Zo net even lekker een kopje soep in de kantine gegeten met een lekker broodje Was vergeten boterhammen mee te nemen dus goed excuus Kaatje beide mannen van jouw zijn erg goed! En ik moet idd bekennen dat ook geen ster ben in breien, verstelwerkzaamheden of wat dan ook. Ik breng alles naar mijn moeder Sannemart beterschap voor jouw man en succes met je kleine draakje! Wel fijn dat het slapen zo goed gaat! Cossy in de uitverkoop shoppen is altijd veel leuker!! Funny me fijn dat ukkie het goed doet in jouw buik! Zou misschien wel een goed idee zijn om bij ongeveer 37 weken ingeleid te worden. Zit de kleine man wel goed qua groei? Uit bed halen; hi hi ik heb echt een eigenwijs mannetje. Als hij huilend wakker wordt en ik ga kijken dan wil hij meestal niet eens uit bed gehaald worden Gisteren ook, ik heb de dentinox gewoon terwijl hij in bed lag in zijn mondje gedaan en een aaitje over zijn bol gegeven en langzaam werd hij weer rustiger. Maar als ik wil voelen of hij een natte luier heeft en daarom dus huilt gaat hij nog harder krijsen en is dan echt BOOS! Maar goed wij weten dat inmiddels en halen hem dus ook eigenlijk nooit uit bed behalve als hij echt ziek is en koorts heeft maar dan wil hij zelf ook bij ons zijn.
Cossy, nu maar hopen dat de gyn ook mee wil werken. Denk niet dat de fysio me kan inleiden... hihi... Maar zij kent de gyn goed en zegt dat ze wel goede hoop heeft dat hij het ook vindt. Woensdag moet ik weer naar de gyn dus dan bespreek ik het. Duimen maar!
Jee wat een gebeurtenis weer die gasexplosie in België zeg Eva jammer dat Aimar maar 1 uurtje geslapen heeft.
Wupje ja hij doet het keurig qua groei. Woog met 31 1/2 week zeg maar 1700 gram. Wordt met 40 wk geschat op 3400/3500 gram. Met 37 wk wordt hij geschat op 2800/2900 gram. Een klein sophietje dus (die was 2790)
Wupje, makkelijk he een handige moeder Gasexplosie : Nog niets van gehoord. ook nog geen tv aan gehad. Gister wel gezien dat er een rots tegrootte van een bus op een gebouw in Duitsland is gestort
Hoi hoi, Vanmorgen weer gezellig wezen zwemmen met Femke. Het is wel een klein spookje hoor, ze weet al precies bij welk liedje ze onder water moet, dus dan begint ze bij voorbaat al te jammeren en overstrekken. Nu met de juf afgesproken dat we het voorlopig niet doen, want je hebt er niets aan als ze telkens helemaal over de zeik gaat, maar wel zoveel mogelijk met water in het gezicht spatten tijdens spelletjes. En gek genoeg vindt ze dat wel erg leuk, ook als ze van een glijbaantje afgaat, heeft ze de grootste lol. Daarna bij een vriendin thee wezen drinken, haar zoontje is even oud als Femke. Femke was me daar toch ondeugend, soms....het scheelt dan wel dat het bij iemand is die zelf ook een kleintje heeft, dan voel je je toch minder opgelaten. En nu ligt madam heerlijk in bed, met het rolluik open, want dat zit vastgevroren, en kreeg ik dus met geen mogelijkheid dicht...en ze slaapt! hihi. @Funnyme, goed dat je de meiden volgende week een paar dagen uit logeren brengt, ff rust voor jezelf! Knuff! @Freesia, super dat Jill vannacht goed geslapen heeft! Hopelijk volgen er meer goede nachten voor jullie! @Eva, leg je Aimar straks dan nog op bed? Wat dit een probeersel om hem naar een slaapje te krijgen? @Sannemart, beterschap voor je mannetje! @Dorientje, hebben jullie afspraken op papier gezet over een omgangsregeling? Is misschien wel verstandig? @Hummelke, inderdaad hopen dat je niet ziek wordt! Knuff Ik ga lekker bankhangen! Fijne dag allemaal
Ow wow nou hartstikke goed toch! Heel fijn dat het toch op jullie manier gewoon gelukt is... dat doet me echt goed! Ik heb dat ook altijd, spijt als ik iets gedaan heb waarvan ik achteraf denk dat het misschien niet had gehoeven (in bed leggen terwijl ze eigenlijk honger bleek te hebben ofzoiets). Dan voel ik me schuldig maar ik zie dan ook wel dat ik dat niet expres gedaan heb en gewoon ff verkeerde inschatting maakte. Gelukkig houden ze daar geen trauma aan over als het incidenteel is. Wij moeten soms ook even een paar dagen iets aanzien voor we weer zeker weten dat we het 'goed' doen als ouders. Snap het helemaal! Ik hoop dat het nu over is met het avonddrama!
