Emma eet ook niet zonder te kliederen. Maar er is een duidelijk verschil tussen gewoon knoeien als ze smakelijk zit te eten en het expres er een zooitje van maken. Met dat eerste heb ik geen moeite - daar hebben ze slabben, snoetenpoetsers etc voor uitgevonden - maar met het tweede heb ik dus wél moeite. Dat mag dus niet. Als Emma wil vingerverven, kan ze dat met echte vingerverf op een vel papier doen, niet met boerenkool op het tafelkleed...
Wat leuk ! Ben ook een fan van Euro Disney. De eerste 5 jaren ben ik er 4 keer geweest, maar de laatste keer is zeker al 10 jaar geleden. Wordt dus weer eens tijd...
Zooo heb pauze, lekker even bijbabbelen haha Yule: lekker hoor, verhuisd eindelijk!! En ook nog minder misselijk, fijn. Steen: oh!! Weer naar Eurodisney! Bofferd Kaatje: wat leuk dat Post gebeuren op psz!! En lekker, nieuwe jas. Eten: grappig dat iedereen daar ook gewoon zijn eigen weg in heeft. In principe staan we er allemaal wel ongeveer hetzelfde tegenover, maar verschilt de aanpak gewoon wel. Ik laat Julian, net als Hummelke (en Anno) ook met de handjes wel eten. Zelfde reden. Ik heb liever dat hij íets eet, dan niets. Ik heb er eigenlijk ook geen moeite mee dat hij weinig tot niets eet. Hij groeit genoeg en wordt vrijwel nooit wakker met honger. Wel 's ochtends soms een heel kort lontje omdat hij gewoon berehonger heeft na de nacht. Wat ik sneu vind, is dat hij zichzelf zo in de weg zit. Hij besluit om niet te gaan eten, omdat hij idd nou eenmaal 2 is hihihi en zit vervolgens de hele maaltijd in protest en tranen aan tafel. Terwijl hij wel honger heeft en ook nog eens het eten gewoon lekker vindt. Ik voel dat hij gewoon op zoek is naar een grens en die gaan we hem nu ook bieden, in alle veiligheid en zonder boosheid of frustratie. Ik vind het niet belangrijk dat hij er meer om gaat eten, maar wel dat hij er niet zo'n moeite mee heeft om aan tafel te zitten en zichzelf zo in de weg zit.
Pff even stoom afblazen Heb van 9.30 uur tot 14.30 uur in overleg gezeten! Ik ben GAAR! Nu nog even wat mailtjes beantwoorden en straks lekker naar huis. Mijn ouders komen nog op visite, gezellig Ingeltje als dit de manier is die wel werkt dan is het toch goed? Een keer niet eten is niet erg maar lijkt me ook geen prettig idee als hij dag in dag uit geen avondeten binnenkrijgt. Freesia knuff!!! Yule oh wat heerlijk dat het al iets beter gaat! Lola grappig ook zon zelfde oplossing dus Kaatje wat leuk al die themas op de psz! En groot gelijk, lekker iets voor jezelf kopen! Hummelke wat leuk lekker samen naar stad met de meiden! Steen leuk zeg naar Eurodisney! Eten: onze kleine boef bunkert gewoon altijd Alleen gaven wij voorheen altijd de eerste lepeltjes zelf omdat het anders te warm was en hij zich zou kunnen verbranden. Maar nu wil meneer dus gelijk zelf gaan eten met als risico dat hij zijn tong verbrand. Maar na een paar keer ontdekt te hebben dat het eten toch wel erg heet is als je het gelijk in je mond stopt, heeft hij nu ook geleerd goed te blazen Hij eet nu heel zelfstandig met lepel en vork, voorheen meer met zijn handen maar hij wilde zelf lepel of vork gaan gebruiken dus ook geen probleem.
Steen, wat leuk ! Als ik werk kan vinden gaan wij met oud en nieuw waarschijnlijk ook ergens heen. meiden, hoe kom je aan een gastouder? Moet je je dan perse inschrijven bij een gastouderbureau ?
Oke. Na wat speurwerk kom ik er net achter dat Levi zijn juf van de psz ook gastouder is. Eens zien of zij nog plek heeft.Helaas doet hyves stom dus mailen lukt niet. spreek ik haar vrijdag wel ff aan
Felicee en Testje70 ook september mama's? Kom gezellig meeschrijven ! Ik ga me ff laten kraken bij de fysio. tot later !
Succes Krakelingetje Is er toevallig iemand die interesse heeft in een loopneus en zere keel? Jullie mogen ze helemaal gratis en voor niets van me overnemen. Ik heb ze nu al een paar weken en vind het wel weer welletjes...
Eh... nee sorry, dit aanbod sla ik af. Die zere keel heb ik al en ook het rothumeur is ook gesignaleerd. Ik heb officieel last van mijn hormonen (en mijn omgeving ook )
au au au. ik zat zo vast dat ze wel 3x gekraakt heeft. Nu beurs. beloofd nog wat de komende dagen. Volgende week weer
Tjonge, ik had zojuist iets bij de hand waarvan ik niet wist hoe ik daar opvoedkundig correct mee om moest gaan... Ik was even naar boven geweest om de was in de droger te stoppen en een nieuwe in de machine te doen en toen ik weer beneden kwam zei Jasmijn: 'Mama, Emma heeft een dropje gepakt!' Nu vind ik dropjes geen kindersnoepgoed en bovendien weet Emma dondersgoed dat ze niets uit de la mag halen, dus geef ik haar een standje en vroeg ik haar het dropje aan mij te geven, waarop ik het in de vuilnisbak gooide. Even later zie ik Jasmijn kauwen. 'Wat heb je in je mond?', vraag ik. 'Niets!', zegt ze. Ik zeg: 'Jawel! Doe je mond eens open...?' Een jawel hoor... in haar mond zat ook een dropje! En toen werd ik dus vreselijk kwaad. Dat Jasmijn klikt, vind ik al niet leuk. Dat weet ze ook. Maar om samen iets stouts te doen en dan vervolgens je jongere zusje te verlinken, daar had ik toch grote moeite mee. Oké, Jasmijn moet nog 4 worden, maar ik moet haar toch duidelijk maken dat zoiets absoluut niet kan... Ik heb haar duidelijk proberen te maken waarom ik op haar nu bozer ben dan op Emma en heb haar voor straf naar boven gestuurd, maar ik zit nu dus met het gevoel dat ik dit op een andere/betere manier had moeten aanpakken...
Emma begint altijd wel netjes met een vorkje of lepel, maar op een gegeven moment gaat haar dat te langzaam en gaat ze over op de handjes. Ik doe daar ook niet moeilijk over. Vervelend is dan soms wel dat Jasmijn meent dat dan ook te moeten doen. Maar aangezien zij keurig én snel met bestek kan eten, mag zij dat dus niet. Strenge moeder hè... ?
Levi eet of niet, en ander 9 van de 10 keer met vork. Helaas schept hij te veel op dus valt de helft op zijn kleding