September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    ja dat zal wel de enige optie zijn, maar na 3 weken ben ik er zooooo klaar mee
    mijn hoop is gevestigd op een 'fase' want dan zijn we nu al 3 weken verder dus ik hoop dat het dan snel over zal zijn...

wat heb ik al geprobeerd:
    - langer op houden (werkt niet)
    - korter laten slapen overdag (werkte 1x toen ik haar helemaal niet had laten slapen)
    - extra boekjes lezen (wil ze niet)
    - nog wat eten en drinken geven (1x gedaan, wil ik niet structureel doen en het was ook niet nodig want ze liet het staan)
    - rustig uitleggen en steeds terugleggen (de meeste avonden maar werkt dus niet)
    - terugleggen a la nanny (maar voelde toch niet goed)
    - boos worden (niet slim maar ik was out of options)
    - negeren en laten rondstruinen (en heel erg opletten of ze niets gevaarlijks doet op de verdieping want ik kan niet heel mijn huis beveiligen)
    - speelgoed in bed (niet slim want bed = slapen)
    - uitgelegd en gewaarschuwd dat als ze uit haar kamer komt ze in haar ledikantje gaat en dat dan ook consequent gedaan (maar sta ik niet achter want ik wil een bedje niet als strafhoek maken)

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geloof dat je idd alles hebt geprobeerd dat je kan proberen. En over dat boos worden. Niet schuldig voelen hoor. Levi haalt hier vlak voor het slapen ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan,en ook ik vind het vervelend maar leg hem dan wel heel boos op bed en trek de deur achter me dicht. Minuut later is hij dan wel stil en ga ik nog even terug naar binnen om hem een kus te geven.
    Zou er zelf niet voor kiezen om speelgoed in bed te leggen omdat hij het wel moet zien als slaapplek ipv speelplek.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja dat laatste ben ik wel met je eens. Ik vind haar 's ochtends ook wel eens met speelgoed in bed dat ze dan zelf nog in bed heeft getrokken. Voorkom je toch niet helemaal als er speelgoed op de kamer ligt (wat hier zo is).

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, veel opties al geprobeerd dus.
    Denk toch (en misschien wil je t wel helemaal niet horen) dat je nu 1 optie moet kiezen en die moet gaan toepassen.
    Is voor Raven anders echt niet te begrijpen..
    Als je 1 optie kiest en dit consequent toepast weet Raven op een gegeven moment wat er komen gaat en zal daar dus op reageren.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hmm je hebt veel geprobeerd.. maar ook wel veel in 3 weken tijd. Mssn gewoon 1 ding houden en dan na een paar weken kijken of het aanslaat? hier kan het even duren maar wij blijven vasthouden en dan weet zij het wel. Maar ik snap jou ook wel. het is gewoon erg frusti

die dec. mama die haar kindje verloorde is vannacht bevallen.. zat de navelstreng 4x om zijn nekje heen waardoor de bloedtoevoer van de navelstreng afgedrukt was :(

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: vind het moeilijk in te schatten, aangezien ik er niet bij ben, maar ik heb het idee dat Raven nog helemaal niet toe is aan een peuterbed. Die "verantwoording" en "zelfstandigheid" kan ze blijkbaar nog niet aan. Ik zou haar voorlopig terugleggen in haar ledikantje, paar keer teruglopen als ze het te bont maakt en daarna deur dicht, klaar ermee.

Voor mijn gevoel heb je nu onderhand ook al zoveel geprobeerd dat het bij Raven ook testen is. Kijken wat mama nu weer verzint om mij te laten slapen. Ik ben daar misschien wat hard in, maar ik ben daar zo klaar mee.

Vind je peuterbed toch te eng omdat ze gaat klimmen, dan zou ik al het speelgoed van haar kamer halen, klink omhoog en wederom na paar keer teruggaan, klaar ermee. Maak haar kamer maar zo ongezellig mogelijk dat slapen eigenlijk de beste optie is. Dit gaat ze de eerste avonden niet leuk vinden en het zal moeilijk worden, maar ik denk echt dat je even moet doorzetten want het is een slimme tante die wel doorheeft dat mama dit niet leuk vindt.

