Good morning, good morning, tralalalalalaaaaaaaa, good morning, good morning to yououououououou! Oh sorry, beetje vrolijk. Heb voor geen meter geslapen, vanaf 4 uur elk kwartier wakker en dan word ik altijd een beetje eufoor. @pisum: wat vervelend meid! Daar zit je toch niet op te wachten zeg! Ik weet het niet zo goed, herken het ook niet. Als Raven driftig wordt omdat ze iets niet mag en ik vind het te ver gaan dan negeer ik haar meteen. Praat niet tegen haar, kijk niet naar haar, gewoon niks. Meestal staat ze na 10 sec op en komt huilend een knuffel geven en dan zeg ik waarom ze iets niet mag en knuffel haar om te laten weten dat ik haar niet afwijs om wie ze is maar om hoe ze doet.
driftbuien valt hier ook wel mee robin probeerd wel zijn zin te krijgen door af en toe te gillen en huilen maar ga er meestal niet op in.
@kaatje aha van die hyves was mijn berichtje gisteren dus wel door gekomen had iedereen aan geklikt en met verzenden kreeg ik een fout dus dacht ja daaag niet nog een keer 700 keer klikken hoor. of was het via het groepsbericht uit mijn taarten hyves
@Pisum, jeetje zeg inderdaad erg heftig van R! Ik herken het eerlijk gezegd niet zo heel erg.. Ok, Mike is geen lieverdje en word ook wel eens boos. Maar echt driftbuien zijn hier nog niet aan de orde gekomen, hij word even boos en ik neger hem en hij gaat vervolgens weer spelen. Wij werken hier met in de hoek zetten en dat werkt voor Mike goed. Zodra hij erheen word gezet begint hij al zachtjes te huilen en roept al na 15sec mama en dan hurk ik voor hem en leg uit waarom hij er staat en wat hij dan WEL mag doen. Dan zegt hij altijd sorry mama en geeft kusje en mag weer spelen. Misschien een idee? Hier net op tijd boodschappen gedaan op de fiets, ik was thuis de boodschappen aan het uitpakken en toen begon het toch te regenen! Mike was weer 6 uur wakker, *gaaaap*! Dus als hij straks slaapt ga ik ook even op de bank liggen. Gebeld met de belastingdienst, dagtekening vd brief is 15 juni dus hoop ook dan 't geld. Kan ik precies die week overbruggen tot mijn salaris. (kreeg per week en nu natuurlijk per maand, dus heb even weekje geen geld.. (wel op spaarrekening hoor haha!)).
Goedemorgen, Hier een mama die van haar eigen wekker wakker werd Onze mup sliep om 7 uur nog dus die heb ik wakker moeten maken. Als hij dat nu de komende week ook doet dan hebben we vakantie Ook een mooie temp vanochtend, 36.5 dus het lijkt de goede kant op te gaan. Hubbie vertelde dat hij zelfs helemaal vrolijk naar het KDV is gegaan dus dat doet me echt goed. Azeb jeetje een behoorlijk bedrag zeg! Dat is toch bijna niet op te brengen Ingeltje wat een lief berichtje! Kyano heeft ook 3 dagen op de couveuse afdeling gelegen, ik vond dat ook verschrikkelijk . Hopelijk kan hij nu gauw naar huis! Pisum ik herken je verhaal gedeeltelijk. Kyano kan ook wel eens boos worden om zon zaken als hij bijv graag hagelslag op de boterham wil en ik hem appelstroop op het brood heb gesmeerd. Ik los dit altijd op door hem wat hagelslagkorreltjes op zijn bord te doen en dan is het al goed. Hij eet dan met smaak zijn boterham en tussendoor een korreltje hagelslag . Ik maak natuurlijk niet altijd een compromis, als het me te ver gaat, zet ik hem ook in een hoek en dan heeft hij al gauw in de gaten dat het niet goed was wat hij deed en meestal bindt hij dan in. Een tik geven heeft bij ons echt geen zin; hij doet dan hetzelfde nog een keer en geeft zichzelf een tik op de hand en zegt dan foei foei Kwaad worden doe ik meestal ook niet aangezien hij dan nog meer overstuur raakt. Dikke knuff meid en ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden om ermee om te gaan. Ieder kind is natuurlijk anders maar ik begrijp goed dat deze situatie je heel verdrietig maakt.
