Ha die Wup.. lukt het met opruimen? Zwaai naar Lola en Tweety! Lekker rustig zo'n dinsdag hier zeg! Net even met Julian gewandeld.. mezelf even uit huis gesleept Nu zijn we allebei weer kapot haha dus hij ligt er al in en ik vertrek ook weer naar boven. Ik geloof dat ik geluk heb dat ik niet hoefde te werken.. ik weet niet hoe ik de klanten al zagend en ronkend te woord had moeten staan...
Zo wupje is weer klaar Net water gekookt dus ga nu lekker een kopje thee drinken en even boekje lezen zolang mijn mupke slaapt. Tweety uh mailtje ? Hier op deze pagina of mijn eigen adres? Kaatje erg attent zon bedankje! Ingeltje hai! Ja huisje is weer schoon Hi hi slaap ze
Zo hier dan eindelijk mijn bevallingsverhaal: 9 maart: Vandaag hadden we weer een afspraak bij de gyn. Omdat de baby afgelopen vrijdag al 7 pond geschat werd zouden we een datum prikken om in te gaan leiden. Het was rustig op de verloskamers dus als we wilden konden we gelijk naar boven en dan zouden we gelijk gaan beginnen. Dus heb 2x een tablet ingebracht gekregen en zat 's avonds op een vingertopje ontsluiting. 10 maart: Vandaag nog een dagje inleiden. 3x tablet ingebracht. 's avonds zat ik op 2cm ontsluiting. Er is nog even overlegd of ze de vliezen zouden breken, maar uiteindelijk is er besloten om dat nog maar niet te doen. 11 maart: Vanmorgen had ik 3 cm ontsluiting. Genoeg om de vliezen te breken dus!! Dus om 9 uur ongeveer heeft de gyn mijn vliezen gebroken. Daarna ben ik aan de weeënopwekkers gelegd. Op een gegeven moment werden de weeën toch wel erg pijnlijk. Ik kreeg een pompje waar je high van werd en dat nam de scherpe kantjes van de weeën weg. In het begin was het wel heel lekker.Maar op een gegeven moment werkte het niet meer. Ik kon de weeen niet meer wegpuffen. Ik had ook nog maar zo'n 4cm ontsluiting. Ik heb toen een ruggenprik gekregen. (was rond 16 uur) Na 8 keer prikken zat die eindelijk goed! Man wat was dat een opluchting! Om 18.30 kreeg ik persdrang, maar ik had nog geen volledige ontsluiting, ik mocht voorzichtig meepersen. Om 19 uur had ik volledige ontsluiting. Ik mag mee persen alleen zakt hij niet. Hij krijgt de vacuumpomp op zn hoofdje en wordt het eerste stukje geholpen. Daarna kon ik het zelf. Om 19.20 is ons mannetje Luca Sem geboren. Hij weegt 3950 gram. Ik verlies wel wat meer bloed als gemiddeld, maar niet zorgwekkend. Opa en Oma komen kijken samen met Anna en Sophie. Als zij weggaan word ik op bed gewassen. Ik mag naar een kamertje alleen. Als we daar aankomen zijn de andere opa en oma er ook net. Als zij naar huis gaan heb ik het gevoel dat ik in bed plas. Ik kijk onder dekens en alles is rood.Dan gaat alles heel snel. Er staan ineens 8 mensen om mijn bed heen. Er wordt op mijn buik gedrukt en de stolsels blijven eruit vliegen. Elke keer word het matje gewogen. Ik zit al aan 2300 ml. Ik moet aan het zuurstof en word naar de ok gereden. Ik krijg geen ruggenprik omdat ik zoveel bloed ben verloren. Een algehele narcose dus. Eenmaal bijgekomen heb ik ontzettende dorst. Van de anesthesist mag ik pas boven wat water drinken. Gelukkig mag Gw blijven slapen. Ik heb 6 zakken bloed gekregen. 2 zakken plasma (voor de bloedstolling) en verder nog medicijnen om mn baarmoeder goed te laten samentrekken. Om het bloeden te stoppen heeft de gyn met zn handen gevoeld of er nog stukjes placenta zijn achter gebleven. Zo kwam hij erachter dat er een scheur in zat. Hij heeft omhet bloeden te stoppen een ballon in mijn baarmoeder geplaatst met een halve liter vocht erin. Ik kreeg een drain en een catether waar een gewicht aan hing. Als alles onder spanning bleef was de kans op nog meer bloedingen kleiner. Ik blijk 4 liter bloed te zijn verloren. Die nacht is een ramp! Ik heb ontzettend veel pijn en kan me niet bewegen. Elke paar uur krijg ik een morfinespuit. 12 maart: Aan het einde van de middag wordt de helft van het vocht van de ballon eruit gehaald.Jee wat een verschil! Gelukkig ga ik niet meer vloeien dus mag 's avonds ook de andere helft eruit. En deballon wordt eruit gehaald. Een heleboel gaasjes... De drain en de catheter. En 1 infuus mag eruit. De andere moet blijven zitten voor het geval dat. 13 maart: Vandaag kregen we te horen dat ik ook naar huis mag. Ik heb geen medicijnen meer en mijnHB loopt langzaam weer op. Ik heb wel een lijstje meegekregen met punten waar ik op moet letten. Ik heb voorlopig nog bedrust, maar goed thuis lig je toch lekkerder als in het ziekenhuis. Een leuk verjaardagskado voor papa dus! Ik wil heel graag bv geven.Luca pakt de borst niet. Nou ja hij pakt hem wel zuigt 1x en laat weer los. Het lijkt wel of hij geen vacuuum kan zuigen. Ik ben nu aan hetkolven, maar de voeding loopt heel erg terug. Ik ga nu elke2 uur kolven ipv elke 3 uur. En ik wacht op een telefoontje van de lactatiekundige. Anna en Sophie zijn allebei ziek. Gelukkig mochten ze nog even bij opa en oma logeren. Maar ik hoop ze snel allebei thuis te hebben!
