September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ohh... meis toch... ik ben online met een luisterend oor lieverd! Geef maar een gil als je wil praten... zo niet, ook goed! (L)

2. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Aaah, Jannes wat een schattige en slimme uitspraak van Sara.

Bij Teun leeft Sinterklaas ook heel erg. Dat had ik helemaal nog niet verwacht, maar hij krijgt op het KDV veel mee. Hij zegt de hele tijd 'Mama muziek aan.' Dan gaat hij meezingen. Hij kent de liedjes ook echt goed. 'Zie ginds komt de stoomboot' is favoriet. Op het KDV gingen ze laatst ook zingen en bij 'Daar wordt op de deur geklopt' rende Teun naar de deur om er op te bonken, haha.

Laatst zei een van de leidsters tegen K. dat ze het zo knap van Teun vind dat hij alle namen van de kinderen en leidsters al zo goed kent en ook alle kleuren bijvoorbeeld al weet. Hij zegt dan 'Mieke paarse trui aan.' Ze zei dat dat heel speciaal is dat hij dat allemaal al zo goed weet en zegt. Ik weet niet of dat echt zo is maar was wel trots toen ik het hoorde. Ze zijn ook allemaal erg gek met hem daar, dat merken we echt en dat is ook wel heel leuk. Tis een populair ventje :) al zeg ik het zelf.

3. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    ah, meis toch. Nou dikke knuf dan wel alvast van mij.

4. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Een knuffel voor Parr!

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Parr: ohjee dat klinkt niet goed :( Knuffel.

Vertelde ik gisteren nog dat Aimar nooit (mee)zingt...betrap ik hem vandaag op heel zachtjes de laatste woordjes van elk zinnetje meezingen :) Jaja, Aimar komt er ook ooit wel :D

@ Sannemart: nou dat is ook echt wel knap van Teun hoor! En leuk om te merken hè dat de leidsters zo gek van hem zijn, ik merk het bij Aimar ook wel een beetje. En heb in mijn werk ook soms meer met het ene kind dan het andere, maar streef er wel naar om dat nooit te laten merken. Ik moet ook zeggen dat wanneer een kind leuke, eerlijke spontane ouders heeft, dat ook veel scheelt. Dat maakt de communicatie gewoon veel makkelijker voor ons. Wij hebben best veel 'kakkers' als ouders en die kunnen soms zo uit de hoogte doen, ik heb dan nooit echt zin in een uitgebreide spontane overdracht. Daarentegen hebben we ook echt veel leuke ouders waar ik leuk en toch professioneel contact mee heb.

Zo terug...cake is klaar!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  7. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    hier gaat het weer minder. we zijn nu gestopt bij de osteopaat. was duur en het wordt maar tot een bepaald bedrag vergoed. het ging dus beter, maar nu heeft Isra weer een terugval ofzo..

gisteravond was ze vanaf 20.30 wakker. ze zou rond 22.15 moeten drinken maar hield het niet meer, dus om 21.20 heeft ze een flesje gehad. vervolgens wilde ze niet slapen, alleen maar huilen. ik had het idee dat ze moest poepen, had ze 2 dagen niet gedaan. heel erg zielig maar ik kon er niets aan doen :( heb haar telkens getroost en dan sliep ze weer voor 5 min en dat was het... dus heb haar maar laten krijsen, ik was zelf zo moe dat ik mijn bed niet meer uit kon komen. toen heeft ze tussen 23 en 23.30 gegild en is toen als een blok in slaap gevallen. helaas maar tot 4.15 en toen begon het hele circus opnieuw en heb ik niet meer geslapen :(

ik ben erg bang voor de komende nacht...

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh bah wat naar Parr!

En voor jou ook Pisum!

Voor allebei een dikke knuffel....

Ingeltje: het kdv is in elk geval wel geregistreerd dus ik maak me geen zorgen over onze toeslag, maar ik vind het gewoon stom en raar. Typisch iets voor ons kdv, sommige dingen zijn daar zo vreemd en rommelig.
    Gelukkig is Isis er wel erg gelukkig.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Pisum: ik wil je echt aanraden om in overleg met de HA of CB een provocatie test voor KMA te doen. Je bent echt boos op jezelf als blijkt dat dat gewoon al die tijd al zorgt voor buikpijn bij Isra. Ik weet dat ik in het begin mezelf ook zo stom vond dat ik naar iedereen had geluisterd die zei dat het erbij hoorde, terwijl ik diep van binnen WIST dat er iets niet goed was met mijn kleine ventje. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat Isra KMA heeft, maar dan heb je het in ieder geval uitgesloten. Knuf voor jou, ik vind je een ongelooflijke sterke mama! Een toppertje!

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hele dikke knuffel voor Parr en Pisum!

Kaatje, heerlijk ventje is Levi toch :)

Sannemart, heerlijk toch dat Teun het zo goed doet!

Jill is ook erg bezig met sinterklaas en zwarte piet. Ben heel benieuwd hoe ze de intocht gaat vinden zaterdag.
    En ze kent zelfs Diewertje Blok :D
    Nu is ze even niet zo happy, hoest zichzelf steeds wakker :(

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    thanks eva! je bent lief :)
    ik ben net 3 dagen geleden begonnen met die Omneo variant, dus misschien moet ze hier nog even aan wennen. er staat op het pak dat je het 2 weken de tijd moet geven.
    dan moeten we ook weer naar cb, dus zal ik het (weer) aankaarten als er dan niets veranderd is.

