September 2008 mama's deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door steen, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zo hier weer terug.
    Gekocht:
    Kasten en kleren hangers (IKEA)
    Vlinder/bloem lamp, één rol behang, 2-in-1 toilet bril (dus 2 brillen één voor de kids en 1 voor de grote menen 8)) (praxis)
    Spijkerjurkje, dekbed overtrek, kussen sloopje, chalkboard sticker in vorm van bloem en muur kapostokje.

Verf was op in hengelo en almelo dus lief gaat zo richting colmschate..

Vanavond willen we naar cinestar en eerst hapje bij de Griek doen en daarna de fim Inception zien.

@freesia spannnnnnend!

@steen las al in jouw www.. zij is wel heel snel gegaan :( dikke knuffs!!

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kaatje leuke foto! Kyano doet dat ook heel vaak, laatst had hij mijn pumps aan :D

Freesia ja jippie, spannend!!

Steen veel sterkte meid. Lijkt me idd heel moeilijk zeker omdat ze nog veel te jong was om te sterven, vreselijk zoiets :(

Parr goed geshopt dus!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Snap echt geen hol van die belastingdienst.
    In 2008 een hoop terug moeten betalen omdat we kindgebondenbudget hadden gekregen en volgens belasting geen recht op. Volgens boekhouder van Intratuin wel, maar goed belasting heeft laatste woord. Nu krijg ik net een brief van de belasting dat we over 2009 recht hadden op kgb, maar niet gehad,dus krijgen ruim 800 euro terug. Nou gaat mooi op mijn spaar zodat ik het volgend jaar weer terug kan betalen

Uitnodigingen en bumba versieringen zijn binnen. Ik ben blij J

Steen idd geen leuke dag. Sterkte

Parr, goed geslaagd dus J

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!

Heb even diagonaal bijgelezen en hou het qua reacties even bij: een knuf voor iedereen!

Sorry beetje ego maar ik heb tenslotte vakantie ;)

Wij hebben vanmorgen een heerlijk, bijna verlaten strand ontdekt. Hadden niks bij ons qua strandspul en eten dus waren er snel weer weg maar gaan er morgen zeker weer heen. Ik verheug me er nu al op!

En we kregen een telefoontje dat we hier langer kunnen blijven want degene die na ons zou komen (de eigenaar van het huisje) komt toch niet. Dus waarschijnlijk gaan we dinsdag of woensdag naar huis in plaats van zondag. Hopelijk kan dat met de auto.

Liefs
    Azeb

5. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    commode gebruik ik nog dagelijk ook met verschonen van elke luier hoor.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi heeft broekjes dus die kan ik makkelijk staand verschonen ( tenzij hij dus poep heeft )

7. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    ik kom straks of morgen ochten ff bijlezen en reageren. Zo eerts een klant. En ben net heftig ongi geworden. toch wel heel fijn. dus kan gewoon zon weer aan de pil. ik ga straks ff op het andere forum kijken.

tot later

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Weet ik meis, ik vond het gewoon geinig!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Da's nou mijn afdeling, dus kan je wel ff uitleggen hoe het werkt.
    Voor een toeslag zoals zorgtoeslag en KGB, moet je vooraf opgeven wat jij DENKT te gaan verdienen dat jaar, een bruto jaarinkomen geef je dan op.
    Stel je rekent in januari 2009 uit dat je 12.000 euro bruto gaat verdienen dat jaar. Dan is dat je toetsingsinkomen. Nu gaat de belastingdienst berekenen waar je recht op hebt per maans.
    Als je in juni 2009 opeens een andere baan hebt waar je meer gaat verdienen, dan geef je die wijziging door. Let op: het is altijd slimmer om je loon iets hoger door te geven. Als je namelijk te laag inschat, moet je aan het eind van het jaar veel geld terug betalen, omdat je er gewoon geen recht op had. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor. Ze gaan dan kijken hoeveel dan je nieuwe maandbedrag wordt. Je krijgt hier van altijd een voorlopige beschikking toegestuurd, controleer dit goed.
    Aan het eind van het jaar gaat de belastingdienst ook kijken naar 2010. Ze nemen dan de gegevens van 2009 over en verhiogen dit met een percentage. Ook hier krijg je een voorlopige beschikking van, controleer dit weer goed!!

