Hihi, dat klopt niet want deze formule geldt voor de kindjes van nu. Elke 5 of 10 jaar ofzo wordt de formule aangepast omdat kinderen steeds langer worden. Eerst wordt een hele statistische berekening erop losgelaten, op de groeicijfers dus, en daaruit volgt dan een formule. Oftewel, je kunt hem niet op jezelf loslaten.Wat je wel kunt concluderen is dat de kinderen van nu dus ca. 10 cm langer worden dan wij. Dit is de officiele formule voor groeiprognose die door kinderartsen etc wordt gebruikt.
Meiden ik twijfel een beetje. Ik heb de hele zwangerschap van de meiden in het SFG gelopen. Is me hartstikke goed bevallen. Ik ben nu naar het dirksland gegaan gewoon omdat dat lekker dichtbij is (half uurtje maar geen trajectcontrole zoals richting SFG) Maar nu is mijn gyn in het dirksland echt een engerd. Overstappen naar een andere gyn in dat zh is geen optie. Maar ik krijg al de kriebels als ik denk dat hij wel eens bij mijn bevalling kan zijn. Hij maakt af en toe opmerkingen dat ik denk 'je hebt geen idee waar je het over hebt' Ik voel me echt niet fijn bij hem. Nou vindt hubbie dat ik moet overstappen, terug naar het SFG (hij heeft zelfs al een afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdag). Aan de ene kant vind ik het een heel fijn zh. Aan de andere kant, stel nou dat ik ga bevallen in de spits... sta ik lekker in de file...
Queen, Wat fijn van het goede nieuws over je opleiding! Missy, als ik de lengte van Sylvie uitreken kom ik uit op 175,5 !! Ik ben zelf 1.61! Ze wordt dus veel groter als haar mama
@Funny, tja ik geef je kerel gelijk. Ik zou alleen bij iemand willen die mij echt een goed gevoel geeft. Her is een hele spannende persoonlijke gebeurtenis en niet even iets zoals een brood kopen. Ik zou de gok wagen en er is dan vast altijd nog wel een oplossing te vinden als er file zou staan. @Dniise, misschien is je man best wel lang? Ikzelf ben 174 maar mike word dus ook volgens die formule 192.
@funny: ik zou zelf niet zo laat in de zwp nog overstappen. De kans is heel klein dat uitgerekend HIJ bij de bevalling is. De meeste bevallingen worden gedaan door een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) die in noodgevallen de gyn erbij roept. Dus de kans dat er een gyn bij is, is uberhaupt al klein en als hij het dan is, nou dat maakt je dan op dat moment geen reet meer uit. Snap dat het niet fijn voelt maar probeer eens vertrouwen te hebben in je lijf en in de mensen die je bij staan. In de file bevallen is echt verre van fijn. edit: oh ik zie dat ik waarschijnlijk weer eens een afwijkende mening heb...
@Queen, nog helemaal vergeten te zeggen maar wat fantastisch nieuws zeg!! Hoop dat je binnekort je diploma op zak hebt en dat dus alles goed gaat verder met school! Ik ga afsluiten en nog wat afmaken en dan naar de bus. Kom ik thuis heeft A lekker ons knulletje al van t KDV opgehaald. Gaan we patatjes eten (vergeten vlees eruit te halen en onze magnetron is stuk..) en erna komt misschien me zusje + zwager op visite. Fijne avond alvast meiden! *zwaaaai*
@ Funny, als je hem eng vindt en hij bezorgt je kriebels zegt dat genoeg denk ik.. Ik denk dat het belangrijk is dat je een gyn hebt die je kan vertrouwen en dat je weet wat je van hem kan verwachten! @ Missy, ja Dennis is 1.97!
Ah, op die manier! Heb trouwens eens gehoord dat de extreme groei van tegenwoordig voor een groot deel komt door alle groeihormonen die we via vlees binnen krijgen, omdat ze daarmee varkens en koeien sneller later groeien. Dat zou ook de reden zijn waarom vegetariers over het algemeen kleiner blijven. Of het klopt??
Zo, ik ben er even uit geweest met Aimar. Dat doet zijn humeur en die van mij altijd goed Nu ben ik 1 van zijn lievelingsmaaltijden aan het bereiden: Kantonese Kip (van Knorr). Lekker pittig en vol groente en Aimar smult ervan! @ Freesia: wat ik me dan afvraag (heb vanmiddag een deel van de uitzending gezien) Mogen ze er iets opzetten wat het niet is? Wettelijk gezien? Als ik een ovenschotel koop, mag ik toch als consument erop vertrouwen dat het ook een ovenschotel is??? Volgens die berekening wordt Aimar 1.75 Ik ga weer verder met koken!
