September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jeetje.. wat maak jij toch allemaal mee in anderhalve week tijd :$ jij moet straks wel een heeeeleboel leuke dingen gaan meemaken om dit alles te compenseren ;)

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo meisjes. Ik kom iedereen even een hele dikke knuf geven omdat jullie zo lief zijn. Ik ben helemaal op dus heb even geen puf om bij te lezen en te reageren. Toedels!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inge, leuk he hoe dingen zo samen kunnen vallen.iig goed dat je het negatieve met hem nu los kan laten. en haar kom je hopelijk gewoon nooit meer tegen ;)

Pupke, knuffel terug.

4. Nou, begon het bezoek van mijn vriendin al slecht door bandenpech, dat was nog niets vergeleken bij hetgeen haar nog te wachten stond

Zoals altijd met 4 kids beneden de 4 jaar was het nogal een drukte en een chaos en mijn vriendin zei op een gegeven moment, de kids waren net naar buiten om in de tuin te spelen: 'Ik heb wat last van hoofdpijn.' Ik antwoordde daarop met: 'Ja, ik ook! Maar nu die druktemakers allemaal buiten zijn, kan onze hoofdpijn mooi zakken... :)'

Ik ga de keuken in om wat te drinken te halen en toen ik weer de woonkamer binnenkwam, hoorde ik een raar geluid. 'Vreemd', dacht ik: 'alle meiden zijn toch buiten?' Maar het geluid - een soort gebonk - hield aan. Dus ging ik maar eens kijken waar het vandaan kwam - het halletje - en daar lag mijn vriendin languit op de vloer van het toilet met haar voet tegen de deur te tikken. Een epilectisch insult :$!

Gelukkig wist ik hoe te handelen en toen het schudden stopte heb ik 112 gebeld. De jongste van mijn vriendin was ondertussen naar binnen gekomen en raakte overstuur toen ze haar moeder bewusteloos op de grond zag liggen. Gelukkig was de ambulance er snel - hun wachtplek is vlakbij ons huis - en de ambulancebroeder bleef bij haar totdat ze bijkwam, zodat ik mijn handen vrij had voor de kinderen. Gelukkig hadden de oudste meiden nog niets in de gaten, die speelde nog lekker in de tuin.

Vervolgens hubbie gebeld om hem te zeggen dat hij in plaats van via de snackbar te rijden meteen naar huis moest komen. Mijn vriendin was inmiddels in een diepe slaap gevallen. Dus hebben we eerst gewacht tot ze wakker werd en goed aanspreekbaar was en daarna heb ik haar man gebeld, die was net van zijn werk vertrokken en op weg naar huis.

We besloten dat hubbie haar naar huis zou brengen, zodat de man van mijn vriendin de tijd - want het is een rit van 2 uur - had om opvang te regelen. Dus snel haar meiden - die slechte eters zijn - wat lekkere dingen gevoerd, zodat ze niet met een lege maag naar huis hoefden te gaan en daarna het hele spul in de auto gezet op weg naar Krommenie. Inmiddels zal hubbie ongeveer halverwege zijn. Ik hoop dat hij me over een uur kan melden dat de reis voorspoedig is verlopen.

En ik... ik zat het eerste half uur nog een beetje na te trillen. Gelukkig ben ik zo iemand dat op het moment zelf heel koelbloedig reageert en handelt en pas na afloop staat te trillen als een rietje.

En dan voelde mijn vriendin zich ook nog schuldig dat ze ons zoveel overlast bezorgde, iets dat ik haar natuurlijk meteen uit haar hoofd heb gepraat...

5. O ja, ik werd eerder die middag ook nog gebeld door een collega. Ze had slecht nieuws. In Venlo wordt al een aantal dagen een man vermist. Alleen zijn fiets is terug gevonden. Blijkt dat de broer van een collega te zijn... :(

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat heftig zeg. Heeft ze het vaker gehad ? "gelukkig" gebeurde het bij jou thuis en niet in de auto met haar kids achterin. Kan me voorstellen dat jullie allemaal geschrokken zijn. Een hele dikke knuffel meis.

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Haai!

