September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Kaatje, leuk met die klei! Jill heeft het aandachtig zitten bekijken :D

Tweety, ik ga deze week bestellen. 2 setjes genoteerd!

Azeb, nee nog niks gehoord van mijn werk...
    Fijn dat het een geslaagd weekendje was!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo heeft Levi vanochtend Jill haar filmpje met die krijtjes gekeken. hij zat steeds "kindje" "kindje"

3. Weer typisch zo'n opmerking van jou waarvan ik in de lach schiet. Herkenbaar dus... :)

4. #4344 Lola, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
    O, toch wat verschilletjes tussen ons, lees ik nu ;). Bij Jasmijn liep de bv niet en had ik er (dus) ook niets mee en zij sliep ook vanaf dag één op haar eigen kamer. Maar met Emma ging alles anders: genoten van de bv en ze heeft vier maanden in een wiegje bij ons op de kamer geslapen. Gewéldig... :)

5. Nou, met het bloeden gaat het nog helemaal niet goed. Ik vloeide vanmorgen zó hevig dat ik no time alles dorweekt was en ik dus (gezeten op een plastic tasje van de Plus...) naar huis kon om me om te kleden. Ik kreeg van mijn baas het advies om toch maar even met de gynaecoloog te bellen.

Dat heb ik braaf gedaan en tot mijn verbazing mocht ik vanmiddag meteen op het spoedspreekuur komen! Er is een echo gemaakt en ik heb twee soorten midicatie gekregen: Provera en Cyklokapron. Het eerste moet de bloeding snel doen stoppen en het andere is een stollingsmiddel.

Maar zoals zo vaak, vloeide ik vanmiddag al minder. Dus ik denk dat ik het even aankijk tot morgen voordat ik met de hormoonkuur begin.

Over een maand hebben we telefonisch contact (tenzij ik vind dat een eerdere afspraak nodig is, dan moet ik zelf bellen) en als het dan niet beter is, volgt nader onderzoek...

6. @Parr: Ik vind inderdaad dat je erg mooie foto's maakt :)!

Wat mijn banner betreft: ik ben wéér niet tevreden! Hij is korrelig en de foto's zijn niet (meer) scherp. Parr, weet jij wat er fout gaat? Ik maak toch al langer banners dan vandaag, maar de laatste twee zijn op dit forum niet mooi. Als ik dan kijk hoe scherp de foto in Tweety's banner is...

O ja, ik sla altijd op in png.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lola, toch goed dat je even langs de gyn bent geweest !

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Lola: wilde jou nog wat vragen. Is Emma heel anders (lees moeilijker) dan Jasmijn was? Volgens mij kan ik Jasmijn wel beetje vergelijken met Sara. Ik vraag het omdat wij laatste weken steeds vaker te horen krijgen: "O maar kindjes zoals Sara zijn maar zeldzaam. Nummer 2 wordt vast niet zo makkelijk." Dus vroeg me af of jij dat zo ervaren hebt. Denk nl steeds vaker: o jee straks is de 2e echt veeeeeel minder gemakkelijk, lief, vrolijk dan Sara.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik moest dus vanmiddag naar de tandarts om een gaatje te laten vullen...nou ik kreeg er meteen 'gratis' een wortelkanaalbehandeling bij. :$ Gelukkig niks van gevoeld door de verdoving (die mij trouwens erg meeviel...). Vanmiddag met verdoofde mond en mijn moeder en Aimar naar de Ikea geweest. Aimar heeft in zo'n auto-kar gezeten en wist meteen waar het stuurtje voor diende! Geslaagd voor een tafeltje en stoeltje voor hem. Thuis meteen in elkaar gezet, Aimar heeft ook meegeholpen (zal straks even wat foto's plaatsen hier of op het andere forum) en is nu bij oma. Ik neem vanavond wat rust en duim dat ik geen pijn krijg zodat ik goed slaap en morgen gewoon kan gaan werken....

@ Kaatje: uhm...ik kan het filmpje van Levi niet zien...er wordt om een wachtwoord gevraagd...:(

@ Azeb: oh jij ook al zo'n spelletjesmens! Ik vind spelletjes ook echt superleuk! Vooral kolonisten...jammer dat je zo ver weg woont... ;)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow dan moet je hem even via hyves kijken, degene die geen hyves hebben gil even, dan pb ik even het wachtwoord

Wortelkanaal behandeling is niet fijn :( hoop niet dat je veel napijn krijgt

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jeetje Lola, word toch een beetje engig van je bloedverlies verhalen :) Hoop inderdaad dat het nu snel minder wordt. Ben je helemaal niet duizelig of naar ervan dan?

