September 2008 mama's deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door pisum, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Ingeltje: hoera, de eerste 2 tandjes van Sven zijn door!

@Freesia: niet fijn als je je nu al irriteert aan je baas. Wellicht een papieren zak kopen ;)?

@Azeb: mijn duimen draaien meid!

Ik werd om 03.00 uur wakker door een hele zieke man. Ocherm, hij heeft me toch moeten spugen... Ik heb dus maar even zustertje gespeeld en hem verzorgd. Toen hij weer ging slapen was ik klaarwakker en ben dus maar naar beneden gegaan.
    Ik heb net Q uit bed gehaald en hij zit naast me te spelen met 7 auto's, 2 poppetjes en 2 motoren.
    Ik laat manlief maar lekker in bed liggen. Ik ga straks zelf even de grote boodschappen doen en als manlief vanmiddag fit genoeg is om met Q te spelen, ga ik de kinderkamer verven.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Achh zuster Pupke ;) knuffs voor mannetje

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Werd vanochtend wakker van Levi die maar bleef roepen dat hij moest plassen. Dacht in eerste instantie, je hebt toch een luier aan. Maar bedacht me toen dat hij zich tegenwoordig al half uit en aan kleed dus toch maar gaan kijken. Had dus idd zijn broek en luier uit. snel naar de badkamer om te plassen. Vannacht dus maar het potje op zijn kamer zetten en hopen dat hij zijn luier niet uittrekt als die vol met poep zit

Pupke, beterschap voor je hubbie

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Azeb, denk aan je!

Pupke, oei heel veel sterkte met je zieke hubbie en je extra verantwoordelijkheden. En die zak is een geweldig idee ;)

Kaatje, ownee, ik geloof echt dat ik het nog zwaar ga krijgen met die zindelijkheid ;)

Hier om 5 uur op de bank gaan liggen, Jill had weer gespookt en veel gehuild. Wilde niks, zo vermoeiend is dat. Je mocht haar zelfs niet aanraken ;) Op mijn borst in ons bed in slaap gevallen. Naast me neergelegd maar toen ging lief giga liggen snurken. Jill weer steeds wakker en ik steeds kwader. Om 5 uur was ik het zo zat.
    Nu hoor ik boven gepraat, dus ze zullen wel wakker zijn. Ik ben gebroken in elk geval.
    Ga zo fijn naar mijn vriendinnen toe, kunnen zij hier het lekker samen uitzoeken <evilgrin>

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Freesia, nee joh komt vast goed ! Je bent toch super mama :D Jill is zindelijk voor je het weet. En die ongelukjes horen er nu eenmaal bij
    ( al wordt ik er ook wel eens moe van dat Levi altijd lijkt te moeten plassen tijdens het eten, in de auto zitten etc. )

6. Ooo... je nieuwe baas is de baas van je oude baas, die weer jóuw baas is!

7. @Pupke: Heb je moeten werken op je vrije zaterdagnacht ;);)? Beterschap voor je hubbie en ik hoop dattie jou van tevoren niet even snel aangestoken heeft...

@Freesia: Oei, Jill blijft flink aan het spoken deze week hè? Dikke knuffel voor jou en ik hoop dat je meisje snel weer helemaal fit is.
    Emma slaapt trouwens ook pas sinds twee nachten weer door. Daarvoor heeft ze ook anderhalve week flink liggen spoken. Of spoken... vaak was het schoonmaken van haar neus en een aai over de bol voldoende om haar weer te laten gaan slapen, maar zelf was je toch maar mooi klaarwakker. Al maakte dat de laatste week niet veel meer uit , aangezien ik zelf al de hele nacht wakker was... 8)

@Azeb: Dikke knuff voor jou!

8. O ja, wat zindelijk maken betreft...

Ik kan maar één advies geven: niet pushen, niet overhaasten, niet teveel aandacht aan schenken. Wij hebben er toen bij Jasmijn bewust voor gekozen om Jasmijn zélf te laten aangeven wanneer ze er klaar voor zou zijn. Nou, het duurde even - ze was al ruim 2,5 jaar - maar toen was ze wél zindelijk in twee dagen! De ongelukjes zijn hier op de vingers van één hand te tellen geweest. Dus bij ons geen natte banken, vieze bedden, stapel natte kleertjes, natte autostoelen etc. Scheelt een hoop gestress (en kost hoogstens een paar pakken luiers extra... ;))

Hetzelfde 's nachts. Pas sinds september 2010 slaapt Jasmijn 's nachts zonder luier. Maar ik heb wél pas één keer haar bed hoeven te verschonen, omdat ze er in geplast had...

