September 2008 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hi hi Kyano heeft papa vandaag een rustig dagje gegund :D Gisteren vroeg hij veel aandacht en sliep slecht. Vandaag lag hij om 11 uur in bed en heeft tot 14.15 uur geslapen :$ 8)! Is voor ons menneke echt een record want normaal standaard na 2 uur is hij wakker. Dennis had eigenlijk om 13.30 met zijn moeder afgesproken, hij was dus een beetje vertraagd :D

Funny me gelukkig qua groei geen probleem dus. En nu maar hopen dat het ook mag van de gyn. Ik duim voor je!

Steen grappig dat Femke bij dat liedje niet onder water wil. Ik ga met Kyano af en toe met zijn hoofd onder water en hij komt dan wel proestend boven maar vindt het verder niet erg.

Yule beterschap voor jou en Raven!

Missy idd wat jij zegt heeft Kyano ook. Ongeacht of je hem nu om 10, 11 of 12 uur op bed legt, hij slaapt ook maar 1x. Wij proberen ook altijd zo laat mogelijk op bed en meestal tussen 11 en 12 uur. (Hij is dan ook al vanaf 6 uur wakker) Maar wat ik me wel kan voorstellen dat in de beginperiode als Mike naar het KDV gaat hij misschien wel nog even 2 slaapjes nodig heeft. Gewoon om alle indrukken te verwerken die hij krijgt. Je merkt het vanzelf wel als hij daar een hele dag geweest is hoe het gaat.

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ingeltje werk ze :)!!! Oh nee cursus hè dan leer ze ;)!

Kaatje mag ik jou een foto van Kyano sturen voor een nieuwe banner? Ha ha aangezien jij mij er ook op wees?
    Naar welk e-mailadres?

3. 4days

4days Niet meer actief

Ja precies! En zo snel groeien ze toch niet meer, dus het lijkt me sterk dat hij tegen die tijd eruit zou zijn gegroeid.

Ohw hehe ja daar zeg je wat... :)

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: ik snap jouw uitgebreide verhaal eigenlijk niet helemaal.
    Het lijkt net of je denkt dat ik het helemaal niet eens ben met jouw regels of manier van opvoeden wat betreft uit bed halen of slaapjes. Maar dat bedoelde ik helemaal niet.

Mijn 'advies' aan freesia was bedoelt als uitleg dat het soms kan helpen om iets anders te proberen om de cirkel te doorbreken. Wat gelukkig niet nodig was. Niet als verhaal over dat uit bed halen slecht is ofzo. En zeker niet t.o.v. jouw beleid met Mike.

En wat ik net schreef over onze oppas was bedoelde ik ook niet om jou manier van omgaan met slaapjes af te zeiken ofzo.
    Ik bedoelde alleen dat kindjes soms ergens anders ander gedrag/patroon hebben. Dat het soms andere behoeften kan hebben en dat het belangrijk is je daarop aan te passen.

Als ik eerlijk ben vond ik het nogal heftig om op de eerste dag KDV meteen grenzen te gaan stellen over slaaptijden etc terwijl je zelf ook nog niet eens weet hoe Mike zich daar gedraagt. Misschien slaapt hij daar wel 2x. Als hij om 9.30 moe is, moeten ze hem dan ophouden tot 13 uur omdat jij dat ook altijd doet? Misschien is hij daar wel veel vermoeider.
    Nou ja anyway, je moet het zelf bepalen want het is jouw kind maar af en toe iets loslaten kan ook geen kwaad bedoel ik.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Steen, ja volgens mij wel.. Nu pas 2 x geweest voor paar uurtjes natuurlijk.
    Maar alleen even krijsen als ik hem erheen breng en wegloop en erna ist weer goed.
    Hij zat vanmiddag lekker aan tafel met de kindjes en had hij 2 boterhammen gegeten.
    Dus zal wel goed zijn, vooral voor hem.. Kan hij zijn energie beter kwijt en zo ook leren spelen/delen met kindjes.
    Hier issie natuurlijk verwend als enigste en bij oma ook.

@Ingeltje, werkse!!

Whahaha, me kind is onder de tafel gekropen en gaat daaronder liggen spelen met blokken heel ongemakkelijk.
    (Salontafel is niet zo hoog.. ;) )

Volgens de kledingtabbelen zitten ze in 86 van 12 tot 18 maanden.
    Maar ondanks Mike een grote kerel is (85cm) past hij nu pas goed in maatje 86 raar toch.. Hij is namelijk al 16 maanden.
    Hij heeft echt een overvolle kast met kleding nu, veel gekregen of zeeman en alles wat ik nu nog ga kopen doe ik in mt 92.

@Yule, nee hoor was niet kwaad of iets bedoelt. Maar meer om te laten zien dat bij sommige kindjes t geen "kwaad" kan wel uit bed te halen.
    Of sommige kindjes echt niet tegen laten huilen kunnen, dat was meer mijn doel zeg maar om te verwoorden.
    En loslaten kan ik al goed hoor, bedoel mijn Smoeder doet t ook totaal anders met hem dan wijzelf.
    Maar vond t gewoon vervelend dat ze toch niet deden wat ik had aangegeven vanmorgen en dus niks bij me had voor hem.
    Dus geen eigen slaapzak of zijn slaaptuttel.. En daar kreeg ik beetje naar gevoel bij, verder niks.
    Daarom zei ik ook net al, ze komen er vanzelf wel achter wat werkt bij hem en wat er gebeurt als ze hem toch te vroeg naar bed doen.
    En als er 1 ding is wat ik heb geleerd is juist dat ik WEL heftiger (om in die term te blijven) moet reageren. Ik ben bij zowel de gastouder als Smoeder of iemand anders altijd te soft geweest omdat ik niet durfte. Voel me nu een stuk lekkerder nu ik wel de lef heb om gelijk dingen te zeggen die me op t hart zitten dan er zelf mee te lopen zonder dat die mensen weten wat er dan mis is..

