Quinten, lekker ding, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lotte, ook alweer 2 jaar! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad!
Snoepen: wat een zeikerds zijn jullie zeg hihihi grapjuh Wij zijn niet zo streng. Maar ook nooit geweest eigenlijk. We zijn ooit begonnen met de smeerkaas en de smeerworst maar rustig aan gewoon overgestapt naar alle broodbeleg, de ene keer hartig, dan weer zoet, ik kan er niet wakker van liggen. Hoe meer druk ik kreeg vroeger om gezond te eten, hoe groter het verlangen naar zoet. Ik zie niet in waarom hij het niet zou mogen als hij 2 is en wel als hij 4 is bijvoorbeeld. Met snoepen en chips net zo. Hij krijgt het niet vaak, maar doe er niet moeilijk over als hij visite wel iets lekkers krijgt. Thuis af en toe een spekje, een schuimpje of een klein koekje. Of een keer een chipje van mama of een hapje van papa's koekje etc. Allemaal met mate, maar dat is niet alleen nu zo, maar later zal dat ook zo blijven. DC: Zo, de werkweek is weer begonnen. Was vandaag bijna op tijd, maar helaas was er nu een andere leidster (vakantierooster nog, ze werken steeds alleen), die ik opnieuw moest uitleggen hoe ze Sven moest inbakeren, hoe de medicijnen werken, hoe we de voeding doen etc. Dus weer xtra lang bezig. Nachtvoedingen: nog steeds 4 van de 7 dagen ongeveer. Heel af en toe heb ik mazzel. Maar hij is goed op weg. Berg is ook wat minder te worden op z;n koppie (heeft van die dikke gele korsten op z;n koppie) en heb het idee dat ook de krampjes en spugen wat stabiliseren. Donderdag ga ik wegen en meten met beide jongens. Ben benieuwd of Sven Isabel al kan evenaren Julian doet het verder goed. Is wel al flink aan het puberen. Dat wordt nog wat de komende jaren
Slaapzak vs deken: Julian geeft aan het liefst naakt zonder dekens te slapen. Het is dan wel 12 graden op zijn slaapkamer, maar ja, we geven er maar aan toe.
Missy, succes bij de kno, veel plezier op kraamvisite Inge, he net niet op tijd, en dat allemaal de schuld van het kdv Fijn dat Sven zijn berg minder wordt
@ Parr: voel je je inmiddels alweer een beetje beter? I hope so... @ Kaatje: hè bah...Levi zitten kleien in bed.... @ Ingeltje: ben het met jou eens hoor: 2 of 4 jaar voordat ze hun eerste hapje gevulde koek krijgen maakt geen hol uit. Ik denk juist doordat ik Aimar soms een hapje laat mee-eten, maar hij het niet altijd krijgt een goede boodschap meegeef: Het is lekker, je mag het soms eten, maar niet altijd want het is niet het gezondste. Beter leren met mate te snoepen, dan nooit wat krijgen en op je 10e van je zakgeld een zak chips gaan halen omdat je het thuis nooit krijgt en die in 1 keer leegvreten voor de supermarkt...toch? 8) @ Jannes: hihi Sara een slokje wijn, moet kunnen toch? Nee grapje maar ergens vind ik het een beetje hypocriet....natuurlijk hoeft een kind niet alles te eten/drinken wat wij drinken en moet je matig zijn met het geven van zoetigheid, maar eigenlijk is het dan wel raar dat we zelf niet het goede voorbeeld geven??? Lekker gewerkt vandaag....wel moe nu.
Oh: mama's van zoontjes: zitten jullie kindjes ook de hele dag aan hun piemel? Pfff Julian wil er echt constant aan zitten. Gaat dan ergens liggen en wroet net zo lang tot hij zijn handje langs romper, broek en luier af bij zijn piemeltje heeft en gaat dan lekker friemelen ofzo (kweet niet wat hij ermee doet, heb zo'n ding niet ) Vanochtend het HELE bed zeiknat, omdat hij zijn luier opzij had geschoven om te piemelen... *zucht*
Heb ik dat ooit verteld? Of heb je het over jezelf! Want that's the story of my life namelijk... als ik zakgeld kreeg dan stond ik inderdaad gelijk bij de Aldi chips te kopen en vrat die dus in 1 keer leeg idd!!