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, was er maar een gouden tip ;) Dan hadden wij die ook dolgraag gehad toen Jill maandenlang 's avonds en 's nachts huilde.
    We waren echt gebroken na de eerste weken en echt, dat is de zwaarste periode geweest voor ons wat Jill betreft.
    Dan waren het tandjes, dan was het verlatingsangst, dan was ze ziekjes. Geen peil op te trekken en zoooo frustrerend.
    Hoe vaak ik huilend in bed zat omdat ik de volgende dag weer de hele dag moest werken. En A zat er helemaal doorheen, want die kon haar het beste troosten, had het meeste geduld en ging er ook 's nachts altijd uit.
    Wij hebben alleen volgehouden, Jill zeg maar gevolgd en begeleid.
    Haar nooit laten huilen, maar haar vertrouwen gegeven en haar verdriet serieus genomen. Haar heel vaak tussenin gehad, dan hadden we alledrie rust.
    Er op terugkijkend denk ik wel eens, sjeeeee... maar ik ben blij dat we het zo gedaan hebben.
    Nu gaat ze heel vaak niet meteen slapen (het is deze week steeds tegen 21 uur voor ze slaapt), ze ligt gewoon een beetje te woelen en kletsen en kroelen met haar lapje en valt dan in slaap. We hoeven nooit naar boven, dat is zo fijn. Zien op het beeldschermpje precies wat ze doet (wat een uitvinding is dat trouwens, ik zou gek worden zonder livebeeld van boven ;)).

Maar niks zo moeilijk als je kind opvoeden. Ik vind het echt een enorm avontuur en een giga levensles. Ik leer nog elke dag bij, vooral over mezelf ;)
    En dat op mijn leeftijd :D

Knuffel voor jou!
    (ennuh, kun jij niet ontspannend gaan klussen en J bij Raven laten? :))

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij doen het precies zoals Freesia doet, wij zijn niet van laat maar huilen (al begrijp ik dat er wel mensen zijn die t doen hoor en die vind ik dan echt geen slechte moeders).
    Maar bij ons is het "simpeler", ALS Mike wakker word of huilt of niet kan slapen is er bij hem iets medisch aan de hand.
    Daarom laten wij hem niet huilen, maar nemen wij hem bij ons en troosten hem.

Net lag hij ook een uur te zingen/kletsen in bed en dat ging over op huilen. Ik erheen en hij stond gelijk op en zei mama ik wil eruit..
    Nou ok, eruit en op de bank gezet. Hij wilde Babytv kijken, gezegd nee het is nu papa&mama tijd en morgen mag je weer kijken. Alle kindjes liggen nu al te slapen, het is al 21 uur dus bedtijd.
    Zullen we weer naar bed gaan, dan kun je morgen weer lekker spelen.
    En toen hem in bed gelegd en issie gewoon gaan slapen.
    Hier helpt het hem echt dat we naar hem luisteren en hem uitleg geven en het dus altijd precies hetzelfde doen.
    Mike weet dus hoe wij het aanpakken en hoe wij gaan reageren en daar doet hij het goed op.
    Als wij (wat ik wel kan begrijpen hoor) van alles gaan proberen in een korte tijd is hij het ook allemaal kwijt en gaat ons uittesten omdat hij weet dat wij niet zeker zijn van onze zaak en ook zoekende zijn.

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia: oooooh dat is de gouden tip! Ik ga er vandoor!!!! Hahaha, nee laat J. maar klussen.
    Hij belde net dat hij de muur er in 2 uurtjes uit gesloopt heeft. We hebben nu ook 2 doorkijkjes naar de slaapkamer (oeps) omdat er ook stenen dwars waren meegemetseld. Geeft niet, vullen we wel weer op.
    Het ziet er naar uit dat we wel op tijd op vakantie kunnen.

@jannes: hmmmm, ik ben het daar geloof ik niet mee eens over er niet aan toe zijn. Want overdag is het geen enkel probleem voor haar om daar te slapen. Het is iets van de avonden.
    Raven is juist heel erg bezig met uitproberen en weet heel goed wat de bedoeling is. Dus ik ben het wel met je eens dat het goed zou kunnen dat ze nu ook alles uitprobeert om te zien wat mama allemaal verzint (en papa ook trouwens). Ik denk daarom dat we precies hetzelfde zouden hebben (en misschien wel erger) als we het over een half jaar zouden proberen.

