September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Dank jullie wel voor de felicitaties, tis idd een rare dag. Mijn ouders en zus met mijn nichtje komen zo even op de koffie verder niets.
    Vannacht werd Teun rond 1 uur huilend wakker. Ik ging naar hem toe, werd hij toch kwaad. Neeeeee, papa, papa, papa. Dus ik heb hem toch nog een half uur proberen te troosten en hij werd wel stil met vasthouden maar zo gauw ik hem teruglegde echt overstuur. Uiteindelijk kwam K. toch maar en die heeft hem stil gekregen. Vind die voorkeur soms best moeilijk ook al weet ik dat het normaal is en ook zo weer over kan slaan naar de andere ouder.

@Kaatje: wow wat goed zeg!

Ik ga weer even bij Teun kijken want die loopt in de tuin te rommelen. Tot later.

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Even gauw vanaf mijn werk. Het is druk hier dus snel weer verder.
    Gisteravond een lekker bankhangavondje gehad en goed geslapen :)

Ingeltje lastig zeg als je zo’n lange voedingen hebt.
    Ik heb Kyano ook 4 maanden bv gegeven en hij sliep na de ochtendvoeding rond 6 uur heel lang, vaak wel 5 tot 6 uur maar vervolgens was ik wel de rest van de dag om de 2 / 3 uur aan het voeden en in de avond vaak van 19 tot 21 uur aan 1 stuk. Het voordeel was wel dat hij dan ook helemaal ko was en ging slapen tot 6 uur. Ik heb dus eigenlijk weinig onderbroken nachten gehad maar herken het patroon van lang drinken wel.
    Misschien eens praten met een lactatiedeskundige hoe zij het zou aanpakken?
    Je hebt nu gewoon ook nog energie voor Juul nodig.
    Knuff meid komt vast goed!

Jannes wat een leuke filmpjes! Sara’s haren beginnen nu toch wel te groeien hè. Ze is een mooie meid! En Isabel gewoon een lekker schatje :)

Sannemart ik vind ook dat je zelf moet beslissen wanneer je weer aan het werk wilt.
    Probeer het gewoon en kijk hoe het gaat.
    Lieverd gefeliciteerd met je verjaardag. Knuff voor jou!

Kaatje super onder de 80 kilo!!! :)

Eva oh heerlijk lekker kunnen uitslapen!

Tot later!

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Lieve Sannemart, gefeliciteerd met je verjaardag en hoop dat je toch een beetje een fijne dag hebt vandaag!!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dankjulliewel allemaal voor de tips!! Ik heb er veel aan, stelt gerust. Als het idd niet gaat bel ik een lact.desk.
    Ik heb inmiddels ook een inbakerslaapzakje gekocht, een SwaddleMe (via Ebay) en ik hoop dat dat misschien ook wat rust geeft. Ik heb het idee dat hij door het wilde gezwaai met zijn armpjes, zichzelf wakker maakt en daardoor denkt: "Hey, ik lus eigenlijk wel wat!"
    Hoop dat ie gauw bezorgd wordt, het moet wel uit Engeland komen.

Sannemart: gefeliciteerd met je verjaardag...
    Rottig is dat, als je mannetje idd alleen maar papa wil. Je wéét dat Teun net zoveel van jou houdt en dat hij echt geen voorkeuren heeft in de liefde, maar snap dat je het toch als vervelend ervaart. Had ik ook wel even toen ik uit het ZKH terugkwam. Opeens is er een rolverschuiving.

Kaatje: geweldig, onder de 80!!

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ingeltje, ik heb hier ook zolang gevoed met Luca in het begin. Op een gegeven moment heb ik hem gekolfde melk gegeven en hem tegen mn blote borst gelegd met een speentje in zn mond. Daar werd hij wel rustig van en wilde dan ook niet meer telkens drinken. Misschien werkt het voor Sven ook wel?

Sannemart, gefeliciteerd met je verjaardag. Ik kan me goed voorstellen dat dit een vreemde dag is.

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    En inderdaad de eerste 3 weken lag hij ingebakerd. Maar dan met een stoffen luier

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Ingeltje: ik denk dat ingebakerd laten slapen idd een goed idee is. Bij Aimar heeft het toen super geholpen, maar die lag ook helemaal 'vast' in een pacco doek. Die jij noemde is volgens mij losser. Ik hoop dat het helpt.

Wij zijn terug van de bieb en boodschappen toen. Lekker met de nieuwe buggy geweest. Wel een gedoe hoor met een bovenwoning....maar goed we hebben het overleefd ;)

Aimar wil heel vaak geen appel in stukjes eten, dacht dat hij het niet lekker vond. Maar net had ik een appel uit het vuistje en toen wilde hij er ook afhappen. Hij heeft 'm dus lekker tot aan het klokhuis zitten afhappen :) Dus vanmiddag geef ik hem gewoon een hele appel ipv stukjes!
    Nu zo een broodje eten en hopelijk is meneer daarna moe genoeg om minstens 1,5 uur te slapen!

