September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    hoihoi
    ook weer wakker?
    ghi
    ja wij kletsen veel

@anno: ik kan de foto niet groot zien, klopt dat?
    op het ieniemienie formaat ziet het er super uit!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja.. alleen zeiden ze hier bij de HA altijd dat je op 4e dag koorts moest bellen. Dus die hebben daar zelf richtlijnen bij gemaakt.
    Maar dat was toen hij baby was. Weet niet of dat nu nog geldt.
    Ik maak me niet zo snel ongerust, dus dat is dan bij mij weer een valkuil. Ik bel niet zo snel.
    Maar heb het idee dat het niet ernstig is. Ik moet alleen ff goed op vocht letten. Hij had vanochtend een droge luier, dat vond ik wel alarmerend, dus ik let daar extra op.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh wat heerlijk!!! Geef hem maar een dikke kus van mij! (zonder bijbedoelingen deze keer natuurlijk)

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: hahaha, doe ik!
    Over het algemeen hebben moeders veel meer aan de richtlijnen dan huisartsen. Bij 4 dagen of meer koorts heb je wel een risico van uitdroging natuurlijk of dat er een ernstiger infectie is. Daarom moet je dan komen, om te kijken wat het is en checkup.
    Maar als het 40-40-39,5-38 is valt het waarschijnlijk wel mee omdat de koorts alweer dalende is.
    Als Julian hoge koorts blijft houden en/of suf is en/of nauwelijks drinkt dan zou ik wel even bellen voor het weekend.
    OVerigens is nauwelijks drinken EN spugen EN diarree EN koorts de grootste reden voor uitdroging.
    Idd luiers in de gaten houden en op je moederinstinct af gaan.

5. nee klopt niet want ik zie hem wel groot hoor

xxxxxxxxxxxxxxxx

6. @yule gefeliciteerd!!! en yuleman natuurlijk ook

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. huh

julia roept al 20 keer poep
    dus ik zeg nee je hbt geen poep, ik geroken nee had ze niet
    2 tellen later komt ze stinkend langs gelopen, misschien toch maar eens een potje aanschaffen haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh dan zitten we nog op 3 out of 4 ;)
    Heeft nog niet gespuugd, hoewel ik wel een vlek in zijn bedje zag net. Misschien toch vannacht een klein beetje.
    Ik hoop dat hij zo wat beter wakker wordt. Hij is wel zieker dan gisteren en eergisteren. Hoop dat dit het hoogtepunt is, dan gaan we nu weer naar beneden met de klachten!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha! Eigenwijs zijn die moeders toch ;)
    Gave schildering hoor!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, jep AA ging er hier in als een trein terwijl hij zijn normale drinken + ORS echt niet wilde.
    Zo krijgen ze toch vitamines binnen..
    Sneu voor Aimar hoor. :(
    Merk aan Mike dat door al die oorontstekingen zijn pijngrens steeds hoger wordt.
    Hij kent t gevoel natuurlijk nu al goed, dus huilt veel minder snel dan voorheen.
    Voor ons lastig want dan weet je niet meer duidelijk of hij weer een ooronsteking heeft.

@Yule, weet je wat ik raar vond.. Toen Mike een kuurtje kreeg vroeg ik nog wat ik verder kon doen voor hem.
    Behalve eerste 2 dagen zetpil geven voor de pijn hoefde ik niks.
    Vroeg nog naar neusspray, maar er werd mij vertelt dus door de assistent dat t zin had als hij AB kreeg.

@Ingeltje, lauwe cola werkt ook stoppend. Kreeg mijn zwager als tip toen hij in t buitenland was.
    Werkte gelijk na het eerste glas al.
    Heb je op onze folder gekeken, wat grappig!! :D
    Hier wordt geadviseerd bellen bij koorts langer dan 4 dagen en als hij geen plasluiers meer heeft.
    Daarvoor is t idd uitzieken. Ow zie al dat Yule t beter verwoord heeft.

