September 2008 mama's deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door steen, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Parr: leuke foto van Kate

ingeltje ik zal ff foto's maken ermee met een pop ;):D
    dan kom ik het ff ''showen''

freesia leuk filmpje

2. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    de hydrofiele luier in een 3hoek vouwen (niet moeilijk :p)

3. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Sven in het midden van de doek leggen, handjes op de buik of naast de zij:

4. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Rechter punt van de luier strak over lijfje trekken en achter de rug doen:

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    De linker punt strak over buikje doen en dan rechts onde rlichaampje doen (tip je kan het met luier tape vast plakken ;), met veiligheidspeld is niet ''veilig''):

6. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    het kan ook met 2 hydrofiele luiers, maar daar ben ik nog niet geweldig in thuis ;) (dat is voor als 1 er neit meer past :p).
    Als 1 niet past geef dan ff een seintje, dan ga ik het morgen of overmorgen (net wanneer jij aangeeft) vragen aan mijn begeleidster.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja, zo doe ik het ook al! Het is alleen dat het niet vast blijft zitten, dus dan moet ik het met tape doen.
    Ik ga denk ik toch voor de Pacco doeken, omdat ik het veiliger vind ivm KDV.

Bedankt voor je uitleg!!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo de jongens liggen op bed. Levi kan wel eens een voorbeeld aan Rayyan nemen. Die heeft geen geluid gemaakt tussen naar boven gaan en gaan slapen.
    Levi daarin tegen "wil niet naar bed, wilde niet samen met Rayyan lezen, Rayyan moest in zijn eigen bed slapen en net nog roepen "Ik wil drummen"

Queen, wow uitgebreide uitleg ! ;) Weet ik ook weer hoe je moet inbakeren.

9. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    ingeltje graag gedaan ;)

kaatje ja he :D gebruik ik heel veel in de kraamweek vooral als baby erg onrustig is met bv als het aan de borst gaat drinken en maar met armen en benen blijft ''slaan''

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
  11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Freesia: aaaaaaaaaah wat een leuke filmpjes! Ik moest erg lachen om het feit dat ze telkens precies hetzelfde rondje doet: muziekje aanzetten, lopen tot bij het raam achter de tafel, daar beginnen met springen, dan wat zeggen (wat is dat? Springen!) en dan weer opnieuw beginnen :D:D:D Lang leve de herhaling!
    En wat gaaf dat jullie die foto op canvas hebben laten drukken, kan me die foto nog erg goed herinneren!

@ Queen: goede uitleg hoor! Wij moest Aimar op een gegeven moment op advies van de KA ook overdag inbakeren, tijdens voedingen ook. Gewoon om die onrust weg te nemen. Na een weekje deden we het alleen nog maar met slapen.

@ Ingeltje: ik denk dat je zelfs paccodoeken MOET nemen voor het KDV, aangezien ik vermoed dat de leidsters Sven anders niet mogen inbakeren!

Springen Aimar kan nog niet springen. Maakt wel de beweging maar komt niet van de grond. Maarja Aimar doet ook heel moeilijk als hij een hoge stoeprand of drempel over moet....hij doet altijd alsof hij het niet kan....

Kleding 2e hands als het leuke en nog goede kleding is. E. heeft op zich wel oog voor stijl! Zoekt altijd passende kleuren bij elkaar, zelfs de sokken! Hebben we die kleur sokken niet dan gaat hij voor witte sokken! Gelukkig zitten we daarin op 1 lijn! ;) Alleen vindt E. kleding voor in huis weer niet belangrijk en laat Aimar rustig in zijn pyjama lopen de hele zondag, want 'dat zit zo lekker en niemand die het ziet'......;)

Vandaag met mijn moeder naar het loopfietsje wezen kijken om te checken of Aimar wel lang genoeg was. Nou hij past er nét op! Hij moest enorm wennen maar heeft al langzaam helemaal los geloopfietst! Ze hadden alleen maar een roze met bloemetjes, dus een blauwe besteld! Ik kan niet wachten, het zag er zo stoer uit!
    En die meneer van de winkel heeft ons ook nog uitgelegd dat zo'n loopfiets ervoor kan zorgen dat een kind nooit met zijwieltjes hoeft te fietsen omdat het nu al leert evenwicht te houden en dat voeten van de vloer betekent evenwicht houden en voeten/benen bewegen vaart maken....Ik ben benieuwd :)

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ook heb ik vandaag (een deel van) mijn verjaardagskadootje gehad van E.: Een nieuwe sport-outfit, broek, topje en shirt omdat ik vanaf aankomende week weer ga sporten!

Aimar geeft steeds vaker zelf aan dat hij op het potje wil, en hij lijkt zijn plas te bewaren voor het potjes-moment! Dit weekend maar weer vaak in een onderbroekje laten lopen wanneer we thuis zijn!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Helaas werkt het in de praktijk niet zo. Buurjongetje heeft de afgelopen anderhalf jaar zo ongeveer geleefd op zijn loopfiets, en heeft vorige week een fiets voor zijn verjaardag gehad. En heeft echt wel zijwieltjes nodig. Hij houd denk wel beter everwicht als een ander kindje zonder loopfiets,maar heeft de zijwieltjes vooral nodig om niet om te vallen want hij denkt dat hij net als met zijn loopfiets gewoon opeens stil kan gaan staan ;)
    Maar denk ook wel dat het helpt om het everwichtsgevoel te krijgen

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
  16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schattig ! :)

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Kaatje, wat een superfilmpje! A. en ik herkenden echt ontzettend veel van Jill in Levi zijn praten, de toon en de uitspraak, heel grappig!
    Rayyan is ook echt een lekker ding!

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jannes, ahhhhhhhhhhh echt too cute!!!

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
  20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje: geweldig filmpje! Levi vond de beker van Rayyan wel interessant, wel logisch :) Het is een boeffie! En de normaal altijd zo uitbundige en levendige Rayyan, zit erbij als het braafste jongetje van de klas :p

@ Jannes: wat een scheetje! Ik kan me van Aimar ook nog goed herinneren dat hij om een simpel koekkoek-geluidje helemaal in een deuk kon liggen als baby!

Deel Deze Pagina