September 2008 mama's deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Eva1983, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Strijd om eten: wij maken er ook geen strijd van. Als hij niet wil eten, dan niet. Maar deze strijd gáát niet om het eten, maar hij is heel bewust de grenzen aan het zoeken. Het gaat namelijk altijd precies hetzelfde.
    Julian eet lekker, heeft vaak al een hele boterham op. Opeens gaat hij in zijn ogen wrijven en gek lachen. Dan begint het en kijkt hij hoe ver hij kan gaan. Nou, dat is bij mama dus tot zó en niet verder :D
    En als hij er eenmaal doorheen is, eet hij meestal weer zo een hele boterham op. Heeft dus wel echt honger.
    Met avondeten halen we gewoon bordje weg als hij zo doet. Maar met de korstjes, gaat meneer niet winnen. Hij eet namelijk op KDV gewoon wél korstjes. Het gaat hem om heel iets anders!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Loopfietsje : Als Levi twee wordt gaat Ferry er één voor hem uitzoeken.
    Zijn eerste echte fietsje krijgt hij van mijn oma ( heb ik ook gehad toen ik klein was )

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hallo! Iedereen bedankt voor de leuke/lieve felicitaties!! :D
    Voel me nu wel echt jarig ja jullie zijn lief!!

Mike is al lekker in bad geweest, die was helemaal plakkerig en vies van gisteren en de zonnebrand.
    Erna ging hij er vroeg in, want was het zat en zometeen komen mijn ouders en wel zo gezellig als hij dan wakker is en vrolijk!

Heb een mooie tekening gehad van Mike en verder nog niets hahaha..
    Maar wat een prachtig weer he, balkondeur staat lekker open en straks lekker op het balkon zitten.

Loopfiets: Mike heeft een hele mooie houten gekregen van mijn vader, komt alleen nog niet bij de grond dus hebben we zo'n goedkope plastice gekocht bij Intertoys.
    Het lukt hem steeds beter en hij raced nu echt de kamer door. Ik wil ook wachten met een echt fietsje.

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    loopfiets lijkt mij ook leuk, of een loopmotor zoals Levi heeft 8) Vond Kate ook super :D (heeft zij niet van een vreemde ;))

strijd om eten ik doe niet zo moeilijk over en heb wel wat subtiele trucjes om het zo soepel mogelijk te laten lopen als het zo ver is.. P aan de andere hand heeft weinig geduld daarin ><

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ligt het nou aan mij of is dit nou juist precies de beschrijving van een strijd/machtsspel? Hij probeert jou uit en jij reageert daarop. Maakt niet uit toch wat het onderwerp is?

Heel vervelend die scenes.
    Ik heb ook wel eens de indruk dat Raven het 'erom doet', die laat al maanden de korstjes liggen. Maar ik weet dat ze ze wel lust. Dus ik ging eerst ook zeggen: nee eerst je korstjes opeten en dan nieuwe boterham etc. Met scenes tot gevolg.
    Nu laat ik gewoon net zolang die boterham staan tot ze het meeste op heeft, als ze honger heeft gaat ze namelijk gewoon die dingen opeten. Ik zeg er dus niks over, negeer het gewoon.
    En dan krijgt ze er een tweede boterham bij, of een plak ontbijtkoek (wat ze natuurlijk liever wil). Van die tweede boterham eet ze in elk geval zeker weten de korstjes niet.

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missy: van harte gefeliciteerd meis, wat een prachtige dag om jarig te zijn!

@eva: heb je een foto van die loopfiets? Of al 1 geplaatst? Die heb ik dan gemist...

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nou nog niet hard gelopen.
    Vanmorgen werd ik wakker, geen J. in bed. :(
    Ik naar beneden met Raven, ligt hij daar brak op de bank, was het blijkbaar laat geworden en teveel gedronken etc. Hij vertrok meteen naar boven. Dus ik weer met Raven de hele ochtend ipv even kunnen rennen wat ik had gepland. (was overigens heel gezellig hoor, ik heb een boekje gelezen en voorgelezen en zij heeft heerlijk gespeeld)
    Toen kwam hij uit bed en zei dat hij naar een vriend ging om in de tuin te helpen. Dat wist ik wel maar was ik ff vergeten. Ik was meteen bloedchagrijnig want jemig... hij is echt nooit thuis zo. Raven zegt alleen nog maar 'papa werken'. Terwijl hij in het weekend meestal in bed ligt/voetbalt/iets anders gaat doen.
    Ik heb hem pissig gevraagd of hij zelf vond dat hij zijn dochter genoeg zag... en ben gaan douchen terwijl hij op haar lette (dacht ik). Kom ik beneden, zit hij op de plee en Raven eet alle filet americain van zijn brood... Heel haar koppie oranje. Ik hoop dat ze er geen buikpijn van krijgt, het is toch rauw vlees.
    Nou ja, vervolgens vroeg hij of we meegingen naar die vrienden, dus even op de fiets gestapt en daar koffie gedaan. Was wel gezellig, en zo zie ik mijn man ook nog eens langer dan 10 minuten.
    Net weer thuis, broodje gegeten en Raven (zo zwart als haar naam doet vermoeden door de tuinaarde daar) in bed gelegd.

