.... :(:(

Vraag me wel af hoe de anderen die ver moeten rijden dat zien (Parr, de limbodames). Of komen die allemaal niet?

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dit snap ik niet helemaal. Down-to-earth is toch juist 'normaal' en modern of niet?

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb ik heb nu een tijd geopperd voor een vanaf tijd misschien kome er ook wel meiden liever rond een uur of 11 a 12 net als de laatste meeting en dan weer lunchen daar.

@jannes ja we hebben uiteindlijk antwoord gekregen hebben dingen besproken waar we tegen aan liepen en we geven het nog een kans helaas kon ik dus vandaag niet gaan dus ik ben heel benieuwd hoe mijn vriendin het vandaag heeft ervaren.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik bedoel nogal in contact met de aarde/zweverig. Op déze vrije school dus. Vind ik erg leuk, maar wil wel kids met een reeël beeld.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    We kunnen toch 11 uur afspreken? Dan is Azeb ook nog lekker op tijd. Ik verwacht dat we toch wel even flink kunnen spelen dan voor de kindjes moe zijn.

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb alle meetinginfo ook even op 'de lijst' gezet. Link staat in mijn onderschrift.

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje ik zie nu pas je onderschrift staan weer een piemeltje :) leuk weer een knul.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: oh ik gebruik down-to-earth dan anders. Maar goed, het is misschien wel zweverig voor sommigen ja. Maar wij hechten aan een opvoeding dicht bij de natuur en de seizoenen en dat past dus goed bij ons.
    Denk dat je als ouders ook een grote rol speelt in hoeverre je kind geintegreerd is in de maatschappij.
    Ik heb van deze Vrije School wel een goed beeld gekregen.
    Vrije School Ridderspoor - Welkom op Ridderspoor!

20. heb wel bijgelezen maar ff geen zin om te reageren, julia slaapt eindelijk dus even lekker niks doen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina