September 2008 mama's deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door steen, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Jeetje wat wegen die van jullie weinig haha!
    Mike weegt nu wel 13kg denk ik, maar is inmiddels ook 93cm!

Vanaf welke leeftijd zijn ze eigenlijk slaapzak-af zeg maar?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ken iemand haar zoontje slaapt met 3 jaar nog in een slaapzak. Wil Levi er ook zo lang mogelijk in houden.

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    oh ik ben dus niet de enige ;)

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen ;)

Hier weer een redelijk rustige nacht gehad. En net een paar uurtjes geslapen, dus nu duf op de bank....

@Kaatje, he bleh, hihi!

@Parr, beterschap meid!

ehm en verder ben ik het ff kwijt, sorry....

5. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Lieve Quinten, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

x Femke

Lieve Lotte, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

x Femke

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    nee

ja

hij heeft zelfs sokken erbij aan :D

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Whaha wat een koukleun die R.. ;)
    Nee sokken doe ik liever niet aan.. dus probeer die zomerzak en dan de deken nog een x eroverheen leggen bij zijn voeten als wijzelf naar bed gaan.
    Deden we nu ook, maar was dus niet voldoende dus nu zomerzakje erbij. Zal ook wel wat warmte afgeven bij zijn voetjes denk ik.

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hallo!

Nou gelukkig is het nog een beetje droog geworden vanochtend. Wat een snertweer zeg :x. Ik heb het nu wel gehad met die regen.
    Tegen half 11 toch gauw even de fiets op gegaan en eerst naar de eendjes gefietst en daarna naar de winkel. Kom ik bij de kassa, wil ik betalen....ligt mijn pinpas nog thuis en natuurlijk niks aan geld bij me :$. Hebben ze de boodschappen maar apart gezet, moet ik straks weer terug :x Moet dan maar voordat we naar de kermis gaan.

Tweety wat een leuke foto! Ik vond Plopsaland in Hasselt ook erg tegenvallen. Kyano durfde niet eens bij Bumba te gaan staan.....;)
    Lekker toch dat Robin niet hoefde te betalen.....de voordeeltjes zijn nu toch al gauw over.
    Hij is idd al lekker gegroeid!

Kaatje iek geen leuk cadeautje bij het uit bed halen van Levi :$

Freesia is niet om kritiek te leveren maar zelf zou ik dat dus niet kunnen, stel dat hubbie en ik van iets lekkers aan het snoepen zijn, dat Kyano dan maar moet toekijken. Chippies eten wij bijvoorbeeld gewoon alleen maar als Kyano slaapt dus daar krijgt hij ook nooit iets van maar als wij een koekje of snoep eten geef ik hem ook altijd wat. Als het iets is wat eigenlijk nog te slecht voor hem is dan geef ik hem gewoon een spekje of rozijntjes.

Parr ach wat vervelend dat je ziek bent :(. Dikke beterschapsknuffel!!

Missy toevallig had ik Kyano gisteren voor het eerst een warmere slaapzak aangedaan omdat de temperatuur hier ineens erg daalde (van 22 naar 19 graden) en dan met een dunne pyama erin. Na een uurtje ongeveer moest hij ineens huilen dus ik gaan kijken en het arme ventje had het veel te warm! Dus hier maar weer de zomerslaapzak met alleen een pyamatruitje met lange mouwen. Voorlopig nog warm genoeg voor meneer ;) Oh ja en ik gebruik geen dekens. Is dus echt kindafhankelijk denk ik.

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Quinten stoere vent van harte gefeliciteerd met jouw 2e verjaardag!!! Lekker genieten van alle mooie cadeautjes :)

Lotte ook jij wordt alweer een hele grote meid!! Veel plezier vandaag op je tweede verjaardag :)!!

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Wupje, Jill kreeg natuurlijk gewoon een doosje yoghurtrozijntjes hoor, toen wij zaten te snoepen. Zo'n zeikerd ben ik nou ook weer niet ;) Maar ik ga echt niet wachten met snoepen tot mevrouw op bed ligt, dat moet ze maar leren. Als ik een wijntje neem, kan ze dat ook wel willen drinken ;)

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Gefeliciteerd Quinten en Lotte!!

