September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga ook off
    truste

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    wat wil je ervoor hebben? ben denk ik wel geinteresseerd!!!

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia: wat een drama....
    Ik ga iets zeggen waarvan ik weet dat je het misschien niet met me eens bent of het niet gaat doen. Maar ik ga het toch zeggen...
    De 15 maanden sprong staat in het teken van grenzen opzoeken, eigen willetje, tot hoever kan ik gaan. Daarbij hoort ook niet willen slapen en protest bij in bed gelegd worden. Wat ik van vriendinnen heb gehoord is wat ik zelf ook meegemaakt heb en nu van jou ook hoor. Dat kindjes zo hard gaan krijsen dat ze ervan kunnen gaan overgeven. Het is vreselijk om te zien vind ik, kan er slecht tegen.
    Maar toen we het zijn gaan zien als grensopzoekend gedrag was het voor onszelf veel beter te hanteren. We konden het beter aan om haar even (5-15 mins) te laten huilen. Wel gingen we om de 5 minuten terug, aai over bol, even tegen ons houden, niet praten en weer terugleggen. Want bij ons nemen daar werd het zeker niet minder van, omdat ze over-en-oververmoeid raakte. Na een week ofzo was het over.

Ik denk dat je deze strategie niet wilt proberen maar ik denk wel dat het de moeite waard kan zijn. Want volgens mij zitten jullie nu in de spiraal van huilen-eruit halen (beloning)-huilen-eruit halen-oververmoeidheid-huilen-etc. Die cirkel lijkt begonnen met een periode ziekzijn van Jill en veel troost zoeken en krijgen (logisch). Op de een of andere manier moet je die cirkel weer zien te doorbreken anders ga je er zelf aan onderdoor.
    Het kan niet de bedoeling zijn dat Jill zichzelf zo overstuur huilt...
    De veiligheid voor haar kun je garanderen door frequent te laten weten dat je er nog bent en dat je niet voorgoed weggegaan bent (steeds even gezicht laten zien). Ze zal in het begin dan weer hard gaan huilen als je weer wegloopt maar na een paar keer neemt dat af. Omdat ze die veiligheid bemerkt (je komt steeds terug). En op een gegeven moment valt ze dan in slaap. Na een paar dagen hoef je steeds minder vaak terug. Wat wel belangrijk is, is dat het geen 'aandachtmoment' wordt. Dus alleen er zijn, niet praten, liever ook niet oppakken, maar persoonlijk kon ik dat niet, dus wij pakten haar wel, troosten haar met fysieke nabijheid maar niet met woorden. Licht bleef ook uit.

Wel moet je er natuurlijk beide achter staan en een strategie hebben vooraf. Wat doen we als.... etc. Zodat je op elkaar terug kunt vallen als je twijfelt aan wat je doen moet of het heel moeilijk vindt.

Bij ons bracht het vrij snel de rust terug, het is voor Raven duidelijk geworden dat bedtijd bedtijd is en dat wij dat bepalen en niet zij.
    Ik vond het heel moeilijk maar uiteindelijk ben ik blij dat we het gedaan hebben en ik heb niet het gevoel dat we haar daarmee geschaad hebben. Integendeel. (je weet dat ik in principe ook van het kind volgen ben)

Heel veel succes meid, ik hoop dat de rust snel terugkeert want dit is geen doen.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge
    Wordt net wakker gebeld :x

Flyer wordt vandaag afgedrukt :D:D

Yule, jij mag hem zo meenemen :)

15 maanden sprong en niet willen slapen :
    Is hier de afgelopen anderhalve week ook heel erg geweest.
    Hebben Levi ook niet uit bed gehaald ( doen we nooit ) en idd iedere 10 min. gaan zeggen dat het tijd is om te slapen ect.
    Tot hij uiteindelijk uittgeput in slaap viel, maar sinds 3 dagen gaat het savonds naar bed gaan weer prima

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, wil niet je hele verhaal zo van tafel vegen. Maar Jill heeft de hele nacht heerlijk ontspannen in haar eigen bedje geslapen!!
    Ze is 1 keertje wakker geworden door een akelige hoestbui, maar zonder huilen en ze viel ook weer meteen in slaap na een bezoekje van papa.
    Ik heb nu een beetje spijt dat we haar gisteren 15 min hebben laten aanmodderen in haar eentje. Maar goed, dat hadden lief en ik beiden even nodig om weer te snappen waarom we dat zo niet willen.

