September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    oh jeetje Yule dat klinkt niet best!!

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, adem in adem uit.

Hier stond net mijn moeder op de stoep met Julie, of ik een uurtje op kon passen ;) Nouja, als het moet, prima. Maar ze zag zelf gelukkig dat het geen succes zou worden met 3 peutermeiden. Julie kreeg meteen een driftbui, jeetje die werd zo stijf als een plank :$
    Dus mijn moeder maar weer weg.
    Word ik gebeld door mijn bazin, dat de chauffeur voor de winkel staat. Ja dus, ik had een briefje opgehangen vanmorgen dat ze de sleutel bij me op konden halen ivm met ziek kind. Kon ik er alsnog naartoe met Maila en zieke Jill :x Briefje was weggewaaid :)
    Zo. En nu gaan wij naar bed 8)

3. De CAO van de drogisterijbranche werkt met ervaringsjaren. Maar... die tellen alleen als ze zijn opgebouwd bij een werkgever die onder dezelfde CAO valt. Freesia heeft dus helaas gelijk.

@Freesia: Ik weet niet of je de CAO van de drogisterijbranche in je bezit hebt, maar hier is de link: http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/Drogisterijbranche/CAO/CAO_drogisterijbranche_2009-2010.pdf

Wanneer jij trouwens in het bezit bent van een vakdiploma (Assistent-)Drogist, dan heb je recht op een maandelijkse toeslag. Maar dat zal je teruggang qua uurloon niet compenseren helaas...

4. Oei! Mag toch hopen dat dat niet nodig is... :(

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Zijn jullie koters soms ook zo verlegen?

Rayyan valt echt helemaal stil als er bijv. iemand op bezoek komt. Hij zegt niets tegen die perso(o)n(en) en gaat dicht bij mij zitten. Soms gaat hij even wat spelen maar altijd in mijn buurt. Als ik hem iets vraag, bijv. wil je wat drinken, dat antwoordt hij ook helemaal niet ;)

Normaal gesproken is hij dus erg druk met spelen, zingen, en 'kletst' hij veel. Ook op het kinderdagverblijf. Maar bij vreemden komt hij dus pas los als er een paar uur voorbij zijn. Ook bij mijn ouders, want die ziet hij maar eens in de 3 maanden ofzo. Als ze 's ochtends komen, zegt hij aan het eind van de middag misschien wat tegen ze...

Vraag me nl. af hoe dat moet op het CB als ze willen weten hoe hij praat en ze hem iets vragen. Hij zegt dan echt niets. We waren er laatst nog met Isra en hij klapte helemaal dicht. En dan kan ik wel zeggen dat hij wel degelijk veel praat, maar geloven ze dat dan wel?

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier naar de kapper geweest. Levi had er bar weinig zin in,dus niet helemaal kort geknipt. nou ja ergste lengte is er iig weer af bij hem.
    Hij ligt nu afgedraaid in bed.

Freesia, knuff. wat een butnacht. En idd wel handig om dan je rijles af te bellen.Duf achter het stuur is ook niet echt verantwoord
    ow op die manier. Hoop dat diegene snel gepakt wordt en ze weer verder kunnen met hun eigen leven in hun eigen huis.
    gelukkig woon je dan nog dichtbij.

Parr, fijn dat je nummers weer terecht zijn !

Pisum, Levi had ook wel eens een huiluurtje,maar wilde dan gewoon dicht bij ons zijn en was dan ook te troosten. Zo hysterisch huilen klinkt toch meer als pijn of zo.

Dat vroeg ik me ook af.

Yule, hoop dat het aan de kraan ligt, wordt je toch niet vrolijk van als je alles weer open moet breken.
    Moeten jullie over 3 dagen over ? Is het nieuwe huis al helemaal klaar dan ?

