Ik val hier weer in. Wij zijn het hele weekend weggeweest. Ilse heeft lekker bij opa en oma gelogeerd en wij zijn er even tussenuit geweest in Den Bosch. Was heerlijk, al ben ik ook wel een beetje moe nu. Vandaag lekker nog een dagje vrij om even bij te komen. Is ook wel nodig, want mijn nachten zijn bijzonder slecht. Ik lig steeds minder lekker en de kleine is 's nachts erg actief. Vanochtend dus nog even lekker in bed gekropen toen Ilse naar het kdv was. Ben net terug van de VK, alles helemaal prima. Was maar een halve kilo aangekomen in 3 weken tijd en mijn bloedddruk is zoals altijd laag 55/95. Kleine ligt met koppetje naar beneden. Kaatje, balen van de laptop. Pupke, heerlijk vooruitzicht naar disneyland, wanneer gaan jullie? Pisum, heerlijk toch verlof. Moet je nog veel doen in je verlof, of is alles al klaar voor de komst van de kleine?
Pfff ik zit er even helemaal doorheen met die kloteborstvoeding.. heb net huilend een fles staan bereiden, ik wil zo graag borstvoeding blijven geven, maar het sloopt me gewoon. Ik geef nog elke dag 8-9 voedingen, Sven komt om de 2 uur en ik kán gewoon niet meer. Hij is al 6 kilo, met flesvoeding zou hij nu al op 4 voedingen mogen zitten. Word er helemaal gek van. Hij heeft gewoon altijd honger.. de fles ging er in 3 minuten in.. helemaal leeg... Alleen 's nachts laat hij er 4 uur tussen zitten.
Uiteindelijk maar anderhalf uur geweest, Levi had het toch wel erg koud. Steeds blauwe lipjes en bibberen. Normaal warmen we tussendoor even op onder de warme douche,maar waren bezig dus het warme water was afgesloten Pisum, lekker hoor nu verlof en even je handen vrij voor kleine klusjes Inge, een hele dikke knuffel. Tuurlijk is bv heel goed en fijn, maar je moet er echt niet aan onder door gaan. Dat is daar de bedoeling niet van. Zeker met een rondlopende dreumes er nog bij. Hoop dat hij nu voorlopig even voldaan is van het flesje en jij weer even kan bijkomen.
Ik denk dat ik het maar eens ga combineren.. af en toe eens een gewoon flesje in de ochtend en de middag. Het lijkt wel of hij gewoon niet genoeg binnen krijgt.
Ingeltje: Tja, je wilt vast mijn advies niet hebben, omdat ik natuurlijk van de maffia ben 8) maar dit breekt echt mijn hart. Allereerst een hele dikke knuffel, oververmoeid zijn sucks! Waarom denk je dat hij niet genoeg bv krijgt? Hij groeit als een dijker! Hij zit nog steeds in de fase van afstemmen hé, van de bv op zijn behoefte. Hij is nog zo jong! Je kunt een flesje leegdrinken ook niet vergelijken met drinken aan de borst. Omdat je die 3 minuten noemt en 4 voedingen per dag. Ik snap dat het je tegenvalt allemaal en ik zou willen dat het je gemakkelijker afging, echt! edit: oh en als je flesjes bij gaat geven, blijf dan wel kolven hé, want dat is het begin van het einde.
@hummelke: oh lekker er nog even met z'n tweeen uit geweest nu kan het nog! wij gaan vrijdagavond ook uit (met dank aan oppascentrale kaatje & co) ja ik moet nog wel veel doen, er is niets klaar eigenlijk wilde net gaan slapen maar nu belde de verhuurder dat er iemand komt om naar onze (kapotte) vaatwasser te kijken. en die komt 'ergens in de middag' grrrrr.