Nu me-time. Maar dus nog niet hardgelopen. Misschien lukt het vanavond als J. terug is. Hou jullie motivatiepraatjes nog even in, daar heb ik straks namelijk waarschijnlijk meer aan. :D

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Wij gaan ook niet de strijd aan om het eten. Wij doen het hetzelfde als Jannes volgens mij. We bieden het aan, als hij het niet eet, ook goed. Hij krijgt wel altijd een toetje na, gewoon als onderdeel van de maaltijd. Soms eet hij niets, soms eet hij zijn hele bordje leeg en soms neemt hij een paar hapjes. Het enige dat we niet tolereren is rotzooien met eten (lees: op de grond gooien), dan pakken we zijn bordje weg.

We hebben net heerlijk gewandeld, met een tussenstop bij een ijsboerderij. Heerlijk! Q is net in bad geweest, we gaan zo even wat eten en dan is het bedtijd voor hem. Ik ga lekker een boekje lezen in de tuin, na het slaapje van Q naar mijn ouders om voor een paar dagen te koken, daarna naar mijn zus en dan thuis nog een filmpje kijken ofzo. Tot later!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier ook zo, zij laat nu ook plots de korstjes leeg, ik reageer er niet op en vaak eet zij het meeste dan wel op ;)

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij doen het precies zo zoals Pupke doet.
    Dus de ene keer eet hij netjes alles op, de andere keer geen korstjes ofzo.. Geen probleem, dan niet. Als hij honger heeft eet hij toch wel. Zo is het eigenlijk bij ons nog nooit vervelend geweest onder het avondeten en wil ik graag zo houden. :)

@Yule, jeetje sorry dat ik het zeg want wil geen zout in de wonden gooien maar J. is echt vaak van huis weg en dingen voor zichzelf aan het doen (ookal is het vrienden helpen).
    Echt petje af voor jou! Ik had allang de rem erop gegooid en gezegd je gaat maar kiezen.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, goed dat je ff pissig bent geworden op Jaap.
    Ferry kan daar zo slecht tegen als hij leest dat bv. J laat thuis komt en dan de volgende dag nog maar weinig doet.

Ferry heeft ( gelukkig ) als motto. 'savonds een man, 'sochtends een man. als die op vrijdag weg is, is hij meestal 2 uur thuis,maar staat sochtends wel gewoon met ons op.

Levi ligt nu in bed, ik ff gestofzuigd en Ferry gaat nu ff dweilen en dan is het weer best voor vandaag

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja jullie hebben wel gelijk hoor. Daarom was ik ook boos. Maar ik heb er ook weinig aan als hij met zijn nog half-dronken hoofd met ons opstaat. Laat hem dan maar in bed liggen en niet in de weg hangen. Ik geloof ook dat het niet de bedoeling was om zo thuis te komen... hij was expres op de bank gaan liggen blijkbaar om ons niet wakker te maken vannacht. Maar ja, ondertussen heb ik 's ochtends dan wel een hartverzakking en ben klaarwakker als ik om 6 uur merk dat hij niet naast me ligt terwijl hij alleen maar even 'voetbal ging kijken'.

Hij staat zowiezo bijna nooit met ons op trouwens. Altijd al zo geweest, hij wordt echt bloedchaggo als hij vroeg op moet, echt een avondmens (en ik een ochtendmens, lekker handig).

Denk dat hij wel genoeg gestraft wordt nu door in de hitte met een kater te moeten zandscheppen.

Maar goed, ik zal blij zijn als het zomerstop is met voetbal, dan is niet elke zaterdag naar de klote. De komende maanden wordt het zowiezo bikkelen voor hem omdat we dan heel veel met het huis bezig zullen zijn.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :D Is goed voor hem ! overweegt hij het de volgende keer misschien om eerder naar huis te komen als hij weet dat hij de volgende dag weg moet.

Moet eerlijk zeggen dat ik echt zo blij ben dat Ferry niet op voetbal zit ( en wat mij betreft kiest Levi ook een andere sport ;) )

14. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Missy, gefeliciteerd! Maak er een leuke dag van!

