September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp

Parr en er was geen nieuws zei je via sms :p dit is toch ook goed nieuws :D
    zo kan ingeltje even lekker geneiten emt der mannetje.
    En echt super dat alles school is! vond echt fijn toen je dat smste. was heel blij voor je,
    moest ff stiekum snel onder de les terug sturen :D

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @queen oooh ja die was van vanochtend en ik had inmiddels nog een smsje gehad dat ze nog niks wisten.. ik dacht dus aan de 2e smsje :):) hihi ik dacht al zoiets :p :p kon niet meteen terug smsen omdat ik auto reed 8)

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hello ladies,

@Parr: jammer dat je geen reacties krijgt op de updates. Ik zou de updates wel gewoon blijven plaatsen als ik jou was. Fijn dat alles goed was verder!

@Jannes: ik hoop dat alles goed komt met het hoofdje van Isabel, maar die kans is natuurlijk wel heel groot. Fijn dat er geen blokkades zijn!

@Pisum: Q heeft ook wel eens van die buien dat er helemaal niks goed is. Wij laten hem dan even in zijn sop gaarkoken. Als hij echt helemaal overstuur is, helpt het vaak om hem even met rust te laten (en zijn gedrag te negeren) en hem daarna flinkt te knuffelen zo gauw hij het toelaat. Bij hem is het pure frustratie vaak.

@Wupje: jouw gedachte herken ik wel. Ik vind deze periode heel leuk, maar soms ook erg zwaar omdat we wel al wat pre-peuter-puberteit gedrag zien. Soms denk ik dat ik een zwangerschap nu niet aan zou kunnen, maar ook dat zal vast loslopen (als het ooit zover komt ;)).

@Freesia: lijkt me heel heftig om zo'n broertje te hebben.

@Tinkerbel: zwaai zwaai!

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb een leuke dag achter de rug. We hebben de hele dag met collega's zitten bomen over onze visie. Klinkt saai, maar was erg gezellig. Al helemaal omdat we dit bij mijn collega thuis hebben gedaan die in een mooi huis in een prachtige wijk in Maastricht woont. We hebben de hele dag buiten gezeten, heerlijk!
    Q heeft weer eens koorts (38.9) ondanks de AB kuur. We kijken het even een dagje aan, mogelijk heeft hij gewoon een ander virus te pakken. Ik ben het onderhand wel zat hoor, en Q ook lijkt me! De 22ste moet hij naar de KNO arts.

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo hier is de rust al wedergekeerd in huis :) Kyano is in bad geweest en slaapt, afwas gedaan en dadelijk lekker een bakje vanille karamel puddig eten :p
    Kyano had het redelijk leuk gehad op het KDV. Redelijk omdat het in de ochtend vrij druk was geweest met grote kindjes en dat vindt Kyano nog niet zo fijn. In de middag heeft hij gezellig met een paar andere kindjes met de blokken gespeeld. Hubbie vertelde dat toen hij Kyano wegbracht er al gelijk een ander jongetje op hem afkwam om samen te spelen, dat vond ik wel erg lief!

Jannes fijn dat de osteopaat Isabel helemaal goedgekeurd heeft!

Pupke hè gatsie is Kyano er bovenop, krijgt Quinten weer koorts :(. Het moet echt ophouden nu hè?
    Lijkt me idd ook leuk zo’n dagje ‘sparren’

Om 20.30 komt er trouwens nog een laatste debat op de tv, dat ga ik wel kijken aangezien ik de andere debatten niet helemaal heb kunnen zien.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #1306 Kaatje85, 8 jun 2010
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
    Parr, zag ook net pas je sms, maar had hier al gereageerd

Pupke, jeetje Q weer koorts, kan me goed voorstellen dat jullie het zat zijn

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meiden

Pisum: heftig hoor, die driftbuien... Ik herken het niet (gelukkig...).
    Ik heb al een aantal nuttige tips voorbij zien komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Ingeltje: fijn dat je lekker met Sven hebt geknuffeld!

Parr: heerlijk dat je bm nu helemaal schoon is en je nu gewoon zwanger mag worden.

Verder weet ik het even niet meer...

DC:
    ik heb vanmiddag de Informatie Beheer Groep gebeld en het klopt inderdaad wat ik gister hoorde.
    Als je al een lerarenopleiding hebt gedaan en je wilt er daarna nog eentje doen, dan krijgt de instelling geen subsidie meer voor jou.
    Dit betekent een collegegeld van 7000 euro per jaar. Het eerste jaar als overgangsperiode is dat ongeveer 3400 euro.
    De Lerarenbeurs (die in het leven is geroepen om leraren te stimuleren zich te ontwikkelen door de studeren) vergoed je collegegeld tot een maximum van 3500 euro, voor drie jaar lang.
    Dit betekent dus dat ik het eerste jaar mijn collegegeld volledig vergoed zou krijgen (er van uitgaande dat ik de beurs krijg) en dat ik de twee jaar daarna zelf 3500 euro moet betalen.
    In principe moet ik de studie in drie jaar kunnen doen. Maar als ik het nou niet haal, dan moet ik het jaar daarna zelf 7000 euro betalen.
    Kortom: ik denk niet dat dit hem wordt....
    Ik baal echt zo vreselijk...........
    K*T!!!!!!!
    Heb een flink potje zitten janken op mijn werk toen ik het gehoord had.
    We gaan nu nog bekijken wat er voor mogelijkheden zijn....