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Lola, CAO heb ik, maar bedankt! Ben er zo wel achter gekomen dat ze onze opleiding moeten betalen :p

Pisum, nee Jill is absoluut niet verlegen. Die sjanst er op los :D Kan echt flirten met wildvreemden :) En zich een beetje uitsloven ;)
    Toen E wout hier was, was die ook in het begin verlegen, heel schattig. Jill riep steeds, E wout kom maar! En, kijk E woutje :D

Ik was als kind enorm verlegen. Sloot mezelf op op het toilet als er een verjaardag was ;)

8. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Yule ik duim voor je dat slopen niet nodig is...

Pisum, Ilse is soms wel even verlegen, maar lang duurt dat niet...En CB ach maak je niet druk, zo lang jij maar weet dat hij goed praat toch?

Hier net lekker een uur gewandeld, heerlijk weer! Sara was na de voeding meteen weer moe, dus die ligt weer in bed.

9. @yule o jee hopelijk niet alles open breken!!!

@pisum julia kan ook erg verlegen zijn maar dat is snel over vaak.
    en idd zoals hummelke al zegt over het cb zou ik me geen zorgen maken
    ik moet morgen met julia naar het cb en ze zal daar ook niks zeggen terwijl ze thuis makkelijk met 5 woorden praat.
    ach als je zelf maar weet dat het goed zit en ik denk dat de meeste kids dat wel doen dus dan geloven ze je vast wel op het cb

xxxxxxxxxxxxxx

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haha leuk dat je het vraagt, toevallig gaat het weer minder, want Julian heeft uitgevonden dat hij zijn hand onder zijn romper door kan steken en dan achter zijn romper alsnog de knoopjes van zijn pyjama los kan maken.
    Een losse pyjamabroek schuift hij op dezelfde manier naar beneden achter zijn romper langs.

Jemig wie heeft dat kind zo slim gemaakt :$ ;)

Dusssss de pyjama achterstevoren met romper eroverheen blijft nog over.
    Inmiddels van de slaapzak de armgaten kleiner gemaakt, dus ook die kunnen we nog eens proberen... wordt vervolgd hihiih

11. Nou, Emma totáál niet! Die ging laatst in een restaurant bij een wildvreemde man die alleen daar was aan het tafeltje zitten. Haar beker sap en haar muffin nam ze mee. Ze vond 'm zeker een beetje zielig... ;)

Op de camping stond ze continu bij iedere caravan en tent te klessebessen. Je verstaat er nog steeds niet veel van, maar het waren echt héle verhalen. Gelukkig gingen de meeste mensen er wel in mee.

Jasmijn was vroeger ook zo. Ook al hadden we (voor haar) vreemden op bezoek, de mannen uit dat gezelschap waren altijd de klos als Jasmijn met spelletjes en zo kwam aandragen. Maar het laatste jaar wordt ze wat meer verlegen. Ze kruipt het eerste kwartier wat tegen me aan en komt dan pas los.

Ik denk dat Emma straks ook wel minder spontaan gaat worden. Is ook niet zo erg, want die boef is eigenlijk een beetje té spontaan...

12. Ik maak me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen om Emma's volgende afspraak (25 november). Emma kletst veel, maar zoals ik net al zei zit er weinig tussen dat voor een ander verstaanbaar is. Voor mijn gevoel loopt Emma echt achter met verstaanbaar spreken, al is ze beslist niet dom en begrijpt ze alles wat je tegen haar zegt.

Haar woordenschat neemt wel toe, maar op een zinnetje na als 'Niet bedje!' zijn het echt alleen losse woordjes. De zinnen die ze zegt worden uitgesproken in fantasietaal. Een taal die helaas verder niemand in huis spreekt... ;)

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja ik geloof het wel ja!! :D

14. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Jill heeft qua kletsen weer een enorme sprong gemaakt.
    Die zegt echt opeens dingen dat ik denk :$

Dus Lola, morgen kan het opeens helemaal anders zijn ;)
    CB zou ik me nou echt absoluut niet druk om maken. Maar goed, mij hebben ze nog nooit wat zinnigs te vertellen gehad...