Zijstapje: voor 1 april heb je aangifte gedaan over 2009, met die informatie gaat de belastingdienst nu een definitieve berekening maken van je KGB (en zorgtoeslag ook) van 2009. Die heb je denk ik gehad? Definitief - ook echt van jou, hoef je niet terug te betalen.

Wat er bij jullie gebeurd is, de belastingdienst heeft vorig jaar zelf berekend dat jullie geen recht hadden op KGB, omdat ze nog oude jaarinkomengegevens hadden. Uiteindelijk na jullie aangifte is dan gebleken dat je dus toch recht erop had! Jippie! Fijner dan terugbetalen toch?

Maar goed, hou dus altijd goed je inkomenwijzigingen bij, geef die altijd door en je piest niet naast de pot!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inge, thanx.
    Hebben idd voor 1 april aangifte gedaan. Hebben daarvan ruim 2000 terug gehad ( wat nu in de slaapkamer zit ) en nu kreeg ik dus nog die definitieve brief over kgb. Dus ik mag het houden ? Jippie :D
    Betekend dat dan ook dat ik dat dit jaar gewoon automatisch weer ga krijgen ?

11. Ik heb vandaag iets ongebruikelijks laten doen op mijn werk: ik heb me laten masseren...

Al jaren komt er eens per maand een masseuse langs en wie wil kan van tevoren een afspraak bij haar maken. Dat leek mij zó heerlijk, maar omdat ze altijd op een dinsdag komt, pieste ik dus naast de pot.

Maar toen ik na de vakantie mijn woensdag ruilde voor de dinsdag, heb ik me dus meteen aangemeld. En vandaag mocht ik dan voor het eerst. Eerst een hot stone massage en daarna een gewone. Al met al duurde het zo'n 50 minuten. En dat voor maar €16! Héérlijk... :)

12. Als je niets zegt, kunnen we ook niet voor je duimen... ;)

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Als hij echt definitief is, dan verandert het niet meer. Tenzij jij fraude hebt gepleegd ahhaha!
    Oh en ook heel belangrijk: je moet je wel als toelagpartners hebben opgegeven. Dit gaat ook bij veel mensen mis. Dan geven beide partners per ongeluk beide zichzelf op voor een toeslag (en ontvangen dus dubbel) en moet de 1 alles terug betalen...

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lola: oeh dat klinkt lekker!!

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey allemaal!

Vandaag een vermoeiend dagje gehad.

Slecht geslapen, onze poes ging vannacht opeens overal in de woonkamer plassen, kleine beetjes. Iemand een idee wat dat kan zijn? Blaasontsteking ofzo?
    Ze ging in de lectuurmand zitten, de maxicosi, de kinderwagen, een leunstoel.. en ik maar tijdens het voeden steeds opstaan en haar wegjagen. Heb haar ten einde raad maar naar buiten gedaan vannacht.

Vanmorgen niet kunnen uitslapen, ging mijn papa naar Zwolle brengen. Was toch 2,5 uur rijden in totaal, dus was kapot toen ik thuis kwam om 13 uur. Toen wat gegeten, Sven gevoed en in bed gekropen en een gat in de middag geslapen.
    Maar ben nog kapot.

Trouwens, tpen met de meeting in Den Bosch, waren we bij Pink Lemon. Nou is dat schijnbaar de zaak van een nichtje van mijn vriendin. Of ik wilde stemmen op haar, horecahelden. Dus gedaan en ik plak ook de link even hier. Het was een leuke tent toch!

www.horecahelden.nl > liesbeth, Pink Lemon

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland

wauw lekker ! En idd geen geld.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De boekhouder van Intratuin heeft mijn aanslag ect gedaan. dus ga er vanuit dat dat goed zit. Brief was aan mij gericht en mijn rekeningnummer stond erop,dus ga er vanuit dat hij alleen op mijn naam staat

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inge, ow jee plassende poes is niet leuk ! Zou idd blaasontsteking of blaasgruis ofzo kunnen zijn.
    Of misschien toch een vraag om aandacht ?
    Je vader dus weer thuis. Is het nog een beetje gegaan met de trein ?
    Ik zal even stemmen !

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Ingeltje: ik heb gestemd hoor! Balen van die plassende poes :( Hopelijk niet in de MC gepiest? :(
    Hoe is het nu met je vader?

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    je kan het achterop een beschikking controleren, daar moeten jullie allebei opstaan, met jullie inkomens

Deel Deze Pagina