September 2008 mama's deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door pisum, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meiden!

Lola: gefeliciteerd!!!

Yule: de startpagina van die beddensite ziet er veelbelovend uit, maar helaas kom ik ook niet verder, net als Parr..

Andere kindjes: ik ken niet zo veel andere kleine kindjes. Die die ik ken vind ik leuk en zijn ook wel goed opgevoed.
    Ik vind het heel erg leuk om te merken dat de volwassenen in mijn omgeving allemaal vreselijk gek zijn op Isis. Ze zijn in elk geval allemaal altijd heel blij als ik Isis mee neem en geven me complimenten over hoe leuk ze is en vrolijk en lief.
    Ik neem toch aan dat ik dan wel tevreden mag zijn over hoe zij zich gedraagt bij anderen. Als ze haar irritant zouden vinden dan zouden ze me in elk geval geen complimenten geven toch?

Jannes: aah wat zielig dat Sara zo verdrietig was om haar speen. Blijkbaar nog te vroeg dus inderdaad. Komt vanzelf!

Ik ben gister met José, T homas en Isis naar Den Haag geweest. We gingen rond twaalf uur hier weg zodat Isis en Thomas in de auto konden slapen. En dat deden ze gelukkig ook! Een half uur voordat we er waren werd T homas wat vervelend, maar we hebben het gered (ik hou wel mijn hart vast voor als zij straks naar Nieuw Zeeland gaan voor zes weken in februari).
    In Den Haag zijn we eerst naar een vriendin geweest die in oktober een dochter heeft gekregen. (N ova, heb ik destijds wel over verteld). Was heel erg gezellig om bij te kletsen en wat heerlijk, zo'n klein frummeltje.
    Daarna naar een nichtje van José en mij en daar lekker gegeten. Thomas heeft daar nog even geslapen en rond negen uur zijn we weer naar huis gegaan. Waren om twaalf uur 's nachts weer thuis. De kinderen hebben de hele terugreis geslapen, dus da's perfect.
    Het was echt heel erg gezellig, heerlijk bijgekletst met José in de auto en over opvoeding enzo hele gesprekken gehad. En de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt, dat is ook fijn!
    Echt een heerlijk dagje, had ik echt even nodig!

Vanmorgen lekker wezen zwemmen en nu maar even wat puinruimen hier in huis.

Liefs
    Azeb

2. Oooo, daar zitten inderdaad hele leuke dingetjes tussen, ook om kado te geven...

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ah gos!! *breekt mee*

4. @Lola happy birthday!!!!

@yule die mobiel is schattig!!!

@kaatje das erg vroeg!!!

@ingeltje wel balen dat julian zijn gepiemel weer opgepakt heeft ;) (klinkt vreemd)
    en wacht maar tot hij waarom snapt, dadelijk loopt hij heel de dag, waarom??? :D

@jannes oooo wat zielig dat ze haar tutje zo miste
    wij willen ook zo graag zonder maar julia kan het echt nog niet dus heb me erbij neergelegd en we geven hem aan zwarte piet in dec voor de baby pietjes, daar moet ook een boekje van zijn dus tegen die tijd proberen we het zo wel ;)

@freesia succes vanmiddag, komt vast goed;)

werkt goed he zo, heb een tabblad extra open en nu hoef ik niet zo te quoten, thx ingeltje ;)

hier:
    weer een rotnachtje, het lijkt wel om en om te gaan
    isa kwam om half 3
    toen om kwart voor 6 maar ze had geen honger, toen ik haar neusspray had gegeven sliep ze weer verder, maar in bedje niet.
    dus even lekker bij mama gelegen en toen toch weer in bed
    om 7 uur was ze er weer, weer geen honger dus weer bij mama gelegen tot half 8, toen wilde ze eten dus gevoed en toen nog lekker geslapen.
    ik stond om 9 uur op dus toch nog even een uurtje kunnen slapen
    isa heeft wel goed gedronken vandaag, 2 keer al dus we zijn op de goede weg

julia had vannacht overgegeven
    rik was er naartoe gegaan en zei dat het vooral snot leek, ze is ook nog wat verkouden maar hopelijk is het er nu dan uit.
    heb haar vandaag nog niet horen hoesten.

