September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge

Inge, knuff meis. Hoop dat sven snel weer doorslaapt

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen!

Bijna weekend weer :) Nog een laatste dagje werken en morgen lekker mamadag met Kyano. Heb er zin in!
    Gisteravond nog even mijn kapsel een nieuw kleurtje gegeven, bijna zwart! En mijn ouders waren op bezoek, was gezellig.

Lola ja dat lijkt me idd een lastige situatie. Ik denk dat ik in zo’n geval ook de oudste duidelijk zou maken dat het niet netjes is om als ze allebei iets stouts doen, dat dan maar 1 van de twee straf krijgt.

Elise succes met de zieke mannetjes en studie!

Freesia fijn dat je gisteren toch nog een lekker dagje hebt gehad!
    Herkenbaar dat geluid van rommelende darmen

Ingeltje balen weer die onderbroken nachten :(

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kaatje weer een beetje bekomen van de 'kraakactie' ??

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja nog een beetje beurs maar goed te doen.
    Helaas wel grieperig aan het worden :( Stond te tollen op mijn benen bij de gym.

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh getver da's niet lekker. Beterschap!
    Ontzettend bedankt voor je kaartje trouwens, heel lief! Hij staat op de plank in de nieuwe keuken!

Gisteren echt een betere dag gehad, vandaag mag ik ook niet klagen.
    Wel erg slecht geslapen. Gisteravond om 19 uur in bed ivm toch misselijk, maar tot 23.00 uur wakker gelegen. Op een gegeven moment was ik zelfs niet misselijk meer dus naar beneden gegaan en een beschuitje gegeten. J. stond echt te springen en riep: ben je genezen???? Hij heeft me al weken niet meer gezien 's avonds.
    Vanmorgen om 5.30 uur (AAAAARGH) begonnen ze alweer voor de deur te rijden met kranen en zandauto's dus was alweer lekker vroeg wakker.
    Raven is bij de oppas en ik probeer straks nog even de badkamer in te richten denk ik. Er sttan nog overal massa's dozen namelijk...

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh en nog zo schattig: Raven had me een kaart gestuurd van bij opa en oma vandaan. Met een ooievaar erop getekend. Die had ze gezien en ze was er helemaal van onder de indruk.

Tekst:
    Dag lieve mama,
    Ik ben bij opa en oma. Ik zoef van de glijbaan (op zolder) met Monkey (haar aap). Ik heb een hééééle grote olifantenpuzzel gelegd samen met opa. En oma's bed kan omhoog en omlaag. Je moet gewoon op het knopje drukken. Oja, en ik was helemaal onder het schuim in oma's bad. Ik heb met schuim oma's gezicht wit gemaakt. Ik zing heel veel en kan alweer een nieuw liedje (Elsje Fiederelsje). En deze kaart is voor jou lieve mama. Héél véél kusjes van Raven.

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Yule, oh wat zou ik janken bij zo'n kaart :)
    Ik hoop echt dat deze verbetering doorzet bij je!

8. Aaaaaah, smelt smelt... :)

*Gaat even dweil pakken om het plasje op te vegen, zó lief...!*

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    oh ik wil ook heel graag een keer naar Euro Disney! :)
    maar ik denk dat we beter kunnen wachten tot Isra wat ouder is.
    daarbij zal het ongetwijfeld gecombineerd worden met een bezoek aan onze schoonfamilie nabij Parijs.. dat is dan weer minder ;)

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja lief hè? Mijn ouders hebben echt vanalles met haar gedaan:
    -natuurpark
    -speeltuin
    -koekjes bakken
    -3x in bad
    -heel veel gespeeld, gezongen etc.

Heel lief, ze hadden herfst vakantie dus konden ons zo fijn helpen! Mijn moeder had ook voor 3 dagen avondeten gekookt. Ik heb zelf nog niet 1x in ons nieuwe huis gekookt...

Zonder mijn ouders en schoonouders hadden we het niet gered deze week. Ben ze erg dankbaar.

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    same here.. Rayyan wil gewoon graag de slakken voeren die 's nachts tevoorschijn komen ;)

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik heb ook altijd en overal wel aanspraak, in het ov of bij de apotheek of de supermarkt.. vind het wel leuk :) mijn ouders snappen het ook nooit. Maar iemand anders zei dat dat vast komt omdat ik zo'n open uitstraling heb, hihi :D dus daar houd ik het maar op.