Daar zou ik nou gewoon schijt aan hebben. Zowel zij als jullie hebben niks aan een kind wat niet meer in zijn eigen bed wil slapen en jullie de hele nacht wakker houdt met gefeest. (en gehuil als hij er niet uit gehaald wordt tijdens het feesten)
Ja Pippo is echt leuk he! Raven wil het elke dag even lezen (als sinds kerst). Echt heel erg leuk op peuterniveau.
Hahahahaha, I told you so!!!!! Die CD is echt leuk he van de gym! Een vriendin van ons die bij jou in het dorp woonde had hem ook. Echt heel leuk.
Raven en ik zijn allebei verkouden. Echt irritant, was net van mijn voorhoofdholte ontsteking en eindeloze hoest af, begint het weer van voren af aan met een snotterneus... Stom zeg.
Gisteravond nog onwijs gezellige avond met een vriendin/ex-collega gehad. Ik was laat thuis!!! Moest naar de trein rennen een stukje en toen ik erin zat werd ik toch een partij misselijk... even kauwgompje genomen toen ging het weer. Misschien omdat ik vandaag dus verkouden ben geworden dat ik gisteren al niet helemaal lekker was.
Hallo meiden! Alles goed hier? Nog spannende dingen gebeurt? Hier lekker druk weekje en heb onwijze last van mijn rug, fysio heeft me goed onder handen genomen. Dus lekker veel bankhangen enzo.. Mike heeft vanmorgen weer gewend op t KDV en moest bij binnenkomst al enorm hard huilen, maar ben toch weggegaan hij moet eraan wennen. Na 45 min even gebeld en alles ging goed, ze hadden hem alleen al om half 10 op bed gelegd en was ik niet happy mee.. Zei nog toen ik hem bracht hij gaat thuis wel slapen want had ook geen slaappopje of slaapzak mee. Toen ik hem ophaalde vertelde ze dattie maar 40 min had geslapen dus ik zei al.. Ja hij is over op 1 slaapje en wil ook dat jullie hem gewoon 12 uur na het brood op bed leggen de volgende x. Want zoals je ziet slaapt hij anders gewoon amper en issie vervelend tot hij weer gaat slapen. Maargoed, hun vonden hem moe en wilde niet dattie overstuur zou zijn van de slaap als ik hem ophaalde. Wel balen, maar heb gezegd dattie volgende week vrijdag wel gewoon 1 x gaat slapen. Ookal zeggen hun dattie er nog te jong voor is, wil hetzelfde ritme daarin als thuis. De rest boeit me niet, maar wil niet met een kind erna thuis zitten dat over de zeik is omdat hun hem om 10 uur hebben laten slapen ipv 12 uur en dus de middag te lang duurt..
@missy: spannend zo'n eerste KDV dag. Raven slaapt bij de gastouder ook nog 2x hoor, zo'n dag is gewoon veel drukker voor haar dan thuis en ze moet ook veel vroeger op dan als wij thuis zijn. Vandaar nog twee slaapjes. Hier slaapt ze van 12-15 uur. Bij de gastouder van 10-11 en ven 15-16 meestal.
Funny, fijn dat alles goed gaat met de kleine uk. Je hebt het maar druk met al die afspraken met gyn, vk en fysio... 15 mnd sprong, hier wel gehad, maar geen slaap drama's. Ik moet zeggen dat Ilse eigenlijk nooit lang huilt in bed. Over het algemeen vindt ze het prima in bed. Als ze wel een keer wakker is, dan gewoon even op schoot op haar kamer een knuffel, soms een beetje melk (alhoewel dat tegenwoordig "uit" is) en dan gaat ze weer slapen. Tv: iemand vroeg nog iets over hoe lang tv kijken. Er zijn dagen dat ze helemaal geen tv kijkt. Op de thuisdagen max 30 minuten, verdeelt over 2 keer. Langer houdt ze haar aandacht er toch niet bij. Cossy: leuk dat je die jas hebt gekocht, over dat soort aankopen kan ik altijd helemaal tevreden zijn! Wupje: gasexplosie???? even journaal kijken straks dus. Missy, is voor jou en voor kdv wennen, dus ik zou je er niet te druk over maken, dat komt vanzelf goed. Zij moeten Mike ook even leren kennen en signalen herkennen. En hier hebben we heel lang thuis een ander ritme dan op kdv gehad. Maakt mij weinig uit moet ik zeggen, zolang zij het goed doet is het prima. Ik heb het kdv daar altijd vrijheid in gegeven... Ben echt een beetje een vaatdoek vandaag. Heb toch snel even wat klusjes gedaan. Was is gevouwen, trappenhuis schoon, het eten voor vanavond staat al in de oven en heb al even snel recepten voor komende week uitgezocht en een boodschappenlijst gemaakt. Ilse ligt vanaf 12.15 in bed. Als ze wakker wordt kunnen we mooi even samen boodschappen doen. Nu nog even lekker mama tijd!