rik is zijn vader helpen en hoopte een beetje op tijd thuis te zijn.
    ik heb al veel in huis gedaan dus vanmiddag lekker met de meiden aankeutelen
    heb al bedden verschoond, gestofzuigd en gedweild, keuken opgeruimd enz

xxxxxxxxxxxxxx

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Oh Jannes, wat ontzettend zielig :( Ik zat laatst ook te denken, zullen we er niet eens mee kappen met die pummie. Ik vind het geen gezicht ook :):) Maar eigenlijk heb je gewoon gelijk, en je moeder ook ;) Net als met dat zindelijk worden, waarom zou je je haasten.
    (maar ik zie toch visioenen van Vlaamse kindjes die tot hun 8ste met een speentje in de buggy zitten ;))

Azeb, klinkt als een heel fijne dag!

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hahaha, ja zoals bij de Pfaffs... verschrikkelijk! Dat voorbeeld droeg ik op het werk ook aan. Maar mijn collega zei terecht dat Sara hem alleen in bed heeft en dat klopt. Verder mag hij van mij nergens komen, mede door dit soort visioenen. Verschrikkelijk kindjes met zo'n ding in hun mond en er dan ook nog mee praten. Ook dat mag Sara van deze strenge mama niet. Wil je in bed nog wat zeggen, dan haal je hem uit je mond. Dus gelukkig doet ze dat ook niet meer zo vaak...

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Freesia: vergeet ik telkens te vragen, maar waar op Etsy kan ik DE krijtjes vinden. Collegaatje wilde zoiets ook hebben.

8. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
  9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Woehoe mijn H&M bestelling is binnen! En het is leuk! Hempjes, korte tuinbroek van spijkerstof, korte spijkerbroek, lange spijkerbroek, blouse, gympen (veel te groot nu nog vrees ik), shirtje.

Alleen een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: ik had gezegd dat ik met acceptgiro wilde betalen maar die zit er niet bij. Komt die apart?

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
  11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Pisum, jij wist natuurlijk dat ik tóch zou kijken hè? :x

Azeb, hier van de week ook de H&M bestelling gehad! Alles superleuk, vooral het korte tuinbroekje. Ik heb een maandrekening, dus zou het niet weten.

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Freesia: ja had idd al heel veel leuke Crayons gevonden. Gereedschap, lego poppetjes, hello Kitty's, etc.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je bent gewoon te traag om eerste te zijn :D:D:D:D

maar vind je wel lief hoor ;)

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Jannes: oh, inderdaad hartverscheurend... Q duimt en die pak je niet zo makkelijk af helaas.

Ik ben weer op controle geweest in het ziekenhuis. Ik wil jullie gewoon niet eens meer vertellen wat er nú weer aan de hand is/kan zijn want voor mijn gevoel klaag ik daar alleen maar over. Ik heb er een beetje genoeg van. Ik heb al 3 medische indicaties (conisatie gehad, zwangerschapsdiabetes en keizersnede). Nu komt er mogelijk nog eentje bij dus ik baal even flink. Zo, ik kruip weer terug in mijn baalhoekje...

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, ahh klinkt idd wel heel zielig. Al had ik het wel geprobeerd vol te houden.
    Levi is gelukkig alweer ruim een jaar van de speen af

Anno, ahh arme Julia, hoop dat ze snel weer opknapt

Pupke, hup spuien jij ! Knuff

16. @pupke kom spuien meis ik vind helemaal niet dat je kalagt hoor

@azeb ja die hoort er bij te zitten

hier ook de h&m bestelling alleen ligt die bij de buren, onze bel doet het niet:S
    en de buren zijn net weg, straks dus even ophalen

xxxxxxxxxxxxxxxx

17. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Lola, gefeliciteerd! Hoop dat je je een beetje beter voelt vandaag. Nog naar de HA geweest?

