@Steen: lief dat je het vraagt. Het gaat eigenlijk heel erg goed met haar. Alle slangen, catheters, drains etc. zijn er uit, ze heeft alleen nog een infuus maar als ze morgen goed drinkt mag ook die er uit. Wat een kleintje is Femke toch (of beter gezegd: wat is Q groot). Femke weegt gewoon maar 2/3 van Q... Quinten weegt 13 kilo (laatste keer op cb enkele weken geleden). Aan het eten ligt het niet want dat doet hij tegenwoordig maar erg weinig. Ongeveer 2 boterhammen per dag, een ontbijtkoekje, fruit, een paar hapjes warm eten en wat yoghurt. Hij heeft echt heel erg veel last van zijn (nog steeds...) doorkomende hoektandjes.
Jannes, dat is zeker zo. Ferry vind het niet zo'n probleem,maar ik ben degene die hem moet gaan brengen en halen. Maar ja hebben wel allebei een goed gevoel bij hun manier van werken ect. Gelukkig hebben we nog anderhalf jaar om te beslissen
@ Jannes: maar ik kan sowieso geen sympathie opbrengen voor mensen die vreemd gaan Dus meteen in het begin van die film had ik al een hekel aan hem. Kan me voorstellen dat hij ook zijn frustratie en verdriet op een bepaalde manier kwijt moet, maar niet op die manier. Fijn dat Isabel vanavond niet zoveel hoefde te miepen voor ze in slaap viel. @ Pupke: fijn zeg dat het zo goed gaat met je moeder. Hoe lang is Q.? Is toch wel 1 van de langere kindjes of niet? Aimar's gewicht was ook niet helemaal in verhouding maar ik weet gewoon dat hij gezond te eten krijgt dus vind het allang prima.
klein verslag vanuit hier. Heelleuke kraamvrouw en vriend, bekende van mij. Is wel meissie die je ff moet aanpakken. Net thuis. Morgen half9 beginnen. Trusten. Oh en baby zo liefie, yana heet ze kaatje.
@Kaatje: ja en dan moet het met je werk wel te regelen zijn, want stel je moet om half 9 werken bij jullie in het dorp, dan redt je dat natuurlijk nooit. Maar zoals je zegt... nog anderhalf jaar.
Raven gaat daar hoogstwaarschijnlijk ook naar school en ondanks dat het in het dorp is, is het toch minimaal 15 mins met de auto (andere kant van het dorp wat jullie waarschijnlijk een stad zouden noemen met 80.000 inwoners maar dat is het nou eenmaal niet). Je kunt vanaf 7.15 je kind bij de BSO brengen. Maar Raven gaat voor 8.45 uur (als de school begint) naar de gastouder die er 5 minuten lopen vandaan woont. Da's dan wel weer handig. Vriendjes enzo: aangezien de Vrije school kinderen uit hele dorp + omliggende dorpen krijgt, heeft iedereen hetzelfde 'probleem' dus daar is vast een mouw aan te passen.
Bij ons is BSO de term die ze gebruiken voor opvang ná school. Vóórschoolse opvang bestaat wel maar er is weinig vraag naar. Ik zou Aimar nooit ook nog eens naar voorschoolse opvang doen. Daarom ben ik blij dat ik mijn moeder heb....toch ergens ook een vorm van voorschoolse opvang, maarja het kan nu eenmaal niet anders....
Volgens mij hebben wij alleen naschoolse opvang bij ons op de basisschool. Zou ik eens aan mijn szusje moeten vragen. Weet wel dat de Vrije School hier eigenlijk "eist" dat een van de ouders aanwezig is bij het starten van de dag. Dan zingen ze namelijk samen een lied en daarna gaan de ouders pas weg. Kennis van mij klaagde daar pas al over dat hij zich daardoor altijd zo moest haasten. Edit: S weet zeker dat we alleen naschoolse opvang hebben, want die kindjes worden na school opgehaald en naar een andere locatie gebracht. Op onze basisschool is de naschoolse opvang locatie nog niet klaar.
Yule, zou wel leuk zijn als het klasgenootjes worden en over tig jaar nog steeds goede vrienden zijn bso zou idd nog wel een optie zijn. Queen, vind je het leuk om bij bekende te kramen ? Zou zelf bv. helemaal geen bekende aan mijn bed willen. Yana, leuk ! maar geen aanvulling voor mijn lijstje
@Eva: wij hebben Q laatst zelf even gemeten en kwamen uit op 85 cm. Op het cb was het iets minder, maar we konden hem niet goed meten omdat hij uit het houten bakje wilde
BSO : Vind het op zich een goed iets,maar ken mensen die daar 5 dagen in de week gebruik van maken en dat vind ik persoonlijk te veel. Voor 's ochtends zou het wel een uitkomst zijn. In een winkel begin je toch vaak om 08.30 / 09.00 uur, en dan je reistijd erbij. Zou je dus altijd te laat zijn op je werk.
Basisschool: Quinten gaat naar de basisschool hier in het dorp, 5 minuten lopen hier vandaan. Ik kan gelukkig mijn eigen agenda beheren dus ik kan hem zelf brengen 's ochtends. Ik denk dat ik dan sowieso mijn uren aan ga passen zodat ik er ook vaak zelf ben als hij uit school komt. Dus dan ga ik meer dagen werken, maar minder uren per dag. Toch wel handig, zo'n flexibele baan...
Tja, het moet uit de lengte of uit de breedte. Ik moet ook om 8.30 uur beginnen en dat is nog eens 35 minuten rijden. Ga om 7.30 uur de deur uit 7.45 bij de oppas en dan door naar werk Dus ik kan ook nooit Raven zelf naar school brengen als ik werk. Kan niet anders dus. Maar op dinsdag/woensdag/vrijdag zullen we haar wel zelf brengen/halen omdat we dan thuis zijn. En misschien gaan we nog wat goochelen met ouderschapsverlof ofzo.
@eva jij ben goed man haha alleen hoe ga ik dat regelen hihi hmmmm eens ff bedenken aaahhh zie het kind al fietsen met een mega taart boven zijn hoofd @jannes fijn daj isabel lekker is gaan slapen vanavond zonder al te veel morren