49+12 = 61 - 21 = 40 - 1 = 39 - 2 = 37 - 3 = 34 - 4 = 30 - 5 = 25 - 6 = 19 - 7 = 12 - 8 = 4 = een meisje.. Klopt dus niet.. @Yule, wil nog even terugkomen op jou advies.. Op zich heb je gelijk, maar... Het moet wel werken voor jezelf. Ik merk als ik ergens niet achter sta of ergens gestresst van raak Mike juist averechts reageert. Dan kan ik beter hem wel gewoon even eruit halen om te troosten of iets dan hem te laten huilen. Wij hebben al meerdere sprongen meegemaakt natuurlijk en hebben hem nooit op die manier laten huilen. Mijn gevoel zegt nee en daar luister ik naar.. Vraag veel advies, maar dit is 1 punt waar wij beiden 1000% achter staan wat een ander of zelfs de koningin ook zegt. Ik ken vele moeders/vrouwen die het ook nooit hebben gedaan en die kinderen kennen nu zeker wel grenzen en zijn echt weer gewoon gaan slapen. Het is dus echt totaal verschillend bij kinderen of t laten huilen echt wel nodig is. Wij hebben t nooit gedaan en toch slaapt Mike iedere x weer gewoon normaal na zo'n sprong/periode. Mike moet voor mijn moeder en Smoeder ook altijd vroeg op. Zo rond half 7/ kwart voor 7 en is dan rond 11 uur uitgeteld zeg maar.. Maar even een boekje lezen doet wonderen en dan geven zij hem iets eerder brood en gaat hij erna naar bed. Niks aan de hand dan verder. Het "probleem" bij Mike is, hij slaapt nog maar 1 x per dag ongeacht wat de tijd is. Dus als hun hem om 10 uur op bed leggen gaat hij erna dus echt niet meer slapen.. En dat wil ik niet, dus daarom maar even wat aandacht geven en rekken. Ach, we zien t allemaal wel.. Hun merken vanzelf wel hoe die de rest vd dag is als ze hem toch te vroeg erin hadden gelegd gnagnagna..
Net nog even langs de tweedekans geweest. Had dingen ingebracht en daar 2 euro mee verdiend ( joepie ) Gelijk 2 shirtjes en een truitje voor Levi gekocht voor 2.50 Yule, zit die vriendin nu nog op de gym ? Gezellige avond gehad dus.. Misselijk en verkouden is een stuk minder Missy, geef je groot gelijk hoor. Jij bepaald de regels van Mike, en niet het kdv. Als hij nou echt heeeeeel moe is is het een ander verhaal,maar dan had hij ook wel langer als 40 min. geslapen
@Yule, beterschap! @Hummelke, ook niet helemaal lekker, rustig aan! @Missy, jammer dat het kdv jouw schema niet aangehouden heeft. Heef Mike het er verder wel goed naar zijn zin? @Kaatje, weer leuke shirtjes gescoord! Ik heb net op marktplaats ook wat inkopen gedaan Femke was ook al na 1,5 uur wakker: poepbroek, maar daarna lukte het haar niet om weer in slaap te vallen, dus nu zitten we gezellig saampjes in de speelkamer, hihi Femke komt net met haar woezel en pip laptop aan lopen, omdat ze mij ziet zitten met de laptop,
Missy: jammer dat het idd even anders liep dan je had gedacht, en verwacht. Maar sluit me bij andere dames aan: ze kennen Mike nog niet goed en sommige kindjes geven andere signalen thuis dan op het kdv. Kan gebeuren, ik ben overtuigd dat ze straks goed zullen volgen wat jij wil en wenst! Niet te vlug oordelen hoor, ze doen het vast niet om jou of Mike te pesten Steen: haha die Femke Ohjee: Kaatje weer op koopjesjacht.. berg je..middenstand in N-Koop... Kaatje's back in town en gaat je geld aftroggelen :evilsmiley: Yule: oef dat klinkt als een minder prettig treinreisje.. kreeg je er maar iets voor terug hè? Dan zou je het met plezier ondergaan hebben whahaha Beterschappies! En Hummel: jij ook! Ik ga naar mijn werk (joehoe dat klinkt goed) tot vanavond!