September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    anno, ow hij is naar zijn oma. dacht dat hij voor zich zelf moest.
    nu nog geen uitslagen voor oma ? :( lastig als ze niet weten wat het kan zijn.

Wij wilden er ook met de zomer mee beginnen,maar merk dat Levi het sowieso erg fasinerend vind om mensen op de wc te zien plassen ( bv thuis of op de gym ) daarbij geeft hij vaak al aan of hij moet plassen of poepen dus dacht probeer het

2. ja groot gelijk julia vind het wel gezellig om met papa of mama mee naar de wc te gaan maar dan meer om met de wc rollen te spelen haha

ja duurd idd erg lang die uitslagen
    we hebben een vermoeden dat het darmkanker is maar ja dat is een vermoeden
    dinsdag hebben de dokters overleg dus afwachten

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Schattige foto ook Kaatje. Sara geeft ook aan wanneer ze gepoept heeft, komt ze me netjes melden, dus ze snapt goed wat het is. Ook zegt ze bij het toilet "bah" omdat ze weet dat wij daarop zitten. Maar ik wacht tot de zomer. Lekker in haar blote kontje.

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jannes, leuk een Max!!
    En lekker toch dat je zo relaxed bent, kamertje komt heus op tijd af :)

Kaatje, wat een schattige foto op het potje!

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Oei Anno, dat klinkt niet best :(

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anno, ow dat klinkt niet erg best :(
    hoop dat het toch iets anders blijkt te zijn

Ben daar met Ferry ook altijd bang voor. Hij heeft door zijn crohn ook een verhoogde kans op darmkanker. daarbij komt kanker ook in zijn beide families voor.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Eten: zijn wij ook iets minder streng mee geworden.
    Ze krijgt af en toe wel eens een hapje van een koekje als we op visite zijn, thuis niet.
    Uit eigen ervaring :D kan ik zeggen dat die bordjes van Olvarit wel echt lekker zijn, itt de potjes (flauw en zompig). Raven krijgt 1-2 keer per week een bordje. Verder vers.
    Toetje: meestal yoghurt maar soms ook yoghurt met vruchten of vla/vanilleyoghurt.
    Drinken: bij het eten altijd water. 's Middags diksap. Thee lust ze niet.

Verder reageer ik ff niet want ik voel me mega verkouden en ben heel erg moe na tig nachten eruit en dienst gehad te hebben.
    Verder hebben we net bericht gekregen dat de aannemer waarschijnlijk failliet gaat wat voor ons betekent dat het huis veel later dan mei gaat worden opgeleverd. Misschien wel een jaar vertraging.
    We zijn hier erg door geschrokken, gaat ons heel veel dubbele lasten kosten.
    Heb ff geen zin in bijlezen nu.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Iemand hier verstand van jaaropgave en wat je op moet geven bij de belastingdienst voor toeslagen?
    Ik verdien bruto 165,79 per week, dat heb ik maal 4,3 gedaan zodat ik het per maand heb.. En dan heb je dus €714,- afgerond wat ik per maand verdien bruto. Dat doe ik dan x 12 = €8568,- + vakantiegeld 8% (685) = €9253,- wat ik verdiende in het jaar 2009 over het hele jaar.

Alleen nu kreeg ik mijn jaaropgave van Randstad van 2009 en daar staat een ander (lager) bedrag namelijk €7846,- wat mijn jaarinkomen is van 2009.
    Dit komt denk ik doordat ik mijn weeksalaris heb genomen voor 52 weken per jaar zeg maar, maar ik natuurlijk ook wel eens vrij heb genomen of ziek ben geweest en dan via Randstad geen geld heb gekregen.

Maar.. wat moet ik nou invullen dan bij mijn wijziging voor 2009 voor alle toeslagen? Gewoon die 9253 euro aanhouden als inkomen of die van Randstad aangezien die van een jaaropgave komt en dus alleen is over mijn gewerkte en uitbetaalde uren?
    (Want als ik die invul, zal ik dus vast nog geld terugkrijgen van de Belasting aangezien ik hoger had ingevuld.)

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: je jaaropgave is leidend, dat bedrag moet je dus invullen wil je het juiste terug krijgen over 2009.
    Zelfde geldt voor de aangifte.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy sorry aan mij heb je niets. de boekhouder van het werk doet altijd mijn belasting dingen

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule o jee hop dat ze toch niet failliet gaan voor jullie.

@kaatje leuke foto van levi hihi.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    we hebben ook zijn stoeltje binnen, alleen het informatie boekje ligt nog in de winkel...

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: o wat ontzettend klote van de aannemer!! Hoop dat een andere aannemer het project overneemt op korte termijn.

@Kaatje: is het wel veilig dat Levi met zijn hoofd niet tussen de steuntjes zit?

@Missy: wat Yule zegt klopt: je jaaropgaaf is altijd leidend.

14. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Kaatje, wat lijkt Levi opeens klein in die grote stoel :D

Yule, ownee :( Wat een nachtmerrie van die aannemer :( Ik hoop zo dat het een beetje mee gaat vallen. En dat je je snel weer fit voelt. Knuffel meis.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Thnx!
    Heb t al even nagerekend maar scheelt net 50 euro over het hele jaar.. Ik verwacht eigenlijk zelf wel een brief van belastingdienst tegen de tijd dat zij ook dit inkomen hebben doorgekregen via mijn werkgever gewoon.
    Want hun sturen toch altijd ergens in t nieuwe jaar een berekening en of je nog terugkrijgt of moet terugbetalen.
    Dus we zullen dan wel zien hoe of wat..

Wat moet ik nu invullen voor 2010 dan? Ditzelfde bedrag?
    Want ik werk nu nog wel voor Randstad maar wordt hopelijk overgenomen door het NHG zelf en weet dan mijn uurloon niet.

Denk dat t toch het beste kan afwachten en dan ergens in t jaar altijd nog een wijziging doorgeven of gewoon dan weer in 2011 afwachten of ik moet terugbetalen of nog iets gestort krijg.

16. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @Missy: idd je jaaropgave aanhouden.

@Jannes: gefeliciteerd met Max!

@Yule: jeetje dat is balen van jullie aannemer. Wie weet neemt idd een andere aannemer het werk snel over en blijft de vertraging beperkt.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja he :D

Jannes, die stoel is van 9 tot 36 kilo, en die hoofdsteun kan niet lager. Maar mijn buurmeisje zat eerst ook zo dus zal wel horen

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik zou niet op de brief van de Belastingdienst wachten maar zelf wel een teruggaaf indienen. De Belastingdienst berekent het natuurlijk zo dat het voor hun het meest voordelig is. Als je het zelf invult, kun je er altijd nog meer uithalen.

Ook voor je nieuwe kinderopvangaanvraag moet je gewoon het salaris van 2009 aanhouden.

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Jannes, bedankt! Ik ga dan vd week even erachteraan.
    Had namelijk toevallig 2 weken terug nog een wijziging doorgegeven toen ik erachter kwam dat er nog mijn oude jaarinkomen stond van 3 dagen werken in de week.
    Daardoor had ik vorige week al 180 euro teruggekregen van de belastingdienst.
    Beetje raar als ik hem nu weer wijzig hahaha..

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou ik bedoel eigenlijk je teruggaaf 2009, dus dat je die invult. Niet een wijziging in je gegevens. Dan kun je zien of je nog wat terugkrijgt in juni en hoeveel. Dus daarvoor moet je jouw en A. zijn jaaropgaaf hebben.

Deel Deze Pagina