Even op de fiets naar het dorp geweest, zijn we terug, sta ik ff met de buuf te praten, duwd Levi de deur bijna dicht en zet hem op de haak. Gelukkig snapte hij dat hij aan de haak moest trekken en toen kon ik snel de deur weer open duwen. Tweety, nee niet via je taartenhyves, want daar ben ik geen lid meer van ( sorry )
haha doet mij ergens aan denken! toen het zo hevig sneeuwde, zou ik mijn hond ff snel achter in de tuin een plasje laten doen! zijn riem zat los, dus ik 1 stap naar buiten om snel zijn riem weer om te doen.. chell doet gauw de deur dicht, en mama was 3 kwartier lang buitengesloten hihi! zij huilde enkel.. ik helemaal in paniek.. tot zij besefte dat zij nu toegang had tot onbeperkt ippies eten!! hihi! uiteindelijk heeft de buurman in kunnen breken! nou meissies, fijne dag! ik ga heerlijk met chell naar een vriendin!
haha moest ook gelijk aan jou denken. Gelukkig is Levi nu wat ouder als Chell toen en snapte hij wat ik bedoelde.
Goedemorgen! @pisum jeetje dat is heftig! Wat wij doen als zij stout is of niet lusitert en an in de gang zetten en dan brult zij het er van en na een minuut (heel even hoor!) en dan brengen wij haar weer naar binnen en zij knuffelt ons huilend en dan leg ik uit wrm zij de gang op moet en als zij spijt heeft van haar gedrag en dan krijgen we meestal nog een knuffel. Andere techniek is haar idd negeren. Het belangrijkste is consequent zijn. Als lijkt het even geen effect te hebben, vaak op den dure wel. Zo doet Kate heel veel dingen niet meer en daar vinden wij de motivatie in dat het werkt. Alleen bij sommige dingen blijft zij eigenwijs is (zoals met de woonkamer deur ><) Jouw manier vind ik meer wat hebben dan die van A. toen papa dat bij mij deed werd ik alleen strijdlusitger van! Mssn niet meer op de bank maar in de gang of zo? @lindaa veel plezier!! @kaatje ja ik snap dan ook dat ze druk zijn met hun beebs, waren wij toen ook, maar niemand, echt niemand reageert erop! En dat terwijl voordat ik de eerste update eergisteren plaatste iemand ook vroeg waar Ingeltje en Sven bleven. Wij waren toen ook met beebs bezig maar wij reageerden wel altijd op zoiets! *edit* tink reageert op de updates 8) Ik heb de neiging om te zeggen update: oh nee srry ga ik toch maar niet plaatsen want blijkbaar interesseert het jullie allemaal niet :x
EGO: Vanochtend werkte alles tegen bleh... kon Salsa's paspoort niet vinden en toen wel wou ik naar de straat lopen (lees: Kate los, ik buggy en reismand en tas in mijn handen) staat mijn ouders auto niet aan de straat!! maar heeft dad het voro een keertje op de parkeerplek verderop geparkeerd :x en tuurlijk wou Kate niet meewerken dus hoppa in de buggy en kom ik bij de auto hebben mijn ouders hún buggy in de auto gedaan gaaaaaah! Ok moet het nog redden hoop ik... is er halvewege werk onderhoud aan de weg!! omg ik moest echt to 10 tellen! Toen we bij de DA aankwamen (moest in andere dorp ivm echo) zag ik de echoist haar spullen net naar binnen brengen dus kon ik ff blij zuchten Salsa doet het goed, je ziet duidelijke verschil! De ruis houdt zij maar gaat stukken beter en ja wij zien het ook al aan haar. Dus de echoist en DA waren zeer tevreden en mits er wat gebeurt ervoor, hoeven we pas over een jaar terug te komen! Kate zit nu beetje tv te kijken. Zommeteen naar de sch.spec. voro mijzelf!
