September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Truste pupke

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Eva, ja onregelmatig werken heeft zeker ook zijn voordelen, wij zouden allebei niet anders willen. Heerlijk doordeweeks samen vrij, wij hebben meer vrije tijd samen dan bijv. collega's van me die een man hebben die alleen in de weekenden thuis is.

Oppas; wij hebben al ruim 1,5 jaar een jonge meid aan huis (21), zij komt de avonden en de uurtjes dat wij overlap in het weekend hebben. Die is daarom ook echt goud waard. Maar die betaal ik wel 4 euro per uur, op zich een prima bedrag hoor. Maar als ze maar een uurtje komt, geef ik toch altijd een tientje, omdat ik het anders zo weinig vindt, en dat hakt er soms best in. En ik weet dat ons buurmeisje het heel graag wil, maar W. heeft het eigenlijk al tijd een beetje afgehouden, omdat hij dat spannend vindt. Maar nu dan toch eindelijk over de streep. En ze was natuurlijk helemaal blij. We hebben met haar moeder wel afgesproken dat zij gewoon de eerste keren ook thuis zijn, zodat ze daar op terug kan vallen. Maar ik heb alle vertrouwen in haar, dus komt vast goed. Moeten we snel maar eens een keer doen.
    Ik vind het echt heerlijk hoor zo'n oppas, wij gaan regelmatig een avondje samen weg, dus dat heb ik er wel voor over.

@Wupje, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben, inderdaad wel vervelend dat je dan zo'n nieuws daar krijgt.

@Pupke, welterusten!

@Missy, Femke komt ook regelmatig slecht in slaap, het ging eigenlijk nu net een week heel goed, maar nu al weer twee avonden dat ik elk kwartier even naar boven moet, aai over de bol en dan is het ook weer goed. En dan slaapt ze meestal na een uurtje. Ze is dan ook echt helemaal overstuur...

3. Ik bedoel het beslist niet lullig, maar dat heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen: als een jong kind spuugt, is dat meestal een flinke zooi. Dunne poep wordt opgevangen in de luier.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor Robin niet fijn is. Als je spuugt, ben je het kwijt. Maar als het eerst nog naar beneden moet, ben je natuurlijk langer misselijk...

Beterschap voor je mannetje!

4. Fijn voor je!

Maar ik vind je schoonvader eerlijk gezegd wel een beetje een slappeling dattie niet eens zelf voor zijn hond kan zorgen...

5. Jammer joh! Volgens mij is het een razendpopulaire camping, een collegaatje had ook moeite om nog een plekje te krijgen. Ze is gisteren teruggekomen, dus kan ze me dinsdag mooi vertellen hoe het was...

De camping van Safaripark De Beekse Bergen is ook leuk. Ze verhuren daar onder andere ingerichte (safari)tenten en jungalows (bungalows). Je mag dan gratis het park in...

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Steen, nou hier is een aai over de bol dus niet voldoende.
    Hij raakt echt helemaal overstuur tot kokken aan toe en dus halen wij hem er dan uit even slokje drinken en bijkomen en dan hup weer naar bed.
    Hij heeft dit wel vaker gehad een periode, dus weet zeker dat t niet gebruik-maken-van is.. Want hij vind t verder echt heerlijk in zijn bed.

7. Tuurlijk niet :)! Vervelend dat zo'n last hebt van de bekende kwaaltjes. Hopelijk verdwijnen ze na de 12e week...

8. Waarschijnlijk was hij wel gaan huilen als hij gevallen was, dus ik denk dat hij gewoon vrolijk wakker is gaan worden en zichzelf fijn heeft vermaakt... :)

9. Nou, als ik ding ding heb geleerd is het dat (ver)bouwen met kleine kids niet leuk is. Wij wonen nu in - schrik niet! - onze 4e nieuwbouwwoning en wij hebben altijd veel plezier beleefd aan het klussen. Maar toen waren we dus nog met zijn tweetjes.

Ik weet ook bijna zeker dat wanneer we geen kinderen hadden gekregen al lang met ons 5e huis bezig waren.

Maar Emma mag papa later helpen als die op z'n oude dag niet meer zo goed uit de voeten kan... ;)

10. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @eva echt meteen aanpakken. Ik zet giovanni meestal op de gang. In de hoek werkt met hem niet. Tenminste mij lukt het niet. Op de gang heeft een fikse indruk.

zingen. giovanni kent een hoop liedjes, maar zingt vooral alle laatste woorden van een zinnetje, maar er komen nu steeds meer woorden doorheen dat is echt zo leuk. Hij begint nu ook uit zichzelf te zingen. Wij zingen hier ook de hele dag door. hij zingt bijv wel het liedje van klik de camera van diego mee. hij vind de tv liedjes echt heel leuk ook van de bibaboederij.

@eva oppas en vriendjes/vriendinnetjes. hier moet je goede afspraken over maken hoor. Tenminste dat deed ik zelf als oppas altijd. soms kwam er dan een vriendinnetje gezellig tv kijken.

oppas ik heb hier een meisje in de buurt die nu stage loopt op kdv en SPW doet. Komt binnenkort ook een keer overdag om te kijken of het klikt. klikken doet het wel al op straat nu nog thuis als ik gewoon boodschappen doe ofzo.

@wupje patat en het is zeker niet lekker gevallen. Heb daarna een opruim woede gehad en ben de zolder gaan opruimen. Ja zeker lastig alles nee. maar morgen is het weer door de week en zitten we weer in het ritme dan is alles weer goed. Giovanni vind het leuk om papa uit te dagen en daarna mij dus ook weer. maar is ook weer een fase!
    Kan zeker een sprongetje zijn. Giovanni wordt ook wel wakker nu en dan zegt hij ook klaar uit naar beneden mama.
    Dat is zeker confronterend. Dikke knuf

@pupke weg lopen ben er net weer om mee te kletsen. Succes hopelijk voel je je snel iets beter.

ben trouwens niet door gegaan met de pil. En weetje eigenlijk hoop ik.................................;)

voor alle mensen die al gaan slapen. Weltrusten en tot morgen.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lola, helemaal mee eens hoor ;) Vinden wij ook,vandaar dat hij nu terug ging

12. Ai, dat komt dan hard aan! Het is maar goed dat de tijd alle wonden heelt (al koop je daar nu nog niets voor...)

13. ja maar dat is hier 10 minuten vandaan haha

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik ga lekker afsluiten, nog even tv kijken en dan naar bed!
    Fijne avond en slaap lekker allemaal!

15. en verder dikke knuff voor wupje moeilijk he meid

en nu ga ik rechtstreeks richting bedje, nog later dan de bedoeling was

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga ook off.
    Morgen gaat Ferry weer aan het werk,dus allemaal weer een beetje terug in het ritme.
    Morgenochtend ga ik ff bakkie doen bij een vriendin, daar is dinsdag haar galblaas verwijderd.
    truste

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Brr, las net een verhaal op een site.
    Dochtertje van 2 jaar en 4 maanden is overleden in haar slaap doordat ze was gestikt in haar overgeefsel. Moet je toch niet aan denken.. :(
    Moeder kwam er die ochtend achter toen ze haar uit bed wilde halen, bleek ze al sinds 3 uur die nacht te zijn overleden.
    Bahh.. Word er helemaal verdrietig van.. :(

18. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    slaap lekker allemaal.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik wist al dat ie jarig was, hij is 32 geworden! Ik kreeg namelijk op mijn telefoon (de jouwe dus) een melding vanochtend hihihi!!

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde probleem :(

Deel Deze Pagina