Nou ik kan ook heel goed tegen huilen. Sara kan huilen als ze boos is, maar ik lees gewoon een boekje door, doet met niet zoveel. En Isabel kreeg ik gisterochtend ook niet stil, nou dan niet... Maar soms dan voel ik me een beetje een slechte moeder dat ik haar, nog zo klein, laat huilen. Maar tis nu wel stil al een tijdje...
Hoi hoi! Gelukkig heeft Kyano het chaggo zijn na een uurtje opgegeven en werd weer de vertrouwde vrolijke Kyano. We hebben heerlijk met hem gelachen toen ik bij mijn ouders was. Hij had de telefoon gekaapt en drukte een paar nummers in, hield toen de telefoon aan zijn oor en zei heel droog 'ha papa' Het zag er zo komisch uit Toen nog naar de schaapjes en geiten gewandeld en daar stond ook een ezel en hij durfde het aan om de ezel te aaien. Erg lief! Ook nog steentjes in het water gegooid met opa dus geslaagde middag. uiteindelijk was hij na zijn badje om 19 uur toch wel helemaal op dus hij slaapt nu lekker. Morgen weer een dagje KDV. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Missy wat fijn dat jouw collega in elk geval buiten levensgevaar is! Yule toch maar een vogelverschrikker in de tuin zetten Jannes oh wat leuk dat jullie het zo fijn gehad hebben met Sara! Oh herkenbaar dat avondhuiluurtje. Kyano heeft dat ook lang gehad maar bij hem waren het vaak krampjes en het begon meestal rond 17 uur en duurde vaak tot 21 uur maar dan was hij ook ineens ko en konden papa en mama gaan slapen
@Yule en Freesia: ik snap jullie reactie hoor. Maar zodra we haar kamertje binnenlopen, is ze gewoon stil. Dus er is "niets" aan de hand. Maar ze miept weer, dus ik ga haar even oppakken...
o o daar gaat je annonimiteit op het forum Anno, lekker he dat je het nu van de daken kan roepen. Jannes, als je het vervelend vind om haar zo te laten huilen, waarom doe je het dan Omdat je haar nu al een goed ritme wil aanwennen of om een andere reden ? Wij hebben die 10 min. regel ook wel toegepast,maar toen was levi wel een stukkie ouder. ( maar goed nu was hij ook een baby die weinig huilde en snel sliep )
Ja dat was mijn remedie ook vaak, nog maar een keer aanleggen. Ik kan me avonden herinneren dat ik ruim een uur bv zat te geven. Kyano dronk in de avond veel meer in verhouding tot de rest van de dag. Na de ochtendvoeding van 6 uur ongeveer trok hij het makkelijk tot 11.30 (arme boobs van mama 8)) en in de avond tankte hij weer bij Maar met flesvoeding is dat toch een heel ander verhaal.
ik denk dat freesia met mamahonger gewoon knuffelen bedoeld, dat is bij FV kindjes nog extra belangrijk!! xxxxxxxxxxxxxxxx
Dat is dat je met een soort grasmaaier maar dan met omlaag staande messen over het gras gaat. Je snijdt dan een gedeelte van de wortels door, en vooral snij je mos stuk, waardoor gras meer ruimte krijgt en je grasveld er mooier van wordt.
Jannes: gefeliciteerd! De discussie over laten huilen of niet.... Denk er nu anders over als toen Isis klein was (ben het nu meer met Freesia eens), maar toch is Isis een heerlijk vrolijk, goed gehecht meisje geworden. Toevallig dacht ik laatst: de verschillen die binnen ons clubje in het eerste jaar zo groot leken, bijna onoverkomelijk, worden steeds kleiner als de kinderen ouder worden. We lopen nu nog steeds allemaal tegen dezelfde dingen aan, maar nu liggen de oplossingen (bijvoorbeeld voor boze/ongehoorzame dreumessen) steeds meer op 1 lijn, omdat er, als je gezond verstand gebruikt, eigenlijk maar 1 logische manier is om er mee om te gaan (consequent, duidelijk zijn en veel liefde en positiviteit geven op momenten dat het goed gaat en gezellig is). Terwijl je toen toch wel echt van twee kanten (en alle tussenvormen) kon spreken in de babytijd (die nu weer even opleeft dankzij Isabel).
@Kaatje: nou ik vind het niet echt vervelend, en juist daardoor voel ik me dan een slechte moeder en daardoor vind ik het zielig... snap je? Omdat mensen dan idd zeggen "je moet haar bij je houden", maar ik ben gewoon niet het type dat de hele avond haar dochter gaat lopen wiegen en al helemaal niet in een draagdoek. Maar S. stelde net al voor dat als ze weer gaat huilen, om haar in de kinderwagen te leggen.
Dat is hier ook hoor. Bij Sara hebben we ook niet lopen wiegen, dragen in draagdoek of hele avond bij ons gehouden en ze ze is lief, leuk, grappig en gek op papa en mama. Dus zij heeft er niet onder geleden.
jannes, wat fijn dat ze zo genoten heeft van het dagje dierenpark. huilen, ik hield gewoon lekker bij me op de bank of op bed. Ben ook van de mening van kleine baby's uiten als er wa tis in huilen. En soms huilen ze om aandacht of warmte (beschermt gevoel van mama/papa) en dan is ok alles prima. Anno: GEFELICITEERD!!!!!
Kinderwagen is misschien wel een goed idee ja. Hoort ze toch je stem ect. En herken het wel een beetje hoor.In de kraamweek kon ik er heerlijk van genieten als hij op ons bed lag te slapen, en kreeg dan ook opmerkingen van visite "ik kon mijn kleintje echt geen minuut los laten hoor" maar volgens mij lag Levi een stuk lekkerder op bed als dubbel in mijn armen.
Hier is alles goed. Op m'n werk is het een enorme drukte, veel bijzondere dingen en een hoop gedoe. Morgen gaan we ontruimingsoefening doen voor de pauze, na de pauze komt iemand spreken over de tweede wereldoorlog die zelf in Westerbork en Theresienstadt heeft gezeten, woensdag gaat groep 8 (60 kinderen) naar een voorstelling over de tweede wereldoorlog en gaan 23 kindere naar de tweede ronde van het schoolvoetbal. Donderdag hebben we een viering met alle bovenbouwgroepen (150 kinderen), Bovenbouw Got Talent. Wordt leuk maar is ook weer veel gedoe. (gelukkig werk ik niet op donderdag ) Maar dan.... Ruim twee weken vrij!!! Heerlijk! Met Isis gaat het helemaal goed. Wat een heerlijke kwebbel wordt het. Haar woordenschat groeit met de dag! Nieuwe woorden: deze, die, toto (=auto), oglgl (zoiets, betekent vogel), ps (=poes), thee, open, dicht, en nog veel meer. We doen nu steeds een spelletje, Isis gaat dan om een hoekje staan en dan zeg ik 'waar is Isis nou, waar is Isis nou?', dan komt ze tevoorschijn en zeg ik 'daar is Isis!'. Nu zegt ze zelf 'nou? Nou?' (en ze verstopt dan zichzelf of de pop ofzo) op dezelfde toon, en dan 'daaris!'. Zo schattig! Zo, en nu al mijn aandacht naar Greys. Heb hem al gezien maar tweede keer is het ook leuk . Groetjes Azeb