September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @Kaatje: dikke knuf. Gewoon lekker je hart luchten idd want je groot houden heeft geen zin. Het moet er echt een keer uit.

@Eva: jeetje wat lastig met jullie kat, ik snap je dubbele gevoel. Nachtrust heb je zo nodig als je continu wakker wordt hou je dat niet lang vol. Kun je geen trapje (plank) naar buiten maken oid? Ik zou anders gewoon vast een beetje informeren bij vrienden/kennissen of ze eventueel een plekje hebben voor jullie kat. Wij hadden trouwens een beetje hetzelfde met onze kat toen we nog op de flat woonde en toen hebben we er nog eentje bij genomen. Sindsdien is het over en spelen ze met elkaar. Is dat misschien een optie, eventueel op proef?

2. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Teun heeft weer zure poep en vannacht hoorde ik hem weer een paar keer jammeren. Ik denk dat er dus nu een hoektand gaat aankomen...

Morgen komen mijn 2 nichtjes logeren (3 en 1) dus dat wordt druk. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met 3 kids. Heb er wel zin in.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    SanneMart idd een drukke dag morgen !
    Stomme tanden ook

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Parr, zeker dat ratjes beter zijn! :D
    Vorige x zei de dierenwinkel dat nog, ratten zijn liefste huisdieren voor jonge kinderen.
    Dus als Mike ooit een huisdier kan hebben, dan worden t zeker 2 ratjes.

@Dniise, wat een prachtige avater heb je zeg! *smelt*

@Freesia, hoe kun je precies bij Etsy bestellen dan?
    Hoe krijg en werkt paypal?

@Wupje, toen ik jouw stukje over die hamsters iets te snel las kwam er toch iets geks uit..
    Ik las: Alleen mijn vader was er minder van gecharmeerd en stak een breinaald in hun aangezien ze gingen rennen....
    Whahahaha!

@Eva, we hebben t er wel eens vaker over gehad en mijn mening is, het moet wel leuk blijven.
    Zowel voor de kat als het baasje en als jij t niet meer trekt dan zou zelfs ik (als dierenvriend die altijd roept ik neem dieren tot de dood en niet wanneer t niet leuk meer is) een ander huisje ervoor zoeken.
    *KNUF*

Mike zijn 3e en 4e hoektanden komen door, dus hij is af&toe beetje jammerig en word wakker in de nacht maar gaat gelukkig vaak wel gelijk weer slapen.
    Ik ben op mijn werk en het is rustig dus kan lekker wat achterstallig werk doen.
    Morgenochtend beginnen met huisje schilderen! :D

Zijn gisteren geslaagd bij Ikea voor:
    - wit rolgordijn verduisterend voor de slaapkamer voor €20,-
    - nieuwe gordijnen voor in de woonkamer beige/wit/zwart voor €50,- alleen de stof (schoonmoeder gaat ze maken)
    - muursticker voor boven ons bed €9,-
    - spiraal met balletjes van hout voor Mike €11,-
    Waren dus niet veel geld kwijt en hebben nu alles behalve een nieuwe staande lamp voor ons huisje! :D

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou wij zijn weer terug van de HA.

Eerste wat hij zei toen we binnenkwamen was: ja hij heeft last. Dus ik vraag: Waarvan? Hij heeft dus sterk het vermoeden dat Aimar last van huisstofmijtallergie heeft. Dit baseert hij op lichte walletjes onder zijn oogjes en omdat hij ook exzeem klachten heeft. Is vaak op jonge leeftijd nog niet vast te stellen maar rond het 4e jaar kunnen ze dat testen....Balen voor Aimar dat hij bij ons woont.....we moeten nodig eens beter gaan stoffen :)

Vlekjes: Huisarts heeft wel even moeten nadenken omdat hij verbaasd was dat de middeltjes die normaalgesproken zouden moeten werken, dus niet werken bij Aimar. Hij heeft een andere shampoo voorgeschreven, na het wassen insmeren met vette crème (aangezien Aimar's huis heel snel droog wordt van zeep etc.) en dan toch micanozolnitraat blijven smeren. Is het over 3 a 4 weken nog niet minder dan even bellen en dan krijgen we een verwijzing naar de dermatoloog. Pigmentverkleuring duurt minstens 6 weken voordat het weg is...mocht dit werken....