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: dan heb je denk ik toch niet helemaal begrepen wat ik normaal doe, dat is namelijk ook altijd eruit halen. Maar toen dat dus niet meer werkte zijn we iets anders gaan proberen, namelijk de elke-5-minuten-terug methode. Dat doen we nu ook niet meer, is niet meer nodig, dus kunnen we weer terug naar ons oude patroon.
    Verder lijkt het mij juist heel POSITIEF dat Mike gewoon kon slapen daar zonder slaapzak of tuttel. Dat is namelijk best bijzonder dat hij zonder thuisritueel toch ging slapen. Dat zou ik dus niet als jammer bestempelen. Want stel dat je een keer zijn tuttel vergeet en hij slaapt niet. Dat zou pas drama zijn!

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik vind het trouwens goed van je dat je assertief bent geworden tegen anderen en je daar goed bij voelt.

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Pff het is saai op mijn werk het laatste uurtje ;).
    Alles gedaan voor vandaag dus ik ga langzaam opruimen en kijken hoe mijn mannetjes het gehad hebben vandaag.

Missy het is zeker goed dat je nu de dingen die op je hart liggen ook uitspreekt!!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #909 Kaatje85, 27 jan 2010
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
    naar de kapper geweest. toen gelijk pasfoto's laten maken. Je mag niet meer lachen en je oren moeten zichbaar zijn. Geloof me, daar wordt je niet mooier op. Tel daarbij verwaaide haren en een rood hoofd op en je hebt mijn pasfoto :D

wupje ik pb je even

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    kaatje je moet je email hier af halen anders krijg je nog 300 jaar spam!

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, ja zo kun je t ook bekijken. Mega stoer natuurlijk van Mike, maar voelde me er zelf op dat moment gewoon lullig over...
    Zo van, arm jong moet je al weg bij mama moet je ook nog es slapen zonder je tuttel.
    Maargoed, hij is vrolijk en gezellig dus zal er geen trauma aan over hebben gehouden. ;)
    Ok, had niet begrepen dat die methode niet meer werkte bij Raven..

Heb toffe site gevonden met allemaal Bumba spulletjes! Word helemaal hebberig hahaha..

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, heb je even gemaild,maar misschien komt hij in je spam.

Net even snel gestofzuigd en gedweild voor Levi thuis komt.
    Gaat goed met mijn bekken ! Gelukkig maar want met Ferry zijn rug lijkt het alleen maar slechter te gaan

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Fijn dat t goed gaat met je bekken, met de mijne helaas alleen maar slechter.. :(
    Links zit echt helemaal verkeerd hoorde ik gister weer van de fysio en doet ook echt aardig zeer, hij noemde t ook soort van bekkeninstabiliteit alleen dan vooral 1 kant.

Ga even eten, misschien nog tot vanavond!

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Quinten zit al een hele tijd op 1 slaapje, maar slaapt op het kdv wel vaak 2 keer. Inderdaad door de drukte zoals Yule ook al schrijft, maar ook omdat hij daar korter slaapt. Hij slaapt thuis meestal 3 uur en dat haalt hij niet op het kdv: meestal slaapt hij daar maar 1 uurtje per keer en daar redt hij het niet op.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, heb je al langer last van bekken/rug klachten dan? Of komt het van die val ?

16. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ohhh, mag ik er één voor in mijn portomonnee? :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou je wel willen he ;)

Vind het echt zonde. je moet nu van die stomme foto's laten maken. Betaald 10 euro voor 6 van die dingen waarvan je er 5 weg kan gooien want over 5 jaar zijn ze niet recent genoeg meer

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Steen: ja dat was inderdaad om uit te proberen of hij het met 1 slaapje redt omdat hij nu telkens 1 van de slaapjes maar heel kort doet of (bij mijn moeder vaak) helemaal niet. Maar een uurtje is wel kort dan...alhoewel hij het wel heeft volgehouden en nu nog best vrolijk is.....maar ik vind het wel een beetje kort :)

@ Missy: ik werk natuurlijk op een KDV en zie ook dat kinderen bij ons bijv. veel beter brood eten of minder of meer slapen dan dat ze thuis doen. Wat ik 'slordig' vind, is dat ze je niet gebeld hebben om even te overleggen. Zo van: hij lijkt heel moe te zijn, vind je het ok als we 'm op bed leggen? Dat zou ik tenminste als leidster gedaan hebben. Wel moet je je beseffen dat Mike best moe kan zijn door alle nieuwe indrukken van het KDV. En even wat extra aandacht geven om zijn slaaptijd te rekken is op een KDV waar nog meer kindjes rondkruipen en moeten eten natuurlijk altijd lastiger dan thuis. Wat heb je dan liever, dat Mike moe is en huilerig maar op moet blijven of dat hij daar 2 keer kort slaapt?
    Wel goed dat je durfde te zeggen waarvoor je staat!

Ik heb een begin gemaakt aan mijn eerste zelf gebreide sjaal!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is net terug van schoonmoeder.
    Behoorlijk over de zeik. Huilen, slaan ect..
    Eerst boos geworden en hem in de gang gezet.. toen ik hem uit de gang haalde vond ik hem toch wel erg warm. 38.5
    Even op onderzoek uit en voel 2 kiezen die een tikkie doorzijn.
    Zetpil en nu even lekker sesamstraat kijken

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    aggos... ziekies!
    Beterschap!

Deel Deze Pagina