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik was al benieuwd hoe het ging met je nachtvoedingen.
    Veel succes, ik hoop dat je snel wat meer kunt slapen!

En hoe is het met Julian en zijn 'hobby'?

14. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Zo ik ben weer min of meer bijgelezen..
    Sorry voor het gequoot :)

Hier gaat het beter! Isra is een stuk rustiger. Ze slaapt beter, al is ze af en toe nog wel erg onrustig. Maar omdat ze nu op haar eigen kamer ligt, hebben we er minder last van. Ze kan ook zelf, wakker in slaap vallen zonder te huilen. Daar ben ik heeeel blij mee :)

Ik heb gisteravond een nieuwe tactiek geprobeerd, namelijk haar wakker maken voor de laatste voeding. Eerst liet ik haar alle tijden bepalen. Maar regelmatig dronk ze dan om 21.00 ongeveer en daarna werd ze wakker om 02.00 en 05.00. Dat was nogal vermoeiend, zo 2 keer 's nachts.

Dus gister heb ik haar om 00.00 wakker gemaakt, en toen heeft ze na die voeding geslapen tot 06.00 :D Dat is ook wel het maximale dat ze er op red. Ik heb zelf liever die laatste voeding wat eerder want ik kan echt niet zo lang wakker blijven.. maar goed dat komt allemaal vanzelf.

Ik zie het weer zitten iig! Vandaag nog weer naar de osteopaat. Ik hoop dat hij nog wat kan doen aan haar voorkeurshouding, want ze wil wel altijd naar rechts kijken...

15. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Lola, geef je groot gelijk met je aanpak!

Yule, wat een lief kaartje, leverde zeker wat tranen op...en fijn in zo'n periode dat je ouders en souders zo veel voor jullie klaar staan!

Pisum, hoe is het bij jullie?

Hier weer een goede nacht. Sara meldde zich pas om 4.30, laatste voeding 21.30! We moeten haar wel in slaapzak gaan leggen, want ze is heel sterk in haar benen. Ze ligt daardoor iedere keer helemaal boven de dekens en dat is iets te koud in de herfst...

Ben net terug van CB. Ze was goed gegroeid, nu 3950 gram en 52.7cm. Ze pieste wel tot 2 keer toe alles onder daar, incl mama's trui hihi.

16. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Pisum, zie het antwoord op mijn vraag al. Fijn dat het beter gaat. Ik denk dat jullie ook iets beter slapen nu zij op haar eigen kamertje ligt. Met voedingen is het lastig. Ik laat Sara haar eigen ritme bepalen, maar met een paar regels. Overdag niet langer dan 4 uur tussen een voeding (dan gaat ze dag en nacht door elkaar halen en komt ze misschien vaker 's nachts). Ze zit op 6 voedingen, dus komt redelijk uit. Avondvoeding wel altijd tussen 21.30 en 22.00, dat hebben wij bepaald om ook ons eigen ritme te behouden (ik blijf ook nooit lang op) en ik moet zeggen dat dit redelijk werkt, nu meld ze zich ook altijd zelf rond die tijd. En dan tussen 3 en 5 weer.

Als je om 0.00 uur laatste voeding doet, maar normaal dan al slaapt heb je stiekem toch 2 onderbrekingen van je nacht...Ik zou die avondvoeding zetten op een tijdstip dat je normaal ook naar bed gaat, en dan past de rest van het schema zich naar verloop van tijd wel aan.

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Dat moet het zijn! ;)
    Ik vind het ook superleuk. Mensen zijn gewoon leuk :D Die jongen gisteren maakte bijv. maquettes, heel interessant ;) Ik ga daar dan helemaal op in, zo gaaf. Dan zie je iemand opbloeien.
    Maar goed, iemand zei wel eens, jij lult nog tegen een lantaarnpaal ;) Nou, zó sociaal ben ik niet hoor :D

18. Wij willen sowieso gaan in het jaar dat Jasmijn in groep 4 van de basisschool zit. In dat jaar doen de kinderen namelijk hun eerste communie, hetgeen meestal een groot feest met veel kadootjes betekent. Omdat Jasmijn natuurlijk niet begrijpt waarom zij zo'n feest niet krijgt, willen we dan naar Euro Disney gaan.

Héél origineel, want dan doen zo ongeveer alle ouders van niet-communicantjes... 8)

19. Fijn! En als die osteopaat ook nog wat kan toevoegen, dan is het helemaal mooi. Succes!

20. Hihi, stoute meid... ;):)

Deel Deze Pagina