September 2008 mama's Deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen, hier zo douchen en beetje schoonmaken, schoonzus komt vanochtend ook op de koffie

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi,
    Wij gaan straks naar de dreumesgroep waar we jam gaan maken (dacht ik).
    Gisteravond Dexter (4e seizoen) af gekeken. Tjemig wat een mega cliffhanger zeg!

Verder niks te melden.

Oja...
    @queen: super dat je scriptie af is en dat je nu alleen mag draaien! Gefeliciteerd!

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: E of M of K?

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge. Levi heeft gister tot 21.00 liggen kletsen en maakte ons wakker door om 05.45 met zijn benen tegen zijn bed te gaan trappen. Heb hem mooi nog anderhalf uur laten liggen

Eva, au 600 euro. Idd zielig voor al die kindjes. maar ja je zou het jezelf niet vergeven als je niet weet wat je moet doen bij een echte brand

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @queen jaaa super meis!!!! *happydance*

@yule M (hihi keek ervan op dat je alle 3 wist nog :p)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ben echt klaar met dat ijsje van vorige week bij oma.
    Al vanaf donderdag vraagt Levi nu dus iedere dag om een ijsje. mama ijsje eten ? oma ijsje eten? Dus vanochtend weer. Dus ik zeg nee Levi je krijgt geen ijsje. Drama ! Denk dat de buren hebben gedacht dat ik hem wat aandeed, zo erg ging hij over de zeik.,

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: daar zou ik ook klaar mee zijn!

@Jannes: heeft Isabel vandaag wat langer geslapen?

@Queen: wat goed datde scriptie af is en je alleen aan de slag mag!

@Yule: veel plezier vanochtend op de dreumesgroep.

@Ingeltje: vervelend dat je zo moe bent. Hoe gaat het met Julian? Is hij ook al verliefd op zijn broertje?

@Sannemart: komen jullie de dagen en de nachten een beetje door?

@Pisum: Wauw, Rayyan is echtsuperslim! 4 puzzels door elkaar...

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Wij hebben een goede nacht achter de rug. De AB slaat goed aan gelukkig. Ik heb gisteren gewerkt en ben vandaag dus lekker vrij. Zo even naar de winkel en daarna naar de speeltuin. Ik hoop dat de laptop vanavond gemaakt kan worden want dit is niet zo handig.

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hallo meiden,

Kaatje, grrrr, dat hadden wij hier dus ook. Gelukkig is het bij die ene boosheidsaanval gebleven.

Eva, ah zielig, maar beter dat je goed weet wat je moet doen bij brand. Argh, dure business toch die auto's :(

Pupke, fijn dat de AB zijn werk doet, fijne dag!

Jannes, Jill werd vannacht ook weer een keer huilend wakker, moest nog aan je denken ;)

Yule, veel plezier! (hadden ze hier maar zo'n school ;))

Pisum, ik blij dat Jill zichzelf altijd bezighoudt :)

Queen, jeeej scriptie af en je mag het al alleen doen! Stoer!

Ingeltje, fijn dat Gijs nog thuis is. Lekker aan elkaar en de nieuwe situatie wennen!

Hier weer beginnende stress door naderende theorieexamen op donderdag.
    Vraagje: doen jullie bij gebruik van luierbroekjes nog een romper aan?

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo M is weg. Was een gezellig gesprek! Zij heeft ook gisterenavond een hele goede gesprek met B gehad. Meer zeg ik hier niet over ;)

Straks naar het dorp op zoek naar een babyfoon want de oplader is echt dood nu :(

Ook zie ik bij mijn H&M bestelling: Driver is on the way dus ik hoop voordat ik naar het dorp moet :p

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje oef erg vervelend ja!

@pupke erg fijn dat jullie vannacht ebter hebben geslapen! Geeft dat beetje energie weer 8)

@freesia spannend maar komt goed! Ik ben een geval apart met de luierbroekjes.. Kate plast nu ineens omdat zij opspaart en dat is dan best veel >< compleet overflow >< dus nog een romper

