September 2008 mama's deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Eva1983, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :Dwel he haha thx

2. ik ga mijn bedje opzoeken
    morgen lange dag op het werk
    koninginnemarkt en daarna eten met brede school collega's
    daarna meteen bedje in

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Anno: van harte gefeliciteerd meid!

Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis en aangezien het steeds bijna anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is (want ik maak een omweg zodat ik pap op kan halen) ben ik onderhand bekaf... Gelukkig gaat het steeds beter met mam. Trusten lieverds!

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @azeb: poe, als ik jouw verhalen hoor ben ik vaak blij dat ik niet in het onderwijs werk (ken het van vroeger van mijn ouders nog heel goed...) drukke baan!
    Leuk dat Isis zo lekker gaat kwebbelen. Is echt zo genieten!

Wij hadden Raven trouwens ook meestal in haar bed liggen maar dat was omdat we een apartement hadden net zoiets als aan de andere kant van de kamer. Ze hoorde ons altijd rommelen en we waren in 3 stappen bij haar. Dus dat is niet echt te vergelijken met op een eigen kamer leggen boven.

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pupke: wat fijn dat het steeds beter gaat! Lekker slapen en uitrusten mop!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Azeb, druk druk druk dus. gelukkig bijna vakantie.

Pupke, fijn dat het steeds een beetje beter gaat met je moeder

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Azeb druk druk dus maar wel een heerlijk vooruitzicht!
    Lekker zo’n pratende Isis!

Ik merk bij Kyano nu ook echt vooruitgang in het praten, fijn is dat!

Pupke slaap lekker! Zo’n dagen hakken er wel in.
    Fijn dat het goed gaat met je moeder!

Ik ga afsluiten en nog even tv kijken, morgen weer een werkdagje.

Truste allemaal!

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Wupje: kom je over twee weken op de thee?

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey wat leuk! Gefeliciteerd!
    hihihi hahaha

Grappie.. super dat het grote nieuws nu bekend mag worden!!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jannes: ik kan alleen maar adviseren naar je gevoel te luisteren.. als het feit dat je haar laat huilen je een slechte moeder laat voelen... waarom pak je haar dan niet lekker bij je?
    Je hebt de neiging om alles zo rationeel te benaderen, maar probeer ook eens gewoon naar je gevoel te luisteren, zonder al vooruit te denken aan de consequenties ('hoe gaat over een aantal dagen', 'als ik nu toegeef, blijft het dan zo'? etc)
    Je hebt het hier over een baby, een hele kleine baby, die puur op gevoel en warmte afgaat. Ze zal echt nog geen consequenties kunnen overzien, in die zin kan je haar nog niks leren...
    Luister naar je mama-hart...

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou ik duikel dadelijk ook lekker mijn bedje in. Allemaal een fijne avond, nacht en tot morgen maar weer!

xxxx

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Truste meis

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga ook off
    truste

14. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Wij hebben net "komt een vrouw bij de dokter" gekeken, pff tranen met tuiten natuurlijk...heftige film hoor. We zijn er allebei stil van...

@jannes, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben. Ik kan me alleen maar bij Ingeltje aansluiten: doe wat je gevoel zegt wat betreft Isabel. (dat is denk ik het beste advies, want de een doet het zo en de ander weer anders, maar jullie moeten je er goed bij voelen) Wij vonden het vreselijk om Femke te laten huilen, dus die heeft zoals ik al eerder deze week zei, hele avonden bij ons gelegen.

@Ingeltje, truste meis!

@Kaatje, welterusten!

@pupke, poeh heftig voor je meid, knuff!

@anno, nogmaals van harte gefeliciteerd meid!

@Azeb, leuk dat Isis ook lekker begint te kletsen, gezellig he!

@Wupje, gelukkig is Kyano toch nog gezellig geworden ;)

@Eva, ik heb je nog niet gezien hier vandaag, hoe was de uitslag???

Welterusten allemaal,
    xx

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi meiden

Ben te moe om te reageren maar zal even kort vertellen over de uitslag die de dermatoloog voor ons had. Aimar heeft dus mastocytose en dan de variant: urticaria pigmentosa.
    Hij moest 4 buisjes bloed laten prikken, resultaten worden doorgestuurd naar het kinderziekenhuis en dan krijgen we een oproep. Er is nog niet heel veel over de ziekte (hè bah, klinkt meteen zo zwaar....) bekend, er komen jaarlijks 100 patienten in NL bij. Bij kinderen gaat het bij 90% in de loop der jaren vanzelf weer weg.
    Aimar kan heftig reageren op bv narcose en wespen en bijensteken en dus moet hij vanaf nu altijd een epipen bij zich hebben.
    We worden binnen nu en 4 weken opgeroepen door het WKZ en daar worden de uitslagen van het bloed besproken en misschien worden er nog wat echografiën gemaakt om vast te stellen dat het alleen in zijn huid zit of dat er ook een teveel aan mestcellen in andere organen zitten. Ook moeten we jaarlijks terugkomen.