@ SanneMart: 2e kat erbij...ik durf de gok niet echt te wagen...zou het sneu vinden als het niet werkt en ik moet 2 katten ergens onder gaan brengen...Ik denk dat mijn vriend een rolberoerte krijgt als ik met dit idee op de proppen zou komen ;)
    Oh druk bij jullie in huis morgen! Maar wel gezellig!

Kat: weet iemand hier misschien iets over. Onze kat is de laatste tijd heel erg op eten gefocust. Zeurt al tijden voor etenstijd om eten en zit echt te schooien. Ook is hij alert op de keukendeur, zodra die open gaat probeert hij op het aanrecht te springen in de hoop iets lekkers te kunnen scoren...Nou was hij altijd al een snoepkont, maar de laatste tijd is het wel extreem...Iemand een idee?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geeft altijd een lekker gevoel wat verandering in huis :)

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Ik ga nog eens een poging wagen, heb tenslotte een dag vrij :D Besloten dat ik vandaag lekker niks ga doen, ben daar echt wel een keertje aan toe. Soit, paar kleine dingetjes natuurlijk wel, maar het grootste deel van de dag zal toch gespendeerd worden aan lazy bummen ;)

@parr: Hoera glasvezel ligt er *happydance* En ook hier nog een gelukkige verjaardag! *knuf* Hoop dat je een leuke dag had gisteren.

@freesia:
    Die krijtjes :$ must...have...them!

@azeb: Mooie tent! Lijkt me ook wel leuk, zo kamperen met een grote tent. En vind een grote tent zeker geen overbodige luxe. Als het regent heb je dan ook nog wat. Ooh, bloedgeven. Heb ik ook jaren gedaan (van m'n 18de tot ik naar NL kwam). Als ik klaar ben met zwanger zijn en BV, ga ik het zeker weer doen. Heb ook een tijdje plasma gegeven, nog enger voor mensen met naaldfobie, dus zal er maar niet over uitwijden :p;)

hamster: Tja, vind ik net als freesia ook niet echt een geschikt huisdier voor een kleuter. Zijn idd nachtdieren en ze kunnen heel hard bijten. Ze zien er leuk uit, maar dat is het dan ook (oudere kinderen kunnen er natuurlijk wel meer aan hebben). Soit, jullie beslissing natuurlijk ;)

@kaatje: Eens met de rest, gewoon je hart luchten idd.

@eva: Wat naar van jullie kat :( Ik ben het waarschijnlijk vergeten, maar had hij dat vroeger (voor Aimar dan) ook al?

@missy: Goed geshopt :D

Hier is alles zo goed als klaar (straks maar dat laatste nachtkastje bouwen :p). En we hebben zelfs internet. Niet zoals de bedoeling is, maar goed. IrisBman had UPC gebeld over waar onze modem voor draadloos bleef, maar ze hadden daar - ALWEER :x, wij moeten tegenwoordig standaard twee keer bellen als we wat willen van UPC - niets in het systeem staan. Gelukkig is ons signaal gewoon overgezet, dus nu hebben internet met draad op de laptop (computerkamer is te ver van de plek waar het signaal binnenkomt en heb geen zin in een huis vol kabels, dus dan maar draadloos). Maar goed, ik ben blij zat dat ik toch online kan. Al snap ik niet hoe sommigen onder jullie zo comfortabel met een laptop op de bank zitten. Ik heb een kleine tafel hierheen gesleept zodat ik op een gewone stoel kan zitten :p