Ben ik weer na een lange drukke werkdag. Ik werkte met een inval. Op zich leuke meid, en ze deed het ook echt wel goed maar ik merk altijd dat ik er een beetje 'iebel' van wordt. Het ligt ook echt aan mij, ik hou graag de controle en voel me overal verantwoordelijk voor (in het verleden hebben een aantal collega's zo slordig gewerkt en kon ik het altijd oplossen...) en dus laat ik het moeilijk los. Niet leuk voor haar, want ze kan het prima :) Merk dat zo'n dag me dan veel energie kost, niet omdat die kids zo druk zijn, maar meer dat ik heel bewust op mijn eigen handelen aan het letten ben....vermoeiend ;)

@ Kaatje: Levi dus echt de waterpokken? Neem hem mee, dan maak je vast veel mama's blij op de meeting. Mij wat minder...Natuurlijk moet Aimar het ook doormaken, maar door zijn mastocystose weten we niet hoe het zal gaan uitpakken. Arts in het ziekenhuis wist daar ook niets van. Dus het is meer dat ik huiverig ben, bang dat zijn huidje enorm reageert. Al heb ik van een andere moeder gehoord dat haar zoon alleen koorts kreeg en de bestaande mastocytose vlekjes wat opzwollen. Ze twijfelde of het nou de waterpokken was wat hij had maar dan zonder bultjes. In het ziekenhuis is zijn bloed nagekeken op antistoffen en die had hij toen idd wel. maf hè?

@ Ingeltje: grappig hoe dingen kunnen lopen...en fijn dat Sven bijna op een doorslaapritme zit!

@ Rikste: ik kan me voorstellen dat jouw hersens kraken......pfff wiskunde...krijg nog nachtmerries als ik aan die stomme formules denk...rekenen kon ik best, maar die stomme formules daar kreeg ik echt koppijn van...snapte er geen snars van ;)

@ Anno: lekker wafels!!!! Jammie! Oja en je bevalt trouwens op 30 november!

@ Yule: wat een lieve tekst op het kaartje van Raven! Super dat je ouders er zo voor je zijn! En hoe is het met je zus en haar zwangerschap?

@ Lola: EuroDisney, wij willen daar heen als Aimar groot genoeg is om in de attracties te mogen! Nou is hij niet zo heel groot....dus dat duurt nog wel even :p

8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Sjonge Lola, wij kunnen elkaar een hand geven geloof ik :(
    Wat ongelofelijk schrikken zeg! Hoop dat iedereen snel over de schok heen is.

(zo kreeg mijn collega een keer een aanval van Menière, die lag ineens bewusteloos in het magazijn. ze had me nooit wat verteld, schrok me echt kapot)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva, ook vrij logisch toch. Met een vaste collega ben je toch op elkaar ingespeeld en met een invaller is dat toch weer even aftasten
    Als Aimar het niet van Levi krijgt krijgt hij het wel een keer via het kdv ;) maar snap je punt hoor. Zo hou ik ook mijn hart vast aangezien Levi een pulker is ( heeft hij van mij ) en nu al 3 maanden constant een muggenbult open krabbelt. wil natuurlijk niet dat hij littekens krijgt.
    Maar ga niet met een ziek kind naar ballorig.Vind ik sneu voor hem,en daarbij zou ik het zelf ook niet leuk vinden als ik in ballorig zou zijn en iemand zou daar met zijn waterpokken kind rond lopen ( er lopen misschien ook mensen voor wie aanraking met de waterpokken risicovol is )
    Maar als je Aimar met Levi wil laten knuffelen weet je ons te vinden ;)

Freesia, geloof ik graag. In dat opzicht kunnen ze maar beter eerlijk vertellen dat ze wel eens dit of dat hebben gehad zodat je weet wat het is als het gebeurd.
    Ik had dat op de middelbare school met een klasgenoot. zo sta je samen te voetballen,en zo krijgt hij een epeleptische aanval

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Jeetje wat een heftige verhalen allemaal zeg...

Freesia: fijn dat je je rij-instructrice hebt kunnen zien. Kan me voorstellen dat jaar emotioneel van was.

Ingeltje: goed zeg, dat je je wrok hebt kunnen laten varen tov van M. Het heeft zo moeten zijn dat je dat nu pas kon, nu het uit is met S.

Lola: pfoe heftig hoor... Knap dat je zo kalm hebt gehandeld. Ik hoop dat ze veilig thuis is gekomen en Lolaman straks ook weer bij jullie.

Eva: kan me voorstellen dat het heel anders werken is met een invaller.
    (ps nickname-alert in je berichtje naar mij)

Kaatje: hoera toch de waterpokken. Hopelijk heeft ie er niet te veel last van...

Liefs Azeb

11. Ja, ze heeft dit vaker gehad. Maar de laatste tijd ging het erg goed en was ze zelfs helemaal van de medicijnen af...

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Lola, waarschijnlijk iets getriggerd door de stress misschien?

Inge, ben trots op je! Echt fijn dat je dat hebt kunnen doen voor jezelf.

