September 2008 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hallo !

Kaatje , Jaimy loopt nog niet achteruit, Die is veelste blij met vooruit lopen hihi :p

Jannes , Ja ik heb het enorm naar me zin op me werk. Heel gezellig en leuk :D
    Hoe gaat het met jou eigenlijk ?

Tandjes , Jaimy is volgens mij weer aan het rommelen want ze heeft flink wat bulten..

Potje plassen , hier nog niet. Jaimy toont zeker nog geen intresse want hij staat wel al. Ze wil er ook nog niet op.. Komt van zelf wel ;)

Yule , Go raven !!!

Leuke schoentjes kaatje !!

Parr , haha dat is mooi zeg !! En zo toevallig !!

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    je en helemaal omdat dit een kleine dorpje is! ik sta ook van te kijken dat ik dit nooit bij de CB mee hebt gekregen! omdat dit een verrassend iets is!

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hey meissie 8)!

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou meiden, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen vrij, maar veel sneeuw dus weet niet of ik leuke dingen ga doen....Ik wilde misschien gaan zwemmen....maar weet het nog niet zeker, geen zin om door de sneeuw te rijden.....

Trusten allemaal!

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Hier weer een druk werkdagje gehad. Daarna ff snel naar huis, want ik had vanavond een etentje.
    Femke heeft vanmiddag in de auto alles onder gespuugd. Mannetje ging even met haar naar mijn ouders om de hond op te halen en toen gebeurde het. Ze zat er heel zielig bij, vertelde hij, en keek heel verbaasd. Bij mijn ouders alles schoongemaakt. Toen ik thuis kwam, kwamen zij ook net aan, en zat Femke als een zielig vogeltje achter in de auto in een deken gewikkeld.....helemaal bleek. Ze wilde natuurlijk weer niet eten en had 37,8 temp.....dus we dachten dat het goed ging, maar nu begint het dus toch weer. Of het nu een virus is? Of toch iets verkeerds gegeten??
    Ik heb verder een gezellig avondje gehad, maar ben ook doodmoe, dus duik lekker mijn bedje in. Maar kijken, wat de nacht ons brengt...

welterusten allemaal

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @azeb ik sluit mij helemaal aan bij Eva!! Het is te vroeg en ik vind dat lk kind anders leert en omgaat ermee!! Isis heeft gewoon haar specialities in een andere vak gestopt! knuffs

@eva sneeuw? veel sneeuw??!!

sneeuwt het morgen o_O

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: wat een bizar verhaal!!!!

@anno en steen: aggos 2x ziek kindje.... beterschap!

Hier niet veel nieuws, behalve dat ik een nieuwe camera heb gekocht, heb er lang voor gespaard, nu eindelijk een spiegelreflex camera. Kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken!
    Ben helemaal happy!

Verder had Raven weer een moeilijk middag/avond. J. zei dat ze de hele middag al huilerig en dwars was en vanavond heeft ze bijna 1,5 uur gehuild in bed. *shock*
    Ik heb haar een paar keer getroost maar ze heeft inmiddels heel goed door dat ze dan misschien weer naar beneden mag. Ze wees steeds naar de deur en zei 'deez' om duidelijk te maken dat ze naar beneden wilde. En ze zei 'uit' en plukte aan haar slaapzak. Maar ze was echt hartstikke moe dus ik wilde haar echt niet meer beneden hebben.
    Paar keer getroost en teruggelegd maar ze werd echt woest. Dus zo hard huilen terwijl ik bij haar was dat ze er een beetje van ging spugen, was meer slijm maar toch sneu. Dus bedje verschoont maar niet 'toegegeven', weer teruggezet in bed en toen was het na 5 minuten stil.
    Jemig zeg wat kan dat meisje volhouden. Maar wij gelukkig ook. :D
    Ik schrok er gelukkig niet van (overgeven) omdat ik wist dat ze dat kunnen doen als ze zo boos worden en zo hysterisch huilen.

Misschien hadden sommigen van jullie haar mee genomen naar beneden, maar ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen, omdat ik in dit geval zeker wist dat ze hondsmoe was en vooral niet wilde slapen. Het voelde echt alsof ze de strijd aanging en niet alsof er echt iets was. Anders had ik haar er wel uitgehaald. J. had precies hetzelfde. Die had natuurlijk al de hele middag strijd met haar dwarsigheid gehad. Ik kwam fris thuis van werk gelukkig dus had een stuk meer geduld (wat ben ik af en toe toch blij dat ik werk heb ;)).

