September 2008 mama's. Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Kaatje85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja zeker kan dat! Meestal is het een vroeg kwaaltje maar volgens mij had ik dat ook bij Raven wat later, zo rond de helft. Komt door de betere doorbloeding. Maar is wel irritant hè?

Geniet van je bad!!!

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Meiden ik wil nog even wat kwijt over de afgelopen week. Ik heb me nog nooit zo belabberd gevoeld en had niet kunnen denken dat dit zoveel invloed zou hebben op mijn gevoelsleven.

Voor mijn gevoel ben ik echt 3x doodgegaan afgelopen week. Door de verhuizing, de stress, de fysieke inspanning, was ik zoooooo verschrikkelijk misselijk. Ik was echt depri ervan, had alleen maar zwarte gedachten en afschuwelijke nachtmerries over bloed, doodslag, dood en verderf, kon alleen maar liggen en hopen dat ik dood ging of in winterslaap of zoiets.
    Maandag had ik de echo, alles was goed, maar kon helemaal niet genieten, heb keihard gehuild bij de VK. Het was zo vreselijk. Hoe blij ik ook ben met mijn zwangerschap, hoopte ik ergens dat het kindje niet zou leven en dat ik dan gecurretteerd 'mocht' worden. Erg hè, ik schaam me kapot, zeker omdat zoveel meiden hier een MK hebben gehad en ik zulke dingen dacht. Maar ik wilde gewoon me weer goed voelen.

Het spijt me als ik hier mee mensen kwets, maar ik moet even kwijt wat er in mijn hoofd gebeurde. Wel gewoon zeggen hoor wat jullie vinden!

xxx

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja! Je neusslijmvlies is geloof ik extra opgezwollen ofzo (Yule help?! hihi) ik had het ook. Ook meer bloedneuzen, beter doorbloed allemaal.

4. Lieve Yule, ik denk dat het goed is dat je hier even hebt opgeschreven wat je dwars zit (want dat zit het toch wel een beetje). Maar ik zal jou nergens voor veroordelen hoor. Ten eerste voelt een mens wat hij voelt en daar heeft hij zelf geen invloed op. Het gaat erom wat je met zo'n gevoel dóet. En jij hebt helemaal niets gedaan waarmee je een ander zou kunnen kwetsen.

Als mensen zich enorm rot voelen, denken/wensen/voelen ze de meest vreselijke dingen. En als ze zich weer een heel stuk beter voelen, kunnen ze zich vaak niet eens meer voorstellen dat ze tot zulke gevoelens en gedachten in staat waren. Als deze periode dadelijk helemaal achter je ligt, zul jij waarschijnlijk ook denken: 'Jeetje, heb ik werkelijk zulke 'lelijke' gedachten en gevoelens gehad?!'

Ik ben allang blij dat het inmiddels een héél stuk beter met je gaat. Dikke knuf van mij...

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Yule: ik kan me niet voorstellen hoe je je hebt moeten voelen de afgelopen weken.. zo'n extreme misselijkheid ken ik niet. Maar het moet wel afschuwelijk geweest zijn als je zulke gedachten erbij krijgt.
    Ik snap goed dat je dan hele rare dingen gaat denken... en dat is voor jou vast heel rot geweest. Ga nu maar lekker een klein beetje genieten...

Hier blijft de pc vandaag even uit ;) dus tot morgen (of misschien ff vanavond)

xx

6. Wat dat eerste betreft: gelukkig :)!

Wat dat tweede betreft: denk een beetje aan jezelf hè?

Wat dat laatste betreft: veel plezier vanavond!

7. Gisteravond nieuwe badkamerkranen gekocht. Onze thermostaatkranen doen al een poosje hun werk niet goed en de laatste weken wordt het water echt niet warm genoeg meer. Voor de meiden is het nog net te doen, maar hubbie en ik staan al een paar weken niet meer voor ons plezier onder de douche, laat staan dat we nog in bad gingen.

Vorige week al eens geprobeerd de kranen te ontkalken, maar het werd helaas niet beter. Gisteravond dus maar nieuwe gekocht. Ik kan me nu al verheugen op een lekker lange hete douche... :D

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    HIer nog lekker in bed. Liggen tegenwoordig de weekenden tot 10.00 uur op bed. Heerlijk ! Ontbijtje op bed ect
    Gister na het douchen Levi zijn waterpokken aangetipt met groene zeep en zag net dat die al een soort aan het uitdrogen zijn. Hij heeft er ook weer genoeg nieuwe bij gekregen

Parr ;) gekkie. kus !

Yule, komt idd erg hard aan want je neergezet hebt. maar weet ook dat je niet zo bent en hele rare dingen kunt denken als je ergens helemaal klaar mee bent.
    Gelukkig leeft je kindje wel, gaat het steeds beter en hopelijk kun je snel beginnen met genieten

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Yule: het lijkt me echt vreselijk als je je zo ellendig voelt. Ik kan me je gedachten wel voorstellen, hoe hard ze ook zijn. Maar op het moment dat je zó vreselijk misselijk bent, verdwijnen alle rationele gedachten volgens mij en wil je je alleen maar beter voelen. Ik denk niet zozeer dat je je kindje niet wilde, maar dat je vooral het misselijke gevoel niet wilde. Tel daar de gierende hormonen bij op en het ellendige plaatje is compleet.
    Ik ben dan ook heel blij voor je dat de verhuizing achter de rug is, je niet meer misselijk bent en je deze moeilijke start achter je kunt laten.

