September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden,

Hebben net de verkiezingsuitslagen via internet bekeken (ben geschrokken van het hoge aantal zetels van de PVV...) en kom nu even buurten.

Allereerst natuurlijk Ingeltje ook hier even feliciteren met de geboorte van Sven. Geniet ervan meid, zeker nu jullie weer samen thuis zijn...

De bruiloft was geweldig! Knap bruidspaar, mooi weer, mooie locatie, lekker eten etc... En onze meiden stalen de show met hun spontane gedrag. Ik zal thuis wel een leuke foto plaatsen, ik heb zelf geen foto's gemaakt tijdens die dagen...

De aankomst op de camping was minder leuk. We waren er nog geen 5 minuten toen mijn schoonmoeder belde: ze hadden Lizzy dood in haar mandje aangetroffen :(. Ik meteen janken natuurlijk. Tussendoor moest ook nog even een andere plek worden uitgezocht, want die we kregen aangewezen bleek te klein voor de combinatie van onze caravan en voortent.

Ik vond dat Lizzy er al een paar weken niet goed uitzag. Ze werd mager en liep wat stram. De gedachte 'die wordt geen 18' (Lizzy vierde op 23 mei haar 17e verjaardag...) was al eens in me opgekomen, maar dat het zó snel zou gaan...

Dus snel moeten beslissen wat we wilden/moesten doen. Mijn schoonzus en schoonmoeder hebben Lizzy individueel laten cremeren en hebben op mijn verzoek nog wat foto's gemaakt. Ze hebben de as dezelfde dag mee naar huis gekregen en als wij thuiskomen willen we die uitstrooien op de plek onder de bamboe waar ze zo graag lag. Aaan de ene kant ben ik blij dat onze poes 'spontaan' overleden is, zodat haar een lijdensweg en ons de keuze voor wel/niet laten inslapen bespaard is gebleven. Maar ik had het wel graag zélf willen afronden. Nu komen we straks thuis en is er niets meer...

Verder is de camping - en met name het zwembad - heel erg mooi, dus afgezien van het minder leuke begin amuseren we ons prima!

Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lola, ja verbaasde je dat van de PVV? Ow nee mij niet, weet sowieso dat veel familieleden daarop hebben gestemd en hoop op hyves ookal zag ik.
    Gecondoleerd met Lizzy.. :(
    Kan me voorstellen dat je t nu zelf niet kunt afsluiten.
    Gelukkig was de bruiloft wel leuk en stalen je meiden de show! :D

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net lekker gegymd met Levi

Wupje, hoop dat je snel opknapt. Gecondoleerd meis.

smoeder en ijsje Toen ik zei dat ik niet wil dat hij zo kort voor het eten een ijsje krijgt zei ze "ow dan moet ik maar een ander tijdstip verzinnen". Heb toen gelijk even gezegt dat ik sowieso niet wil dat hij iedere woensdag daar een ijsje krijgt

Lola, fijn iets van je te horen.Ben erg benieuwd naar de foto's van de bruiloft.
    Ahh arme Lizzy. :( knuff

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lola koekoek! leuk dat je ff langskomt! 8)
    Minder van Lizzy :( wel fijn dat het in haar slaap was maar toch een gemis :( *hugs*
    Verder heel super dat de bruiloft erg mooi was en de camping heel leuk is!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, wat voor ijsje geeft zij hem?
    Wij geven Mike toch wel regelmatig zo'n staafijsje.
    Vind hij lekker, is goed voor de dorst met warm weer en ook voor zijn mond als hij daar last van heeft.

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ja maar als je kind dan vervolgens geen gezond eten meer hoeft omdat oma hem volpropt met snoep dan sta je als opvoeder nergens meer ;)
    Buiten haar oppasdag op woensdag zal ik hem gewoon niet vaak naar haar toebrengen maar meestal naar mijn ouders omdat ik weet dat zij hem niet volproppen met snoep. Dat is helaas voor smoeder de consequentie ;)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd met warm weer ja ;) Levi krijgt hier als het echt warm is ook wel eens zo'n water staafje zonder kleurstoffen ect. Maar dit rook zo zoet dat het waarschijnlijk een ijsje bij de snackbar vandaan was. ( en gister regende het hier de hele dag dus vind dat zeker geen ijs weer )

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ik moet eerlijk zeggen dat Kyano nog nooit een ijsje gehad heeft (bij oma natuurlijk wel maar 'officieel' weet ik daar niks van) Wel snoept hij mee als wij een ijs eten maar dat komt gewoon niet zo vaak voor. Een paar weken geleden heb ik sinds lange tijd weer eens MC Flurry gehad en toen heeft Kyano ook mee gesnoept maar gewoon een paar hapjes en dan is het goed.

Lola och meis wat sneu voor Lizzy :( Jammer dat ze is overleden zonder jullie in de buurt. Dikke knuff.
    Fijn dat jullie het verder wel naar jullie zin hebben!