Yule, heerlijk een week vrij, heb je lekker even de tijd om wat dingen voor thuis te doen, geniet er maar van. Ben benieuwd naar je vogeltjes!

Pisum, heb ik ook hoor, door de afwisseling met werk heb ik nu veel meer energie! Alhoewel ik het wel druk vind op de dagen dat ik werk en later thuis ben.

Jannes, arme Sara en de tuttenfee. Gewoon over een tijdje weer proberen, misschien is ze er nog niet aan toe.

Azeb, klinkt als een geslaagde dag. Lekker denk ik om er even tussenuit te zijn.

speen/duim: ilse duimt, en een duimenfee bestaat niet. Dus dat zal nog wel even duren denk ik. Ik merk wel dat ze overdag minder duimt, op het kdv letten ze daar ook op. Heeft dus effect. Zie trouwens vaak oudere kinderen met speen. Zo waren er op vakantie in de zomer in belgie volop kinderen van 5/6 jaar die met speen rondliepen in het zwembad...Vind ik zo vreemd.

Pupke, gewoon vertellen hoor!

Hier lekker weekend. Pff ben echt moe van deze week. Meiden liggen allebei op bed, dus even rust voor mama. Nou ja rust, er liggen nog tig klusjes te wachten.

Ben vanmiddag met Sara gaan wegen. Vorige keer was zij 195 gram in 5 weken aangekomen, nu 130 gram in 8 dagen! Prima dus, alhoewel ze nog steeds niet voldoet aan de CB standaard van 150-200gram per week. Maar die geldt niet voor mijn kindjes ;)

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Hummelke: bij het kdv van Q letten ze er ook op, hij mag daar ook alleen maar in bed zijn knuffel hebben (en duimt daardoor een stuk minder.

Toch maar even spuien dan: mijn bloeddruk is aan de hoge kant (140/89) en ze hebben eiwit in mijn urine gevonden. Op zich niets dramatisch, maar is wel weer reden voor extra onderzoeken en controles omdat ze bang zijn voor het ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging. Vandaag weer bloed moeten laten prikken en urine moeten inleveren, maandag belt de gyn me om de situatie door te spreken. Dus als jullie even willen duimen voor 'schone' urine, dan ben ik jullie daar zeer dankbaar voor ;).

19. @Hummelke: Goed dat jij je niet gek laat maken door het cb!

@Jannes: O, op dat punt had ik ook toegegeven hoor! Onze kindjes zijn pas 2...

@Pupke: Gewoon 'klagen' hoor, 't is ook allemaal niet niks!

Ik ben terug gebeld door de huisarts en ze zouden het bespreken in het teamoverleg. Mocht het reden zijn tot het nemen van verdere stappen, dan word ik terug gebeld. Anders moet ik me zelf weer melden als er iets is...

WHOEHOEHOE... ik heb een gaaf kado van Lolaman en de meiden gekregen... een vliegles! Dat is iets dat ik al járen wil. Hij had er 'samen' met Jasmijn en Emma een heel leuke surprise van gemaakt, compleet met een quiz en een mini-vliegtuigje.

In het eerste pakje zat een map met vier vragen die ik moest beantwoorden. Gelukkig had ik ze goed beantwoord, dus kon ik de kaart met daarop een code uit de map trekken.

In het tweede pakje zat een mooi versierd kistje dat was verzegeld met een hangslot. Aha... dus daar was die code voor. Toen ik slot en kistje opende, zat daat het minivliegtuigje en de eventbon voor de vliegles in.

Ik was echt super verrast en mega blij. Kan haast niet wachten tot het mooi weer genoeg is... :)

Links de quiz en rechts de kaart met de code...

20. Het kistje met het vliegtuigje en de eventbon...

Deel Deze Pagina