September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik doe het ook echt zo, eet ze niet, dan eet ze niet. Er komt nooit iets anders op tafel en ik ga ook nooit doorzeuren. Dan maar niet.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na Levi zijn geroep dat hij niet naar school wilde is hij er toch gelijk lief gaan spelen. Thema van deze maand is Post. Staat een kinderbrievenbus in de klas ( echt van TNT ) ze hebben een kinder TNT jasje en een mini postzak. Erg leuk ! Mogen nu een kaart voor Levi schrijven, die daar in de bus doen en dan gaan ze hem tijdens het kring gesprek eruit halen en mag hij hem open maken ect. Heel leuk !

Daarna even lekker alles op tafel gegooid bij de ggz en voor mezelf het één en ander weer op een rijtje gezet.

Freesia, idd een hoop vaagheden op de vroege ochtend. ((( knuffel )))

Yule, fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Rustig aan meis

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: wat een leuk idee op de psz!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja en heb mezelf op een nieuwe winterjas getrakteerd. loop al 3 winters in dezelfde ( zomer ) jas rond dus mag ook wel een keer.
    Was ook nog eens met 25% korting dus was maar 13.50 kwijt

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zo hee da's een koopje.

Eten: Raven heeft ook haar voorkeuren maar de meeste dingen lust ze wel. Bij ons is het zo dat als ze niks wil eten, wij daar niet op reageren. Niet positief en ook niet negatief. Niet, dan niet. Klaar.
    Wat wel helpt zijn de bekende paradoxale trucjes: dat lust jij niet, zal mama dat dan maar opeten, etc.
    Ze eet bijna nooit haar bord leeg maar dat interesseert met niet, ik wil haar dat ook niet aanleren, leidt alleen maar tot overgewicht. Ze is prima in staat haar eigen grens te voelen in elk geval.

6. ja precies bij ons dus ook
    zo kunnen mensen soms ook tegen haar zeggen dat ze met een vork moet eten
    ze heeft vanaf het begin door de rapley met haar handen mogen eten dus vind ik dat we het niet kunnen verbieden om het nu te doen
    vaak eet ze met haar ene hand en houd haar vork in de andere:D
    komt vast wel dat ze alles met haar vork gaat eten

xxxxxxxxxxxxxx

7. @kaatje wat een super leuk idee die ga ik onthouden voor op het werk
    en weer lekker de dingen op een rijtje!!

zo lekker alle was weg gewerkt en uitgebreid gebadderd.
    nu even een broodje maken en vanmiddag nog even naar de winkel. julia is al 2 ochtenden helemaal nat als ze wakker wordt dus voor 's nachts even een maatje grotere luiers halen

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule: dat doen wij ook niet, het bordje leeg laten eten. Hoefde ik vroeger ook niet, genoeg is genoeg. Niet dat ik nu geen overgewicht heb, maar dat ligt meer aan het snoepen dan aan het te veel eten van de hoofdmaaltijden 8).
    Wij maken er verder ook geen thema van: hij eet of hij eet niet. Wij bepalen wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet.

9. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Zo te lezen gaat het bij iedereen hetzelfde met het eten. Alternatief aanbieden doen wij ook niet. En ik hou idd steeds minder rekening met Ilse, zo houdt ze niet van witlof, maar ik wel nou dan eet ze het maar niet. Gisteravond ging het redelijk met eten, vanmiddag wilde madam zelfs in haar stoel gaan zitten!

Verder drukke ochtend met de 2 meiden. Ik ben voor het eerst met ze naar de stad geweest, was erg gezellig, ik voelde me een trotse moeder! Nu liggen ze allebei in bed. Kan ik mooi even was vouwen en eten voorbereiden.

10. Ik maak me op zich ook niet druk over het feit of Emma wel of niet eet. Je kunt haar toch niet dwingen. Maar ze mag van mij absoluut niet knoeien en klieren aan tafel en dat is dus wel wat ze doet als ze een 'ik ben 2, dus ik eet niet bui' heeft. Maar uiteraard heb ik liever een kind dat wél eet dan wat niet eet. Dus wanneer ze naast Jasmijn lekker gaat zitten smikkelen, terwijl ze bij papa en mama aan tafel gaat zitten klieren, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt...

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden!

Hier gaat alles prima! Vannacht weer de nachtdienst in. En Femke was vanmorgen pas om 9 uur wakker, dus dat was heerlijk! Lekker met z'n drietjes gebadderd daarna.
    Vanmiddag gaan we bij mijn schoonouders eten...
    Oh ja, we hebben weer iets leuks: we gaan met oud op nieuw naar Euro Disney! Van de 29e tot en met 1 januari. We slapen in een hotel vlakbij Disney (dat scheelt een boel geld ;)). Helemaal leuk dus!
    Afgelopen maandag ben ik met Femke gaan gymmen, ze vindt het echt super leuk, dus dat gaan we mooi elke week doen. Ook wij hebben van de week cakejes samen gebakken en Femke heeft ze mooi versierd ;) Heel gezellig dus.