Wow Funny me wat heftig meid! Leuk is anders Hopelijk kun je nu elke dag wat meer gaan genieten van jullie lieve manneke en heel veel beterschap voor de meiden! Dikke knuffel!
@FunnyMe: Jeetje, zit gewoon met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen! Vooral het einde vind ik zo sneu: Ben je na al die ellende eindelijk thuis met je mannetje, zit je met een kleine Luca die niet goed drinken kan en twee grote zussen die ziek zijn. Voor jullie allemaal een hele dikke knuffel van mij, Jasmijn en Emma!
FunnyMe, fijn om wat van je te horen. Heb de afgelopen dagen regelmatig aan je gedacht. Jeetje wat een verhaal zeg. 8 keer prikken is wel heel erg veel zeg voor het een keer goed zit. Hoop dat Luca alsnog de borst gaat pakken, en je in de tussentijd met kolven je productie weer hoger krijgt. En de meiden weer ziek Hoop dat ze snel beter zijn en weer lekker thuis komen om te knuffelen met Luca. Gaat het verder met Luca wel goed ? Knuff
@FunnyMe: Wat jij schrijft over Luca is voor mij heel herkenbaar. Jasmijn lukte het ook niet om te tepel vacuum te zuigen. Ik heb toen noodgedwongen ook gekolfd, omdat ik in verband met mijn allergieën graag borstvoeding wilde geven. Pas toen ze 4 maanden oud, lukte het Jasmijn om goed te drinken. Ik hoop dat Luca dit kunstje eerder onder de knie heeft. Want fulltime kolven met twee dreumesen om je heen, is verre van ideaal. Succes!
En een tepelhoedje? of is dat het probleem niet ? Mijn tepels waren zo vlak dat Levi ze niet te pakken kreeg. Tepelhoedje heeft toen goed geholpen hier
Heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Maar zoals ik eerder al eens schreef: destijds had ik nog niet zoveel met borstvoeding. Deed het omdat borstvoeding voor Jasmijn het beste was, niet omdat het mij nu zo leuk leek. Ik ben denk ik dus wel te snel overgestapt op fulltime kolven. Dat ging goed en ik voelde me er prettig bij. Af en toe probeerde ik Jasmijn eens aan te leggen, maar dat lukte pas toen ze een maand of 4 was...
Geloof mij, als ik bij de volgende bv ga geven dat is het puur omdat ik vind dat het goed voor de kleine is. Na mijn ervaring bij Levi kan ik er nog geen leuke kanten aan zien.
@funny blij dat jullie weer thuis zijn. *knuff* wat een bevalling zeg. @wupje ik had je via de site hier gemailt maar is niet aangekomen dan denk ik. hihi
En toch vond ik het bij Emma wél leuk en dat had ik nooit verwacht. Misschien is jouw ervaring bij een volgend kindje ook wel onverwacht heel anders. Hoop het voor je...
Ja de kleine man groeit als kool. Hij woog gisteren al 4070 gram. Dus 120 gram boven zijn geboortegewicht.
Nu de bv zo hard terugloopt weet ik niet of ik dat zou kunnen hoor 4 mnd kolven... Ik hoop echt dat de lactatiekundige tips heeft!
Lola, het probleem is gewoon dat ik van de 3 maanden dat ik bv heb gegeven ik 2 1/2 maand alleen maar pijn heb gehad ( kloven,spruw, borstontsteking ect ) maar gaan het de volgende keer weer met frisse moed proberen. Funny, ahh wat een schatje zeg ! wow die groeit zeker goed door !
Ohhh meissie toch! Wat heerlijk om te hier weer te zien! Ongelofelijk wat een dramabevalling zeg. Gelukkig heeft Luca er niks aan overgehouden. Over dat niet vacuüm zuigen: dat deed Jill dus precies hetzelfde. En ze raakte er mega gefrustreerd van. Vandaar dat ik een tijdje met tepelhoedjes heb gevoed, toen was ze zo vertrokken! Maar ik hoop natuurlijk dat de LC met de gouden tip komt. Misschien is zijn tongriempje wel te kort? Hele dikke knuffel voor jou, je grote en kleine mannetje en je meiden!
Wow FunnyMe... de tranen rollen over de wangen hier.. wat eng wat er allemaal met je is gebeurd.. hoop dat het allemaal gauw in rustig vaarwater gaat verkeren voor je..