Snoep: ben het niet geheel met Eva eens dat wanneer wij iets bij de koffie of zo snoepen, onze kids dat dan ook mogen. Dan kunnen ze toch ook iets krijgen dat snoep/lekkers is voor hun. Dus een rijstewafel of zo. Als ik een wijntje drink, krijgt Sara toch ook gewoon sap, dus haar lekkere drinken...
    Sara krijgt trouwens wel gewoon boterham met pasta, bedenk ik me nu. Ik ben niet zo van de "je moet hartig op je brood". Eet ikzelf wel het liefst, maar die regel is totaal niet onderbouwd. Dus jam en ook pasta mogen van mij. Hagelslag niet, maar dat omdat het zo'n zooi is...hahaha

@Freesia: vind het goed dat je het loslaat voor wat betreft eten bij je ouders. Dan is het voor Jill ook speciaal. Mijn ouders denken gelukkig beetje zoals wij en geven dus ook rijstewafeltjes of gepofte rijst als snoepjes.

@Missy: sorry, maar ik moest onzettend lachen toen je weer met een slaapzak vraag kwam. Die houden we er voorlopig nog in, of niet? En Sara slaapt zonder slaapzak en trapt de deken ook van zich af. Nou, so be it. Ze leren echt vanzelf dat ze hem weer over zich heen moeten trekken. Ik heb Sara dat gewoon uitgelegd. De deken is om het warm te krijgen. Of als ik haar in bed leg "ga maar lekker warm onder de deken". Dus nu weet ze waar die voor dient en snapt ze het ook. Ik zou niet teruggaan naar slaapzak. Kids zonder slaapzak zijn nu gewend onbeperkt te kunnen slapen in elke houding die ze willen. Als je hem weer een slaapzak aan gaat doen, is hij opeens weer beperkt in zijn slaapbewegingen.

@Pupke: klinkt als een geslaagde verjaardag. Leuk!

@Wupje: veel plezier morgen op de kermis.

@Ingeltje: hoe is het met de nachtvoedingen?

Vanochtend met Isabel naar CB geweest. 66cm en 7,3kg en helemaal goedgekeurd. De avondfles mag vervallen dus we gaan vanavond eens kijken of ze het trekt van 19.00 - 7.00 uur.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    haha nou zo weinig weegt robin toch niet dan shceelt 0,1 kg

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ah ok dus eigenlijk doen jullie het dan precies hetzelfde als wij.
    Zou ik best wel eens willen zien, Jill aan de wijn ;) :D

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo huisje is weer schoon. Als Kyano wakker is dan op naar de kermis. Gelukkig is het nu lekker weer hier.

Jannes fijn alles goed bij het cb. Altijd weer even spannend toch als je een fles laat vervallen? Zal vast goedkomen :)

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heerlijk, Levi doet voor het eerst sinds 5 dagen weer een middag slaapje.
    Nog een grappig momentje van gisteravond. Het was een uur of 22.00 en hij lach heel erg te hoesten,dus ging even bij hem kijken, over zijn rug wrijven ect .Werd hij wakker toen ik net de deur dicht wilde doen, tilde zijn hoofd op en zei “ga weg”
    J

Jannes, Isabel weer goedgekeurd J Hoop dat ze het red zonder avondfles

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Jannes, achja jong geleerd is oud gedaan.. :p
    Nou daar ben ik t niet helemaal mee eens, het kan ook zo zijn dat t kind er nog niet aan toe is of dat geestelijke vermogen nog niet heeft.
    Net zoals ik Yule zag vertellen dat Raven bijv nog niet aangeeft als zij moet poepen of in het peuterbed wil slapen.
    Dat kun je dus doorduwen zeg maar, maar als het kind het nog niet kan houdt het op.
    Dus opzich zie ik er niet op tegen om Mike weer een slaapzak aan te trekken, want met die slaapzak kon hij voorheen ook gewoon op zijn buik slapen met de knietjes onder zijn billen.
    Heb dat liever, dan dat hij elke ochtend wakker is om half 6 en strontchago of dat hij 10 x per nacht wakker word.

17. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @missy: ja R lijkt misschien een koukleum, maar het is megakoud in ons huis. Geen isolatie, geen dubbele beglazing etc. Ik kijk bij hem altijd naar hoe ik er zelf bij lig en dan pas ik zijn slaapkleding er op aan. (whaha dus geen vrouwenkleding maar warme kleding bedoel ik ;) )

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Pisum, neee je hebt jezelf gewoon verluld nou.. :p
    R ligt gewoon stiekem in allerlei roze rokjes te slapen met kant enzo..

:p

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee is idd wel erg koud hoor bij Pisum in huis.
    Toen Rayyan hier de laatste keer sliep heb ik ook het één en ander van de ingepakte kleding uitgelaten want geloof dat hij hier dan de kamer uit zou zweten ;)

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Whaha Kant en Nietsche :D

Deel Deze Pagina