September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Azeb: op Sara haar KDV hebben ze 3 groepen. Van 0 tot je kan lopen, dan een groep tot 2,5 / 3 jaar *ook afhankelijk van je ontwikkeling* en dan een groep tot 4 jaar. Elke groep heeft maximaal 12 kindjes en per groep staan er 3 leidsters en vaak nog een stagiair erbij.

2. @azeb wij hebben 4 dagopvang groepen
    2 baby's 0-2 jaar
    2 peuters 2-4 jaar
    de baby's hebben max 9 kids
    peuters max 14
    nou moet ik zeggen dat we grote ruimtes hebben vergeleken met de meeste kdv.
    we staan dan met 2 leidsters en soms een stagiaire maar die mag je natuurlijk niet meetellen

hopelijk heb je er wat aan

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    2 leidsters op 14 kinderen ? Vind ik best weinig.
    Als er dus een leidster kindje op bed aan het leggen is of naar de wc ofzo dan staat er dus 1 leidster op zo'n grote groep

4. de wc's en slaapkamer is op de groep dus je bent nooit ver weg
    en op het moment hebben we een overbezetting
    er zijn dan 16 kinderen per peutergroep.
    maar als oplossing is er een 3+ groep.
    kindjes die bijna naar school gaan mogen met een leidster mee naar een andere ruimte
    de peuters die overblijven zijn er dan vaak nog 13, scheelt toch weer 1
    de GGD heeft het goegekeurd dus het kan en die kindjes zijn al erg zelfstandig, meeste gaan alleen naar de wc en verder is alles heel gestructureeerd.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke,
    Toch zou het niets voor mij zijn.
    Als Levi ergens is wil ik dat er ook aandacht en toezicht op hem is. Zou dan zelf toch kiezen voor een kleinere kdv of een gastouder

6. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kaatje, das toen ok de reden waarom ik een gastouder heb gekozen.

7. dat kan ;)
    ik vind het heerlijk om te zien hoe julia zich vermaakt met alle kindjes
    en ze komt straks nog steeds op woe daar hebben ze nu maar 7 kindjes dus tijd voor extra leuke dingen!!

xxxxxxxxxxxxxxxx

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zeg ook niet dat het slecht is ;) Als je er als ouder zijnde achter staat is het toch prima

9. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Hier op kdv 4 horizontale groepen. Zijn per 2 gekoppeld. Groepen zijn dan van 0-2 en van 2-4 jaar. Daarnaast ook nog 2 verticale groepen, maar die zitten op de bovenverdieping samen met de BSO dus daar zie ik nooit wat van. Groepen van 0-2 max 9 kindjes, andere groep weet ik niet.

En ja is een grote groep, maar Ilse vindt het helemaal geweldig, met al die kinderen samen. En kindjes hebben nu al vaste speelmaatjes, heerlijk om te zien.

Zo, net de poetshulp gebeld, die komt vrijdag kennismaken en dan kan ze waarschijnlijk volgende week beginnen!!!

Ik ga nu naar bed. Morgen hoop ik toch echt babynieuws van Funny te lezen!

10. weet ik
    ik zou niet kiezen voor een gastouder maar dat is ook prima als je er zelf achter staat!
    geld hetzelfde voor

xxxxxxxxxxxxxxxx

11. ik ga mijn bedje weer eens opzoeken
    nog even lekker lezen, ben weer alleen dus moet even opwarmen haha

truste

jaja ik kan het wel

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Even gauw in de reclame. We zijn Godsend aan het kijken, film op RTL 8. Spannende film maar wel een beetje eng.

Kyano kan trouwens 16 april op het KDV terecht. Hebben het contract deze week binnen gekregen. Ik ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe het ook alweer zat met de groepen :) In elk geval 2 groepen en 1 ruimte waar de peuters spelen die niet meer slapen overdag. En max 12 kids geloof ik. Het is best kleinschalig.

Zo ik ben weer weg. Welterusten allemaal!

13. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ook nog steeds niets van funny gehoord...spannend hoor.

Net lekker in bad gelegen, even een beetje energie voor de nachtdienst kweken.