Haha je bent lief traantjes in mijn ogen en ik wil JUIST heel graag jouw mening. De meeste (goedbedoelde) meningen die ik krijg zijn namelijk dat ik aan mezelf moet denken en dan maar moet stoppen, ik snap dat wel, maar wil het echt niet!! Ik wil dit heel graag, maar niet meer 8-9 keer op een dag. Ik heb tot nu toe 2 dagen gehad in de afgelopen 2 maanden dat ik maar 5 of 6 voedingen hoefde te geven. Ik ga inderdaad even kolven nu. Ik denk dat ik gewoon heel even ga proberen om de komende week 1 flesje in de middag te geven, gewoon even wat rust. Het is allemaal helemaal geen probleem als je er 1 hebt, bij Julian was het ook lang zoeken. Maar nu met 2 kids en mijn werk in het vooruitzicht.. brrr.. ik moet er niet aan denken hoe het moet als hij op KDV zit, die kunnen ook niet blijven schenken Hoe lang duurt dat afstemmen dan nog? Want ik hoor heleboel mama's om mij heen die al op 5 voedingen zitten...
Hey meiden, Ik doe vanaf vandaag weer actief mee Allereerst een hele dikke knuffel voor Ingeltje! Succes meid. Doe waar jij je goed bij voelt en voel je vooral niet schuldig! Pisum, geniet van je verlof! Hummelke, leuk dat jullie een fijn weekend gehad hebben saampjes! Funnyme, geniet van je dagje alleen! Azeb, ik ben benieuwd naar je nieuwe look! Wupje, ik denk aan je vandaag meid! Knuff! Pupke, hoe was het bij de KNO arts? Femke is ook niet helemaal lekker. Ze is flink verkouden en had straks 37,9. Gelukkig is ze over het algemeen wel vrolijk We zijn vandaag lekker saampjes thuis. Vanmorgen wat gepoetst in huis en daarna boodschappen gedaan. Nu ligt madam in bed en ben ik wat aan mijn werkstuk aan het werken, maar ik denk dat ik zo lekker met mijn beentjes omhoog ga....hihi wel weer genoeg gedaan voor vandaag.
Nou, het is weer een beetje gezakt hoor.. pff wat kan dat even gekmakend zijn. Ik heb net een flinke fles gekolfd, dus die van 16 uur ongeveer krijgt hij lekker een volle fles mamamelk . We gaan even naar de Ikea. Die slimmerds hebben een afwijkende matrasmaat, waardoor ik nu alle beddengoed moet vervangen haha.. ach, altijd leuk, shoppen!
Pisum, dat is irritant zeg. Moet je de hele tijd gaan zitten wachten op iemand. Inge, vind je het geen optie om zijn laatste voeding dan fles te gaan geven ipv bv. Stel dat hij daar een hele nacht op door slaapt, heb jij extra slaap te pakken wat natuurlijk al heel veel scheelt overdag.
Ingeltje, een hele dikke knuffel. Snap heel goed dat het zwaar is, soms is het gewoon even te veel bij elkaar. Kom dan maar lekker even klagen hier, als dat oplucht. En hoe vervelend het ook klinkt, het ene kindje zit sneller op minder voedingen dan het andere kindje...En inderdaad af en toe dan een flesje en zelf kolven kan ook, als dat je rust geeft... Pisum, hier hetzelfde hoor, ben ook nog niet bezig geweest met babaykamer en spullen, ga ik ook pas doen met mijn verlof! Irritant, dat die man ' ergens in de middag' langskomt...kun je helemaal niets. Kaatje, jammer dat het zwemmen tegenviel. Hier zijn de spullen van het weekend weer opgeruimd en de was weer een beetje bijgewerkt. Ga zo nog maar eens wat boodschapjes doen. Het voelt heerlijk om zo rustig aan te kunnen doen, heb al helemaal het gevoel dat ik verlof heb. Helaas morgen weer gewoon werken, maar het aftellen is begonnen. Deze week nog 2.5 dag en volgende week 3.5 dag.
he bah Ingeltje wat vervelend dat je er zo doorheen zit... Je hebt in elk geval wel genoeg, anders kolfde je niet met gemak een flesje af! Ik weet nog dat ik op een gegeven moment met Isis, toen ik er ook langer tussen wilde hebben, dingen met haar ging doen om haar af te leiden, bijvoorbeeld flink stuk wandelen ofzo. Dan heb je het niet meer over echt voeden op verzoek natuurlijk, maar wel over volledig bv en dat is heel wat waard, voor jou volgens mij ook. Geen idee of Sven dat pikt en of het haalbaar is met Julian er ook nog bij... In elk geval een hele dikke knuf voor jou!