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pisum: als het goed is gaat het CB af op wat jij ze vertelt. Ze zijn gewend dat kindjes niet zichzelf zijn daar (bij ons zeggen ze dat er zelfs bij terwijl Raven dat dus echt niet uitmaakt, die kletst overal wel)

Raven zegt nu dingen als:
    en toen was ik daarop geklomt
    mama wat is dat voor dier?
    tot vanavond papa
    ik lust dat niet, vind ik niet zo lekker

@lola: ik dacht dat kindjes met fantasietaal zich juist intern heel snel ontwikkelen qua taal en ineens heel goed gaan praten. Maar misschien ff navragen bij het CB. Als je kind minder dan 10 verstaanbare woordjes zegt is het geloof ik pas een achterstand. Dat zij 'niet bedje' zegt is dan denk ik al prima.
    Wat wel kan helpen is onverstaanbare woorden herhalen en het haar ook laten herhalen.

Dus als ze 'sappe' zegt, zeg jij 'sapje' en geeft het pas als ze het goed zegt. Meestal blijkt dan dat ze het wel kunnen maar de noodzaak niet zien omdat mama ze toch wel begrijpt (was bij een vriendin van mij heel duidelijk merkbaar toen ze er wat strenger in werd).

16. @Yule: Wat Emma spreekt is écht een fantasietaal en geen slecht uitgesproken Nederlands. Het lijkt wel op een mengeling van Chinees, Italiaans en Russisch ;).
    Het staat dus volledig apart van het 'echte' praten.

Emma kan dus doodleuk een monoloog van een kwartier houden (dat is net een one man show), compleet met intonaties en bijpassende gebaren. Maar daar zit dan echt geen woord Nederlands bij. En ook geen woord dialect... ;)

Zo kan ze ook in die taal tot tien tellen. Maar geen enkel getal lijkt op een echt getal. Hooguit zou je met veel fantasie iets van de zes kunnen maken...

Maar kan dus best zijn dat Emma op haar derde verjaardag ineens zegt: 'Mam, ik zou best een glaasje limonade lusten en nee, ik hoef geen slagroom op mijn taart...' :D

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is alweer wakker

Slimme Julian

Verlegen In nieuwe situaties kijkt Levi een paar minuten de kat uit de boom maar daarna is hij gewoon weer heerlijk zichzelf

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Freesia: hmmm bij onze schlecker werkte duidelijk dus niet zo iemand als jij...

Taal: hmmm ik denk dat ik ook maar wat strenger moet worden dan met uitspraak. Isis zegt altijd sjlinke en dat betekent drinken. En zo heeft ze wel meer van dat soort woorden, een beetje slisserig. Ik zeg wel altijd het juiste woord terug, dus: wil je wat drinken? Maar geef dus wel aan dat ik haar begrijp. Misschien moet ik er dus maar wat kritischer op zijn.
    Ik heb ook wel het idee dat ze sommige woorden gewoon nog niet kan qua woord. Vlinder noemt ze 'linde', ik vind dat al heel wat hoor. En ze zegt otille in plaats van optillen.
    Isis praat, net als Emma, echt nog niet met zinnetjes, maar ze heeft wel veel (ook voor anderen) begrijpelijke woorden. Maar ook dus wel een aantal die alleen voor ons te begrijpen zijn.
    Sch, ons cb is altijd superrelaxed en leuk dus ik maak me daar totaal geen zorgen over. Ik moet volgende week vrijdag weer. Ik heb er zelfs zin in. De arts is altijd zo positief, ik ga daar altijd weg met het gevoel 'goh wat heb ik toch een leuk kind' :).

19. Weet je waar je het praten van Emma mee kunt vergelijken?

Wanneer is opeens naar China moet en na een aantal woordjes Chinees spreek. Maar daar kan ik natuurlijk niet mee communiceren naar Chinesen toe. Mijn moederstaal - het Nederlands - spreek ik natuurlijk nog steeds vloeiend.

Voor Emma is mijn Chinees haar Nederlands en mijn Nederlands is haar haar fantasietaal...

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Zo praat Jill echt hartstikke duidelijk, maar 'beneden' blijft ze 'leeje' noemen ;)
    Jill leeje! Zucht.
    Nu hebben we van het weekend geoefend: be-ne-den! En het begint erop te lijken ;)

Deel Deze Pagina