Eva, fijn dat het meeviel!

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje: leuk filmpje! En echt leuk dat hij al écht antwoord geeft op je vragen!

Hier is het eten bijna klaar: Gestoomde sperzieboontjes met gebakken krieltjes en gegratineerde zalm uit de oven...jammie! Nu alleen nog hopen dat ik mijn mond ver genoeg open krijg :D

13. Tja, een lastige vraag...

Zonder Emma te kort te willen doen (want dat kind is echt een scheet hoor...), moet ik toch zeggen: 'Ja, Jasmijn was gemakkelijker!'
    Niet dat Emma nu zo moeilijk is, ik denk dat Emma gewoon een leuk gemiddeld kind is. Maar Jasmijn was zo super gemakkelijk, ze at en eet altijd goed (Emma ook trouwens, dus aan tafel is het hier altijd gezellig), ze huilde bijna nooit, had als dreumes niet veel behoefte om allerlei streken uit te halen... Dat laatste doet Emma dus volop! Dat maakt haar dus wat moeilijker te handelen, maar is tegelijkertijd vaak ook weer erg grappig. Emma is een echte boef en dus dol op boevenstreken. Maar aan de andere kant is Emma veel meer een knuffelkont dat Jasmijn op die leeftijd was, dus daar ben ik ook erg blij mee.

Emma had door haar gebroken sleutelbeentje ook een wat lastigere start, huilde in het begin veel meer en sliep slechter. Maar inmiddels is ze net zo'n lachebek als Jasmijn op die leeftijd was.

Laat ik zeggen dat Emma wat meer aandacht nodig heeft ;), dat dekt de lading beter dan zeggen dat ze moeilijker is...

Maar je ontkomt er niet aan dat je je jongste straks gaat vergelijken met je oudste en met zo'n 'voorbeeldzus' zal het moeilijk worden voor de tweede om die vergelijking te 'winnen'. Maar op een gegeven moment bekijk je je kinderen als twee ik-jes en valt niet meer zo op dat de een gemakkelijk is en de ander nóg gemakkelijker... :D

14. Ik voelde me vandaag af en toe wel wat licht in mij hoofd, ja...

15. Ai! Vervelende behandeling... Ik hoop dat je niet veel last hebt als de verdoving eenmaal is uitgewerkt...

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lola ik hoop dat het snel stopt of iig minder wordt.

@jannes ik ben dan wel geen lola maar hier was rene ook een stuk makkelijker dan robin (nu is die ook niet echt lastig/moeilijk. even buiten het zh om gezien sliep rene snachts veel sneller door met een maand of 3 en werdt bijna nooit wakker savonds of snachts robin daarin tegen sliep met 1 jaar nog niet door en wordt nu nog weleens wakker savonds of snachts. rene kon zich heel goed zelf vermaken robin heeft hier wat meer moeite mee. robin haalt veel meer streken uit dan rene op deze leeftijd maar ik dnek dat dit ook een groot deel komt door dat ie het "goede" (not) voorbeeld krijgt van zijn broer. ik weet bijna zeker dat robin alles wat ie nu "stouter"en ondeugender doet als rene komt door dat ie dingen van rene ziet.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Eva: wortelkanaalbehandeling...klinkt niet prettig! Eet smakelijk.

@Lola: bedankt voor je feedback. Je hebt gelijk als je zegt dat je altijd zult vergelijken, maar ze toch hun eigen ik zullen ontwikkelen. Mijn szusje zei: "wees blij dat je 1 kindje zoals Sara hebt mee mogen maken. Heb 4 kids en niet een was er zo..." Hahaha...zit ook wat in.

Trots: waarschijnlijk doen veel kindjes van jullie het al, maar Sara praat nu ook met zinnen bestaande uit 3 woorden: "mama ook bank" "baby in bed" "sara mee buiten" en nog een paar. Zo schattig!!

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Jij ook bedankt Tweety!!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jannes wat goed van sara. robin zegt nog niet eens 2 woordjes die combineren laat staan 3 hihi.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, goed van Sara !
    Levi praat vooral met 2 woorden, en heel af en toe met drie maar daarin loopt Sara denk wel voor hoor.

Deel Deze Pagina