Zo jemig wat was dat spannend zeg, echt niet meer normaal, ik dacht dat ik doodging toen de scheids niet afgefloten bleek te hebben... Raven sliep trouwens eindelijk tegen 21 uur. Ik heb de Nanny methode van TV toegepast. Elke keer als ze uit bed kwam en op de gang ging, heb ik haar hand gepakt, op bed gelegd en zonder aandacht te geven weer weggegaan. Eerst maakte ze er een spelletje van, daarna ging ze me staan roepen en uiteindelijk ging ze jammeren en keihard krijsen en daarna om eten en drinken roepen. Maar ik bleef het volhouden en de laatste keer schrok ze van ons gejoel bij de 0-1 en toen ben ik haar even gaan troosten want dat klinkt toch echt heel anders dan haar zin willen krijgen. Daarna sliep ze vrij snel. Ik hoop dat deze aanpak zin heeft, in elk geval begrijpt ze donders goed wat de bedoeling is (slapen).
VInd de Nanny vaak goede aanpakken hebben hoor. Hoop dat dat goed blijft werken voor jullie Ga nu de hond uit laten voor Ferry me de deur uitschopt
Ik heb ook geregeld the nanny gekeken en pas ook veel toe als nodig is. Net als met bed tijd met haar klagen de laatste tijd. En vanavond ook met eten Normaal als zij iets niet wilt eten omdat zij het niet lust hoeft er geen drama te worden gemaakt. Vanavond op menu was rode bietjes, kipfilet en aardappelen (a la SB ) En cupcake ging het gewoon lachend uitspugen op mijn arm de hele tijd P moest echt wegkijken anders barste hij uit in het lachen. Heb haar op de gang gezet voor 2 min. En toen weer teruggebracht. Do you want to finish your supper? jaa zei zij.. aan tafel en weer spelletjes spelen maar nu ook vaker aangeven van neee. Ik zei wil je wel toetje? want dan moet je meer dan een paar hapjes eten schat. maar nee ging er niet in en crocodile tears laten dus naar bed, klaar! Deed wel zeer aan mijn hartje maar je moet toch consequent zijn
Jeetje Missy.. hoeveelste oorontsteking is het!? Nanny: keek ik ook, vond het erg leuk! Toetje krijgt Julian wel gewoon altijd. Ik wilde dat eerst ook als strafmaatregel invoeren, maar las eigenlijk overal het advies om dat gewoon te geven, ongeacht of ze eten of niet. Vanavond hier ook 'nee' aan tafel, hij wou niks eten. Toen dus gewoon toetje gegeven, en wat deed hij toen??? Begint opeens na zijn toetje aan zijn eten! Mijn klomp brak haha.. maar goed.. na 4 happen was ook dat voorbij. Oranje: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Spannende wedstrijd was het!!
@ingeltje: dat is hier ook wel eens gebeurd idd (eten en toetje omdraaien). Daarom halen wij het bord weg als ze het niet wil eten en laten altijd minimaal 15 minuten tussen eten en toetje. Ze speelt dan even tussendoor. Ik wil het ook niet als straf invoeren maar ik wil ook zeker niet dat mevrouw gaat bepalen dat ze eerst haar toetje wil eten en daarna nog een paar happen warm. Daarvoor vind ik die maaltijd te belangrijk. Door een pauze in te bouwen heb je minder kans dat ze het weigeren van avondeten associeert met direct een toetje (= iets anders) krijgen.
Zo... hier een night from hell. Rond half 1 naar bed, even wakker gelegen, om 1 uur wilde Julian niet meer slapen, die had auw. Die ging tot 2 uur door. Om half 3 vond Sven het welletjes en wilde gevoed worden. Tussendoor Julian nog een keer wakker, maar die sliep daarna wel in. Om half 5 had Sven wéér honger. Ook roken we een hele rare geur van buiten, dus Gijs alle ramen dicht gedaan. Om half 7 weer Sven wakker, op mij gelegd. Ik weet niet eens meer of ik gevoed heb haha, ben de draad kwijt. Net hem nog weer gevoed, maar borsten zijn leeg geloof ik, hij kreeg er niets uit. Nu ligt hij weer te brullen boven. Ik ga maar even met hem knuffelen en slapen. xxx
Moet weer gaan werken, na bijna 4 weken, zooooo geen zin in. Nanny, ben ik niet zo voor hahaha, maar goed what else is new Zwaaaiiiii!