Ik heb ff snel bijgelezen, ik las dat Yule nog steeds misselijk is...balen zeg! En Azeb, druk aan het studeren, succes! Freesia, haar laatste werkdag gehad heeft, en nu lekker vrij is! En ook een knuffel verdiend! Ingeltje, mag blijven op haar werk, gefeliciteerd! Kaatje, mooi versierd is door Levi :D. En Mike, lekker aan het puberen is! Verder had Ilse een rommelnachtje zag ik...arme jullie.
    En dan heel veel kindjes die aan het rommelen zijn met het eten...

Eten:
    Wij zijn ook van de "freesia/Anno" :D manier. Wil je eten, prima, eet je niet, ook goed. En dat werkt eigenlijk goed. Femke eet de ene dag beter dan de andere, maar soms ook helemaal niets. Nou ze wordt 's nachts nog niet wakker van de honger, dus zal best goed komen allemaal ;)

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lola: nee kliederen dat mag hier ook niet hoor! Dan haal ik resoluut haar bord weg. Met als gevolg dat ze jammerend haar bord terug wil en nog zeker 5 happen neemt.
    Zelf met haar lepel/vork eten is hier nu nogal een issue. Madam vindt het makkelijker met haar handjes en die fase hebben we nu wel gehad. Ze kan het prima met haar lepel maar heeft er gewoon geen zin in.

Oh meiden, ik ben voor het eerst in weken eens niet misselijk!!! Mag ik een klein juichje doen? ;)
    Heb de info van de VK zitten lezen want hier had ik geen puf voor of zin in steeds. Nu was het eindelijk leuk, het gaat nu geloof ik een beetje inzinken allemaal dat de echo ook goed was.

Ik heb zelfs best aardig gegeten.

Tot nu toe:
    -beschuit met chocopasta
    -peer
    -beschuit met chocopasta
    -liga evergreen
    -2 boterhammen met pindakaas
    En tussen door 3 grote koppen thee.

Gisteren kwam ik niet verder dan over de hele dag:
    -1 beschuit
    -1 peer
    -5 crackertjes
    -10 pepernoten
    -half broodje kaas

Heb alleen vanmorgen een half pilletje primperan ingenomen en verder niet.
    Zou de acupunctuur zo goed werken? In combi met de rust? En het NIET nemen van pillen? Geen idee. Ik voel me in elk geval weer een beetje zonniger ipv in een continu zwart gat.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Het lijkt trouwens wel of het huis instort hier... de hele dag van die mega vrachtwagens met zand voor de deur langs. Het hele huis gaat dan letterlijk heen en weer (ojee mijn pas gestucte muurtjes....).

14. O meid, wat fijn! Van mij mag je een 'groot juichje' doen hoor... :)

Hoe heb je trouwens geslapen, de eerste nacht(en) in je nieuwe huis?

15. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Wat fijn Yule!!!

Kliederen mag hier ook niet met eten, maar netjes eten doet Ilse echt niet. Die zit meestal redelijk onder... En ze kan redelijk goed met vork/lepel eten, maar doet het niet altijd. Eten met de handjes mag van mij nog wel. Ik heb liever dat ze lekker eet dan perse met een vork/lepel, dat kan nog lang genoeg...

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lola: heerlijk! 1e 2 nachten op een tijdelijk matras maar dat kon me geen reet schelen, haha! Slapen is zowiezo heel fijn hoor vind ik. Doe het van 19-7 uur in elk geval.
    Gisteren heeft J. het bed in elkaar gezet dus vannacht heerlijk geslapen in mijn eigen bedje (nou ja BED 180x210).
    Helaas beginnen ze 's ochtends wel om 6.15 uur met groot materieel te rijden dus zoals ik al zei schudden we dan het bed uit. Maar ik blijf lekker liggen tot 9 uur hoor.

Het is wel heel erg fijn om in ons nieuwe huis te zijn nu. Wat een verademing. Het is hier heerlijk warm en toch fris en geventileerd. En lekker ruim!!! Heerlijk.
    Nu nog gordijnen, lampen, meubels etc maar dat komt wel.

Ik heb vandaag een WC borstel gekocht. Het begin is er dus. ;)

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Daar heb je zeker een punt. Maar lekker eten is bij Raven geen punt, haha! :D

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    #1138 Pupke, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010
    @Yule: je hormonen zullen langzaam aan ook wat afnemen, dus wellicht voel je je daardoor beter. Volgens mij heb je rond 8-9 weken de meeste hcg in je lijf, dus de top heb je gehad. Super om te horen dat je je beter voelt!

@Steen: leuk dat jullie met Oud & Nieuw in Disney zijn, lijkt me heel bijzonder. Wij mogen over 5 weekjes weer :)

19. @yule heerlijk dat je je beter voelt!!!

@steen leuk naar euro disney!!!!

grrr net weer 5 winkels gehad voor een sjaal, muts en wantjes en weer niks
    of ze hebben wat en dan ontbreekt er 1 deel of ze hebben gewoon al helemaal niks
    zag nog een super gaaf truitje voor julia maar natuurlijk haar maat niet meer
    dus maar gauw luiers gehaald en weer naar huis

xxxxxxxxxxxxxxxxx

20. Whaha, wat dacht je: 'Die hoort bij mij eerste levenbehoeften!'? Nou, ik hoop dat je alleen maar hoeft te gebruiken voor de normale poetsbeurten... ;)

Deel Deze Pagina