September 2008 mama's deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door Eva1983, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik snap dat ook wel, want alleen maar zoet is niet goed natuurlijk, dan zit er nog een soort logica achter van wat wel of niet gezond is. Alhoewel dat ook maar betrekkelijk is want altijd maar kaas of worst is een stuk ongezonder dan bijvoorbeeld honing of appelstroop.
    Raven wil altijd smeerkaas maar die noemt alles smeerkaas wat ze lekker vindt. Appelstroop en smeerworst gaan er ook goed in en gewone kaas al helemaal maar dan moeten we iets meer truccen uit de kast halen om haar de stukjes brood te laten eten.
    Maar mijn (beperkte) ervaring is wel dat zolang we haar laten gaan ze het gewoon opeet en als we er naast gaan zitten en de stukjes naar binnen praten ze er een enorm drama van kan maken.

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Wupje: ik heb jouw situatie gelezen, maar dat is juist zo'n moment dat ik geen strijd ga voeren. Eet je je hartige boterham niet op, dan zijn we klaar met eten. Heb je dan nog honger...prima maar dan gaan we verder met die ene boterham. Zo weet ze dat ze het niet gaat winnen.

Wij zijn weer onderweg naar huis. Ik heb een nieuwe laptop gekocht (had ik opeens in mijn hoofd) en voor Sara een geweldig buitenspeelhuis met keukentje en buiten eettafeltje ebij. Kan niet wachten totdat ze het ziet.

@Yule: you go girl!!! Goed gerend!!

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule: goed hoor, dat je bent gaan rennen! Ik ben trots op je. Zielig dat Raven verkouden is.

@Jannes: klinkt als een heel leuk huisje! Ik ben erg benieuwd wat Sara er van vindt.

@Steen: neem je tijd meid, wij rennen niet weg!

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Strijd om eten: mijn vriendin maakte er laatst ook een drama van dat haar dochter van 2 eerst een zoete boterham wil en altijd gaat miepen bij de hartige.
    Ten eerste is hartig niet persee gezonder dan zoet, net zoals Yule al zegt. Ten tweede, waar komt toch dat idee vandaan van eerst hartig en dan pas zoet?
    Jill eet gewoon 's morgens zoet (altijd jam of stroop) en 's middags altijd hartig. Ik heb zo net weer eens plakken kaas op brood gegeven, dan eet ze inderdaad eerst de kaas eraf. Maar eet daarna rustig het brood apart op. Waarom zou ik daar dan moeilijk over doen? Toen ze een tijdje alleen de kaas at en het brood niet, kreeg ze smeerkaas, ook opgelost.
    Ik zeg er nooit iets over, word nooit geïrriteerd. en maak er geen woorden aan vuil.
    Korsten eet ze 9 vd 10 keer gewoon op, soms blijft er een stukje liggen, prima.

Ik denk wel eens: er zijn geen slechtetende kids, alleen veeleisende ouders die er een probleem van maken.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Laten we het er maar op houden dat iedereen op zijn eigen manier haar kinderen opvoedt.
    Ik krijg hier soms een beetje het gevoel aangevallen te worden, terwijl de hele intentie van mijn 1e berichtje gewoon was dat ik een ochtendje strijd heb gehad met mijn dreumes. Gewoon, omdat hij grenzen zoekt en ik ze bied.
    Ik denk dat ik de discussie zelf vaak oplaai, want ik heb wel vaker dat ik gewoon even kom spuien en dan allemaal tips en adviezen krijg, terwijl ik die helemaal niet nodig heb. Ben zeer tevreden over hoe ik Julian opvoed namelijk!
    Dus no hard feelings verder, maar ik hou er even over op ;)

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Ingeltje: het is geen aanval of een discussie over goed/slecht opvoeden, maar een discussie over wie wat verstaat onder strijd voeren. Sommige verstaan hier een kind zijn broodje op laten eten niet als strijd en de ander wel. Prima toch! Maar zoals je zegt, laten we er maar over ophouden, want ieder zijn eigen methode.

Zo het speelhuis staat en S. heeft allerlei dingen op mijn laptop gedaan. Nog ff een virusscanner erop en hij is klaar voor gebruik. Joepie!!

Zal ff kijken of ik een afbeelding van het speelhuis kan vinden.

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    toysxl.nl | Picnic On The Patio Playhouse | Speelhuis | Little Tikes

Dit is hem geworden. We wilden eigenlijk een houten speelhuis (vinden we mooier), maar die moet je vaak verankeren en wij gaan onze achtertuin nog aanpakken (over jaar/twee jaar), dus dan voorlopig maar dit huisje. Er staat helaas geen afbeelding van binnen bij, want dat is het schattigst... een keukentje met allerlei spulletjes.