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oja nog 2 dingetjes.

Potje: is inderdaad heel erg vroeg. Eigenlijk kun je op deze leeftijd nog niet spreken van zindelijkheid of controle over plassen/poepen. Maar je kunt ze wel vast leren wennen aan het potje, erop te zitten en het te koppelen aan plassen/poepen. Net als dat je zelf op de WC gaat zitten en dat voordoen.
    Sommige kindjes gaan nu wel ervaren dat er iets in hun lijfje gebeurt als ze moeten plassen of poepen. Dat zeggen ze dan ook. Raven zegt bijv. poep als ze een scheetje laat of als ze plast (laatst naast het zwembad zei ze poep, ging heel geconcentreerd staan en er kletterde een hoop water uit haar zwempakje...)

Intelligentie: kun je nu nog helemaal niks over zeggen. Snelle/langzame ontwikkeling is nog zo divers op meerdere terreinen dat het niet te koppelen is aan slim zijn ofzo.
    Dus geen zorgen allemaal! (zeker Azeb niet want Isis doet het hartstikke goed!!!!!)

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva oeff 200 euries armer

@parr jeetje wat een toeval zeg.

@yule ik had het op precies dezelfde manier gedaan robin is ook weleens woest geweest als ik hem op bed legde en dan liet ik hem ook even gaan.
    alleen durfde ik bij hem niet te lang ivm zijn luchtpijp die zo klapperde toen maar rene had ook een handje ervan om weer nar beneden te willen en die schreeuwde dan ook alles bijelkaar.

hier heeft het ook gesneeuwd pfff ik moet zo naar de ha en vind het zo eng om door de sneeuw te fietsen of op de brommer te rijden bleeeegg

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Eva: 200 euro is niet fijn, maar wel fijn natuurlijk dat de auto weer gemaakt is.

@Parr: jeetje, dat is echt toeval! Zou leuk zijn als jullie met elkaar in contact komen.

@Yule: de doorzetter wint, en dat zijn jullie. Lijkt me wel heel erg moeilijk om haar zo overstuur te zien.

@Tweety: let maar goed op!

Potje: hier nog niet aan begonnen.

Intelligentie: hè, jammer dat er nu nog niets over te zeggen valt. Ik had namelijk het idee dat Quinten héél eg slim is ;)

Ik ga ons menneke zo eens uit bed plukken, al moet ik wel even wachten tot hij wakker is. Ik ben al 2 uur uit bed, ik was uitgeslapen. Vanmiddag werken en vanavond lekker niets. Tot later!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge.
    HIer nog brakker geslapen dan gister.
    Is alles nog wit ook :x
    Dikke kans dat ik mjn auto straks niet open krijgt :( Ik wil de lente !!!

Parr, nou ja ook toevallig. Denk je een naam te hebben die niet veel voorkomt.. en dan opeens heb je er eentje in je dorp
    Wel grappig als ze vriendinnen worden.. Kate en Kate binnen komen !

Yule, gaaf ! Hier staat zo'n camera ook nog op het lijstje
    Slimme Raven, die dacht mooi naar beneden te gaan. Goed dat jullie hebben vol gehouden !

Meeting: Heb er zin in maar vind het ook wel spannend nu de mannen mee gaan :D
    Ik ga gelijk off en de auto maar warm laten draaien als ik er in kom
    Tot vanavond

13. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Goedemorgen,

@Azeb: hier ben ik het ook helemaal met eva eens. Daar kun je nog niets van zeggen. Ik heb als voorbeeld mijn nichtje die pas net voor haar 2de verjaardag begon met lopen en daarna zich als een speer ontwikkelde. En ze praat nu inmiddels hele vol zinnen hoor, een pientere tante. Ze wordt volgende week 3 jaar. De eerste 2 jaar van haar leven deed ze echter bijna niets qua ontwikkeling zo leek. Ik maakte me er toen zelfs ook een beetje zorgen over...