Liefs
    Azeb

8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Pfff ik weet echt nog steeds niet wat ik zal gaan stemmen morgen ;) Misschien ook maar debat kijken?

Pupke, nee he, weer koorts :( Is toch om gek van te worden lijkt me. Hoop niet dat het doorzet. Klinkt als een leuke dag!

Jannes, fijn dat Isabel is goedgekeurd!

Parr, jeejjjj :D

Vanmiddag bezoek gehad van vriendin met Maila, van net 1 jaar.
    Zo grappig om de verschillen te zien. Maila zat helemaal in haar eigen spel terwijl Jill zich flink aan het uitsloven was voor Maila. Dansen, zingen, bal gooien en maar naar Maila kijken voor reactie :D
    Op een gegeven moment, ging ze recht voor haar neus staan; Maila Maila Maila :)
    Ben echt zoooooooo blij dat ze niet meer bang is van andere kindjes!!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Azeb, kan me voorstellen dat je even een pot hebt zitten janken. Wil je iets en dan kan het niet door het financiele plaatje.
    Wat is het precies voor opleiding ?

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hi hi daar ga je weer, het was Pupke :D

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow en ik had eerst nog pupke staan,maar toen scrolde ik naar boven,zag jou naam dus dacht dat jij het getypt had :( ( leg dan zelf ook geen link dat jou zoontje geen Quinten heet haha )

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Azeb KL*TE zeg :( Is het ook echt een goede investering voor jou als je er toch voor zou kiezen om de opleiding te gaan doen? Ik bedoel ermee of je er ook aanzienlijk in salaris op vooruit gaat als je de studie afgerond hebt? Dan zou je nog het e.e.a kunnen overwegen?

Freesia lastig hè die verkiezingen. Ik twijfel nog een beetje tussen SP of PVDA dus ik wil na het debat mijn definitieve keuze maken.
    Oh wat leuk zoals Jill haar best deed :)

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    leuk toch :D

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha dat vind jij ;) stom he, haal jullie echt al vanaf het begin door elkaar. Zou toch eens over moeten zijn na zo'n tijd.

15. zwaai weer even snel
    bij de vk alles goed en we hebben het hartje gehoord heerlijk
    vandaag heb ik ons kleine pukje voor het eerst gevoeld!!
    nog vroeg maar vroeg een collega of het ook zo bij haar voelde bij de 2e en dat was zo.
    ik drukte op mijn buik en toen kwam het nog een keer dus kan bijna niet anders.

verder las ik dat ingeltje nog niet thuis is maar wel heerlijk heeft geknuffeld met haar kleine mannetje!!!

kruip nu op de bank

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

16. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Azeb, jeetje wat ongelofelijk k#t :( En wat een achterlijke regels eigenlijk maar goed. Het wordt zeker nog even afwegen hoe of wat, sterkte daarmee.

Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik nieuwe schoentjes heb besteld voor Jill. Hoop dat ze passen, want geen idee hoe het merk valt. Het zijn deze: Bobell Jael

17. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Azeb, pfff dat is een hoop collegegeld zeg, kan me voorstellen dat je baalt, knuf!

Ingeltje, wat sneu dat sven niet bij je op de kamer ligt, ik hoop echt dat jullie snel weer naar huis mogen.

Pisum, vervelend die driftbuien, heb ik hier ook wel eens. Hier helpt het om haar te waarschuwen en uit te leggen, dan zet ik haar apart en daarna negeren, negeren, negeren. Ik merk dat als ik haar constant aandacht geeft of apart zet dit onderdeel van het spel wordt. Maar makkelijk is het niet.

Parr, fijn dat Salsa pas over een jaar hoeft terug te komen. En fijn dat bij jou alles ook schoon is, kan me voorstellen dat het oplucht.

Jannes, fijne klus he dat strijken... Lekker dat Isabel doorslaapt hoor, dan heb je zelf ook nog een beetje nacht over.

Pupke, knuffel voor jou en Quinten.

Freesia, fijn dat het nu goed gaat met andere kindjes samen.

Pfff hier een drukke werkdag gehad, daarna Ilse opgehaald op kdv. Die was samen met haar vriendinnetje Sophie de hele middag vervelend geweest, ze had alleen vanochtend fruit gegeten en wat sap gedronken, daarna niks meer alleen maar stout doen. Schaam schaam...

Gelukkig heeft ze thuis wel flink zitten bunkeren van de rijst met kip en kerriesaus. Nu ligt ze lekker in bed.

Vanavond laatste keer sporten over 3 weken start ik met yoga.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anno, fijn meis !

Freesia,schattig !

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @pupke kan mij helemaal voorstellen dat jullie het zat zijn :(

@anno heerlijk!!!

@azeb jeetje dat is flink k*t :( *hug

@freesia mooie schoenen!

Kate zegt sinds vandaag ook mooi schoenen! en watdodaar

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Freesia: hele leuke schoentjes! Hebben ze die ook in maat 39?

@Hummelke: whahaha, ik moet echt even lachen om stoute Ilse!

@Azeb: he bah meid, dat is balen! Zeker als je ergens zo je zinnen op hebt gezet! Maar kun je (een deel van) het lesgeld niet terugkrijgen via de Belastingdienst ofzo? Wellicht heb je hierdoor extra aftrekposten waardoor de nettokosten lager uitvallen?

Deel Deze Pagina