Iedere mama moet uiteraard zelf weten hoe ze het aanpakt :), maar wil je het lekker relaxed doen, dan wacht je gewoon totdat je kind het ook zelf wil...

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik ben ZOOOOO blij dat jij dit zegt!
    Mijn gevoel zei al steeds, laat nog maar. Maar ik laat me dan toch een beetje opjagen door de (succes)verhalen hier. Alsof ik laks ben ofzo. Ben ik ook hahaha!
    Maar ik zei altijd al: wij gaan voor de verkorte cursus :D

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik ben ook laks hoor :D ;)

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik ook hoor. Q heeft zelfs nog nooit zonder pamper op het potje/het toilet gezeten omdat hij dat niet wil. Nou, dan wachten we toch nog even...

De boodschappen zijn binnen, die heb ik samen met Q opgeruimd. Hij werd vervolgens erg boos dat hij niet met de wc eend mocht spelen (als in schoonmaakmiddel :)). Nu even rustig bijkomen, lekker tijdschrift lezen en Q knuffelen.

12. Kijk, het wil natuurlijk niet zeggen dat ik Emma er niet bij betrek. Zo wil ze graag óók op de wc zitten als Jasmijn geweest is en gaat ze meestal 'gezellig' met haar grote zus mee als die moet plassen. Dus het interesseert haar wél! Maar ze heeft naar mijn gevoel absoluut nog niet het besef dat ze nodig heeft om echt zindelijk te worden. Dus laat ik het er verder bij...

En als ik eerlijk ben vind ik al die ongelukjes ook zonde van mijn mooie meubels en mijn nieuwe vloerkleed... :)

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Missy lees je hier nog mee eigenlijk? Ik mis je wel hoor!
    Hoe gaat het met jullie?

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @Azeb dikke dikke knuffs en ik hoop dat vadnaag jou een beetje afleiding kan geven!

@pupke ach gossie :( beterschappies voor Pupkeman!! denk er ook om om zelf lekker ff te dutten ok?

@kaatje knap van levi!

@freesia dikke knuffs lieffie!

@Lola Ik ben ook laks. Wij vragen haar wel voor bedtijd of zij op potje wilt, meestal is dit wel zo en komt er heel fijn een plasje en amg zij zich afvegen, vindt zij helemaal super! Maar verder moet zij het aangeven. Ik hoop alleen dat het niet pas met 3 jaar wordt haha. Heb net wel 2 trainigsbroeken gekocht bij de Prenatal. Kate wilt vaak alleen onderbroek aan maar dat gaat natuurlijk niet :p Want ik wil ook geen ongelukjes op mijn nieuwe bank :p

Hier bij IKEA die schaapjes bed niet gekocht. De vrouw zag Kate en we zeiden als dat zij best lang was voor haar leeftijd en ze zij dat het aan ons lag maar zij raadde toch sterk het meegroeibed aan. Niet alleen voro in de lengte maar ook voor de breedte. Anders zit Kate gauw met haar knieetjes tegen/over het rand. Dus in korte termijn is het dus iets duurder geworden (voornamelijk grotere matras) maar zal in langere termijn goedkoper zijn want dit bed wordt uiteindelijk een 1pers bed qua maten. Is de witte spijlen bed geworden. Ik heb geen hout op haar kamer en wil wel dat het wel nog bij elkaar past allemaal.

Verder de prenatal ingegaan voor dekbedovertrek want bij de IKEA hadden we 2 gezien maar uitverkocht *zucht*
    Ik zag al die kleine babykleertjes en kon alleen maar dagdromen :D Wel kraamkado voor B.abs gekocht.

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    En een aparte post voor Pisum...

Bekijk bijlage 119819

Bij thuiskomst een pakje op de vloer :( opengemaakt en ik was verroerd!
    Lieverd had echt niet gemoeten maar vind het zo onwijs lief van je, tranen over mijn wangen gehad en zelfs P vond het heel erg lief. Hij hangt om mijn nek, gelijk gedaan!