@Yule, GEFELICITEERD!! Wat leuk voor J zeg!
    Dus op die kinderafdeling is t niet geworden? Neonatale was t toch?

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super, gefeliciteerd !!

12. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Heb niet echt bijgelezen, jullie moeten niet zoveel beppen hoor!

Yule, gefeliciteerd met J. zijn nieuwe baan.

Eva: beterschap voor jou en Aimar

Hier dagje vrij, ben vooral erg moe vandaag, dus zo maar weer eens plat. Ilse heeft waterpokken, tot nu toe valt het mee en heeft ze niet zo veel last. Hopen dat het zo blijft....arm kind.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Yule: was dat die baan waar hij laatst op solliciteerde op neonatologie ofzo??? Waarbij hij ook een opleiding gaat volgens? Sowieso natuurlijk gefeliciteerd!

@ Ingeltje: als het niet goed voelt, gewoon bellen. Beter op tijd advies vragen en aan de bel trekken, toch?

Aimar en mijn vriend slapen....(vriend had een korte nacht gehad en moet vanavond optreden met de band), ik kruip denk ook nog even onder de dekens voor Aimar wakker wordt.....
    Als hij wakker wordt, tempen en hopen dat hij wat wil drinken en de huisarts de temp doorbellen...

Tot later!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ahh Ilse waterpokken, geef haar maar een dikke knuff

Ik ga ff de hond uitlaten nu de kids nog lekker slapen

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Arme Ilse.. *KNUF* voor haar!

@Eva, kun jij dat slapen? Pff.. als Mike tussen de middag slaapt voor 2 uurtjes kan ik dat echt niet. Eerder dat ik slaap is er al 30 min om en ben dan echt zo gaar als een koekie als ik wakker word en nog slomer dan ervoor.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ach gos.. arme Ilse.. waterpokken :( (let je ook op oorontstekingen, komen ook vaak voor dan)

Slaap lekker Eva!

Hmmm hier heerlijk gedouched. Nu nog even wat eten. Als Julian wakker wordt even warm aankleden en naar de winkel. Zal hij niet echt leuk vinden, maar de vla is op en dat is zo'n beetje het enige wat er nog ingaat.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Thx, nee hij vond de Neo IC wel leuk maar niet geweldig. (sorry steen) en hij had geen zin om nu weer een heftige opleiding in te rollen en het misschien niet te trekken.

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hey wat leuk voor J. Yule. Gefeliciteerd!!

19. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @Yule: wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met hubbie zijn nieuwe baan!

@Hummelke: ah wat sneu, Ilse de waterpokken :(

@Eva: nou, hopelijk knapen jullie snel op!

Ik zit me hier even te verdiepen in de Belastingaangifte 2009. Nu zie ik dat ik mijn salaris veel te laag heb ingeschat over 2009... ik ben minder uur gaan werken dus ik had een beetje in verhouding teruggerekend maar nu blijkt dus veel te veel. Nu wil ik dit dus wijzigen in de Kinderopvangtoeslag (krijgen wij maandelijks) maar ik krijg de hele tijd een error bij downloaden :x Grr... stomme belastingdienst. Ik vrees dus dat wij hier een deel van terug moeten gaan betalen..
    1 positief punt, ik zie dat hubbie zijn ouderschapverlof aftrekbaar is a 3,99 per uur. Dit is dus ruim 1.000 euro terugkrijgen :) Tip voor alle ander mensen met ouderschapsverlof!!!!

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo!

Yule, gefeliciteerd voor J met zijn baan! Super!

Hummelke, Ingeltje en Eva: beterschap voor de kleintjes!!

Wij hebben net de boot geboekt voor Oerol! Wiehoe! Heb er echt zin in. Ben benieuwd hoe het zal gaan met Isis kamperen. Komt vast wel goed. Van te voren even een paar keer in de tuin oefenen.

En ook de boot voor de zomervakantie naar Ameland is geboekt (huisje was al geboekt). Ook daar heel veel zin in!

Nu echt opruimtijd!

Liefs
    Azeb

Deel Deze Pagina