September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    lepelen ;) met een plastick lepeltje misschien....

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    prachtige huis geworden! nu nog aankleden 8)

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :) sorry maar P en ik zouden er ook eentje van zjin :)

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hihi wat leuk!

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    komt ook even trots vertellen dat volgende week mijn keuze auto bij de garage komt :p en als hij dan in echt als ik hem zie ook bevalt rijd ik over 2 weekjes in mijn eigen auto!!!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    yohooo! gaaf Queen! 8)

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ben moe moe moe

ben vanmiddag tussenuit geweest op werk naar de HA voor mijn knie maar zij kon niks vinden, al zag zij wel dat ik hem niet plat kan strekken en dat hij dan strak gaat staan :( moest para's slikken en aankijken :(

8. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    oh minder parr, sterkte ermee hopen dat snel over is.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: nou ik denk niet dat het kwaad kan anders had mijn HA het niet aan ons voorgeschreven. Je kan het alleen maar op recept krijgen.

@ Ingeltje: ah gossie, wat sneu voor Sven maar ook voor jou/jullie...Ik hoop dat hij straks goed kan drinken bij je en dan lekker slaapt daarna. Hoe gaat het met het spugen? En Julian, alweer een beetje beter?

@ Kaatje: leuke meubels voor de slaapkamer. Ik vond die kast voor achter het hoofdeind ook handig maar dan moet je wel een brede slaapkamer hebben want anders kun je ze er niet uit rijden en dus niet bij je spullen komen!

@ Freesia: ik ben het deels wel eens met wat er in de artikelen gezegd wordt, maar soms vind ik ook dat een kind 'gewoon' moet luisteren. 1e keer uitleggen, 2e keer herhalen + consequentie, 3e keer consequentie uitvoeren. En huilen moet je natuurlijk niet negeren, maar Aimar huilt soms om alles en gooit zich boos op de grond, dan benoem ik dat ik merk dat hij boos en verdrietig is maar dat ik hem niet ga geven wat hij wil. Vraag of hij wil knuffelen...meestal wil hij dat niet....nou dan niet. Dan maar even boos zijn....

Time-out stoeltje heb ik 1 keer gebruikt en dat was nadat hij met suikerklontjes ging gooien en vertikte om het op te ruimen en dat 3 keer achter elkaar. Uitgelegd, gewaarschuwd en toen op de stoel. Na 30 seconden er weer af en toen ging meneertje mij helpen opruimen. Fijn :)

Net is Aimar hard gevallen, heb het niet gezien :( En kon ook niet ontdekken waar hij pijn had. Op vraag: waar heb je pijn?, wijst hij altijd naar hetgeen hem pijn gedaan heeft, in dit geval was het de deur....10 minuten later onder de douche zag ik ineens een grote blauwe plek op zijn wang, moet een flinke klap geweest zijn... :(

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, aaah arme Aimar. Moet een aardige klap zijn geweest. Heb je vallen en stotengel? Werkt hier altijd super!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Straffen Hier ging het een hele tijd goed met de 1 2 3 regel. Maar als ik nu tegen Levi zeg “mama telt tot 3” , dan gaat hij dus tot 3 tellen L Werkt niet meer dus haha. En als ik nu zeg dat mama heel erg kwaad op hem is, dan zegt hij “gang?”. Meneer vind de gang dus leuk. Hij is nu ook heel erg aan het uitproberen, en als hij te ver gaat of door blijft gaan nadat we hem een paar keer gewaarschuwd hebben gaat hij in een hoek met zijn gezicht naar de muur ( niet dat hij het erg vind )

Jannes, leuk zo’n makelaar J

Inge, zware dag dus. Knuff

Queen, super. Wat voor één is het ?

Parr, heb je last van je knie ? ( sorry gemist ) misschien een ontsteking of vocht ofzo ?
    Hoop dat het weg trekt met para’s

Eva, nee idd. Onze kamer is 3 meter, dus komen 10 cm te kort. Kunnen onze lades dus net niet helemaal uit trekken. Heb wel heel erg getwijfeld over die kastjes omdat ik nog niet weet of ik die manier van ondergoed opbergen wel handig vind. Ahh hoop niet dat hij er een hele erge blauwe plek aan over houdt

Levi zal morgen wel vroeg wakker worden, is zonder eten naar bed. Standaard zinnetje van deze maanden “wil ik niet” . Toen ik vroeg wat hij bij oma op had zei hij “ijsje eten” L Denk dat hij die nog echt gekregen heeft ook maar dat dat nu dus stiekem gebeurd. Ook was smoeder met hem zwemmen vandaag,samen met een collega van haar en 2 klein kinderen. Filmpjes gemaakt waarop Levi gewoon nibbit chips krijgt :x