Eva, inderdaad intensiever werken met een nieuweling. Gelukkig weet je precies waardoor dat komt.

Kaatje, volgens mij als de pokjes door zijn gebroken, zijn ze er niet ziek meer van hoor. Was tenminste bij neefje en nichtje zo.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, dan zou hij het ergste dus al gehad hebben. Hij was de afgelopen twee weken wel warm, hangerig, verkouden.
    Hoop vooral dat hij niet te veel jeuk heeft, want hij is een echte pulker ( heeft hij van mij ) en Ferry heeft ook een litteken van de waterpokken, en wil natuurlijk niet dat Levi ook onder komt te zitten.

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Azeb: ohjee wat stom :) Mijn excuus....en dan heb je ook nog eens zo'n naam die je niet vaak tegenkomt....maar kan het niet meer veranderen.....

@ Kaatje: ik las mijn stukjes nog eens door en nu leek het net of ik liever niet had dat je kwam met Levi en zijn pokjes...maar dat bedoelde ik niet zo. Ik hoef jou niet op te zadelen met mijn pokjes-probleem. Dus als Levi zich niet ziek voelt en je wilt komen gewoon doen hoor! En idd, Aimar moet het ook een keer doormaken ;)

15. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Nichtje Julie ging gewoon naar KDV, zwembad en indoorspeeltuin met de waterpokken btw.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef Lola.. onvoorstelbaar :$ wat een dag. Goed gehandeld en een dikke knuffel.

Eva: met inval staan vergt altijd meer energie. Je moet namelijk denken voor 2! Een inval handelt soms nog best okee, maar het ritme zit in jouw hoofd. Logisch dat je dan harder werkt hoor.

Pupke: jij bent zeker zwanger ofzo.. je komt steeds vertellen hoe lief je ons vindt :D nou, het is wederzijds hoor!

Kaatje: hoop dat Levi er niet teveel last van heeft. Julian was gelukkig zo jong, dat hij niet echt kon krabben, had het besef niet dat dat kon :p

Oef ik was vergeten dat ik vanavond met buuf de eerste proefles Zumba ging doen. Na paar keer afzeggen en uitstellen kwam het er eindelijk van.
    Whahahahahahha wat hebben wij staan stuntelen, heerlijk! Maar het was superleuk, voelde m'n spieren goed en zweette me kapot.
    Alleen door die vreselijke spiegels zag ik wel dat ik ff een nieuwe outfit moet scoren.. zag er niet uit :) en de schoenen heb ik van buuf geleend, mijn eigen sportschoentjes van tig jaren terug passen niet meer, ben 2 schoenmaten gegroeid door de zwangerschappen.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, hier op de site van de peuterspeelzaal staat dat ze liever niet hebben dat je je kind brengt als hij ziek of hangerig is.
    Morgenochtend dan maar even bellen of hij wel of niet mag komen. Hij heeft de kinderen daar gister toch wel besmet ;)

Eva, ow zo vatte ik het ook niet op hoor. Maar je hebt nog andere risico factoren, bv zwangeren,mensen met chemo ect. Nu kunnen die natuurlijk sowieso wel in aanraking komen met een waterpokken kind waarbij het nog niet zichtbaar is maar ga mensen daar niet ongevraagd mee confronteren.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inge, leuk ! Blijkt best wel intensief te zijn.
    Ben ook altijd erg blij dat de spiegels bedekt zijn met BBB

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zumba, ik wil ook!!!! Maar kan alleen op maandag of vrijdagavond en heb nog geen sportschool in de buurt ontdekt met Zumba op die avonden.... :(

Oja mijn moeder heeft gisteren een hele leuke nette jas voor Aimar gekocht, maar net iets te klein. De jas is gemaakt van 40% polyester, 40% viscose en 20% wol en lijkt op zo'n nette wollen jas. Er zit geen extra voering in. Nu moet ik sowieso terug voor een grotere maat, maar nu begin ik te twijfelen of die jas wel warm genoeg is voor de winter. Ik ben er qua uiterlijk helemaal verliefd op, staat Aimar ook ontzettend stoer, maar hij moet natuurlijk wel warm genoeg zijn. Wat denken jullie?
    (kan 'm op H&M.com niet vinden om te showen ;))

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Denk dat het net zo iets is als wat ik nu heb gekocht ( maar dan kleiner en een jongensversie :D ). mijn jas is voor nu lekker maar als het echt winter wordt is hij wel te fris denk. of moet er een trui onder hebben.

Heb je geen plaatselijke gymvereniging ofzo ? die doen bij ons namelijk ook Zumba en 5x zo goedkoop als in de sportschool

Deel Deze Pagina