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja, ik wil hem niet te vast hebben liggen, want wil dat hij nog wel kan duimen als hij er bij kan ;). Duimen kan hij nog niet overigens, maar hoop wel dat ie dat gaat doen! Vind zo'n tut/speen niks.

Haha wat zijn kinderen toch grappig. Alles op je eigen wijze.. eigenwijze!

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Wat een heerlijk weer! Echt boffen, zo ons laatste weekje vakantie!
    Vanmorgen gezellig met Femke bij een vriendin en haar zoontje geweest, de kids hebben heerlijk buiten gespeeld. Femke is nu bij de oppas, was een paar weken geleden, maar ze vond het geen probleem dat ik weg ging, ze ging meteen spelen gelukkig.
    Nu heb ik een middagje voor mezelf, alle mails wegwerken en maar eens kijken of ik nog iets voor de opleiding moet doen....

@Sannemart, proficiat met je verjaardag!

@Kaatje, wauw kei goed meid! Ga zo door.

Allemaal een fijne dag, ik ga snel aan de slag!
    xx

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier kapot. in 30 min. 520 calorieën verbrand. Lang leve de wii shape.
    is het bij jullie ook zulk lekker weer ?

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wow! Ik zit net ongeveer hetzelfde aantal naar binnen te werken hihi! Stokbroodje ham/kaas/mozzarella in de oven.

Heerlijk weer hier ook! Zit nog binnen, ga zo voeden en dan naar buiten. Sven in de kinderwagen, lekker hoor.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dat klinkt lekekr ! Genietse:)

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @SanneMart: gefeliciteerd met je verjaardag. En als jij je er goed bij voelt om weer te gaan werken volgende week, dan doe je dat toch? Geestelijk is het misschien wel fijn voor de afleiding, zou ik denk ik ook hebben. Anders zit je thuis maar wat na te denken enzo.. Lichamelijk is het natuurlijk ook zwaar na een bevalling, maar het hangt er ook vanaf wat voor werk je doet. Als het een kantoorbaan is, is het natuurlijk anders dan als je magazijnmedewerker (ik noem maar wat) bent.

@all: dank jullie voor de steunende woorden gister. Ik denk idd ook dat het een combi was van heel moe zijn en R's temperamentvolle karakter ;) Ik heb echt medelijden met A's moeder, zij vertelde dat A vroeger ook zo was (en A is 1 van de 10 kinderen :$)

kapper: ging heel goed, was echt een opluchting! De vorige keer wilde R dus echt niet stilzitten en moesten we hem telkens in bedwang houden/afleiden/etc. Maar nu was er een andere kapster, en ik weet niet of het aan haar lag, maar R bleef redelijk rustig zitten, liet zich de tondeuse demonstreren, en zat lekker Bob de Bouwer te kijken (ze hebben daar van die tv schermen, echt ideaal).

Het was verder echt 'kapper-achtig', ik kreeg allerlei roddels te horen over o.a. mijn verhuurder, whaha. Dan weet je echt dat je in een dorp woont. Die kapster zei ook nog: ja ik zag jullie 2 weken geleden nog bij de kermis, en vanochtend wandelde je daar-en daar langs :$ omg!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha.. je bent een attractie Pisum :)
    Had trouwens nog niet gereageerd gisteren op je verhaal volgens mij, maar heftig hoor.. denk dat R. inderdaad een stevig karaktertje heeft. Ik vind dat je het goed doet hoor! Knuff want het is niet makkelijk..

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb even een klein eitje gelegd op het andere forum. Iets op familiegebied wat ik hier niet wilde posten.

Pupke: bedankt voor je reactie! Werd er al helemaal emo van.. vind het toch best spannend..

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pisum, welkom in het dorpsleven :D Fijn dat de kapper goed ging

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hier Isabel op het kleed, een buitenspeelgoed explosie en twee naakte meiden in het zwembadje (Sara en haar nichtje). Heerlijk!

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Pisum: whahahahahaha echt een dorp ja! Wel fijn dat het goed ging bij de kapper. Fotootje van R. met zijn nieuwe kapsel toevallig?

@ Ingeltje: maar hoe kan die nou gaan duimen als je een swaddle me aantrekt? Of is dat er zo eentje waar je 1 armpje los kan laten? En als ik heel eerlijk ben zou ik blij zijn dat hij niet duimt en het niet gaan stimuleren. Duimen is namelijk echt verrekte moeilijk af te leren. Kijk is het zo dan is het zo, maar als hij nu nog niet duimt, zou ik er geen moeite voor doen dat hij dat wel gaat doen. En ik persoonlijk zou wanneer hij zuigbehoefte heeft gaan voor een speen, die kan je uiteindelijk weggooien...een duim niet...:)

Badkamer is weer schoon, Aimar heeft de bovenverdieping ondertussen onveilig gemaakt maar ligt nu heerlijk te slapen. Nu even me-time en straks nog even de koelkast schoonmaken en strijken.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, heerlijk genieten zo he

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier vanmiddag waarschijnlijk ook het badje opzetten...even denken waar ik die ook alweer heb opgeruimd.....

Deel Deze Pagina