Ik vind het trouwens geweldig dat we nu allemaal "DC" gebruiken! super! hihi

Ingeltje, knuff meis.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb ook nog niets van Funny gehoord. hoop dat dat goed nieuws betekend.

Ik ook maar even DC dan.
    Heb net een half uur ge-wii - shaped en 376 cal. verbrand *trotse ik* haha. nu nog ff de hond uit laten.

Ga gelijk off
    truste

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zo mijn vergadering zit er weer op, alleen nu nog een gaatje vinden van de week om de notulen uit te werken,

@ Azeb: ik zal van de week eens kijken naar de wettelijke regels over het aantal vierkante meter per kind. Wij werken verticaal, 2 leidsters op 12 kinderen.

Oh wat maakt Funny het spannend.....
    Meiden ik ga slapen. Morgen vroeg op en een lange dag werken. Tenzij ik mazzel heb, en iets kan regelen met een flexwerker, dan kan ik namelijk eerder naar huis en nog even schoonmaken en opruimen.
    Meiden duimen jullie voor mij? Ik hoop echt dat die mensen serieus op zoek zijn en na het zien ook daadwerkelijk een bod uit gaan brengen!
    Trusten allemaal....

oh nee wacht! Nog even DC: Aimar kan zijn neus snuiten! :D Zo cute en handig! En hij heeft vandag weer 2-3 passen gedaan en blijft ook langer los staan!

16. Kwam even snel op babynieuws scrollen, maar helaas...

Het enige dat ik echt heb meegekregen, is het goede nieuws van Eva (tja, daar kon je ook niet overheen lezen hè...;)?)

Ik duim vrijdag keihard dat die mensen jullie huis zó mooi vinden dat ze meteen een super bod uitbrengen!

Vanavond voor we de kids in bad wilden stoppen, ontdekte ik bij Emma een stuk of 10 waterpokken.

Weet dus nu bijna zeker dat ik zondag niet kan komen...

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Lola, oh nee de waterpokken...heeft Jasmijn ze al gehad?

@Eva, goed van Aimar!

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    oh ja vergeten. Kaatje in ben trots op je! Als nog even op de Wii gesport! Super meid.

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond!

@tweety ik hoop dat de pijn daarmee verminderd/verdwijnt!

@eva hahaha leuke fruit trick :p
    OOOOOH! kijkers :D
    Kan Aimar dat snuiten aan Kate leren? zo een hoop schelen.. ik doe het voor maar ik krijg alleen en scheve blik -.-

@hummelke heel slim om even die uurtjes te pakken! oooh poetsvrouw 8)

@freesia ouch! knuffs! oooh je bent een heerlijk mens :p

@pisum ik las de woord kukeleku en deed me denken aan de woord Pepe le pu :p

@sannemart oef een butnacht gehad, gelukkig de volgende avond wel beter!

@queen super dat Kyani zo goed opknapt! leuke foto's! en leuke princes tent hé :D mijn ouders hebben hem ook voor Kate 8) en gave DJ pic :p

zandbak hoeveel kost zo'n plastic bak? en blijft de zand wel droog met deksel erop? want k heb soms meegekregen dat de zand alsnog nat wordt en dat vind ik niks ><

@funnyme leuk dat je ff komt kletsen! hoe gaa thet nu? al meer ontsluiting?

@steen kippen?

@foover stoere schoenen! Kate is ook al bijna de mt 22 uit o_O

@dreames yooohoooo *ZWAAIT*

@ingeltje :( knuffs!

pagina verschuiving zag dat eva dat eerst deed en toen quote van Anno en nu dat Ingeltje ook de zandbak in is gesprongen :D

@azeb hoe was de gesprek?

kdv als ik Kate zo zie op de meetings vraag ik mij weleens af hoe zij zou zijn bij een kdv :)

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Jaaaa nieuws:
    2 cm ontsluiting en regelmatige harde buiken die erg pijn doen. Als het iets meer word de ontsluiting dan kunnen ze morgen m'n vliezen breken!

Deel Deze Pagina