Niet dat ik nu verkwikkend wakker ben geworden ;) Want heeft er iemand nog tips tegen een snurkende bedpartner? :x

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het logeerbed ;)

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen,

Even gauw want ben op mijn werk en moet nodig aan de slag :)
    Gisteravond zijn wij ook nog even in de weer geweest met Kyano. Had last van de tandjes want hij kwijlde heel erg en had koorts. Een paar keer huilend wakker geworden maar met uiteindelijk een zetpilletje en dentinox is hij toch gaan slapen tot vanochtend. (6.15 uur :x)

Funny me pff wat een gedoe zeg bij de kno arts :(

Steen gaaf een nieuwe auto!

Ingeltje mooie buik!! Ik vind het nog best een beschaafd buikje ;)

Freesia jeetje wat naar dat jullie elke avond zo’n drama hebben.
    Knuff meid en hopelijk wordt het heel gauw weer normaal
    Oh fijn dat Jill vannacht wel goed geslapen heeft!
    Hi hi nu je lieffie nog snurkloos slapen dan komt alles goed :D

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ahh arme Kyano.
    Vervelend he die tandjes

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier werd Aimar om 4:30 weer eens helemaal vrolijk wakker...wat na 10 minuten overging in huilen. Speen en muis gegeven...krijsen....even bij het bed gezeten...dacht dat hij sliep, wil ik weglopen weer krijsen...Bij ons in bed genomen waar hij nog een tijdlang heeft liggen kletsen, draaien etc. Maar om 5:30 sliep hij weer tot 8:30.....

Ik denk dat we het idd zoals Yule schreef, zouden moeten doen. ik kan me vinden in die theorie. Maar ons huis is zo gehorig, ben echt bang dat de buurvrouw er last van heeft en heb echt geen zin in gezeur met haar :)

Hier vandaag op het menu: boodschappen doen, en bij de Zeeman of Wibra even breinaalden en wol kopen....en even in de bieb een breiboek voor beginners halen. Samen met de filmpjes op internet ga ik gewoon zelf proberen.... :)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Over de buren zou ik me nu helemaal geen zorgen maken.
    Is toch "geluidsoverlast" waar je niet aan kan doen.

Aan de ene kant heb ik buren die hebben zelf kinderen. Andere hebben pubers die van gabber houden dus ik maak me er niet druk over als Levi een keer uit zijn panty schiet :)

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Freesia: fijn dat Jill zo lekker geslapen heeft!

Wupje: och.. arme Kyano.. tandjes zijn stom :p

Eva: balen dat Aimar wakker werd :( En de buren? Daar zou ik me pas druk om maken als ze daadwerkelijk komen klagen. Het komt op mij over (en als het niet zo is mag je het zeggen hoor!) alsof je dat ook wel prettig vindt als excuus ;) omdat je het ook wel fijn vindt om Aimar lekker in bed te nemen.
    Als ik naar ons kijk, als Julian 4 of 5 keer in de nacht wakker wordt, zou ik pedagogisch gezien hem er niet uit moeten halen, maar ik ben dan gewoon moe en chagerijnig van telkens opstaan en de kou weer in, dat ik hem dan maar meeneem in mijn bed. En daar sta ik dan ook volledig achter :p

Hier ook een buttnacht gehad. Julian sliep heerlijk tot een uur of 1:30 en toen werd hij steeds huilerig wakker. Dus even gechecked en romper en pyjama nat. Dus nachtelijke verschoonpartij. Toen had hij het blijkbaar koud, want bleef om de 20 minuten komen. Dus rond half 4 was ik er klaar mee en heb hem lekker bij ons gelegd, heerlijk geslapen daarna! (even woelen natuurlijk, maar beter dan steeds eruit)

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Morgen dames,

@Freesia: heerlijk, een goede nacht gehad! Wat betreft een snurkende echtgenoot: ik heb er ook een... Ik heb oordopjes op maat laten maken, werkt geweldig!