IrisBkind is ook beter gewend nu. Hij racet alweer vrolijk rond op z'n wheely bug of fietsje. En hij heeft het concept van ding-aan-een-draadje-om-voort-te-trekken nu ook helemaal door. Hij nam die dingen al langer op eh... sleeptouw, maar ze bungelden steeds boven de grond ;):D Nu laat ie ze achter zich aan op de grond rijden. Hij is helaas een beetje verkouden, met veel hoesten, dus eergisteren was echt horror nacht. Hield m'n hart al vast voor gisteren, want hoesten was erger geworden, maar dat viel reuzemee. Enige reden waarom ik graag weer lente wil :p

Soit, zo kan ie wel weer. Fijne vrijdag allemaal!

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, hmmm zit het in de familie dan allergieën? Of is het nou alergieeën? Nee toch?
    Zou goed kunnen vaak zit bij KMA ook huisstofmijt bij toch?
    Enne, meer stoffen werkt vaak toch niet.. Kan ook vd kattenharen komen die overal dwarrelen en in zitten etc.

@IrisB, gelukkig weer internet en fijn dat E ook meer gewend is nu! :D

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: het is volgens mij allergieën....Mijn vriend heeft een lichte huisstofmijtallergie en ik vermoed ook een beetje hooikoorts....Ik ben alleen allergisch voor cavia's.....raar maar waar ;)
    Ja kattenharen....maar als ik eerlijk ben, merk ik tot nu toe niks aan Aimar wat betreft snotneus/traanogen, dus ik denk dat dat nog wel meevalt....en ik weet ook dat mijn vriend ook van 'nature' wat wallen heeft (door botstructuur rondom ogen/neus) en ik denk eerder dat het bij Aimar ook zo is...maar goed ik ben geen arts natuurlijk :p

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Even reactie op Eva.
    Je wilt het vast niet horen, maar volgens mij is het enige probleem met jullie kat dat hij zich te pletter verveeld ;) :)
    Een kat die alleen is, is echt eigenlijk een beetje zielig als hij niet heel veel (en dan bedoel ik ook veel) bezig gehouden wordt.
    Ik verkocht never nooit een kitten aan mensen zonder andere kat, je krijgt dan geheid gedragsproblemen. Zoals jullie ook al zien.
    Dus is een kat erbij geen optie, of je heel veel met hem bezighouden, dan inderdaad een ander tehuis voor hem zoeken :(

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    hey meiden! Heb niet bijgelezen, dat doe ik straks thuis wel. Ik wilde alleen even zeggen dat ik aan de wandel ben met Isis en dat het zoooooo lekker weer is. Echt heerlijk, het is LENTE!!! Eindelijk!!

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Eva, ik zou inderdaad een ander huisje zoeken voor Whiskey (Zo heet hij toch) als jullie hem niet heel veel aandacht kunnen geven.

Hier heel onrustig vandaag. Kan het niet uitleggen. Meiden rommelen ook lekker een beetje in huis. Hubbie is nu het tvmeubel halen wat we graag wilden. Zwart en dan hoogglans (krijgen we waarschijnlijk ontzettende spijt van met 3 paar kleine kinderhandjes) Oke ik ga weer verder... moet netjes zijn hiero!

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Meiden die een dekbedje gebruiken, stoppen jullie het dekbed strak in? Of juist los? En slapen ze met of zonder slaapzakje in het ledikant met dekbed?

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bah zit er nu echt ff helemaal doorheen. Heerlijke watervallen hier vandaag :( Moet me morgen ziek melden van Ferry voor ik overspannen thuis kom te zitten,maar kan echt niet.
    Er is morgen niemand voor de info balie, behalve ik. Ben gewoon zo moe van het idee hebben dat iedereen iets van me verwacht en ik dat niet allemaal kan waarmaken

Ik ga Levi maar ff een dikke slaapkus geven

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Lieve Kaatje, denk alsjeblieft aan jezelf! Echt een ander doet het niet hoor!! En het klinkt misschien heel stom en hard maar iedereen is vervangbaar hoor op het werk!!
    Als jij het niet trekt dan moet je gewoon lekker thuis blijven. Het is echt niet niets wat jij de laatste tijd allemaal hebt meegemaakt!