Hallootjes ! ^$#&%(n Onze ketel is geloof ik overleden. Hebben geen verwarming meer. Als de monteur tijd heeft komt hij vanavond voor half 8 en anders morgen. Heerlijk weer in het weekend tarief Gelukkig hebben we nog een electrisch kacheltje van zwager dus beneden is het aardig verwarmd Funny, lastig. Maar zou denk wel kiezen voor een ziekenhuis waar je je op je gemak voelt en dan bij de eerste tekenen al vertrekken. En anders kan je halvewege altijd nog ergens aanbellen en daar in huis bevallen of je neemt de A3 en noemt je zoontje Adrie Dniise, leuk dat je hier ook weer meeschrijft
Meiden, kindjes kunnen toch pas springen als het fontanelletje dicht is ? Levi kwam net met springen van de grond af
@kaatje: is dat zo? Nog nooit van gehoord, maar het klinkt niet onlogisch. Misschien is het al dicht? Ik zal morgen eens bij Raven voelen. Wel knap dat hij al kan springen! Wat balen van jullie CV, zit je zeker niet op te wachten in het weekend... @cossy: hmmmm, ja dat heb ik ook wel eens gehoord, maar dan zouden alle europeanen een stuk groter moeten zijn en niet alleen de nederlanders.... in nederland wordt volgens mij wel streng toegezien op hormonen etc in vlees (tegenwoordig). Ik dacht dat het gewoon kwam door goed voedsel en goeie gezondheidszorg. @dniise: heeeee leuk dat je er weer bent hier! Wasmachine deel 3: had mijn telefoonnummer vanmorgen doorgebeld, de klantenservice wilde mij niet doorverbinden met de witgoedafdeling dus heb het doorgegeven. Hebben ze er dus niks mee gedaan, dus de verkoper kon mij niet bellen. Net pas weer tijd voor gehad, is natuurlijk AEG al dicht dus een spoedorder zit er niet in dit weekend. De verkoper belt nu zijn collega van de ochtend om te vragen of die al wat geregeld had voor ons. Vast niet. Dat wordt dus pas woensdag een nieuwe wasmachine op zijn vroegst. Heb nog maar eens uitgelegd dat ik echt een wasmachine moet hebben met een peuter aan de diarree en dat ik niet voor niets woensdag een showmodel heb meegenomen! Hij snapte het en doet zijn best voor ons (voor wat het waard is).
@Jannes: Ik heb met open mond het stukje over de reactie van jouw baas gelezen . Zoiets kun je toch niet maken... Ik ben blij dat jij je hier makkelijk overheen kunt zetten, zelf kan ik dat - helaas - niet. Het zou voor mij echt het begin van mijn verlof verpesten. En als die vent een greintje fatsoen in zijn lijf heeft, dan biedt hij jou zijn welgemeende excuses aan... @Kaatje: Balen dat je nu in de kou zit... @Sannemart: Gecondoleerd met het verlies van je 'schoonoma'. @FunnyMe: Moeilijk hoor. Een belangrijke voorwaarde voor een fijne bevalling is toch dat je je op je gemak voelt in je omgeving en bij de mensen om je heen. Maar ik ben ook met Yule eens dat wanneer HIJ op het moment suprema aan je bed staat, je dat waarschijnlijk geen reet meer kan schelen. Als hij de hele begeleiding zou doen, wordt het een ander verhaal. Maar die kans is erg klein...
hey meiden! Oh wat ben ik toch blij met mijn mobieltje en mijn onbeperkt online abo! Heb lekker bijgelezen bij de Ikea. Jannes: ongelooflijk zeg, hoe jouw baas je schoffeerde!! Fijn dat jij dat zo goed achter je kan laten. Ik was net als velen hier in tranen uitgebarsten denk ik. Freesia: ik dacht bij die neonatoloog over het pureren: haha de rapley-ers zitten met kromme tenen . Maar vond het een interessante uitzending. Kaatje en Yule: wat gezellig zo'n bezoekje. Als ik dat zo lees vind ik het wel echt jammer dat ik hier helemaal woon. Verder weet ik het even niet meer. Hier alles goed. We hadden vandaag een nuttige en leerzame studiedag. Straks gezellig uit eten om de vakantie te vieren met collega's. Had wat tijd te overbruggen en dan is de Ikea altijd fijn. Moest ook nog wat terug brengen dus heb nu weer geld voor het eten straks . Is het kabinet inmiddels al gevallen? Tot later meiden! Liefs Azeb
ohja Sannemart gecondoleerd... Funnyme: ik vind het lastig. Wat Yule zegt zit ook wat in natuurlijk. Zou met dat argument er nog bij alles zelf nog eens afwegen als ik jou was.
Geen idee of het kabinet gevallen is. even googlen ? Yule, ow mediamarkt en wasmachines. Geen goede combi !