Hummelke, zwemmen viel voor ons niet tegen hoor Alleen Levi stond zo zielig te bibberen in het water. leek af en toe wel een standbeeld met blauwe lippen haha.
jannes was een moppie en samen met sare geweldig echt mooi om te zien. eva, gewledig dat filmpje! inge, wil je een hele dikke knuffel geven. de mening van freesia vind ik eenhele mooie. En je hebt meer dan geneog hoor als je met gemak een flesje vol afkolft. En kolven en dan geven zou jou denk ook meer rust nu even geven. Misschien vind sven dat hij te veel moeite moet doen om het uit je borst te dirnken? Maar zijn het geen regeldagen bij hem? Echt het goed afstemmen van de voeding (kanjezelf goed merken). Hier een hele dag naar duinrell geweest was erg gezellig. Heb foto''s op mijn hyves staan, is nog lang niet alles hoor
zo jullie hebben weinig gekletst... ik heb echter ook niet veel te melden slecht geslapen door dienst, maar ja, what's new
@Ingeltje, dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je toch gewoon BV kan blijven geven als dat je wens is en als je een volle fles kolft zit er dus wel genoeg in je borsten. Misschien drinkt Sven ze niet altijd helemaal goed leeg? Of is het zuigbehoefte en leg je hem daarom aan, maar zou hij ook met een speentje nog een uurtje tevreden zijn? Hier weinig te melden.. Lekker boodschappen gedaan vandaag en Mike heeft heerlijk met zijn nieuwe speelgoed gespeeld. Heb foto's gemaakt, ga ze zo even op de pc gooien en op hyves zetten voor de liefhebber. Ook enorm stoer jack voor Mike gekregen van me pa!
@ Queen: dat filmpje had ik al eens gezien! Idd ongelooflijk maar eerlijk gezegd vraag ik me af of dat wel zo goed is voor haar lichaam.... @ Ingeltje: echt tips heb ik niet, wel weet ik dat als je écht bv wilt blijven geven, je dat gevoel moet volgen. Ik wilde heel graag bv geven, maar liep toen ook voor geen ene meter en aangezien ik er ook emotioneel door heenzat, heb ik me om laten kletsen. STOM heb er nog altijd spijt van.... Dus denk er goed over na, en misschien is het verstandig om nog eens een lactatiekundige langs te laten komen? Bij de Ikea hebben ze een heel leuk auto-dekbedovertrek....jammergenoeg is Aimar's dekentje kleiner en past het dus niet...misschien toch maar een dekbedje gaan gebruiken??? @ hummelke: lekker weekend weg geweest dus! Fijn, nog even met z'n tweetjes genieten voordat spruit nummer 2 zich aandient! Ik bedacht me laatst ineens dat ik helemaal niet weet hoe Ilse eruit ziet, heb haar nog nooit gezien. Zou je een keer een fotootje op het andere forum willen spammen voor mij? @ Samia: joepie, lekker verlof! Hier vanmorgen een vriendin op de thee gehad. Zo leuk, Aimar ziet haar helemaal niet vaak, maar is helemaal gek op haar . Vanmiddag naar mijn moeder geweest, boodschapjes gedaan, buiten met Aimar en de buurjongetjes gevoetbald en lekker gegeten. Nu alleen thuis en ga misschien zo de keukenkastjes uitruimen, schoonmaken, en opnieuw inrichten....heb ik ineens energie voor....vraag me niet waarom