Ze klimt echt uit haar ledikant, slaat makkelijk een been over de rand en ik wil echt niet dat ze van een meter hoog valt.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dank voor de steun, tips en knuffels trouwens meiden! Dat maakt het toch weer iets makkelijker en ik krijg ook weer vat op wat IK nou eigenlijk wil/belangrijk vind.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: natuurlijk... had me niet gerealiseerd dat ze er 's middags ook in slaapt. Nee dan kan het dat niet zijn. Dan zet ik mijn geld toch in op uitproberen en dan moet je, vind ik, gewoon laten merken wie de baas is. Als zij doorkrijgt dat je wel blijft komen en proberen, dan vrees ik dat het nog lang gaat duren.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule en dat is het allerbelangrijkste wat JIJ wilt en waar JIJ je goed bij voelt.
    Wij kunnen allemaal wel roepen je MOET dit, maar als jij dat niet wilt kun je het ook niet consequent toepassen en mislukt het dan toch wel.

Net als mensen tegen ons zeggen laten huilen, dat lukt misschien de 1e keer hooguit de 2e keer maar erna vallen we weer terug en is het dus niet te begrijpen voor Mike.
    Daarom proberen we die methode als niet eens..

13. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, wilde ik nog zeggen: in die kloterige periode, ging ze overdag vaak gewoon *boem* slapen :( Heb ik nooit begrepen. Naja dan dachten we dat ze bang was in het donker ofzo, je verzint de gekste dingen.
    En oei, wat gaten erbij :D Ik weet nog van onze verbouwing, dan zie je die puinhoop en woesternij en denk je: hellup! ;)

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Missy: maar huilt Mike dan nog zo vaak? Ik bedoel, de laten huilen methode ken ik wel bij babietjes zoals Isabel, maar niet bij een dreumes. Die huilen over het algemeen toch niet als ze gaan slapen.... of is Sara nou zo'n vreemd geval?

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Jannes, nee hoor is bij ons ook allang niet meer van toepassing.. Bedoelde meer als ze dus wel vervelend zijn of uitproberen dat ze dus wel gaan huilen omdat ze dus niet willen slapen, dan doen sommige toch wel de laten huilen methode? Omdat je weet dat je in de "maling" wordt genomen.

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou daar kan ik me iets bij voorstellen. Gelukkig hier nog nooit aan de orde geweest.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier ook niet, is dan altijd iets medisch aan de hand waarom hij niet slaapt, want meneer hier houdt wel van slapen hahaha!

Ik ga off, lekker nog even tv kijken en naast manlief kruipen op de bank! Morgen lekker dagje rustig aan doen thuis met Mike..

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Jannes: ik kan je vertellen dat dat echt niet iets is wat alleen bij babietjes voorkomt. Aimar huilt nog altijd als ik zijn kamertje uitga. Soms 5 minuten, soms 20 minuten en soms zoald vandaag maar 1 minuut.

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hai!

Jeetje toch nog veel gekletst sinds vanmiddag :)
    Ik ben lekker gedouched en zo nog even stukje voetbal kijken.

Kaatje mooie aankopen zeg!
    Misschien Levi toch een keer een woensdag niet brengen, misschien begrijpt ze het dan.

Freesia hoe is het nu? Hoofdpijn weer wat over?

Jannes ha ha grappig dat die makelaar bij jullie op bezoek komt

Missy ja de kno arts stelde het gelijk voor mochten buisjes niet baten....maar ..... hij zei er ook bij dat de test pas bij 4 jaar betrouwbaar is. Dus als de uitslag positief is, dan is Mike / Kyano zeker allergisch. Is de uitslag negatief dan kan het over een jaar of 2 toch nog een positieve uitslag geven. Dus positieve uitslag is overduidelijk, negatief kan nog omslaan in positief.

Ingeltje oh die 5 weken sprong was bij Kyano ook super heftig! Heb alleen maar gevoed en met hem gelopen van 9.30 tot 22 uur ’s avonds, toen pas was hij ko.

Queen gaaf zeg!

Yule oef wat vermoeiend! Kyano slaapt nog in zijn ledikant dus ik kan hem rustig een half uur laten kletsen voordat hij in slaap valt (wat hij dus ook doet :D) En ik merk ook aan hem dat hij nu in de zomerperiode later slaapt. Rond 6.30 wakker en pas tegen 20 uur naar bed en dan nog een half uur kletsen. Dus het ligt misschien aan de combinatie van warm weer en nieuwe kamersituatie. maar ook dat is puur een gok. Zou zomaar heel iets anders kunnen zijn.
    Hopelijk komt de gouden tip gauw!!

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

oeh ik proef de frustratie. adem in, adem uit meid. en freesia, don't take it personal. yule is heel erg moe. en sorry, ik weet de oplossing ook niet... ben hier ook regelmatig wanhopig..

Deel Deze Pagina