Het hoeft dus helemaal niet ernstig te zijn, maar fijn is anders :(

KDV afgebeld en hem naar mijn moeder gebracht. Die moest Aimar vanmiddag bij een buurvrouw droppen omdat ze door haar bazin in paniek gebeld werd met de mededeling dat haar man in de keuken lag dood te bloeden. :$ Toen mijn moeder daar aankwam was de ambu-broeder er net. R. (mijn moeder's baas van 80) was in keuken ineens gevallen en lag buiten bewustzijn in een grote plas bloed. Ligt nu in het UMC met een schedelbasisfractuur en een zware hersenschudding platgespoten met pijnstilling en weet ik wat.
    Een heftige dag dus voor ons allemaal.

Ga nog even het andere forum bijlezen en dan slapen, heb al heel de middag en avond koppijn ;)

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hey meiden. Heb alles snel gelezen. Ben emotioneel moe. Maar dat staat al op de ei topic..

@anno ik zag je al elders ;) hopelijk kan ik morgen ook aan toevoegen :D

@jannes Wat een feit is is dat kleine babies, als ze huilen geef je ze juist vertrouwen door ze bij je te houden. En dit hoeft ook niet perse in een DD of de hele tijd te wiegen. Pas als de beebs ouder worden is de 10min regel meer van aanpassing. Isabel wordt stil omdat ze jullie aanwezigheid voelt/opmerkt door geluiden en reuk en wordt daardoor getroost en voelt zich weer vertrouwd.
    En ook wat Anno zegt dat hebben FV beebs meer nodig omdat ze die momenten niet hebben zoals een BV kind heeft. Is geen nadeel van FV maar wel een feit.
    Bovendien Isabel is Sara niet ;) Mssn gaat zij hier wel heel anders mee om dan Sara deed en doet.
    Volg jouw gevoel en idd bij je houden in de kinderwagen desnoods. Heb ik ook soms met Kate gedaan!
    Maar meis volg gewoon jouw hart! En laat je niet schuldig voelen omdat je wel tegen huilen kan. Maar haal haar erbij!
    En mssn is het week wel té prikkelbaar voor haar geweest? Zoals ik zei Isabel is Sara niet en mssn is het voor haar te veel?

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen.
    Gelukkig heb ik heerlijk geslapen. Even kijken of ik nog weet wat gisteren allemaal gelezen heb.

@ Azeb: Sjeetje wat een drukte bij jou op het werk! Wel leuke drukte maar ik kan me voorstellen dat het behoorlijk zwaar is af en toe.

@ Jannes: ik sluit me bij de andere aan over de 10 minuten regel. Ook ben ik het met Parr eens dat ieder kindje anders is en Isabel dus misschien wat meer papa/mama in haar buurt wil hebben voor veiligheid dan Sara toen ze zo klein was.

@ Funny: fijn dat Luca het zo fijn vindt in de draagdoek! En op het kraamfeest weer heerlijk verwend :)

@ Anno: Wow wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! toch heb ik ergens het idee dat ik een dejá vu heb ;)

@ Wupje: ohoh Kyano een chaggie momentje gisteren? Gelukkig was het na een tijdje weer een gezellig jongetje; daar houden mama's van :)

@ Queen: en hoe is het vandaag met Kyani? Lijkt ze wat opgewekter en kan jij gewoon gaan werken? Knuffel voor haar!

@ Steen: over 'er komt een vrouw bij de dokter'...Had jij niet dat je die vent een ontzettende kl%^tzak vond? Ik kon echt geen sympathie voor hem opwekken hoor, werd vet chaggie van hem. En idd van de film op zich werd ik behoorlijk emotioneel, vooral die scène waarin ze afscheid neemt van haar dochter, heb best wat tranen gelaten....

Ok nu ben ik blanco, sorry voor degene die ik vergeten ben. Het was een spannende dag gisteren....

Vandaag werken, bij mijn ouders eten en dan lekker met Aimar naar huis. Morgen naar Missy en Mike en hopelijk is er in de middag een plekje bij de kapper voor Aimar.

Fijne dag, lieve meiden!

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva heftig dagje gisteren hoop dat jullie snel in het wkz terecht kunnen. ook schrikken voor je moeder dat ze zo opgebeld werdt weten ze wat er precies gebeurd is?

@anno gefeliciflapstaart :) wat een leuk nieuws dus we gaan met z'n 5e baby zwemmen :)

@jannes ik ben ook niet het type die heel de avond met een baby tegen ich aan kan liggen is ze nog veel wakker geweest?

19. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    goedemorgen,

Eva, heftig verhaal van die bazin.
    Aimar, is ok nirt wat je had verwacht, maar is wel mee te leven.

Kyani, ja gaatmok beter, ze gaat zo naar oppas gaat niet bellen ze maar.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

Queen, hoe gaat het met Kyani ?
    Gelukkig iets beter. hoop dat het gewoon goed gaat bij de oppas

Eva, ow dat is wel een andere uitslag als dat je gehoopt had zeg :( knuff