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Misschien ben ik wel een hele ontaarde moeder, maar Mike krijgt bij ons geregeld zo'n staafje waterijs en ook wel eens een bakje Nibbit chips.
    Vind hij echt heerlijk en ik heb zelf niet t idee dat hij erom gaat vragen, want vind het nog steeds helemaal feest als hij het krijgt.
    Maar kan me ook wel voorstellen dat andere moeders het niet willen of doen hoor.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hoor ben je niet gelijk een ontaarde moeder.
    Levi krijgt hier ook gerust wel eens iets "niet verantwoords". Gistermiddag hebben we bv patatjes gegeten bij de Mc, en hij krijgt ook een knijpje saus bij zijn avondeten. Maar ben wel van mening dat ze hun hele leven nog zoveel zoetigheid ect kunnen eten en drinken.
    Daarbij heb ik de vorige keer tegen smoeder gezegt dat ik niet wil dat hij op woensdag steeds ijs krijgt. Vind het al lastig om Levi daar met 100% vertrouwen achter te laten omdat ik weet dat smoeder over veel dingen anders denkt,maar als ze dan ook bv stiekem ijs gaat geven ect dan zou ik dat echt niet tof vinden.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Tja, weet je, ik kan me op zich wel vinden in de artikelen, ben zelf ook niet zo van het straffen maar juist van het positief opvoeden, dus belonen als ze iets goed doet.
    Maar nu weet ik het dus echt ff niet meer.
    Ze vertikt het weer om te gaan slapen, ik heb haar een uur extra laten spelen en vanmiddag vroeger wakker gemaakt (geheel tegen mijn principes in).
    Het helpt allemaal niet, niet, niet.
    Ik trek het gewoon niet meer.

En ik wil alsnog heel graag van Freesia horen hoe ze het dan praktisch aanpakt, aangezien er in die artikelen alleen opsommingen staan hoe je het volgens hun NIET moet doen en WAAROM niet maar er staan bijster handreikingen in hoe je het dan WEL kan aanpakken. Dus daar heb ik momenteel even geen reet aan. :(

Ik ga dit niet lang meer trekken, J. is elke avond klussen vanaf nu, ik ben zo verschrikkelijk moe... ben in slaap gevallen tijdens het boekje lezen en dat vind ik gewoon gevaarlijk omdat ik dan Raven niet meer in de gaten heb.
    We gaan vrijdag op vakantie en dan wil ik echt geen kind dat tot 22 uur wakker ligt op de camping en de boel bij elkaar krijst als ze niet uit bed mag.

So pleeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaase, heeft iemand de gouden tip voor mij?

15. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    kaatje ene fabia (skoda)

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, nee ik heb ook liever dat ikzelf bepaal wat hij dan eet kwa lekkers en wanneer. Want uurtje voor avondeten is dus echt niet handig en oma's hebben dat vaak niet door.

@Yule, hmmm.. Wil het even kort op een rijtje hebben.. Laten huilen werkt dus niet? om de 5 min erheen gaan en terugleggen werkt niet? En de Nanny aanpak (is ongeveer hetzelfde alleen dan zonder praten etc) helpt ook niet?
    Ligt ze nu in het ledikant of peuterbed?
    Misschien toch 1 van de 2 gaan kiezen en dat volhouden, kan me voorstellen dat het voor Raven anders ook wat ingewikkeld word in welk bed ze nu moet gaan slapen. En dan met dat bed dus de volgende stap zetten.
    Kan me voorstellen dat je helemaal op bent, heb er zelf geen ervaring mee maar wat mijn vriendin doet is dus echt volhouden.
    Die doet dus die 5 min regel, dan 10 min, dan 15 min en dan dus tot max 20 min en dan begint ze weer opnieuw met de 5 min.
    En dat heeft ze dus echt wel bij haar dochter 2/3 weken moeten volhouden tot tranen van haarzelf aan toe. Maaar.. het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ze heeft daarna nooit meer last gehad met slapen van haar dochter.
    Ook heeft ze haar toen tussendoor uit logeren gedaan en gevraagd of diegene precies hetzelfde wilde doen zodat haar dochter echt leerde dat het niet alleen gedaan werd door mama.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, denk dat het ook wel een fase is hoor, die af en toe heel pittig zijn maar gelukkig wel weer over gaan.
    Heb zelf de mening dat een kind gewoon moet weten waar het aan toe is, en als je dan streng moet zijn om dat duidelijk te maken dan is dat zo.
    Sorry verder geen tips

Queen, mooi wagentje

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Yule , ik weet geen gouden tip voor je....
    Mijn vader heeft voor Evy een gewoon een persoonsbedje gekocht en daar van voor tot achter een opstaande rand tegen aan gemaakt ( je hebt die speciale voor het voorkomen van uit bedje vallen ) en Evy sliep er na een paar zonder problemen in. Ze wist dat ze er nu makkelijk uit kon maar ze durfde niet over de opstaande rand heen te klimmen. De eerste dagen waren mopperen en brullen maar viel snel daarna in slaap omdat ze er toch niet uit kon..
    Daarna was het over...

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Yule: sorry geen gouden tip....wel een knuffel voor jou! Ik denk dat volhouden wat je al doet toch het beste is....

20. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    yule, hier peuterbed en is 1 week door te warm weer een drama geweest, maar sinds 3 dagen gaat het weer prima hier. Blijft mooi liggen en geen uitprobeerselen meer. Ik heb haar gewoon telkens terug gelegt jawel een week lang en concequent gebleven maar hielp hier dus wel.

Deel Deze Pagina