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Lola, wat sneu dat jullie nou net weg waren toen Lizzy overleed :(
    Prachtige dood voor zo'n oud besje, maar het blijft een gemis.
    Knuffie!

Ijsjes, Jill heeft pas 2 keer een enkele dubbellikker op en inderdaad hapjes van ons. Toen mijn moeder hoorde dat ze een ijsje ophad hier, dacht ze meteen dat ze dat DUS mag hebben.
    Grrrr, zij is ook zo'n feeder, ik haat dat!
    Ik was er van de week bij toen Jill en Julie daar brood aten, wit met leverworst (krijgt Jill thuis echt niet) en op piepkleine stukjes gesneden. Jill eet hem gewoon in 2-en uit het vuistje.
    Julie wilde alleen hagelslag, anders eet ze geen brood ;) Dus hup, het vlees eraf en hagelslag erop. Zucht.
    Jill zag dat Julie hagelslag had (wat Jill van ons gewoon nog niet mag) dus die wilde dat ook eens proeven. Daar gáát je eigen opvoedvisie weer ;):x Eindresultaat, geen van beide had haar brood op.
    Jill eet thuis altijd haar brood op ;)
    Ik vind het altijd zo zielig zei mijn moeder, als Julie dingen eet die Jill niet mag. Ja Julie was 8 maanden, kreeg ze al snoep :x

Ben zoooo blij dat ik er normaal niet bij ben!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Freesia, dat kan ik me heel goed voorstellen.
    Kijk iedereen heeft andere normen en waarden en die respecteer ik zeker weten.
    Mike eet bij ons geen chocolade, hij lust het niet eens! Zelfde als slagroomgebak of snoep.
    Het enige wat hij kent zijn heeeeel af&toe spekjes en verder eet hij nog steeds met smaak en liefde zijn fruit en rozijntjes en liga's. En dat wil ik ook graag zo houden.
    Mijn moeder weet dit wel, dus ze zal hem niet zomaar dingen geven. Maar wat ze dus wel doet is compenseren als hij dus iets niet eet gauw wat anders geven. Dat doen wijzelf dus niet, niet eten is pech zo;n honger had je dan niet..

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo,

Eerst even het trotse moment van de dag delen: Isabel heeft geslapen van 23.00 tot 8.00 uur!! Heerlijk. Om 3 uur moest ze heel erg huilen, maar na even troosten hebben we haar niet meer gehoord.

Net naar CB geweest. Ze weegt ruim 5,5kg en is 58cm. Aanzienlijk groter dan Sara destijds.

@Lola: wat verdrietig dat jullie Lizzie is overleden terwijl jullie op vakantie zijn. Gelukkig heeft je familie goed voor haar gezorgd. Geniet van jullie welverdiende vakantie!!

@Ingeltje: fijn dat jullie weer thuis zijn! Jammer dat je nou niet optimaal van de kraamzorg hebt kunnen genieten.

Snoepen: kan ik me bij mijn smoeder ook zo boos over maken!! Die geeft mijn nichtje gewoon 2 ijsjes en zegt dan "niet tegen mama zeggen". Dat snapt ze natuurlijk niet dus komt thuis en zegt "ik 2 ijsjes"... Nou heb meteen laten weten dat dat hier geen optie is. Sara heeft onlangs haar 1e ijsje gegeten. Het moet iets bijzonders blijven en niet iets dat wekelijks op de agenda staat. Maak me nu ook alweer druk over als mijn smoeder straks oppast. Wie weet wat ze Sara allemaal weer geeft...

@Kaatje: hoe is het met je tattoo. Mooi aan het bijtrekken?

@Tinkerbell: hoe is het met jouw kindjes?

@Freesia: wanneer ben je exact in Weert?

Zo Isabel slaapt, dus ik ga even lekker twee harde broodjes beleggen met iets lekkers...

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo schattig bij de gym vanochtend. Er zijn daar inmiddels ook wat baby's bij gekomen, en de afgelopen maanden kon Levi echt heel jaloers worden als ik een baby vast had daar.
    Vandaag had ik een mannetje in mijn handen van een maand of 3. Komt Levi naar me toe, zegt "mama baby" dus ik vraag of de baby een hand krijgt. Zegt hij Nee en gaat gymen haha. Geloof dat het jaloers worden op baby's verleden tijd is.

Jannes, heerlijk zo'n nacht. Gaat super met mijn tattoo. Zo goed als geen korst, begint nu te jeuken/vervellen maar valt me reuze mee

13. hoi hoi

@lola gecondoleerd met Lizzy, vervelende manier zo idd

@ingeltje wat fijn dat jullie weer thuis zijn!!!

eten:
    julia krijgt hier wel eens een ijsje
    bij souders mag ze veel dingen niet die ze thuis wel mag, omdat ze daar dan bijv elke week chipies krijgt
    op het kdv mag ze ook nog geen chocolade op haar boterham maar thusi wel
    zo weten we dat ze het zeker niet elke dag krijgt.
    als julia naar de peutergroep gaat mag ze dat wel.