@freesia: ik ben wel benieuwd waarom niet dan... (tenminste ik heb jou nog nooit eerder gehoord over dit soort opvoedkundige strategieën). Ik hoor graag wat jouw bezwaren zijn want ik weet ook niet zo goed wat de beste aanpak is dus misschien zie ik iets over het hoofd en heb jij een tip waar ik me lekker bij voel. Op zich hou ik het wel vol het nanny gedoe. Het enige wat ik vervelend vind is dat ik normaal van het uitleggen ben en bij de nanny mag je niet aankijken en niet praten. Dat werkte op zich wel maar ik merkte dat Raven dat heel raar vond. Dus uiteindelijk heb ik toch weer tegen haar gezegd dat ze lekker moest gaan slapen.
Goedemorgen Levi net bij smoeder gebracht. ze gaan zwemmen. Wij gaan zo naar Ikea toe. Inge, bah wat een nacht zeg. knuff
Zo effe gauw bijgelezen. Ben op mijn werk maar het is erg druk dus ga weer gauw verder Ingeltje gelukkig alles goed gegaan met het tongriempje doorknippen Maar wat een rotnacht Freesia Kyano benoemd niet echt alles van reclames maar is wel helemaal fan van de Carglass reclame .. Pupke fijn zon mooie dag gisteren!! Miracle uh waarom heb je bij de Trekpleister gewerkt? Je zit toch bij Kruidvat? Ah ok ik begrijp het inmiddels Missy jee wat hebben jullie pech zeg met Mikes oortjes . Ik hoop toch echt dat het bij Kyano na de buisjes beter gaat De kno-arts gaf trouwens bij ons aan dat als met buisjes het probleem niet opgelost zou worden hij gelijk een allergietest krijgt aangezien de huisstofmijt dan ook nog de boosdoener kan zijn Yule oef ik hoop dat deze aanpak helpt voor jullie Parr naar is dat hè zon gedoe tijdens eten
Zoo.. nog ff 2 uurtjes geslapen met een klein beertje op mijn lijf.. en weer gevoed, maar borsten nog steeds beetje leeg, dus echt tevreden is meneer nu nog niet. Baal ik altijd zo van, als ik het gevoel heb dat hij niet genoeg heeft. Weet ook niet waar het aan ligt. Ik vermoed dat hij gewoon gewend is dat melk makkelijk komt en nu stroomt de melk niet meer zo hard en moet hij eigenlijk harder zuigen, maar dat kan hij niet? Het doorgeknipte tongriempje is duidelijk wel nuttig geweest, ik moet altijd mijn borst in de hand houden, om hem beetje plat te maken zodat hij beter kan happen en drinken, dat hoeft nu niet meer, hij kan nu gewoon zelf de tepel in zijn mond vasthouden. Opvoeden: Ik ben ook absoluut voor het uitleggen. Doe ik bij Julian ook, altijd even uitleggen wat ik verlang en waarom. Bijvoorbeeld bij de weg oversteken, ik leg uit waarom we niet kunnen oversteken en wat we eerst moeten doen. Maar ook gewoon aan tafel of eigenlijk elke situatie in en om het huis. Daarnaast vind ik consequent zijn heel belangrijk. Mijn stagebegeleider bij jeugdzorg zei ooit: "Zeggen wat je doet en doen wat je zegt" en dat is mijn motto/lijfspreuk in de opvoeding. Dus: "Ik wil dat je stopt met blokkken gooien, anders ruimen we ze op" en dat dan ook direct doen als hij weer gooit. Jouw aanpak voor de nacht Yule vind ik altijd wel een hele goeie van de Nanny. Je legt het de eerste keer uit (misschien nog een 2e keer bij een heel klein kind) en daarna niet meer, zonder woorden terug leggen. Ik verwacht wel dat dat zin heeft.
@ingeltje: ja ik leg het haar idd wel vooraf uit, dat was ik nog vergeten te zeggen. Net legde ik haar erin en ze bleef liggen en ging meteen slapen! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!