@Parr: jeetje wat een toeval zeg :$

@Yule: goed volgehouden dus, ze was dus even aan het testen waar haar grenzen liggen. Teun heeft het nog niet zo erg gehad dus ik weet niet of ik het vol zou houden, maar ook hier gaat hij inprincipe niet meer naar beneden.
    Leuk, een mooie camera gekocht!

sneeuw??? waar hier niets te zien hoor.:(

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whahaha dat lijkt op dat verhaal van mijn buren ;) die jij op mijn verjaardag ontmoet hebt

Mijn buurvrouw is Canadese, heeft rood haar en haar dochter heet Kate-Lynn en zij voeden ook 2-talig op :p

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi meiden!

Gisteravond had ik echt heel erge keelpijn en heb samen met hubbie nog even naar 71 graden noord gekeken en toen lekker mijn bed ingedoken. Nu gaat het weer redelijk met de keelpijn.
    Kyano sliep gelukkig weer eens lekker tot 6.30. Toen moest hij er ook uit aangezien hij naar smam moest.

Anno pff zware nacht dus gisteren. Hopelijk is het vannacht beter gegaan.

Sannemart Kyano eet soms met een lepel maar knoeit daarbij nog veel dus meestal geven wij hem de eerste hapjes en als er nog een restje over is dan eet hij dit of met zijn handen of knoeit even lekker met de lepel :D

Eva oh balen zeg van de 200 euro voor de auto. Wel lekker frietjes :p

Parr jee toevallig zeg!

Steen och wat naar voor Femke :( Hoe gaat het nu met haar?

Yule oef heftige avond dus. Je hebt zeker de goede keuze gemaakt hoor! Soms proberen ze echt de grenzen op te zoeken ook al zijn ze doodmoe. En vaak heb ik ook het idee dat het komt doordat ze te moe zijn. Kyano moest gisteren ook huilen toen wij hem naar bed brachten maar hij was ook al vanaf 13 uur wakker. Meestal doet hij dan in de middag nog een klein dutje van 30 /45 min en nu niet en dan is het toch lang tot 19 uur.

Pupke jee jij bent een vroege vogel zeg ;)!

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen....

Nou Aimar werd om 3:30 wakker en ging niet meer slapen. Besloten om hem niet bij ons te nemen maar ik ben naast zijn bedje gaan slapen. Volgens mij is hij zeker weten tot 4:30 wakker geweest en heeft hij liggen spelen met zijn knuffel. Het lijkt dan echt net of hij gewoon niet moe is ofzo....Om half 7 schrok ik wakker en ben weer in mijn eigen bed gaan liggen. Aimar wekte me pas om 8:00 :)
    Maar ik blijf het gek vinden, bij mijn ouders thuis slaapt hij 9 van de 10 keer door :( En bij ons is het 9 van de 10 keer raak.....Er is wel wat meer herrie bij ons en misschien is het wat kouder maar Aimar ligt altijd goed ingepakt....

Ik wilde eigenlijk vandaag naar het weeguurtje op het CB. Ben wel erg nieuwsgierig of Aimar nu eindelijk eens gaat groeien ;) en hoe zwaar hij is na het ziek zijn van vorige week. Maar ze hebben zonder het te melden de dag van het weeguurtje veranderd :x Is nu op donderdag....en ja dan moet ik werken.....De volgende afspraak is pas op 3 maart :(

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Azeb: wou nog iets toevoegen aan het verhaal...ik snap wel waarom je je af en toe zorgen maakt...wij komen door ons werk vaker dan andere moeders, kinderen tegen met ontwikkelings- of leerproblemen. Ik denk dat wij ons daardoor onbewust meer zorgen maken dan moeders die daar veel minder vaak mee in aanraking komen...

Wij gaan boodschappen doen, ik wilde op de fiets gaan, maar met die sneeuw doe ik dat toch maar niet....ajuus!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd. Dit is wat ik dus ook met Kate doe. Potje staat in de badkamer en zij gaat er zelf naar toe. Ga ik ook naar de wc dan doe ik haar luier af (ook al is het vol geweest) en gaan wij samen op het potje ;) Zo leer ik haar wennen aan het potje en waarvoor hij dient 8)

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @ingeltje idd!

mijn vader stond ook net scheef te kijken :p :p

ik ga kofie drinken en naar werk! toedels

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007