Ingeltje, heel herkenbaar je strijd van de worst, hier vanmiddag ook, grrr.

Eva, leuke loopfiets. Hier hebben we een houten loopfiets, maar die is voorlopig nog veel te groot. En idd het is niet alleen om te leren, maar ook voor de leuk. Ik zie hier regelmatig kindjes op de loopfiets, die ook al kunnen fietsen...

Pisum, wow de auto toch gekocht, nog een weekje wachten dus!

Queen, hier is het wel lekker, maar toch echt nog te fris voor het zwembadje hoor. Maar kan me al verheugen voor de zomer, het ziet er weer heerlijk uit.

Jannes, fijn zulke discussies, ben benieuwd hoe laat hij thuis is van het fietsen...

Yule, balen dat er nog niks van je goede voornemen is gekomen, maar dit keer lag het niet aan jou!

Zo alweer een actieve ochtend achter de rug. Mannetje heeft vanochtend al de voordeur geschilderd, moest eigenlijk al vorig jaar, dus werd hoog tijd. Daarna geklust in Ilse haar nieuwe kamer. Meeste is gebeurd, alleen de lamp hangt nog niet en ik ben ook nog niet helemaal tevreden. Er mist nog iets, hoekje van haar bed is nog een beetje kaal...

Maar het goede nieuws is dat ze vanmiddag zonder morren in haar nieuwe kamer is gaan slapen!!! Hopen dat ze ook lekker blijft slapen daar.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @hummelke: kijk dat is fijn dat ze haar nieuwe kamer prima vindt!

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Yule: hmmm ik snap dat je niet erg blij was met J. E. is ook geen ochtendmens en die maakt het soms ook erg laat met de band. Maar ik vind eerlijk gezegd wel raar dat J. zich de avond ervoor niet een beetje beheerst en gewoon wat minder drinkt en dus iets eerder en fitter op kan staan. Helemaal als hij weet dat jij wilde gaan rennen.

Hier de link van het loopfietsje:
    Puky superlichte loopfiets Ocean Blue 2+ Kinderfietsshop.nl
    Hij is er ook in het roze en voor de langere/oudere kids in een maatje groter. Maarja Aimar is en blijft een ukkie dus dit is groot genoeg voor hem ;)

Strijd om eten: In principe geen strijd, pech als hij niet wilt eten, zal hij wel geen trek hebben. Wel vind ik dat hij moet leren dat hij eerst zijn eerste broodje om moet eten en het bordje niet alleen maar aan de kant schuift omdat hij graag iets nieuws/anders wilt. Zo ook met avondeten, is zijn vlees op, maar groente niet, op zich geen probleem maar als hij dan wel mijn vlees probeert te bietsen, is hij aan het verkeerde adres...

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar loopt nu in zijn nieuwe stoere ondergoedsetje van Hema (én zijn luier). Maar de onderbroek zit nog te wijd om zijn middel....het is maat 86/92 :( Zou toch goed moeten zitten dacht ik....

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Dames, mag ik vragen welke autoverzekering jullie hebben, en hoe die bevalt?

Wij zaten eerst bij Unive maar ik weet niet of we daar nu weer bij gaan. We hadden in de winter een probleempje dat het portier aan passagierskant niet meer dicht wilde. Toen heb ik Unive gebeld en kwam er zo'n smoezelig mannetje met wie niet duidelijk te communiceren was. Stond hij hier bij onze auto en bleek dat hij niet het juiste gereedschap meehad, en toen ging hij weer weg.

Later belde hij en toen moest A. met onze auto (met dus een touw het portier vastgebonden) 's avonds naar Reeuwijk rijden naar een of ander louche garagebedrijf, en daar is het toen opgelost. Kosteloos, dat wel. Maar wij vonden het allemaal best vreemd gaan.

Dus hebben jullie wel eens iets met je auto gehad, en hoe is dat opgelost door de verzekering?

19. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    strijd met eten hier geen last van alleen met brood, vind ik neit erg hoor vind brood zlef ook neit eens zo lekker :p dus snap haar wel ;)

yule balenvan je man zeg. Trekt hem dat dan neits aan als raven alleen maar zget van papa werken?
    ik zou dat echt neit leuk vinden als mijn kind dat zou zeggen...

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo en Levi is weer wakker. meneer heeft wel 1 heel uur geslapen ( ipv de 3 van normaal )

Eva, ja je zou denken van wel. Levi heeft ondergoed maat 92 aan

Pisum, wij zitten met onze verzekering ( alle verzekringen trouwens ) bij Interpolis. Goede communicatie en erg klantvriendelijk

Deel Deze Pagina