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Zucht.
    Komen net Jill's nieuwe schoentjes binnen. Ik gelijk passen, ze zijn gaaaaffff! Maar ik kreeg ze niet meteen soepel aan door de hoge wreef van Jill. Ze werd wat ongedurig, dus ik zeg, proberen we vanmiddag nog een keertje goed?
    Gaat ze me daar door het lint ;) Ik heb haar uit laten razen want ze was niet voor rede vatbaar. Toen naar boven en slaapzak aan. Ligt ze op het aankleedkussen na te snikken: sjoentjes.... nie-hieuwe sjoentjes...! Ze wilde ze dus persee aan ;)
    Even kijken zo of ze wel goed passen, anders moeten ze terug :( Dan ben ik ook ontroostbaar, want ze zijn helemaal geweldig.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Potje: dames ik heb even advies nodig. Raven zegt steeds dat ze op het potje wil plassen, dus dan zet ik haar erbij zodat ze erop kan zitten (laat haar zelf haar gang gaan). Maar iedere keer krijgt ze dan een enorme driftaanval als ze erop wil gaan zitten. Soms gaat ze zitten en dan alsnog driftaanval. Ik snap er niks van.
    Wat moet ik nou doen? We willen er helemaal geen druk achter zetten maar als ze er zelf om vraagt wat moet ik dan?
    We hebben een tijdje het potje buiten beeld gehouden maar dan wil ze op de WC met dezelfde driftbuien tot gevolg. Net of ze gefrustreerd is dat het plassen/poepen dan niet lukt ofzo. Ze roept namelijk wel steeds 'poepie doen' of 'potje plassen' tijdens zo'n moment.

Ik maak me er best zorgen over. Niet omdat ik haar zindelijk wil hebben of zoiets want ze is nog hartstikke jong, maar omdat ik haar niet begrijp. Wat zou ze nou willen?
    Ze heeft nu al 4 dagen niet gepoept, ik zou niet willen dat ze obstipatie krijgt doordat ze er gefrustreerd over is.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: ja ik onthou ook wel eens wat, hahaha! Fijn dat het een goed gesprek was.
    Wij doen haar een romper of een gewone onderbroek aan (aangezien er geen rompers in maat 104 meer zijn... althans ik kan ze niet vinden)

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @yule ik weet daar ook geen raad mee :/ zij is al gefrusti wat niet helpt met potjestraining.. mssn één van de ervaren mama's? of kdv leidsters? hier?

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja, ik hoop dat iemand mij een tip kan geven...
    Het lijkt inderdaad dat ze gefrustreerd is dat ze het nog niet kan ofzo. Ik herken dat gedrag wel van de fases eerder, dat ze bijvoorbeeld wilde klimmen of lopen en dat niet lukte.
    Zindelijk worden is ook iets motorisch en daar is ze gewoon niet zo heel snel in en levert frustratie op. Denk dat ze ook net zo 'knap' wil zijn als Levi en andere kindjes waarbij ze ziet dat ze op het potje gaan.

Leuk nieuws: zie net dat wel 1800 euro van de belasting terughebben! Jeeej, komt goed uit met alle extra kosten voor het huis...!

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ik heb dus nog steeds geen brief van de BD binnen.... dus ook geen geld.... grrrrrrr

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: o moeilijke situatie met Raven. Ik zou eerlijk gezegd geen oplossing weten. Sara roept ook potje en doet ook niets als ze erop zit, maar vind dat wel een prima bezigheid. Misschien Eva/Anno? En lekker he dat belastinggeld. Volgend jaar is het bij jullie helemaal feest, dan kun je alles van jullie nieuwe woning terugvorderen.

@Freesia: lief dat je midden in de nacht aan me denkt. Hoe laat was het bij jullie. Hier 3 uur, toen hoorde is Isabel. En theorie komt vast goed.

@Kaatje: en bedankt smama!

@Pupke: veel plezier in de speeltuin. Hoe is het met je ouders en je zus?

BD: hier ook een heel lekker bedrag ontvangen. Voornamelijk dankzij ons nieuwe huis.

Vriendin zou vanochtend op bezoek komen, maar heeft oogontsteking en mocht dus niet rijden. Dus maar even in de achtertuin gewerkt en boodschapjes gedaan. Meiden liggen nu op bed. Straks komt ons nichtje van 2 nog even spelen met Sara. Dat vindt ze altijd gezellig!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @jannes: ehm... volgend jaar??
    We hebben vorig jaar ons huis gekocht he? En de kosten al over 2009 afgetrokken.
    Een aangezien we nu in een huurhuis zitten mogen we de hypotheekrente niet dubbel aftrekken (gewoon de rente over het nieuwe huis maar niks dubbel ivm nieuwbouwregeling).
    Of mis ik nu iets?

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    kleertejs zijn binnen gekeurd! Alleen de 2 jurkjes (roze en blauw) gaan de kast nog in, zijn te wijd nog denk ik (98/104)

Deel Deze Pagina