@kaatje julia is hier ook zo heerlijk jaloers.
    van de week had ik een baby van 10 weken vast en julia moest ook op schoot, en telkens als de baby haar aanraakte dan duwde ze haar handje weg.
    dat wordt nog wat....

@jannes o wat lekker geslapen!!!

ego:
    vanmorgen lekker gezwommen en nu al alles schoon
    vanmiddag even, als het droog is, het dorp in, en vanavond even op kraamvisite
    svader komt de electriciteitleidingen inslijpen en dan is het zo weer vrijdag

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh ik heb ook nog een leuk schoonmoederverhaal qua eten...

Vorige week waren we met hun op Ameland. Isis kreeg van mijn schoonmoeder een Liga, wat ik prima vond.
    Isis zit er smakelijk van te eten, ze vindt die dingen heerlijk.
    Vervolgens zet mijn schoonmoeder Tucjes op tafel voor ons. Isis wil haar Liga niet meer maar wil nu een tucje.
    Als ik er niet bij was geweest had Isis denk ik het halve bakje tucjes opgegeten.
    Maar dat ging niet gebeuren. Isis gooit boos haar Liga op de grond en wil hem niet meer. Dus ik hou voet bij stuk: als je je Liga op hebt, dan mag je 1 tucje. Brullen!
    Ik negeren natuurlijk, maar mijn schoonouders troosten en aandacht geven en ondertussen denken: pffff wat is ze een zeikerd zeg.
    Vraagt mijn schoonmoeder: ik heb ook nog wel een doosje rozijntjes, of iets anders?
    Dus ik zeg: het gaat er Isis niet om dat ze haar Liga niet lekker vindt. Ze wil gewoon wat wij nemen. Ze is gek op Liga dus ze eet gewoon haar eigen koekje op.
    Werd gelukkig wel (met zwijgend afkeuren) geaccepteerd en uiteindelijk heeft Isis haar Liga nog lekker opgesmikkeld en daarna van mij 1 tucje gekregen.
    Pffff zo vermoeiend soms!!!

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Isis krijgt met warm weer wel eens een ijsje, ik heb laatst een doosje van dezen gekocht:
    OLA || Producten
    Zijn hele kleintjes, perfect voor haar!

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik ben best blij dat Rayyan nog nooit ijs, chips of snoep heeft gehad. We hebben het simpelweg niet in huis. 'Vroeger' was het voor ons echt een traktatie (voor in het weekend bijv.) en dat was pas toen we al naar de basisschool gingen.

Hierdoor weet ik ook zeker dat mijn ouders hem niets geven ;) (Afgezien van het feit dat ze niet vaak oppassen omdat ze zo ver wonen.) Dus daar ben ik wel blij om. Ik krijg al zo vaak opmerkingen over dat Rayyan zo stevig is, ik word er niet goed van. Ik snap ook niet goed hoe het kan, want hij eet gewoon bruin brood, en allerlei soorten beleg, niet alleen zoet. En met de avondmaaltijd eet hij gewoon aardappels en groenten, en af en toe een toetje na, niet altijd.

Maar goed... ;)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
  18. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ Jannes: Hier gaat het prima :) Fenna is al helemaal gewend en ze is zooo makkelijk, dus dat scheelt een hoop. Ze vindt "Meesie" erg lief en is nu ook de hele dag haar pop de fles aan het geven en in de maxi cosi aan het leggen ;)

Met Mees ook alles prima, gister eerste keer bij het CB geweest en hij is al 1,5 kilo gegroeid sinds zijn geboorte, dus dat gaat wel goed ;) Ook een lichte voorkeurshouding maar daar zijn we mee bezig. Heb een paar handige tips gekregen waar ik wel iets mee kon. Slapen doet hij als een beer, na 2 weken sliep hij al 4 van de 7 nachten door! Nu helaas een iets ander ritme, hoelaat hij ook naar bed gaat 's avonds (9 uur / 11 uur maakt niet uit), hij wordt standaard om kwart voor 6 wakker ;) Na de fles slaapt hij gelijk weer maar toch :) Maar ach, dat was eerst half 5 dus we gaan vooruit!

Hoe is het bij jou, al helemaal gewend aan 2 kids? Druk he? Maar ik moet zeggen dat ik de stap van 0 naar 1 veeeel groter vond dan van 1 naar 2 :)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pisum, zou me echt niet te druk maken om rayyan zijn postuur hoor, wat anderen er ook van zeggen. Weet dat het niet aan het eten ligt. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier. Rayyan doet er gewoon wat langer over om al zijn babyvetjes ect weg te krijgen.

Parr, leuke kleertjes ! wow mooie kit !

kleertjes kan wel merken dat Levi de lengte weer in gaat. Heb de afgelopen 2 weken al een stuk of 6 broeken uit zijn kast moeten halen omdat ze te kort zijn. Moet snel echt zomer worden want hij heeft wel bergen korte broeken

Deel Deze Pagina