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hele dikke knuffel voor Parr en Pisum!

Weltrusten poppedopjes, deze mama gaat lekker slapen.

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Pisum: als Isra niet kan poepen, kan je een klein scheutje olijfolie door de voeding doen. Dit maakt het vetter en maakt de ontlasting minder hard. Of even de thermometer erin met wat olie. Helpt ook weleens. Wat zielig om haar zo te zien!!

14. Hoi meiden,

Heb een druk weekend en begin van de week achter de rug, dus ik lig een beetje achter nu. Ik heb niet bijgelezen, maar heb wel de stukjes van Pisum en Parr even gelezen.

Dikke knuffel voor jullie allebei en ik hoop dat het snel een stuk beter gaat met jullie. Zeker voor de kleine Isra...

Morgen ga ik rechtstreeks vanuit mijn werk een weekendje weg met drie vriendinnen. Ik neem de meiden mee en mijn vriendinnen nemen hun kids ook mee, dus ik zal wel aan vakantie toe zijn als ik maandag thuis kom ;). In elk geval ligt de vloer er dan helemaal in, zitten de plintjes tegen de muur en kan ik jullie binnenkort eens laten zien hoe het er nu uitziet bij ons na de verbouwing...

Dus, tot volgende week!

15. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Goedemorgen!

Pisum, wat sneu voor Isra en balen voor jou. Net nu A. ook nog weg is. Ik zou idd even afwachten of de omneo variant gaat helpen en anders gaan overleggen met HA en KA hoor. Dikke knuffel.

Straks moet ik naar CB met Sara, ze krijgt dan ook haar eerste prikjes. Hoop dat ze er niet teveel last van heeft. Ga ook vragen of ze naar haar hoofdje willen kijken. Ze heeft een afplatting door voorkeurshouding, maar ik weet niet of het meevalt of dat ik ermee naar fysio/osteopaat moet.

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    bedankt voor de tip :)

*ontdooit olijfolie in de magnetron* ;)

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Mijn advies: ga even naar een osteopaat. Heeft bij Isabel wonderen gedaan. Zal een CB niet snel adviseren omdat het geen officiele arts is. Kan nooit kwaad. Fysiotherapie kan bijdragen aan eventuele nekpijntjes, maar niet aan de blokkades die ze wellicht in haar lichaampje heeft.

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Lola, heel veel plezier!! Ben heel benieuwd naar de foto's.

Hummelke, agos prikjes, sterkte!

19. zo even uit mijn hoofd

knuff voor pisum en parr

@lola veel plezier dit weekend!!!

@hummelke ai prikjes succes

hier:
    alles goed, weer drukke dag vandaag met 2 meiden maar ze slapen nu dus even weer rust
    vanmorgen samen met julia gedouched, papa vanavond met isa en iedereen is weer schoon :D
    wil vanmiddag even gaan wandelen met de meiden maar het lijkt hier steeds donkerder te worden dus even afwachten
    heb trouwens nog steeds niks van het CB gehoord, morgen is het weeguurtje en daar wil ik sws even naar toe dus dan even zeggen dat ik geen intake heb gehad enz

xxxxxxxxxxxxxxxxx

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Ik baal er heel erg van dat ik 's avonds meestal niet meer online ben. Gisteravond kregen we nog onverwacht bezoek maar zelfs toen ben ik niet lang wakker kunnen blijven. Ik stort 's avonds gewoon helemaal in en de misselijkheid is dan meestal ook het ergst. Alhoewel ik nu ook behoorlijk misselijk ben. Hopelijk hebben we langzaam het ergste gehad.
    Mijn dagen bestaan nu eigenlijk alleen maar uit Kyano of werken en slapen ;)

Hummelke is idd lastig dat Ilse overdag last heeft van het huilen van Sara.
    Ik zie dat soms ook wel eens als ‘probleem’ als bij ons de tweede wordt geboren. Tegen die tijd zal Kyano in principe nog maar heel weinig slapen terwijl de kleine dan juist veel slaap nodig heeft. Ik vraag me nu al af hoe dat dan zal gaan, maar goed; ik kan er nu natuurlijk nog niet veel van zeggen.
    En anders maar gewoon dat we op stap gaan met de kleine in de wandelwagen en dan op die manier laten slapen. Kyano kan slechts de hele dag binnen blijven.

Sannemart dikke knuff meid! En lekker snoepen

Ingeltje knuff voor Sven en mama!

Jannes ha ha geweldig die opmerking van Sara!

Zingen ik moet eerlijk zeggen dat Kyano ook heel veel liedjes zingt. Hij vindt dat gewoon heel erg leuk en pikt het ook snel op. Zo kent hij bijv het liedje van Piet Piraat, De wereld is mooi, tsjoe tsjoe wa, en dan kinderliedjes zoals Opa Bakkebaard, op een grote paddestoel, helemaal meezingen.
    Sinterklaasliedjes zingt hij ‘sinterklaas kapoentje, zachtjes gaan de paardevoetjes en bonne bonne bonne’. Van niet al deze liedjes kent hij de zinnen helemaal maar wel de laatste woorden.

Kleuren kent Kyano nog niet zo goed. Hij weet alleen blauw en geel en de andere kleuren haalt hij vaak nog door elkaar. Ook tellen kan hij nog niet van 1 tot 10. Wel 5,6,7,8 zegt hij altijd achter elkaar.

Lola veel plezier!!

Deel Deze Pagina