Korte beentjes Pfff...Aimar heeft korte pootjes in vergelijking met zijn bovenlijfje. Zo draagt hij nog steeds maat 80 broek maar wel al shirts maat 86/92...maar nu heb ik dus een probleem met pyjama's....mijn moeder gaat dus binnenkort een goedkope Kruidvat pyjamabroek inkorten....want anders is de broek echt véél te lang Was het jullie trouwens niet opgevallen hoe groot het verschil was tussen Kyano en Aimar? (op de foto op het andere forum/mijn hyves?)
Inge, Levi vind het ook heerlijk om aan zijn pielie te zitten. Loopt nu in huis veel bloot of in onderbroek rond dus volop kans Laat hem thuis lekker zijn ding doen. is ook de leeftijd om zijn lichaam te ontdekken.Buitenshuis zeg ik er wel wat van.
@ Inge, maar wij leggen er geen druk op hoor, op geen zoetigheid. Dingen worden haar ook niet letterlijk verboden, ze kent zoete dingen gewoon niet. Als wij snoepen, zeggen we, dat is van mama/papa. En dat is dan okee. Zij is blij met haar rozijntjes/fruit/rijstringetjes. Smeerworst eet Jill thuis niet. Ze krijgt biologische stroop, biojam zonder suiker, zonnebloempittenpasta zonder zout en heel soms kindersmeerkaas. Vleeswaren alleen op kdv en bij oma. Het eerste jaar had ze nog nooit vlees op. Maar goed, ik ben nogal van de tofu/bio/alto dingen Nu is ze dol op vleesje, vis en 'wost' Bij de super vragen ze trouwens elke keer of ze een snoepje mag. Nou nee dus Als ze het doorheeft is het vroeg genoeg, ik ga dat niet stimuleren.
Voor wie niet vaak op het andere forum kijkt. Staat een prachtige foto van Esmée op ! Ik duik mijn bedje in. truste
Hè, jammer dat niemand in mijn verhaaltje van de naaktslapende Julian trapte hihihi *blijft dus maar bij een binnenpretje *
Heb je zonnefruit van Zonnatura al eens geprobeerd? Daar zijn we hier allemaal verzot op. Flink veel fruit en niet gezoet, niet met suiker en niet met zoetstof. Dus niet zo mierenzoet als gewone jams...
@ Ingeltje: nee dat heb je nooit verteld maar is een logisch gevolg van kinderen al het lekkers te verbieden Nog een leuke anekdote over mezelf als meisje van 10. Wij kregen vroeger zakgeld, en dat mochten we óf sparen óf iets voor kopen wat we graag wilden hebben, MAAR snoep/chips/koek mocht ik er niet van kopen want dat hadden we thuis en mijn ouders bepaalde wanneer en hoeveel. Maar mijn ouders hebben toen een tijdje een beetje krap bij kas gezeten doordat mijn vader in de WW terecht kwam. Dus mijn moeder kocht low budget boodschappen. Dus ook geen 'dure' koekjes meer. Ik balen want ik vond die bastogne koeken zo lekker. Toen had ik een keer stiekem een pakje van die Bastogne koeken gekocht van mijn zakgeld en verstopt op mijn kamer. Elke dag at ik stiekem een koekje op. Retespannend want mijn moeder mocht het niet weten. En die wist ook niks.....dacht ik.... Op een middag kwam ik uit school en wilde weer een koekje gaan eten. Dus naar boven, wil ik het doosje pakken, zit er een briefje in: Ik heb lekker het laatste koekje opgegeten, kusje van je mama Oh wat voelde ik me betrapt en tegelijkertijd schuldig dat ik niet had gedeeld....mijn moeder heeft er nooit een boos woord over gezegd. De boodschap was duidelijk 8)
@Ingeltje, moest eigenlijk wel enorm hard lachen om jou naaktslapende Julian. @Eva, hahaha wat een verhaal zeg! Ik zou me echt nog steeds enorm schuldig voelen hahaha.. @Lola, die zonnefruit hebben wij dus hier altijd voor Mike. Hij vind het echt heerlijk en likt erna zelfs zijn eigen handjes schoon na het broodje eten hihihi!
Ja die ken ik! Die kocht ik voor ik bij de biobezorgservice bestelde. Inderdaad is die jam veel lekkerder. Laatst had A per ongeluk gezoete jam gekocht, sjee Mierzoet. Heb van het weekend trouwens ingeweckte pruimenjam en appelperenmoes gekocht in een kraampje, echt huisvlijt, verheug me er nu al op