Lindaa have fun today !! Parr oef dat was dus even een stressochtend maar fijn dat alles goed lijkt te gaan met Salsa! Kaatje ha ha ook ik weet er over mee te praten hoe het is om buiten te staan Gelukkig was Levi wel verstandig 8) Net de agenda voor het overleg van morgen opgesteld en mijn tig mailtjes doorgespit. Nu heb ik nog een hoop typwerk liggen
@Parr, fijn dat Salsa pas over een jaar terug hoeft! Hier heb ik echt ontzettende hoofdpijn want ongi komt eraan denk ik. Mike ligt net op bed en heb al schoongemaakt en afgewassen dus ga nu even paracetamol innemen en op de bank liggen. Weet iemand die aan de pil was nog hoelang die stopweek is? Ik had afgelopen vrijdag de laatste, dan moet ik zaterdag weer beginnen toch? Zodat ik weer op laatste pil vrijdag uitkom?
als je op een nieuwe strip kijkt missy en je ziet vijrdag dan is zaterdag idd nieuwe dag (zo moest ik ook kijken )
Jee dat is al weer een hele tijd geleden 8) Maar idd op vrijdag eindigen is op zaterdag weer beginnen.
Hallo! @Parr: dat ze niet reageren, wil niet zeggen dat ze het niet lezen of niet boeit. Ze weten dat Ingeltje het niet kan lezen, dus wellicht reageren ze daarom niet. En vergeet niet dat zij ook allemaal net een baby hebben, dus met hun hoofd heel ergens anders zitten. @Pisum: ook ik herken het niet, maar consequent zijn, is het allerbelangrijkste. Persoonlijk zou ik hem niet op de bank zetten, want de bank ik ook een plek van spelen. Een strafplek moet iets zijn waar ze anders niet snel komen en het dus meteen linken aan straf. Hoek/gang/etc. @Kaatje: gelukkig snapte Levi hoe de deur weer openging. Ik had me vorige week zelf buitengesloten. Had tuinpoort dicht laten vallen in het slot. Stond Sara in de tuin "mama, waar ben je". De buurvrouw had a een ladder gepakt, maar gelukkig kwam S net de hoek om rijden. @Tweety: gaan jullie nog iets leuks doen tijdens jullie vakantie? Zo ik heb echt 100kg was gestreken. Normaal doet de hulp dat, maar ik denk dat zij die hoeveelheid nooit gedaan krijgt (naast het poetsen) dus ben ik zelf maar begonnen. Jeetje, hoeveel overhemden kan een vent hebben!! Ga zo naar de Osteopaat met Isabel. Hopelijk gaat ze het een beetje pikken, want ze heeft niet al teveel geslapen vandaag. Moet volgens mij zelf beetje wennen aan haar nieuwe ritme nu ze 's ochtends slaapt tot 6.30 - 7.00 uur.
Bedankt voor je reactie ja misschien is totaal negeren wel een goede oplossing. maar moet je dat dan ook doen als de boel helemaal afgebroken wordt?
Dit doe ik eigenlijk altijd, maar het werkt dus alleen als R iets 'kleins' heeft gedaan wat niet mag, bijv. aan de dvd speler zitten. Maar als hij zo op tilt slaat, lijkt hij wel helemaal in een (boze) waas en accepteert niets. Hij blijft niet zitten, wordt al helemaal niet rustig, en komt wel huilend naar ons toe, maar dan van woede ik vind dit niet erg, maar wel als het een half uur doorgaat. Ik snap ook niet waar hij de energie vandaan haalt.
Jannes goed gedaan hoor! Ik ben gisteren niet meer aan de strijkwas toegekomen, misschien vanavond wel. Heeft Isabel nog een nachtvoeding of is 6.30 nu haar eerste voeding na de avondfles? Succes vanmiddag!