@Eva: ik zou me ook niet laten leiden door de buren hoor, je kunt het hen toch even uitleggen? En wellicht worden ze er helemaal niet wakker van.

@Wupje: zielig voor Kyano... Ik hoop dat de tandjes snel door zijn.

@Kaatje: cool dat de flyers afgedrukt worden!

@Yule: wauw, jij kunt dit soort zaken echt heel erg goed uitleggen.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Ingeltje: nou mijn buurvrouw is alles behalve vriendelijk en aangezien ik vaak alleen thuis ben, heb ik geen zin dat ze komt zeiken op zo'n moment....
    Neemt niet weg dat ik het na zoveel keer heen en weer lopen wel zat wordt hoor. Maar de buurvrouw is ook heel vaak een aantal dagen bij haar vriend en dan laten we Aimar vaak langer mopperen/huilen in bed.

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Haha heb ik net mijn mams aan de telefoon...wat blijkt? Zij kan mij de beginselen van het breien ook wel leren. Wist niet dat ze kon breien.....hahahaha :D

15. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hier weining te melden. Quinten doet het super, is druk bezig met zijn ontdekkingstocht van de wereld. Het is echt een schatje (zolang hij zijn zin krijgt ;)) en een knuffelkont. Hij begint steeds meer te kletsen en komt steeds kusjes geven, knuffelen en aaien tussen het spelen door.
    Wij hebben van mijn ouders een abo op het peuter tijdschrift Pippo gekregen en dat is een groot succes! Hij heeft dat boekje al 20 x van voor tot achter doorgelezen. Nog een paar uurtjes spelen en dan gaat Q naar het kdv en ik naar het werk. Tot later!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi komt even voor jullie optreden
    100_9941.flv video by Kaatje85_2006 - Photobucket

Eva ,dat heeft je moeder vroeger vast op school geleerd. Dat waren vaste vakken.
    Ferry kan bv naaien. Heeft hij ook op school geleerd

Pupke, Quinten is idd een schatje :D

Kind in bed nemen moet denk ieder voor zich weten,maar wij doen het niet.
    Denk dat een kind er op een gegeven moment ook misbruik van gaat maken.

17. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Goeiemorgen dames,

Hoe gaat het hier met jullie?

Moet straks nog even bijlezen...

Hier gaat het wel.
    Dit weekend een gesprek gehad met Steven.
    Hij heeft er spijt van en wil weer terug "naar huis" komen.

Toen ik hem zei dat dat niet meer kon, nu niet, en binnen zoveel jaar ook niet, tranen en tranen en tranen (van zijn kant)

Toen begon het allemaal over Julie en ook over Rani*.
    Hij begreep dat ik Rani* helemaal niet van haar plekje weg wilde halen...
    Maar ik heb hem wel 1 van de knuffeltjes meegegeven, die bij haar op het schapje staan.

De hele maand februari, gaat hij elke zaterdag samen met mij en Julie wat samen doen, zodat hij eerst Julie kan zien in mijn bijzijn.
    Pas nadat ik zie dat hij ook in haar bijzijn zijn gemak kan houden, ben ik bereid om met mondjes maat toe te geven dat hij haar afentoe meeneemt...

Ga nu even bijlezen...

18. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @Yale: Gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whahaha
    Who's the muts!?
    (hmm ideetje? muts breien?)

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    :$:$ wow! of jij hebt niks te doen en ploetert je kind helemaal af om dit te doen, óf je hebt een geweldig intelligent kind... jemig! Sta echt versteld, wat een knapperd!!!

Och, als ie dat gaat doen, dan zien we dan wel weer. Ik ben mans (mams ;) ) genoeg om dat dan weer op te lossen :)

Deel Deze Pagina