Trouwens heel dapper dat je het op durft te schrijven. Ik denk dat er best mensen zijn die het gevoel wel herkennen, maar het is toch een soort taboe.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @pupke: ja dat was het ook, ik wilde dat nare gevoel niet meer hebben en alle nare gedachten ook niet maar ja over je gedachten heb je geen controle en over je gevoel al helemáál niet!
    Toen ik me beter ging voelen kon ik ook voor het eerst een beetje normaal naar de echofoto kijken. Ik vind het erg verdrietig dat ik dat jubel gevoel tijdens de echo helemaal niet had.

En dan: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het oude huis is opgeleverd, weg, klaar, finito, basta! Ben zo blij!!!!!
    Ze deden helemaal niet moeilijk gelukkig.

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38

ooooh wat een heerlijk lang bericht van je! Je voelt je een stuk beter dus 8) Heel fijn om te weten! Een bad! ooooh ik wil wel foto's zien! En dan gauw afspreken!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    De extreme misselijkheid ken ik wel van ons *. Heb het alleen niet zo lang gehad als bij jou maar wel even erg als ik hier en daar las hoe het ging. Ik kon ook alleen maar op de bank liggen of heel stil zitten. Kate was voor de meds vaak bij mijn ouders.

Ik vind het vervelend dat jij je zo dipjes voelt. Ik snap het wel. Paul was diegene die zo ging denken voor mij (alleen niet zo bloedend en zwart maar van mssn toch maar bij 2 laten)

Ik ben dan ook met Lola mee eens dat als je in zo'n spiraal zit dan zulke dingen denken en alles erbij hoort, logisch, je had enorm veel stres wbt het verhuizing.
    Omdat je ook vroeg om mening kan ik mij zelf niet voorstellen om een MK en curretage te wensen. Van mijn standpunt bijt ik er zelf doorheen en ik voel me dan wel mega k*t maar zelf zou ik niet op een MK komen of wat dan ook. Ik denk omdat ik het ook mee hebt gemaakt en doodangsten uit om weer zo'n echo te krijgen :(:(.

Dus ik weet wel waarom je zo dacht en voelde maar zelf kan ik het niet begrijpen. Maar ik denk dat jij mij ook begrijpt ;) want je excuseert je om dat ook. No hard feelings sweetie, I just don't agree on this one with you ;)

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ja neusslijmen en jouw poes :p:p alles lekker goede bloedstroming :D maar mega irri. Ik had het aan de begin steeds

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Oorspronkelijk geplaatst door Jannes

Maar ik leef nog.... al is daar alles mee gezegd.

Op het werk is het gekkenhuis. Ik maak veel uren, lange dagen en loop over van de klussen die door iedereen bestempeld worden als spoed, haast, graag nu meteen....

Prive ook druk, al doe ik dat zelf hoor. Tot nu toe elke avond als de meiden in bed liggen, heb ik wel wat. Vriendinnetje, verjaardag en nu zit ik weer opgetut klaar voor een reunie...

ff quote gekopieerd
    ik miste je ook al de laatste tijd (was hier niet vaak ivm eigen drukte maar wel aan de overkant ook ;)) knuffs!

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Dit ben ik ook mee eens, ik vond het heerlijk om jouw grote bericht te lezen! En te weten dat het een stuk beter gaat! is ook een pak van mijn hart lieverd! en nu proberen te genieten knuffs!

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik ben ook trots dat je het durfte op te schrijven meis!
    en super die ook weg nu alleen vooruit kijken en genieten van het lang-op-gewacht huis!

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
  18. heb wel terug gelezen maar geen tijd om te reageren over 5 minuten is mijn vader hier om wat klusjes mee te doen en julia slaapt ook nog niet
    eva en aimar zijn weer op weg naar huis, was er gezellig!!!!
    hopelijk vanavond even de tijd om rustig bij te lezen en te reageren

xxxxxxxxxxxxxxxxx

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
  20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Wij hebben vanochtend lekker gezwommen met Kyano, was heel gezellig daarna nog een klein stukje gewandeld. Er stond een grote vrachtwagen verderop bij ons in de buurt en die had Kyano vanuit de auto gezien dus daar moest hij gaan kijken :D Zo leuk hoe enthousiast hij wordt bij het zien van zo'n grote vrachtwagen :D
    Nu slaapt hij lekker en ik moet nog even wat poetsen, hubbie leert.

Yule jammer toch nog last van je darmen. Wel fijn dat je zo lekker in bad hebt gelegen!
    Ik vind je opmerking wel heel heftig; namelijk juist als het kindje niet geleefd had, heb je al deze stress en misselijkheid voor niks ondergaan en moest je weer van voren af aan beginnen. Nu kun je in elk geval nog denken ‘ik weet waar ik het voor doe’
    Ik hoop echt dat jij je gauw weer helemaal happy voelt en ook kunt genieten van de zwangerschap maar ik ben best wel geschrokken van je opmerking en ik geloof niet dat ik er zelf ooit zo over zou denken.

Pupke ik weet dat mijn moeder bij Kyano’s zwangerschap vertelde dat griepjes en verkoudheid veel langer blijven hangen als je zwanger bent. Klopte bij mij ook wel, heb er vaak en lang last van gehad.

Deel Deze Pagina