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Sorry dat ik de weer begin over de strijd Ingeltje, maar volgens mij (zoals ik het lees) doen jij en Jannes en ik precies hetzelfde. Eerst het ene broodje op, dan pas een andere. Zo niet, ook goed, maar dan ben je wel klaar met eten. Of begrijp ik 1 van jullie nu verkeerd?

Ik ga jullie ook meteen weer verlaten want ik ga spaghetti maken hier bij mijn ouders. Vanavond druk met mijn sollicitatiebrief en vast ook nog wel online!

doei!

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Eva: nee, ik geef haar brood, maar als ze moeillijk gaat doen, dan gaat het brood weg. Ik ga niet zo lang blijven zitten totdat ze het op heeft. Ze heeft gewoon dikke pech. Als ze dan na een tijdje zegt "honger", dan eten we weer gewoon verder en dan eet ze eigenlijk gewoon wat ik haar voorschotel omdat ze snapt dat uittesten geen zin heeft en ze toch niet krijgt wat ze wil.

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Jannes: dan doen wij het ongeveer hetzelfde ;) Ik dacht dat Ingeltje dat ook deed....:(

Maar goed zoals ze al zei: iedereen doet het zoals zij denkt dat het goed is en bij haar kind past :D

11. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Kyani weet ook al wat ze wilt worden:D:D:D8)

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Queen, leuke foto!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Leeuk!! Lekker met de potjes en pannetjes aan de slag!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Klopt! Doe ik dus ook ;)

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aaaaah klein kraamverzorgstertje je in spé!

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfoe wat een warm dagje! De vochtkilo's vliegen er nu echt aan.. pootjes zo rond als een olifant.
    Ik ben persoonlijk wel heel blij dat het een beetje afkoelt ;)

Wat hebben jullie vandaag allemaal voor leuks gedaan? 't Is hier zo rustig geweest...

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dat heb je echt super verwoord haha!! Sluit ik me nou hélemaal bij aan :D

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hier idem dito. Soms zoet, soms hartig, meestal maak ik het mezelf makkelijk door gewoon 2 boterhammen met hetzelfde te smeren.
    En idd smeerkaas als ze het brood laat liggen, maar dat is nu ook niet echt meer nodig. Ze laat wel wat stukjes liggen, meestal de korstjes maar dat is vooral bij donkerbruin brood.

Edit: oh zie dat Ingeltje erover op wilde houden. Okee.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wij hebben een relax dagje gehad. Samen ontbeten, toen even naar de speeltuin gewandeld (na mijn ren-sessie) en daarna geluncht.
    Raven heeft vanmiddag nog in de tuin gespeeld in het badje + de zandbak en J heeft een parasolvoet gescoord bij de gamma.
    En ik heb gelezen en makreelnasi gekookt, waar Raven van heeft gesmuld. Ze eet gelukkig weer zoals vanouds de laatste week (lees: bordje meestal leeg ipv 3 jammerende happen).
    Nu ligt ze erin en wij hebben lekker de hele avond.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :)
    Super leuke dag gehad. Koningin Juliana Toren is zeker een aanrader ! Levi heeft ook voor het eerst in een (pendel)bus gezeten, en in heel veel atracties.
    Helaas drukte Ferry halverwege op een verkeerd knopje en wiste alle foto's, dus moesten sommige atracties over. he wat vervelend nou ;)
    We waren om 11.00 in het park, en gingen er om 15.00 uur pas uit. In de auto was Levi natuurlijk doodop, maar gaf niet toe aan zijn slaap dus heeft anderhalf uur lopen gillen,zeuren en huilen.
    Tom tom stuurde ons verkeerd, file en bloedheet. geen leuke terugreis dus. Hebben er 3 kwartier langer over gedaan. In totaal bijna 2 1/2 uur. Wel een berg foto's. Die kom ik later ff spammen

Thanx dat jullie maar twee blz hebben gekletst vandaag ! Scheelt een hoop bijlees werk :D

Wupje, zeker een mooie film !
    Gym was dus geslaagd. Dat met dat soort vliegerzeil doen wij idd ook. Levi vind het wapperen erg leuk, er onder gaan durft hij niet haha

Freesia, fijn dat het rijden zo goed ging

Steen, au. gemeen die blaren. Ik doe er eigenlijk altijd zo weinig mogelijk aan. proberen schoon te houden en idd op blote voeten laten indrogen

Deel Deze Pagina