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ben t helemaal met Funny eens!
    Gezondheid en gezin gaan voor op werk.. Je hebt een vast contract en kunnen je echt niet zomaar "dumpen".
    Je moet voor Levi en Ferry een leuke vrouw en moeder zijn en kies daarom eerst lekker voor jezelf. Geef jezelf die rust en die kans om alles te verwerken en op een rijtje te zetten en laat die mensen op t werk even voor wat t is.

@Funny, geen idee hier nog geen dekbedje. Pas volgende herfst/winter als hij 2 jaar is.

17. hopelijk werkt het snel allemaal!!!

en huisstofmijt ja moeilijk, je krijgt het nooit helemaal uit je huis, of je moet helemaal geen stof meer hebben maar volgens mij zitten ze dan weer ergens anders in.
    en kleren zijn ook best handig toch ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. laat de watervallen maar lekker stromen maar denk wel aan jezelf.
    ziekmelden ben ik ook niet goed in maar jezelf voorbij lopen schiet je ook niets mee op want dan zit je straks weer langer thuis!!

dikke knuff

19. hier alles goed, nou ja zijn gangetje.
    badkamer is al schoon en boodschappen zijn al gedaan.
    wasje staat te draaien en de 1e ligt al in de kast
    julia ligt lekker te slapen en als die wakker is gaan we even bloed prikken.
    nadeel is dat het bijna een half uur rijden is
    dus ahlf uur heen, 5 minuten bloed prikken en dan weer half uur terug
    maar ja allemaal voor een goed doel

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Vanochtend ben ik rond 9 uur met Kyano lekker naar buiten gegaan. Het was op dat moment echt fijn en ik wist dat ze voor vanmiddag regen gemeld hadden dus fiets op en gaan! We zijn eerst naar de kinderboerderij geweest (alleen waren er niet zoveel beestje dus snel uitgekeken) Toen naar een speeltuintje gefietst waar Kyano behoorlijk wat keren van de glijbaan is gegaan :D Lol dat hij had :D En toen nog boodschappen gedaan. Na zijn fruit nog even in bad en nu ligt hij alweer ruim een uur te slapen.
    En idd.......hier regent het nu ;) Vanmiddag denk ik gewoon lekker wat in huis rommelen, badkamer poetsen en verder weinig meer.

Eva oh wat moeilijk zeg. Onze 2 katers zitten ’s nachts ook op de zolder en als ik werken ben zelfs de hele dag op zolder maar ze kunnen er vrij goed tegen. Ok soms miauwen ze wel eens maar dat komt niet zo vaak voor als bij jullie. Ik weet zeker het dat het mij ook zou frustreren. Maar weet je zeker dat het door de verveling komt? Bij ons gaat namelijk maar 1 kater overdag naar buiten, de andere nooit en die is ook altijd rustig ’s nachts. Misschien zou je hem voor de zekerheid eens een keer bij de dierenarts kunnen laten nakijken, misschien is er nog wat anders dat hem dwars zit. Of roep ik nu iets heel doms :) Maar net wat Freesia en Sannemart ook zeggen een beest dat alleen is, verveelt zich natuurlijk wel veel sneller.
    Lastig die huisstofmijtallergie. Hoop dat de vlekjes nu wegtrekken.

Missy ha ha gelukkig ging mijn vader nog net niet zo ver met onze hamsters :D
    Goed geshopt!

Funny spannend en alweer bijna 37 weken!

Kaatje dikke knuff meid!

Anno succes met bloedprikken!

Deel Deze Pagina