16. @pupke beterschap voor je manneke en je hebt nogal wat plannen voor vandaag ;)

@freesia he bah wat een baggernacht

@lola ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt wbt zindelijk worden
    en ik las laatst ook dat pushen negatief kan zijn voor het poepen ed op latere leeftijd

hier:
    isa lijtk toch eindelijk een stuk op te knappen, gelukkig
    vannacht wel wakker voor een voeding, maar liever dat dan niet wakker te krijgen

julia heeft weer heerlijk gespeeld bij oma en ligt nu lekker te slapen

we wilde vanmiddag gaan wandelen omdat het niet zo koud meer is maar het waait zo hard~!!!

xxxxxxxxxxxxxx

17. ik vroeg het trouwens laatst al een keer maar nog iemand tips voor een vakantie??

we willen naar frankrijk, een caravan huren en zwembad op de camping en graag ook betaalbaar

xxxxxxxxxxxxxx

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey dames!

Hier vanochtend lekker gaan zwemmen met nog een vriend met zijn dochter (gescheiden vriendenstel) Het was echt heel erg leuk. We waren in het zwembad van de Lommerbergen, vakantiepark. Dus we konden golven, lekker in het kleine badje en ook nog op pirateneiland waar nog een zandbak met water is dus de twee hadden mega lol :D
    Kyano ligt er pas net in en was al vanaf 6.15 uur wakker :$ Dus heeft een lange maar leuke ochtend gehad.

Yule wat leuk zeg weer een meisje! En van harte met de goede echo!!!

Ingeltje wat leuk de eerste 2 tandjes! Hmm ik hoop toch echt dat deze spruit in mijn buik even wat langer wacht met tandjes. Kyano had zijn eerste 2 met 4 maanden; vond ik echt niet leuk. Zo snel al beetje minder baby.

Freesia niet teveel ergeren aan the boss hè ;)
    Jee alweer een zware nacht, echt niet leuk :(. Knuff voor jou en heel veel plezier vandaag!!!

Azeb uhh ik ga zo gelijk even spieken aan de andere kant.

Pupke je zit nu echt helemaal in de rol van zuster hè. Ik duim in elk geval dat Pupkeman snel beter is en jou weer mag verzorgen :D ;)

Parr gelukkig wel geslaagd dus voor een nieuw bed voor Kate!
    En wat lief van Pisum! Gegarandeert mag jij heel snel meer dan alleen maar dagdromen!

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Anno nee tips niet echt maar ik weet van mijn reisbureauperiode dat Vacansoleil wel vaak goede campings heeft met veel faciliteiten. Alleen zijn die volgens mij wel wat duurder.
    Maar volgens mij hoeft het voor jullie niet zo uitgebreid of wel?

Oh ja over zindelijk worden; Kyano heeft er absoluut geen moeite mee om op het potje te gaan en vraagt er ook vaak zelf om maar volgens mij is dat meer omdat hij dan graag wil gaan lezen :D Er komt dan namelijk niet altijd een plasje.
    En waar ik aan merk dat hij er nog niet aan toe is; als hij gepoept heeft, komt hij het niet gelijk melden vooral niet als hij iets aan het doen is wat leuk is. Als wij het dan niet ruiken blijft hij makkelijk nog een half uur rondrennen met de sjit aan zijn kont ;) :D

20. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    Lola, wat een supercadeau zeg! Hier zelfde beleid qua zindelijk worden.

Yule, ook hier nog even: fijn dat alles goed was en leuk hoor meidengezin!

Pupke, knuffel kan me voorstellen dat je al dat medische gedoe zat bent, nog even volhouden hoor. Beterschap voor Q.

Ingeltje, jee tandjes, wat gaat het toch snel

Anno, vancancesoleil of hoe heet dat? Heb zelf geen ervaring hoor.

Hier een lekker rustig weekend. Blijf wel moe, aangezien Sara zich al 3 nachten achter elkaar meldt (ja ik weet het ik ben verwend en mag eigenlijk niet klagen). Heerlijke ochtend met z'n vieren gehad. Helaas wel mijn bed uit gebeld door de postbode, maar voor een goed doel. Mijn bestelling van bonaparte was er, en allemaal leuk. 3 nieuwe vesten voor mij, 2 truien voor mannetje en een rok voor ilse. En het deryan tentje van Steen werd ook bezorgd!

Daarna lekker buiten gewandeld in het zonnetje, heerlijk dat de sneeuw weg is!

Deel Deze Pagina