Denk dat je als ouder zijnde daar toch ook een grote rol in speelt. Of je je kind wel leert delen, wachten ect.
bumba dekbedjes heb er hier op beide bedden een liggen (een grote en een kleine) robin is er helemaal wild van heb hem alweer ruim 2 jaar geleden gekocht via mp.
Die mening deel ik niet. Thuis kun je het uitleggen en laten ervaren met jou als ouder, maar dat is toch anders dan het ervaren in een groepsverband met leeftijdsgenootjes. Daar kijken ze ook anders naar dan naar papa en mama. Ik zeg niet dat thuis slechter is, ik ben van mening dat KDV gewoon goede aanvulling op opvoeding is. Vriendin van mij werkt niet maar heeft kids na geboorte 2e beide kids naar KDV gedaan voor anderhalve dag.
Die mening deel ik niet. Thuis kun je het uitleggen en laten ervaren met jou als ouder, maar dat is toch anders dan het ervaren in een groepsverband met leeftijdsgenootjes. Daar kijken ze ook anders naar dan naar papa en mama. Ik zeg niet dat thuis slechter is, ik ben van mening dat KDV gewoon goede aanvulling op opvoeding is. Vriendin van mij werkt niet maar heeft na geboorte 2e allebei de kids naar KDV gedaan voor anderhalve dag. Zij zag echt veranderin bij de oudste die altijd thuis was geweest.
@queen veel kindjes vind ik wel meevallen wij hebben max 9 kindjes op de groep waarvan er dus op een babygroep altijd kindjes in bed liggen. kindjes krijgen soms wel meer aandacht dan thuis wij hoeven niet elke dag te wassen etc. maar goed ieder zijn mening mijn vader zal zo wel weer op visite komen dus ben er vanaaf niet meer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nou ik persoonlijk vind het gewoon het fijnste om de hele dag bij mijn kind te zijn. En zelfs al is het echt zo dat ze op een kdv vroeger dingen leren, vooral sociale dingen enzo. Ik ben toch niet zo gefocust op ontwikkeling, ik ben zeker niet het type moeder van wie het kind al kan schrijven voordat het op de basisschool komt. En een kind zal heus geen leerachterstand oplopen ofzo doordat het niet naar een kdv is gegaan. Dus geniet ik voorlopig gewoon van onze tijd samen.
Heey meiden, Hoe gaat het met iedereen? Het is alweer een tijdje geleden, en wil (proberen) om weer te kletsen.. *mits ik nog welkom ben ofcourse*
Juist ! Als een kdv nodig is voor opvang dan is het een prima uitkomst maar zolang het niet nodig is gewoon lekker zelf genieten van je kind.
Tuurlijk ben je nog welkom ! Vroeg me gister toevallig nog af hoe het met je gaat. Dus hoe gaat het met je ? en met Michelle ?
Zo denk ik er ook over. kaatje, ja echt super leuk dat levi dat kan kyani doet sinds zondag het liedje klap eens in je handjes mee .
@Kaatje, a fijn hahaha! ja heir gaat alles zijn gangetje.. Chell is lekker bezig met een echte meid uit te hangen en geniet er heerlijk van! sinds ze praat, lijkt de tijd nog sneller te gaan !
Oh, dus híer zijn jullie! Ik was jullie al kwijt . Even wat algemene reacties: KDV: Quinten gaat er naar toe omdat het 'moet', maar ik ben er ook heel tevreden over. Ook hij zit bij een hele kleinschalige kdv (vergelijkbaar met wat Jannes beschrijft) en lijkt er heel tevreden mee te zijn. Hij doet het er prima en heeft een paar vriendjes wat echt té schattig is om te zien. Zo geeft hij een jongetje altijd een kusje voordat hij gaat, whaha. Meeting: ik weet nog niet of ik meega deze keer, ik denk het niet. Maart is een vreselijke drukke maand voor ons: wij zijn beiden jarig en ik moet 2 v/d 4 weekenden werken i.v.m. de werving van de leerlingen. Mocht ik toch nog willen komen, dan pb ik Tweety wel even. Topic sluiten na 1000 berichtjes: volgend jaar om deze tijd heeft het topic: september mama's 2008 deel 51345... Haiti: wij hebben wel wat geld over gemaakt en ik hoop maar dat het op de juiste plek terecht komt. Wie is de mol (speciaal voor Jannes en Azeb): start vanavond pas om 22.05 i.v.m. de uitzending voor Haiti. Hier gaat het verder zijn gangetje. Quinten is vandaag voor het eerst bij de kapper geweest met PupkeMan, maar dit was geen succes. Hij deed net alsof er weet ik wat ging gebeuren en heeft de boel bij elkaar gegild. Toch is het onze kapster gelukt de achterkant en zijkanten bij te knippen dus hij ziet er weer netjes uit. Met mijn hoofdje gaat het weer goed (thanks for asking Yule). Ik ga even Q knuffelen want die gaat zo naar bed. Tot later!
Pupke, Quiten ook naar de kapper geweest. Jammer dat het geen succes was. iig wel weer wat bij geknipt
Hey! Ha ha ik zie nu pas dat ik de hele tijd online stond terwijl ik hier helemaal niet was Ik ging vanmiddag om 17 uur proberen bij te lezen maar net op dat moment werd Kyano huilend wakker. Poeff wij moeten de laatste dagen echt strijd leveren om ook maar een beetje avondeten naar binnen te krijgen. Aangezien hij nu zo goed als hersteld is, willen we absoluut geen flesje meer geven en dus was het vanavond tijd voor de strenge aanpak 8). Toen hij in zijn stoeltje zat was alles nog goed maar toen het eten voor zijn neus stond ging hij echt helemaal over de rooie. Vanalles aan tafel geprobeerd maar hij wilde echt niet. Uiteindelijk hem uit zijn stoel gehaald en laten lopen. Hij kalmeerde toen wel en ging op de bank zitten. Ik ben toen bij hem gaan zitten en toen at meneer met smaak zijn aardappeltjes en boontjes en compleet toetje Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee maar hij heeft in elk geval weer eens avondeten op. Was al meer dan een week geleden. Maar ik vraag me echt af waar het aan ligt? Hopelijk gaat dit gauw weer over want het is echt slopend en helemaal niet gezellig eten. Vanmiddag nog bij het KDV geweest en het was erg leuk. Kyano had zijn jas nog niet uit of hij zat al bij de peutertjes die met een paar dozen aan het spelen waren Hij heeft echt zijn ogen uitgekeken en vond het echt leuk! Het is een kleinschalig KDV van de stichting wel.kom. Ze hebben 2 groepjes met 12 kinderen. De leidster vertelde dat ze elke ochtend met een ritueel starten. Ze hebben een hoekje gemaakt waar liselotje woont. Elke ochtend om 9 uur wordt Liselotje door alle kinderen wakker gemaakt en wordt daar een verhaaltje voorgelezen of een liedje gezongen. Verder betrekken ze de kinderen bij alles wat er gedaan wordt en proberen ze de kinderen zoveel mogelijk alles waar ze mee spelen ook op te laten ruimen. Wij hadden er allebei een goed gevoel over. Nu nog even navragen of er wachttijden zijn want dat kon de begeleidster daar niet vertellen. Gaat via de hoofdorganisatie. Zo heel egoberichtje Doe de reacties wel even apart
Anno fijn zon gezellige zwem en thee-ochtend! Tweety als jullie geen goed gevoel bij het huis hadden is het idd beter om er niet voor te gaan. Er komt vast gauw een huis dat wel aan jullie eisen voldoet! Dorientje oh wat vervelend die rode billetjes en zo pijnlijk. Jeetje vaste verschoontijden dat mag toch niet :x Peuterspeelzaal: hier ook inschrijven met 1,5 jaar. Ingeltje vervelend die moeheid maar ik heb het al zonder zwanger te zijn dus kan me voorstellen dat het voor jou en de andere zwangere meiden best heavy is. Zon wandelingetje doet dan wel goed. Oh spannend morgen de 20 weken echo!! Kaatje aangezien Kyano gisteren nog niet helemaal hersteld was, ben ik nog niet naar de gym geweest. Volgende week probeer ik wel te gaan. Lindaa hai! Hoe gaat ie? Jeetje jij schrijft dat Michelle al praat, bedoel je dan echt zinnen of woordjes?
zwaai zwaai! Hier nog steeds een snotverkouden kop, net gestoomd....en moet straks nog gaan werken, hoop dat het goed gaat. Moet daar met een mondkapje op werken, dus dat is helemaal benauwd... Knuffel voor jullie allemaal!